Öğretmen - Öğrenci ilişkisi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Sözsüz İletişimin Özellikleri
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Öğretimin Uyarlanması
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Bütünleştirme uygulamaları
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Aile Atölyeleri Projesi
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
Eğitim Bilimleri Fakültesi
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Eğitsel Rehberlik.
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRETİM İLKELERİ.
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
SIRADIŞI ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Öğretmen - Öğrenci ilişkisi yaşar topçu yibo Öğretmen - Öğrenci ilişkisi Lale YAYLA Okul Rehber Öğretmeni

boyabat yaşar topçu yibo Öğretmen - Öğrenci ilişkisi 1. Bir çocuk başka çocuktan daha az yetenekli olabilir. Önemli olan yeni bir işi tamamlayıp başardığında ya da yeni beceriler edindiğinde cesaretlendirilip övülmesi yani başkalarına göre farklı yeteneklerin su yüzüne çıkarılması ve buna bağlı güven duygusunun pekiştirilmesi. boyabat yaşar topçu yibo

boyabat yaşar topçu yibo Öğretmen - Öğrenci ilişkisi 2. Öğrenci öğretmeni tarafından küçümsenmişse, buda başarısızlığa sebep olabilir. Sevgi ve geniş hoşgörü ile yaklaşma başarıyı körükleyerek, özgüven sorununu halledecektir. boyabat yaşar topçu yibo

boyabat yaşar topçu yibo Öğretmen - Öğrenci ilişkisi 3. Çocuğu başarılı arkadaşlarıyla kıyaslamak yerine kendisiyle kıyaslamak gerekir. Önemli olan çocuğun “dünü” ile “bugünü” arasında görülen somut fakları öğretmen ortaya çıkarmalı. boyabat yaşar topçu yibo

boyabat yaşar topçu yibo Öğretmen - Öğrenci ilişkisi 4. Öğretmen çocuğu kendi kendisiyle yarıştırarak başarı grafiğini yükseltmeli, çocuğun zihinsel kapasitesi, ilgi ve becerileri farklı olan bir başka çocukla karşılaştırmak “duygusal ezilme” “örselenmeye” neden olur. boyabat yaşar topçu yibo

boyabat yaşar topçu yibo Öğretmen - Öğrenci ilişkisi 5. Öğrencinin evde oluşan olumsuz yaşam şartları, yeni bir çevre, yeni öğretmen gibi durumlar öğretmeni tarafından göz önünde bulundurulmalı, yaklaşımlarını daha sıcak daha sevecen ve daha ılımlı hale getirmeli. boyabat yaşar topçu yibo

boyabat yaşar topçu yibo Öğretmen - Öğrenci ilişkisi 6. Fiziksel ve duygusal olgunluktaki yetersizlik okul başarısını engeller. Bu durum karşısında öğretmen öğrencinin yeteneğine göre; spor, müzik aleti çalma, resim kursu gibi bölümlere yönlendirilmeli. boyabat yaşar topçu yibo

boyabat yaşar topçu yibo Öğretmen - Öğrenci ilişkisi 7. Öğretmenin, öğretim yılı başında sergilediği tutum çok önemlidir. Yapılan tutum, olumsuz davranışları pekiştirdiği gibi, doyum sağlayıcı bir okul içinde yeni umutlar oluşturabilir. Çocuklar kendilerini duygusal ve sosyal yönden güvende hissedebileceği, arkadaşlarının gülmeyeceği bir ortama ihtiyacı vardır. Çocuk bütün bu olumsuzlukların kalkmasıyla başarılı olabilir. boyabat yaşar topçu yibo

