EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Dr. Öğr. Üyesi Lokman AKBAY Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi - Ölçme ve Değerlendirme ABD
Ders # 8 - Tam Öğrenme & Yapılandırmacı Yaklaşım Konu Başlıkları Tam Öğrenme Modeli Yapılandırmacı Yaklaşım
Ders # 8 - Tam Öğrenme & Yapılandırmacı Yaklaşım Tam Öğrenme Modeli Bloom’un ortaya koyduğu bir modeldir Temel düşünce: tüm öğrenciler okulda öğretilen konuları öğrenebilir Bunun için; olumlu öğrenme koşulları sağlanmalı uygun öğretim ortamı sağlanmalı ön yaşantılardaki eksikler tamamlanmalı öğretimin niteliği uygun olmalı Bireysel farklılıklar en aza indirilmeli (farklar giderilmeli) Görsel: https://www.turkiyemm.com/bloom-taksonomisi-nedir/
Ders # 8 - Tam Öğrenme & Yapılandırmacı Yaklaşım Tam Öğrenme Modeli Eğer herhangi biri öğrenebiliyorsa, herkes öğrenebilir Bilişsel giriş davarnışları ve duyuşsal giriş özellikleri açısından derse karşı olumlu tutum oldukça önemlidir Öğretimin niteliği önemli yer tutar Öğrenmenin düzeyi, öğrenme hızı ve duyusal ürünler de önemlidir Tam Öğrenme Modeli’nin öğeleri - öğrenme sürecinde etkili olan etmenler Öğrenci nitelikleri (bilgi, beceri ve yeterlik gibi bilişsel giriş davranışları ve ilgi, tutum, başarı beklentisi ve benlik algısı gibi duyuşsal nitelikler) Öğretimin niteliği (ipucu, pekiştirme, katılım ve geri bilgirim) Öğrenme ürünleri (öğrenme düzeyi, öğrenme hızı ve duyuşsal ürünler)
Ders # 8 - Tam Öğrenme & Yapılandırmacı Yaklaşım Tam Öğrenme Modeli Eğer herhangi biri öğrenebiliyorsa, herkes öğrenebilir Bilişsel giriş davarnışları ve duyuşsal giriş özellikleri açısından derse karşı olumlu tutum oldukça önemlidir Öğretimin niteliği önemli yer tutar Öğrenmenin düzeyi, öğrenme hızı ve duyusal ürünler de önemlidir Tam Öğrenme Modeli’nin öğeleri - öğrenme sürecinde etkili olan etmenler Öğrenci nitelikleri (bilgi, beceri ve yeterlik gibi bilişsel giriş davranışları ve ilgi, tutum, başarı beklentisi ve benlik algısı gibi duyuşsal nitelikler) Öğretimin niteliği (ipucu, pekiştirme, katılım ve geri bilgirim) Öğrenme ürünleri (öğrenme düzeyi, öğrenme hızı ve duyuşsal ürünler)
Ders # 8 - Tam Öğrenme & Yapılandırmacı Yaklaşım Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Geleneksel eğitim anlayışı: öğretmen merkezli öğretim sürecinin kontrolü tamamen öğretmendedir öğretmen hazır bilgileri kalıplar halinde öğrenciye aktarır öğrenci bilginin hazır alıcısıdır, pasif konumdadır Yapılandırmacı anlayış: yapılandırmacılık ya da oluşturmacılık adı da verilir öğrenme, bağlamsal olan aktif ve yapılandırmacı bir sürece dayanır yeni bilgiler, öncekilerle birleştirikerek kazanılır sosyal etkileşim öğrenmeyi olumlu yönde etkiler birey, bilgiyi bireysel ve sosyal olarak kendisi oluşturur
Ders # 8 - Tam Öğrenme & Yapılandırmacı Yaklaşım Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Yapılandırmacı yaklaşımın gelişimine önemli katkılarda bulunan Piaget’nin zihinsel gelişim kuramının üç temel varsayımı vardır: bilginin temel amacı, bireyi içinde yaşadığı dünyayı anlamlandırmasına ve ona uyum sağlamasına yardımcı olmaktır çocuk bilişsel olarak aktif ve yaratıcı bir bireydir. Çevresindeki olayları tutarlı bir anlayışla yapılandırmaya çalışır bilgi çevreyle aktif etkileşimle kazanılır Bilgi, anlamdırma yoluyla, öğrencinin kendisi tarafından yapılandırılır Öğrenme, öğrencinin duyu organlarını kullandığı ve bu yolla anlamı yapılandırdığı aktif bir süreçtir Öğrenme, bireysel olduğu kadar sosyal bir bağlam içinde gerçekleşir öğrenme için yapılandırılacak bilgiye ve ön bilgilere ihtiyaç vardır
Ders # 8 - Tam Öğrenme & Yapılandırmacı Yaklaşım Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Yapılandırmacı yaklaşıma uygun eğitim-öğretim etkinlikleri düzenlenirken dikkat edilecek hususlar: 161. sayfa yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının temel özellikleri: 162. sayfa Geleneksel ve yapılandırmacı görüşün karşılaştırılması Geleneksel Görüş Yapılandırmacı Görüş Öğrenciler, öğretilenleri tekrar ettiklerinde, öğrenme başarılı kabul edilir. Öğrenmenin başarılı olabilmesi için, öğrencilerin kavramsal anlamayı gösterebilmeleri gerekir
Ders # 8 - Tam Öğrenme & Yapılandırmacı Yaklaşım Dr. Öğr. Üyesi Lokman AKBAY Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi - Ölçme ve Değerlendirme ABD