EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK SÜREÇ YÖNETİMİ RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK İbrahim GÜMÜŞ 1 radardanismanlik.com.tr SÜREÇ YÖNETİMİ.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
UNI-SET Toplantı Notları
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
DİYARBAKIR 2008.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
Program Tasarım Modelleri
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
Uluslararası Pazarlama Araştırması
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
Kişisel-Sosyal Rehberlik
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
SAĞLIK HİZMETLERİ ARZI
Sağlık Kurumlarında Kurum İmajı
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Eğitsel Rehberlik.
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KİŞİSEL REHBERLİK.
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
İnsan Kaynakları Yönetiminin
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Ders İçeriği Yatırım Projelerinin Kavramsal Temelleri
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Dr. Öğr. Üyesi Lokman AKBAY Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi - Ölçme ve Değerlendirme ABD

Ders # 10 - Eğitimin Ekonomik Temelleri Konu Başlıkları Eğitim ve ekonomi Eğitimde etkililik Eğitim ve ekonomik kalkınma

Ders # 10 - Eğitimin Ekonomik Temelleri Eğitim - Ekonomi Toplumsal kakınma ve ekonomik gelişme etkili bir eğirim sistemine bağlıdır Eğitim, ekonomik büyümeyi sağlayacak bir araçtır Toplumun ekonomik kalkınmışlığı ve toplumsal refah ile o toplumu oluşturan bireylserin eğitim düzeyleri arasında ilişki vardır Ekonominin ihtiyaç duyduğu insan gücünü, eğitim sistemi yetiştirir Görsel: https://www.dunya.com/ekonomi/yeni-sistemin-tum-ekonomi-birimleri-haberi-421970

Ders # 10 - Eğitimin Ekonomik Temelleri Eğitim - Ekonomi Eğitim, insan kaynaklarının geliştirilmesi yoluyla, insan gücünün üretime katkıda verimliliğini artırarak ekonomiye doğrudan katkı sağlar Eğitim, bireylerin davranışlarını, tutumlarını ve değerlerini etkileyerek yeniliklerin benimsenmesini sağlayarak, ekonomiye dolaylı katkıda bulunur Eğitim ekonomisi kıt kaynakları kullanarak çeşitli eğitim-öğretim hizmetlerinin üretimi bilginin üretimi ve kullanımı eğitim hizmetlerinin üretim maliyetinin nasıl karşılanacağı üretilen eğitim-öğretim hizmetlerinin ve bilginin toplumun çeşitli kesimleri arasında nasıl dağıtılacağı ile ilgilenir

Ders # 10 - Eğitimin Ekonomik Temelleri Eğitimde etkililik Verimlilik, bir malın ya da hizmetin üretiminde kullanılan girdilerin, üretim sonunda elde edilen çıktılara oranı olarak tanımlanabilir Ancak, eğitimde kullanılan girdilerin önemli bir kısmı sayısal olarak ifade edilemez ve çıktıların tamamını da kısa bir süre içinde görebilmek mümkün değildir. Bu nedenle, eğitimin değerlendirilmesinde verimlilikten ziyade etkililik kavramı kullanılır Temelde, etkililiğin belirlenmesinde, farklı yaklaşımlar iki başlıkta toplanabilir: Amaç merkezli yaklaşım Doğal sistem yaklaşımı

Ders # 10 - Eğitimin Ekonomik Temelleri Eğitimde etkililik Amaç merkezli yaklaşım eğitimde etkililiği, okulların ya da eğitim sistemlerinin önceden belirledikleri amaçlarına ulaşma dereceleri olarak tanımlar. Yani, okul, belirlediği amaçlara ulaşabildiği derecede etkilidir Doğal sistem yaklaşımı ise yeterli kaynak oluşturma, yüksek moral, serbest iletişim, demokratik liderlik ve katılımcı problem çözme yapıları gibi etkenleri göz önünde bulundurur. Yani, eğitimde etkililiğin tanımlanması için, eğitim sisteminin kendine özgü içsel süreçlerinin ve özelliklerinin de iyi değerlendirilmesi gerekir.

Ders # 10 - Eğitimin Ekonomik Temelleri Eğitimde etkililik Etkili okulları sıradan okullardan ayıran bazı özellikler Açık ve belirgin amaçlar üzerine odaklanan güçlü bir okul vizyony ve misyonunun olması Okul yöneticilerinin öğretim liderliği rolünü üstlenmiş olmaları Tüm paydaşların eğitime ilişkin yüksek beklenti içinde olmaları Öğrenci başarısının sürekli gözlenmesi ve değerlendirilmesi Disiplin sorunlarından arındırılmış ve öğrenmeye uygun olumlu bir okul ikliminin varlığı Veli, toplum desteği ve okul-aile işbirliğinin güçlü olması Temel becerilerin kazandırılmasına önem verilmesi

Eğitim ve ekonomik kalkınma Ders # 10 - Eğitimin Ekonomik Temelleri Eğitim ve ekonomik kalkınma Ekonomik kalkımanın sağlanmasında eğitim anahtar kavram olarak görülür ve ekonomik kalkınmadaki başarı ya da başarısızlığın kaynağı olarak eğitim sistemi düşünülür Eğitimin ekonomik kalkınmaya katkı sağlama yolları: Daha çok bilgi ve beceriye sahip, üretken, verimli bir işgücünün yetiştirilmesi Eğitim sektöründe çalışan, öğretmen, yönetici, okul malzemelerini, ders kitaplarını ve araç-gereçleri üreten personele istihdam ve gelir olanaklarının sağlanması Kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektörün ihtiyaç duyduğu lider ve yöneticilerin yetiştirilmesi Temel okuma-yazma ve sayısal becerilerin yanında, çağdaş tutum ve davranışların da kazandırılması

Ders # 10 - Eğitimin Ekonomik Temelleri Dr. Öğr. Üyesi Lokman AKBAY Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi - Ölçme ve Değerlendirme ABD