Öğretmen - Öğrenci ilişkisi 8. Çocuğu başarabileceği sorumluluklar verilmeli. (sınıf gazetesi yönetme, sınıf başkanlığı... vb) Böylece çocuk, yeni yetenekler geliştirebilir, kendine güveni gelir, motivasyonu artar. boyabat yaşar topçu yibo

boyabat yaşar topçu yibo Öğretmen - Öğrenci ilişkisi 9. Öğretmen öğrencinin ilerleyebileceğine ve yeteneklerini kullanabileceğine inanırsa çocuk kendine olan güvenini kazanır, sonuçta başarılı olur. Okul başarısızlığı gösteren çocuklar sorumluluk almaya yönlendirilmeli, teşvik edilmeli ve çabaları takdir edilmeli. boyabat yaşar topçu yibo

boyabat yaşar topçu yibo Öğretmen - Öğrenci ilişkisi 10. Öğretmen, öğrencinin zayıf taraflarını değil, iyi ve güçlü taraflarını ön plana çıkararak, takdir edilip öğrencinin güvensizliği önlenip gayrete getirilerek motivesi sağlanabilir. Öğretmen bütün bunları yaparken çok sabırlı olmalı. boyabat yaşar topçu yibo

boyabat yaşar topçu yibo Öğretmen - Öğrenci ilişkisi 11. Yeterlilik duygusu yüksek olan öğretmen, öğrenci girişimciliğini teşvik eden, onu destekleyen, bireysel ihtiyaçlarına eğilen, sınıf kontrolüne az zaman ayıran kişidir. Böyle bir öğrenme ortamı başarı düzeyini arttırır. boyabat yaşar topçu yibo

Öğretmen - Öğrenci ilişkisi 12. Öğretmen öğrencisinin zamanını verimli kullanma yollarını öğretmeli, dersin yanında, müzik dinleme spor yapma imkanı olmalı. boyabat yaşar topçu yibo

Öğretmen - Öğrenci ilişkisi 13. Başarısızlık diye bir şey yoktur. Yalnızca “öğrenilecek dersler” vardır. Büyüme, bir bilgi kazanma deneme yanılma, cesaret gerektiren deneyim sürecidir. Öğretmen öğrencisini elinden gelenin en iyisini yaptırarak öğrencisini başarıya ulaştırabilir boyabat yaşar topçu yibo

Öğretmen - Öğrenci ilişkisi 14. Öğrencide oluşan yüksek beklenti öğrencinin cesaretini kırar. boyabat yaşar topçu yibo

Öğretmen - Öğrenci ilişkisi 15. Öğrenciyi olduğu gibi kabul edip, kapasitesine göre çalışma yöntemi uygulanıp başarı yükseltilebilir. boyabat yaşar topçu yibo

Öğretmen - Öğrenci ilişkisi 16. Çocuğu zorlayarak eğitim vermeye çalışmak ancak kendini tatminden öte bir yere götürmez. boyabat yaşar topçu yibo

boyabat yaşar topçu yibo Öğretmen - Öğrenci ilişkisi 17. Öğretmen öğrencisine önce öğrenmeyi sevdirmeli, neyi niçin öğreneceğini açık ve net olarak kavratmalı. boyabat yaşar topçu yibo

boyabat yaşar topçu yibo Öğretmen - Öğrenci ilişkisi 18. Sınıfta problemi olan öğrencilerle birebir ilgilenip sorunu halledilmeli ancak bu şekilde sınıfta öğrenme ortamı oluşturulabilir. boyabat yaşar topçu yibo

boyabat yaşar topçu yibo Öğretmen - Öğrenci ilişkisi 19. Öğrencilere yapılacak farklı yaklaşımlar öğrenciler tarafından dikkatle izlenir. Bu tür davranışlar olumlu sonuçlar doğurmaz. boyabat yaşar topçu yibo

boyabat yaşar topçu yibo Öğretmen - Öğrenci ilişkisi 20. Her bir öğrencinin başarabileceği bir “konu” ya da “etkinlik” bulup,yaptırılan etkinlik sonucu takdir edilmeli. boyabat yaşar topçu yibo

boyabat yaşar topçu yibo Öğretmen - Öğrenci ilişkisi 21. Başarısız bir öğrenciyi sınıf dışına itmek hiçbir şekilde başarıya götürmez tersine başarısızlık kaygısının pekişmesini sağlar. boyabat yaşar topçu yibo

boyabat yaşar topçu yibo Öğretmen - Öğrenci ilişkisi 22. Öğrencinin sorduğu soruyu önce onun düşünmesini sağlamalı,hemen cevap vermektense bu konuda çocuğun ne düşündüğünü sorarak araştırma ve düşünmeye yönlendirilebilir. boyabat yaşar topçu yibo

boyabat yaşar topçu yibo ÖĞRENCİYE GÖRE ; İYİ ÖĞRETMENİN NİTELİKLERİ !... boyabat yaşar topçu yibo

