Bilgilendirme Toplantısı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
Advertisements

AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Program Geliştirme Modelleri
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
KİŞİSEL GELİŞİM. İnsanın amacı yaşadığı sürece yaptığı olumlu davranışlar,düşünceler ve hareketler sonucunda kendine,sosyal hayata en önemlisi İnsanlığa.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
Bilimsel Araştırma Yöntemleri De ğ işkenler İ smail GÜLEÇ.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
YETİŞKİN İYİLEŞTİRME BÜROSU
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Engelli Amerikalılar Yasası (Americans with Disabilities Act -ADA)-(1990)
Değişkenler ve Hipotezler
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
Istatistik I Fırat Emir.
ANKARA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ ACİL YARDIM VE KURTARMA HİZMETLERİ (112) AMBULANS EKİPLERİNDE ÇALIŞAN SAĞLIK PERSONELİNİN İŞ DOYUMLARININ VE ETKİLEYEN ETMENLERİN.
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
Sıklık Dağılımları Yrd. Doç. Dr. Emine Cabı.
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
ISTATİSTİK I FIRAT EMİR DERS II.
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Bütünleştirme uygulamaları
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
Eğitsel Rehberlik.
İSTATİSTİK Yrd. Doç. Dr. Cumhur TÜRK
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
PROGRAM DEĞERLENDİRME
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sınıfın İlişki Düzeni.
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Türkiye’de medyaokuryazarlığı eğitimi
Mesleki ve Teknik Eğitim Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
Sunum transkripti:

Bilgilendirme Toplantısı Samsun, 14.Ağustos.2018 Uğur ERSOY / Stratejist Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Okul Öncesi Öğretmenler için Müfredat Geliştirme (Teachers-To-Teachers) ERASMUS+ KA2 PROJECT

ARAŞTIRMA HAKKINDA

Proje kapsamında mevcut duruma dair nicel ve nitel verilerinin toplanması, değerlendirilmesi ve yorumlanması gerçekleştirilmiştir. Alan çalışmasında anket, mülakat ve odak grup yöntemleri uygulanmıştır.   Gerçekleştirilen araştırmanın modeli betimsel niteliktedir. Betimsel modelde amaç, eldeki problemi, bu problemle ilgili durumları, değişkenleri ve değişkenler arasındaki ilişkileri tanımlayarak bir konudaki mevcut durumu araştırmaktır. Araştırma iki eksende oluşturulmuştur. Sayısal bulgu ekseni ile algı ve biliş ekseni olarak tanımlanabilecek bu iki eksende; sayısal bulgu boyutu “nicel bulgular ile alana yönelik tespitlerden”, algı ve biliş boyutu ise “nitel bulgular ve alanlardaki yaklaşımlar ile mülakat çalışması bulgularından” değerlendirilmiştir. Bu yolla geliştirilebilecek strateji ve politikaların gerçekçi ve uygulanabilir alanlara odaklanabilmesi amaçlanmıştır.

Araştırma Bileşenleri

ADDIE Genel Uygulama Modeli Analiz Tasarım Geliştirme Uygulama Değerlendirme ADDIE Birden fazla slayt gerekebilir

Politika ve stratejiler Süreç Planı NİCEL NİTEL DEĞERLENDİRME Politika ve stratejiler LITERATÜR STATS ANKET FOKUS GRUP DENEYİMLER MÜLAKATLAR SONUÇ RAPORU Analiz ve Yorumlama

