Bilgilendirme Toplantısı Samsun, 14.Ağustos.2018 Uğur ERSOY / Stratejist Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Okul Öncesi Öğretmenler için Müfredat Geliştirme (Teachers-To-Teachers) ERASMUS+ KA2 PROJECT
ARAŞTIRMA HAKKINDA
Proje kapsamında mevcut duruma dair nicel ve nitel verilerinin toplanması, değerlendirilmesi ve yorumlanması gerçekleştirilmiştir. Alan çalışmasında anket, mülakat ve odak grup yöntemleri uygulanmıştır. Gerçekleştirilen araştırmanın modeli betimsel niteliktedir. Betimsel modelde amaç, eldeki problemi, bu problemle ilgili durumları, değişkenleri ve değişkenler arasındaki ilişkileri tanımlayarak bir konudaki mevcut durumu araştırmaktır. Araştırma iki eksende oluşturulmuştur. Sayısal bulgu ekseni ile algı ve biliş ekseni olarak tanımlanabilecek bu iki eksende; sayısal bulgu boyutu “nicel bulgular ile alana yönelik tespitlerden”, algı ve biliş boyutu ise “nitel bulgular ve alanlardaki yaklaşımlar ile mülakat çalışması bulgularından” değerlendirilmiştir. Bu yolla geliştirilebilecek strateji ve politikaların gerçekçi ve uygulanabilir alanlara odaklanabilmesi amaçlanmıştır.
Araştırma Bileşenleri
ADDIE Genel Uygulama Modeli Analiz Tasarım Geliştirme Uygulama Değerlendirme ADDIE Birden fazla slayt gerekebilir
Politika ve stratejiler Süreç Planı NİCEL NİTEL DEĞERLENDİRME Politika ve stratejiler LITERATÜR STATS ANKET FOKUS GRUP DENEYİMLER MÜLAKATLAR SONUÇ RAPORU Analiz ve Yorumlama
BULGULAR
Demografi
Demografik Veriler - Genel DV
Cinsiyet ve Yaş Grubu DV
Medeni Durum ve Çocuk DV
Engelli Çocuk ve Tanı DV
Mesleki Veriler
Mesleki - Genel MV
Mezuniyet ve Mesleki Deneyim MV
Çalıştığı Yaş Grupları ve Sınıf Mevcudu MV
Sınıfta Tanılı Öğrenci Var Mı, Sayısı? MV
Sınıfta Tanılı Öğrenci Dağılımı MV
Sınıfta Tanılı Öğrenci Dağılımı MV
Sınıfta Yabancı Öğrenci ve Dağılımı MV
Yabancı Öğrencilerin TÜRKÇE Seviyesi MV
Yaşam Alışkanlıkları
Yaşam Koşulları - Genel YV
Hane Gelir Düzeyi YV
Sosyal Üyelikler ve Sivil Katılım YV % 24
Alışveriş Alışkanlıkları YV
Teknoloji, IT ve Sosyal Medya
IT ve Sosyal Medya Kullanımı MV
Bilgisayar Kullanımı MV
Akıllı Telefon/Tablet Kullanımı MV
Sosyal Medya Hesabı MV
Okuma Alışkanlığı MV
Sosyal Ortam Tercihleri MV
Çapraz Veriler
Yaş Grupları Dağılımı ÇV
Yaş Gruplarına Göre Cinsiyet Dağılımı ÇV
Yaş Gruplarına Göre Medeni Durum (evli) Dağılımı
Yaş Gruplarına Göre Çocuk Dağılımı ÇV
Yaş Grupları Günlük Bilgisayar Kullanımı ÇV
Yaş Grupları Günlük Akıllı Telefon/Tablet Kullanımı ÇV
Yaş Grupları Sosyal Medya Kullanımı (hesap) ÇV
Yaş Grupları Boş Zaman Sosyal Tercihleri ÇV
Frekanslar
1 Genel
FR Genel
Yaş Grupları Yeterlilik Algısı - Genel FR 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR
Yaş Grupları Yeterlilik Algısı Dağılım Grafiği FR 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR
Yaş Grupları / Ağırlıklı Ortalama Farkları – 22-25 FR 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR
Yaş Grupları / Ağırlıklı Ortalama Farkları – 26-30 FR 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR
Yaş Grupları / Ağırlıklı Ortalama Farkları – 31-35 FR 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR
Yaş Grupları / Ağırlıklı Ortalama Farkları – 36-40 FR 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR
Yaş Grupları / Ağırlıklı Ortalama Farkları – 41-50 FR 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR
Yaş Grupları / Ağırlıklı Ortalama Farkları – 51 + FR 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR
Soru Bazlı (Faktör) Analizler 2 Soru Bazlı (Faktör) Analizler
Sınıfımı herkes için erişilebilir hale getiririm 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,17
Sınıfımın içinde herkes için güvenli kazalardan uzak bir ortam yaratırım 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,35
s3 Sınıfımın ortam düzenlemesini herkesin rahat edebileceği şekilde yaparım 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,41
Sınıfımdaki malzemeleri herkes için hazırlarım 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,53
Sınıfımda yetişkinler ile tüm öğrenciler arasında etkili iletişim sağlarım 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,40
s6 Sınıfımda tüm öğrencilerin kendi aralarında etkili iletişim kurmalarını sağlarım 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,49
Sınıfımdaki tüm öğrencilere etkinlikler esnasında rehberlik yapabileceğimi bilirim 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,57
s8 Sınıfımdaki tüm öğrencileri daha katılımcı yaparım (olmaları için desteklerim) 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,60
s9 Sınıfımdaki tüm öğrencilere sorunlar karşısında neler yapabilecekleri hakkında rehberlik yaparım 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,58 Ağırlıklı ortalama =5,17
Sınıfımdaki tüm öğrencilerin birbirleriyle iletişimde olmaları için rehberlik yaparım 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,57
s11 Sınıf içerisinde gerçekleştirdiğimiz etkinlikleri tüm öğrenciler için şekillendiririm 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,44
Sınıfı zaman kaybını engelleyecek şekilde yönetirim 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,35
s13 Sınıfımın içinde öğrencilerin yaptığı olumlu /uygun davranışları desteklerim 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,76
Sınıfımda ortaya çıkan uygun olmayan davranışlar için tedbir alırım 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,57
Sınıfımdaki öğrencilerin davranışlarını takip ederim 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,69
Sınıfımdaki öğrencilerin davranışlarını kayıt altına alırım 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,21
Sınıfımdaki öğrencilerin gelişimlerine göre etkinlikleri düzenlerim 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,52
s18 Sınıfımdaki tüm öğrencilerin ailelerini sınıftaki eğitime katılmaları için davet ederim 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,45
Sınıfımdaki tüm öğrencilerin aileleri ile etkili iletişimde bulunurum 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,55
s20 Ailelerden öğrendiklerimle öğrencilerin özelliklerine uygun düzenlemeler yaparım 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,41
Sınıfımdaki teknolojiyi tüm öğrencilerim için kullanırım 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,48
s22 Sınıfımda yapabileceklerim için yardıma ihtiyacım olduğunda yardım isterim 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,55
s23 Sınıfımda gelişimiyle ilgili kaygı duyduğum öğrenciler için yapmam gerekenleri yaparım 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,62
DEĞERLENDİRME
ÖNERİLER