.İŞBİRLİĞİNE DAYANAN DEMOKRATİK TAVIR ÖĞRENCİYE GÖRE İYİ ÖĞRETMEN . .İŞBİRLİĞİNE DAYANAN DEMOKRATİK TAVIR boyabat yaşar topçu yibo

ÖĞRENCİYE GÖRE İYİ ÖĞRETMEN .HER ÇOCUK İÇİN SEVECEN VE SAYGILI OLMA boyabat yaşar topçu yibo

ÖĞRENCİYE GÖRE İYİ ÖĞRETMEN .SABIR boyabat yaşar topçu yibo

ÖĞRENCİYE GÖRE İYİ ÖĞRETMEN . GENİŞ İLGİLER boyabat yaşar topçu yibo

.HAREKET VE GÖRÜNÜŞÜN HOŞA GİTMESİ ÖĞRENCİYE GÖRE İYİ ÖĞRETMEN .HAREKET VE GÖRÜNÜŞÜN HOŞA GİTMESİ boyabat yaşar topçu yibo

boyabat yaşar topçu yibo ÖĞRENCİYE GÖRE İYİ ÖĞRETMEN .DOĞRULUK VE TARAFSIZLIK boyabat yaşar topçu yibo

boyabat yaşar topçu yibo ÖĞRENCİYE GÖRE İYİ ÖĞRETMEN .ESPİRİLİ OLMAK boyabat yaşar topçu yibo

boyabat yaşar topçu yibo ÖĞRENCİYE GÖRE İYİ ÖĞRETMEN .ÖĞRENCİLERİN SORUNLARINA İLGİ DUYMAK boyabat yaşar topçu yibo

boyabat yaşar topçu yibo ÖĞRENCİYE GÖRE İYİ ÖĞRETMEN .ESNEKLİK boyabat yaşar topçu yibo

boyabat yaşar topçu yibo ÖĞRENCİYE GÖRE İYİ ÖĞRETMEN .ÖZEL BİR KONUYU ÖĞRETMEDE OLAĞANÜSTÜ BAŞARI boyabat yaşar topçu yibo

boyabat yaşar topçu yibo Dikkat edilmesi gereken 2 önemli husus var; Cinsiyet farkı Altını ıslatan öğrenciler boyabat yaşar topçu yibo

boyabat yaşar topçu yibo Kız-erkek öğrencilerimize nasıl davranalım? boyabat yaşar topçu yibo

Burada bilinmesi gereken en önemli husus ; YAŞ GRUBUNUN ÖZELLİKLERİDİR. boyabat yaşar topçu yibo

boyabat yaşar topçu yibo ve ayrıca, ilgi ve yeteneklerin oluşmasında cinsiyet faktörünün etkisinin olduğu da unutulmamalıdır. boyabat yaşar topçu yibo

boyabat yaşar topçu yibo Altını ıslatan öğrencilerimiz, Bu öğrencilerimizi diğer öğrencilerden ayırmamalı,farklı davranmamalı,bunu onlara hissettirmeliyiz. boyabat yaşar topçu yibo

boyabat yaşar topçu yibo Gerek öğrencinin kendisiyle görüşülerek,gerekse ailesiyle iletişime girilerek bu davranışın nedeni tespit edilmeli,sorun giderilmelidir. boyabat yaşar topçu yibo

boyabat yaşar topçu yibo Ulu Önder’in dediği gibi; “ÖĞRETMENLER YENİ NESİL SİZİN ESERİNİZ OLACAKTIR!” Sabırla dinlediğiniz için teşekkürler… Lale YAYLA Okul Rehber Öğretmeni boyabat yaşar topçu yibo