İhtilal’ın Oluşum Süreci

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hz.Ali Dönemi ( ).
Advertisements

HZ. MUHAMMED VE DÖRT HALİFE DEVRİ
Hazreti Muhammed’i Tanıyalım
ABBASİLER( ).
İSLAMİYETİN YAYILIŞI SOSYAL B. PERFORMANS GÖREVİ
ADALET.
7.  Öldürülmesi :  Mısır, Kufe ve Basralılardan oluşan isyancı bir gurup, Medine’ ye gelerek Valilerin değiştirilmesine destek olunmasını, Hz.Ali, Talha.
Hz.MUHAMMED DÖNEMİ.
BEDİR UHUD VE HENDEK SAVAŞLARI
HZ. ÖMER.
HZ. Muhammed ve Dört Halife Devri
AHMET YESEVİ ve DİVAN-I HİKMET
DUA: Allahım benim, ailemin, yakınlarımın ve sana inanan bütün müslüman kardeşlerimin ve ahiri aleme göçmüş bütün akrabalarımın ve onlar gibi bütün.
Abbasiler Dönemi.
KONU:DÖRT HALİFE DÖNEMİ
SİYASİ ALANDA YAPILAN İNKİLAPLAR
ÖĞRENCİNİN; Adı: Şuayip Soyadı: Yıldız Sınıf: 10/B No: 3534 ÖĞRETMENİN; Adı: Alaattin Soyadı: Kudu.
Mevlana Celaleddin-i Rumi
Türkler ve Müslümanlık
Hz. Muhammed (sav)'in Medine'de İlk Faaliyetleri
1.ÜNİTE BİR KAHRAMAN DOĞUYOR ÖZET
KIRAAT İLMİ Kur’ân-ı kerîmin nasıl okunacağını bildiren ilim. Kıraat ilmi, Kur’ân-ı kerîmin yazıldığı gibi okunmasından ve tevatür yâni sağlam ve güvenilir.
EMEVİLER DÖNEMİ ( ).
Hazırlayan:Ömer Faruk Şahin
Ali er-Rıza: .
Emevi Tarihi Berat Köse.
Abbasi Tarihi Berat Köse.
Emevi Tarihi Berat Köse.
FatImi Tarihi Berat Köse.
4 Halife Dönemi Berat Köse.

Peygamberlere İman “Peygamber kendisine Rabbi tarafından indirilene iman etti, müminler de. Her biri Allah’a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine.
Büyük selçuklu devletİ
MED İ NEL İ LERLE GÖRÜ Ş ME VE AKABE ANLA Ş MALARI.

SINIF DÜZEYİ:1.SINIF ÜNİTE ADI:CUMHURİYET BAYRAMI VE ATATÜRK
Kitaplara İman “…Kim Allah’ı, meleklerini, kitaplarını, peygamberlerini ve ahiret gününü inkâr ederse şüphesiz derin bir sapıklığa düşmüştür.” (Nisa suresi,
SON PEYGAMBER HZ. MUHAMMED. HZ. MUHAMMED’IN DOĞUMU Hz. Muhammed; 571 yılında fil yılında fil olayından gün sonra Rebiul-evvel ayının 12. günü Pazartesi.
Doğumu Gençliği ve Evliliği
Kültürümüzde Hz. Muhammed Sevgisi
4 Halife Dönemi Yapan : Umut Yapan : Berat Yapan : Ozan Ders : Temel Dini Bilgiler Hoca : Ali Baykal Not : Dikkatli Dinleyin…
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ
Kültürümüzde Hz. Muhammed Sevgisi
3. ÜNİTE: VAHYE DAYALI DİNLER
Türklerin Müslüman Oluşu
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
İlk Çağrı ve İlk Müslümanlar
Büyük Selçuklu Devleti Kaan Tuvanç 7/D 219. Kurulduğu Yer: Horasan. Kurucusu: Tuğrul Bey. * Selçuklular, Oğuzların Üçok kolunun Kınık boyundandır. * Büyük.
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
Hz Ebubekir Dönemi.
İSLAM TARİHİ I.
Kur'an-ı Kerîm'in üçüncü suresi. Sure, Medine'de nazil olmuştur. Surenin 33. ayetinde Musa (a.s.)'in babası İmrân'dan bahsedildiği için İmrân Âilesi anlamına.
KÜLTÜRÜMÜZDE H.Z MUHHAMMED SEVGİSİ. Kültürümüzde Hz. Muhammed Sevgisi: Bir çocuğa bir ad, çocuğun o adin manasını yasaması veya o ada sahip bir şahsin.
ABBÂSÎLERE BAĞLI DEVLETLER
Din ve devlet ilişkileri bağlamına kavramsal netlik açısından bakış
İSLAM TARİHİ I.
Abbasi İhtilalı’nın Sosyo-Politik Arka Planı
Hz. Muhammed’in Hayatı.
SÂMERRÂ DÖNEMİ ( / ).
PEYGAMBER EFENDİMİZİN İSTİŞAREYE ÖNEM VERMESİ. İstişare (danışma); bir iş için bilgi veya yol-yöntem sormak, danışmak, görüş almak, fikir alışverişinde.
Hz. Osman Dönemi.
EMEVİLER Hz. ALİ TARAFTARLARI.
Hz. Ömer Dönemi.
Hz. Ali Dönemi.
Resmi dil: Farsça Başkent: Tahran En büyük şehir: Tahran Yüzölçümü: km² Nüfusu: 75 milyon Para birimi: İran Riyali.
Abbasi DEVLETİ’NİN ERKEN DÖNEMİ I
 Türklerin İslamiyet’i kabul etmeleri, İslam tarihi ve dünya tarihi açısından neticeleri itibariyle çok önemlidir. Çünkü Türkler İslamiyet’i küçük bir.
BÜYÜK SELÇUKLU DEVLETİ SİYASÎ TARİH
Sunum transkripti:

