Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
Advertisements

AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Matematik Öğretimi Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
DİYARBAKIR 2008.
Program Tasarım Modelleri
REHBERLİKTE HİZMET TÜRLERİ
0-6 Yaş Arası Çocukların Temel Gelişimsel Özellikleri.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
04/02/2011İhsan DEMİREL1. GELİŞTİRİLEN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMININ ÖZELLİKLERİ aylık çocuklara yöneliktir. Çocuk merkezlidir. 04/02/2011İhsan.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Günlük Yaşam Beceri Materyalleri ve Çalışmaları
GELİŞİMSEL DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
Uzamsal Düşünme Mekanda konum Parça-bütün ve Alan ilişkisi
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM DERSİ
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Program Tasarım Modelleri
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
EMPATİK İLETİŞİM 1.
2-6 YAŞ ÇOCUK ELBİSE KALIBI
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE ve YÖNTEMLERİ Hafta I – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TEST DIŞI TEKNİKLER.
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
KENDİNİ TANIMA.
Okul Öncesi Eğitim.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
ÖĞRENME.
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
ÜNİTE 15 ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi Fen Ve Matematik Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü

Erken Çocukluk Döneminde Fen Ve Matematiğin Önemi

Kişiliğin ve temel yaşam becerilerinin alt yapısının oluştuğu erken çocukluk dönemi, tesadüflere bırakılmayacak kadar önemli bir evreyi kapsamaktadır. Bilimsel ve sistemli bir şekilde desteklenmesi gereken bu süreçte, çocuk doğuştan getirdiği merak duygusuyla deneyimler kazanarak öğrenmelerinin alt yapısını oluşturacaktır.

Çocuk merak duygusuyla çevresinde var olan nesne, durum ve olaylara karşı ilgi göstermeye başlayacaktır. Bu ilgi sonucunda farklı deneyimler edinerek birçok beceri ve kazanımı elde edecektir. Bu nedenle erken çocukluk dönemi kişiliğin şekillenmesinde gerekli olan bilgi, beceri ve alışkanlıkların kazanılması yönünden kritik bir dönemdir.

Erken çocukluk dönemi; fiziksel, sosyal-duygusal, bilişsel ve dilsel gelişmenin hızlı olduğu yıllardır. Yeni doğan bir çocuğun yaşamın ilk yıllarından itibaren yaşama uyum için baş etmesi gereken en önemli problem, yaşadığı dünyayı anlaması ve öğrenmesidir. Bu öğrenmelerin sağlanabilmesi için gerçekleştirilen eğitim, çocuklara gelişimsel olarak katkı sağlamakta ve çocukların geleceğini şekillendirmektedir. Bu nedenle çocuğun ileriki yaşantısı için gerekli olan çeşitli algıları geliştirmek açısından erken çocukluk ciddi bir dönemdir.

Erken dönemde çocuklar, doğal merak duygularıyla ve çevresel uyaranlarla sürekli etkileşimde bulunarak edindiği bilgileri beyinde kodlamakta ve kodlanan bu bilgiler öğrenme için gerekli olan düşünsel alt yapıyı oluşturmaktadır. Bu alt yapılar bilişsel beceriler olarak adlandırılmaktadır. Dış uyaranlarla beyne gönderilen sinyaller beyindeki bilişsel düzlemi harekete geçirmektedir.

Çocukların bilişsel kavram oluşumları, beyin hücreleri arasında sinaptik bağlantılarla oluşmaktadır. Beynin sürekli gelişmesi ve buna bağlı olarak öğrenmelerin yapılanması yeni sinapsların oluşmasıyla gerçekleşeceğinden sinaptik bağlantıların oluşumu çocuğun yaşadığı deneyimler ve çevresindeki uyarıcılar ile yakından ilgilidir. Dolayısıyla erken yaşlarda çocuğun aldığı eğitim, çocuğa sunulacak deneyimler ve uyarıcılar onun beyin gelişimine destek vermekte önemli bir etkendir.

Özellikle erken eğitim programlarında yer alan fen ve matematik eğitimi çocuğun bilgiyi anlamlandırması için en ideal etkinlikler arasında yer almaktadır. Bu nedenle fen ve matematik eğitimi ile çocukların bilimsel düşünme becerisinin temelini oluşturan problem çözme, analiz etme, hipotez oluşturma gibi becerileri desteklenerek, onların ileriki akademik ve sosyal yaşantılarında gerçekleştireceği performanslarının alt yapıları oluşturulmaktadır.

Erken çocukluk döneminde yer alan fen ve matematik çalışmaları, çocukların çevrelerindeki dünyayla ve kendileriyle ilişkilendirebilecekleri deneyimleri sunması ve buna bağlı olarak zihinsel süreç becerileri ile bilimsel kavramları içselleştirebilecekleri kazanımlar elde etmeleri açısından büyük önem taşımaktadır.

Erken çocukluk dönemi eğitimcilerinin çocuklara yönelik fen ve matematik eğitimini düzenlerken, özellikle mantıksal tutarlılıkla oluşturulacak kavram ve becerileri içeren programlar hazırlayıp, çocukların bilimsel becerilerini merkeze alan planlamaları öne çıkarmaya özen göstermelidir.