EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Program Geliştirme Modelleri
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
DİYARBAKIR 2008.
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Öğretmen Merkezli Egitim
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Bireysel Farklılıklar ve Öğretim Tasarımı
Kişisel-Sosyal Rehberlik
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
NOT VERME VE MEZUNİYET.
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Bütünleştirme uygulamaları
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Bilginin Organizasyonu
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI PROF.DR. RECAİ DOĞAN.
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE ve YÖNTEMLERİ Hafta I – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Eğitsel Rehberlik.
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÖĞRETİM İLKELERİ.
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
KİŞİSEL REHBERLİK.
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Tüketici Davranışları
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Öz, Akran ve Grup Değerlendirmeleri
Sunum transkripti:

EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Dr. Öğr. Üyesi Lokman AKBAY Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi - Ölçme ve Değerlendirme ABD

Ders # 8 - Tam Öğrenme & Yapılandırmacı Yaklaşım Konu Başlıkları Tam Öğrenme Modeli Yapılandırmacı Yaklaşım

Ders # 8 - Tam Öğrenme & Yapılandırmacı Yaklaşım Tam Öğrenme Modeli Bloom’un ortaya koyduğu bir modeldir Temel düşünce: tüm öğrenciler okulda öğretilen konuları öğrenebilir Bunun için; olumlu öğrenme koşulları sağlanmalı uygun öğretim ortamı sağlanmalı ön yaşantılardaki eksikler tamamlanmalı öğretimin niteliği uygun olmalı Bireysel farklılıklar en aza indirilmeli (farklar giderilmeli) Görsel: https://www.turkiyemm.com/bloom-taksonomisi-nedir/

Ders # 8 - Tam Öğrenme & Yapılandırmacı Yaklaşım Tam Öğrenme Modeli Eğer herhangi biri öğrenebiliyorsa, herkes öğrenebilir Bilişsel giriş davarnışları ve duyuşsal giriş özellikleri açısından derse karşı olumlu tutum oldukça önemlidir Öğretimin niteliği önemli yer tutar Öğrenmenin düzeyi, öğrenme hızı ve duyusal ürünler de önemlidir Tam Öğrenme Modeli’nin öğeleri - öğrenme sürecinde etkili olan etmenler Öğrenci nitelikleri (bilgi, beceri ve yeterlik gibi bilişsel giriş davranışları ve ilgi, tutum, başarı beklentisi ve benlik algısı gibi duyuşsal nitelikler) Öğretimin niteliği (ipucu, pekiştirme, katılım ve geri bilgirim) Öğrenme ürünleri (öğrenme düzeyi, öğrenme hızı ve duyuşsal ürünler)

Ders # 8 - Tam Öğrenme & Yapılandırmacı Yaklaşım Tam Öğrenme Modeli Eğer herhangi biri öğrenebiliyorsa, herkes öğrenebilir Bilişsel giriş davarnışları ve duyuşsal giriş özellikleri açısından derse karşı olumlu tutum oldukça önemlidir Öğretimin niteliği önemli yer tutar Öğrenmenin düzeyi, öğrenme hızı ve duyusal ürünler de önemlidir Tam Öğrenme Modeli’nin öğeleri - öğrenme sürecinde etkili olan etmenler Öğrenci nitelikleri (bilgi, beceri ve yeterlik gibi bilişsel giriş davranışları ve ilgi, tutum, başarı beklentisi ve benlik algısı gibi duyuşsal nitelikler) Öğretimin niteliği (ipucu, pekiştirme, katılım ve geri bilgirim) Öğrenme ürünleri (öğrenme düzeyi, öğrenme hızı ve duyuşsal ürünler)

Ders # 8 - Tam Öğrenme & Yapılandırmacı Yaklaşım Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Geleneksel eğitim anlayışı: öğretmen merkezli öğretim sürecinin kontrolü tamamen öğretmendedir öğretmen hazır bilgileri kalıplar halinde öğrenciye aktarır öğrenci bilginin hazır alıcısıdır, pasif konumdadır Yapılandırmacı anlayış: yapılandırmacılık ya da oluşturmacılık adı da verilir öğrenme, bağlamsal olan aktif ve yapılandırmacı bir sürece dayanır yeni bilgiler, öncekilerle birleştirikerek kazanılır sosyal etkileşim öğrenmeyi olumlu yönde etkiler birey, bilgiyi bireysel ve sosyal olarak kendisi oluşturur

Ders # 8 - Tam Öğrenme & Yapılandırmacı Yaklaşım Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Yapılandırmacı yaklaşımın gelişimine önemli katkılarda bulunan Piaget’nin zihinsel gelişim kuramının üç temel varsayımı vardır: bilginin temel amacı, bireyi içinde yaşadığı dünyayı anlamlandırmasına ve ona uyum sağlamasına yardımcı olmaktır çocuk bilişsel olarak aktif ve yaratıcı bir bireydir. Çevresindeki olayları tutarlı bir anlayışla yapılandırmaya çalışır bilgi çevreyle aktif etkileşimle kazanılır Bilgi, anlamdırma yoluyla, öğrencinin kendisi tarafından yapılandırılır Öğrenme, öğrencinin duyu organlarını kullandığı ve bu yolla anlamı yapılandırdığı aktif bir süreçtir Öğrenme, bireysel olduğu kadar sosyal bir bağlam içinde gerçekleşir öğrenme için yapılandırılacak bilgiye ve ön bilgilere ihtiyaç vardır

Ders # 8 - Tam Öğrenme & Yapılandırmacı Yaklaşım Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Yapılandırmacı yaklaşıma uygun eğitim-öğretim etkinlikleri düzenlenirken dikkat edilecek hususlar: 161. sayfa yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının temel özellikleri: 162. sayfa Geleneksel ve yapılandırmacı görüşün karşılaştırılması Geleneksel Görüş Yapılandırmacı Görüş Öğrenciler, öğretilenleri tekrar ettiklerinde, öğrenme başarılı kabul edilir. Öğrenmenin başarılı olabilmesi için, öğrencilerin kavramsal anlamayı gösterebilmeleri gerekir

Ders # 8 - Tam Öğrenme & Yapılandırmacı Yaklaşım Dr. Öğr. Üyesi Lokman AKBAY Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi - Ölçme ve Değerlendirme ABD