BULGULAR

Demografi

Demografik Veriler - Genel DV

Cinsiyet ve Yaş Grubu DV

Medeni Durum ve Çocuk DV

Engelli Çocuk ve Tanı DV

Mesleki Veriler

Mesleki - Genel MV

Mezuniyet ve Mesleki Deneyim MV

Çalıştığı Yaş Grupları ve Sınıf Mevcudu MV

Sınıfta Tanılı Öğrenci Var Mı, Sayısı? MV

Sınıfta Tanılı Öğrenci Dağılımı MV

Sınıfta Tanılı Öğrenci Dağılımı MV

Sınıfta Yabancı Öğrenci ve Dağılımı MV

Yabancı Öğrencilerin TÜRKÇE Seviyesi MV

Yaşam Alışkanlıkları

Yaşam Koşulları - Genel YV

Hane Gelir Düzeyi YV

Sosyal Üyelikler ve Sivil Katılım YV % 24

Alışveriş Alışkanlıkları YV

Teknoloji, IT ve Sosyal Medya

IT ve Sosyal Medya Kullanımı MV

Bilgisayar Kullanımı MV

Akıllı Telefon/Tablet Kullanımı MV

Sosyal Medya Hesabı MV

Okuma Alışkanlığı MV

Sosyal Ortam Tercihleri MV

Çapraz Veriler

Yaş Grupları Dağılımı ÇV

Yaş Gruplarına Göre Cinsiyet Dağılımı ÇV

Yaş Gruplarına Göre Medeni Durum (evli) Dağılımı

Yaş Gruplarına Göre Çocuk Dağılımı ÇV

Yaş Grupları Günlük Bilgisayar Kullanımı ÇV

Yaş Grupları Günlük Akıllı Telefon/Tablet Kullanımı ÇV

Yaş Grupları Sosyal Medya Kullanımı (hesap) ÇV

Yaş Grupları Boş Zaman Sosyal Tercihleri ÇV

Frekanslar

1 Genel

FR Genel

Yaş Grupları Yeterlilik Algısı - Genel FR 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR

Yaş Grupları Yeterlilik Algısı Dağılım Grafiği FR 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR

Yaş Grupları / Ağırlıklı Ortalama Farkları – 22-25 FR 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR

Yaş Grupları / Ağırlıklı Ortalama Farkları – 26-30 FR 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR

Yaş Grupları / Ağırlıklı Ortalama Farkları – 31-35 FR 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR

Yaş Grupları / Ağırlıklı Ortalama Farkları – 36-40 FR 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR

Yaş Grupları / Ağırlıklı Ortalama Farkları – 41-50 FR 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR

Yaş Grupları / Ağırlıklı Ortalama Farkları – 51 + FR 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR

Soru Bazlı (Faktör) Analizler 2 Soru Bazlı (Faktör) Analizler

Sınıfımı herkes için erişilebilir hale getiririm 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,17

Sınıfımın içinde herkes için güvenli kazalardan uzak bir ortam yaratırım 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,35

s3 Sınıfımın ortam düzenlemesini herkesin rahat edebileceği şekilde yaparım 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,41

Sınıfımdaki malzemeleri herkes için hazırlarım 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,53

Sınıfımda yetişkinler ile tüm öğrenciler arasında etkili iletişim sağlarım 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,40

s6 Sınıfımda tüm öğrencilerin kendi aralarında etkili iletişim kurmalarını sağlarım 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,49

Sınıfımdaki tüm öğrencilere etkinlikler esnasında rehberlik yapabileceğimi bilirim 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,57

s8 Sınıfımdaki tüm öğrencileri daha katılımcı yaparım (olmaları için desteklerim) 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,60

s9 Sınıfımdaki tüm öğrencilere sorunlar karşısında neler yapabilecekleri hakkında rehberlik yaparım 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,58 Ağırlıklı ortalama =5,17

Sınıfımdaki tüm öğrencilerin birbirleriyle iletişimde olmaları için rehberlik yaparım 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,57

s11 Sınıf içerisinde gerçekleştirdiğimiz etkinlikleri tüm öğrenciler için şekillendiririm 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,44

Sınıfı zaman kaybını engelleyecek şekilde yönetirim 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,35

s13 Sınıfımın içinde öğrencilerin yaptığı olumlu /uygun davranışları desteklerim 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,76

Sınıfımda ortaya çıkan uygun olmayan davranışlar için tedbir alırım 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,57

Sınıfımdaki öğrencilerin davranışlarını takip ederim 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,69

Sınıfımdaki öğrencilerin davranışlarını kayıt altına alırım 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,21

Sınıfımdaki öğrencilerin gelişimlerine göre etkinlikleri düzenlerim 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,52

s18 Sınıfımdaki tüm öğrencilerin ailelerini sınıftaki eğitime katılmaları için davet ederim 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,45

Sınıfımdaki tüm öğrencilerin aileleri ile etkili iletişimde bulunurum 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,55

s20 Ailelerden öğrendiklerimle öğrencilerin özelliklerine uygun düzenlemeler yaparım 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,41

Sınıfımdaki teknolojiyi tüm öğrencilerim için kullanırım 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,48

s22 Sınıfımda yapabileceklerim için yardıma ihtiyacım olduğunda yardım isterim 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,55

s23 Sınıfımda gelişimiyle ilgili kaygı duyduğum öğrenciler için yapmam gerekenleri yaparım 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,62

DEĞERLENDİRME

ÖNERİLER