İhtilal’ın Oluşum Süreci

Hz. Muhammed’in amcası Abbâs'ın torunlarından Muhammed b. Ali (ö Hz. Muhammed’in amcası Abbâs'ın torunlarından Muhammed b. Ali (ö. 125/742-43) iktidarı ele geçirmek için örgütsel çalışmalara başladı. Düşünce merkezi: Humeyme Propaganda merkezi: Horâsân

Muhammed b. Ali'nin tespitine göre; Horâsân'ın tarafsız bir kimliği, Herhangi dinî veya siyasî bir partinin Horâsân’ın büyük çoğunluğuyla henüz bağlantı kurmamış olması, Horâsân halkının şahsiyetli ve aynı zamanda güçlü insanlar olması, Horâsân halkının Hz. Muhammed ailesine duyduğu sempati.

Ara merkez: Kûfe Slogan: “er-rızâ min âl-i Muhammed” Hareket tarz ve usulleri, davetin gizliliği Nakipler: 12 nakip ve 70 davetçi

1. Süleyman b. Kesîr el-Huzaî 2. Lâhız b. Kurayz et-Temîmî 3. Kahtabe b. Şebîb et-Taî 4. Mûsâ b. Ka'b et -Temîmî 5. Hâlid b. İbrahim Ebû Dâvûd (Becile kabilesinden) 6. Kasım b. Mücaşi et -Temîmî 7. İmran b. İsmâîl Ebû'n-Necm (mevlâ) 8. Mâlik b. Haysem el-Huzaî 9. Talha b. Zureyk el-Huzaî 10. Amr b. A'yan (mevlâ) 11. Şibl b. Tahman Ebû Ali Herevî (mevlâ) 12. İsa b.A'yan (mevlâ)  

"Mûsâ, tayin ettiğimiz müddette milletinden 70 kişi seçti "Mûsâ, tayin ettiğimiz müddette milletinden 70 kişi seçti..." A'râf, 7/ 155. "And olsun ki, Allah, İsrailoğullarından söz almıştı. Onlardan 12 reis seçtik..." Mâide, 5/ 12. Sünnet’e ise, Hz. Muhammed'e, Akabe'de, biat eden Evs ve Hazrec'ten 70 kişi arasından 12'sinin nakip seçilmesini örnek olarak vermesi.

İhtilâlin karar merkezi, Muhammed b . İhtilâlin karar merkezi, Muhammed b. Ali ve ailesinin oturduğu yer olan Suriye bölgesinde, Şam yakınlarındaki Humeyme idi. Propaganda merkezi olarak ise Horasan seçilmişti. Bu arada Kûfe’ye Horasan ile Humeyme arasında irtibatı sağlayacak ara merkez konumu verilmişti. İhtilal lideri Muhammed b. Ali, ihtilâlin ana sloganı olarak “er-Rıza min Âl-i Muhammed” i belirlemişti. Yani çağrı “Muhammed ailesinden razı olunacak kişi” adına yapılacaktı. “Muhammed ailesi” ile hem Abbas hem de Alioğulları’nı içeren Haşimoğulları kastedilmekteydi. Propagandacıların uymaları gereken en önemli husus, hareketin liderinin adını gizli tutmak ve propagandayı çok gizli yürütmek olacaktı.

İlk propagandacılar 100/718-19 yılı dolaylarında Horasan’a gönderildi İlk propagandacılar 100/718-19 yılı dolaylarında Horasan’a gönderildi. Bunlar kendilerine tüccar süsü vererek propagandalarını sürdürüyor, güvendikleri kişilere davalarını anlatıyorlardı. Propagandacılar, söylemlerini, “Emevîlerin zulmü” ve “Muhammed ailesinin hilafete daha layık olduğu” temaları etrafında oluşturmuşlardı. 128/745-46 yılında “Muhammed ailesinin vekili” olarak Horasan’a lider olarak atanan Ebû Müslim, orduları ile birlikte Horasan şehirlerini bir bir ele geçirdi. Kûfe’de ise Abbasî dâilerinin temsilcisi olan Ebû Seleme’ye (ö. 132/750) “Âl-i Muhammed’in veziri” (Muhammed ailesinin veziri) olarak beyat edildi.

Bir taraftan Abbasî kuvvetleri Emevî ordularını yenilgiye uğratırken, diğer taraftan ihtilâlin lideri İbrahim, Emevî halifesi Mervan b. Muhammed (127-132/744-749) tarafından tutuklanarak 132/749 yılı başlarında öldürülmüştür. İbrahim ölmeden önce kardeşi Ebû’l-Abbas’ın yerine geçmesini, ailesi ile birlikte Humeyme’den ayrılarak Kûfe’ye yönelmesini istemişti. Kûfe’ye gelen Ebû’l- Abbas, halife olarak selamlandı.