İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ ÜNİTE 7 İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME (AR-GE) Araştırma ve Geliştirme (AR-GE) işletmelerde yeni mamul ve yeni üretim süreçlerinin ortaya çıkmasına yönelik olarak yapılan sistemli ve yaratıcı çalışmlara verilen addır. İşletme açısından AR&GE, başta üretim teknikleri olmak üzere, işletmenin yönetim, finansman, pazarlama, insan kaynakları gibi bütün işlevlerinin etkinlik ve verimliliğini artırmaya yönelik yeni bilgileri ortaya çıkarmak ve bunları işlevsel hale getirmek amaçlı çalışmaların bütününü kapsar.
ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME (AR-GE) AR-GE faaliyetlerinin amaçları: Yeni ürün ve süreçleri geliştirmek, Mevcut ürün ve malzemeler için yeni kullanım alanları bulmak, Yeni üretim teknikleri bulmak veya mevcut üretim tekniklerini geliştirmek, Rakip işletmelerin gelişmelerine ayak uydurarak rekabet gücünü korumak İşletmede verimliliği artırmak Üretim maliyetlerinin düşürülmesini sağlamak İşveren-işçi ilişkilerinin iyileştirilmesini sağlamak Yönetime doğru ve gerekli bilgilerin zamanında ulaşmasını sağlayacak yönetim bilişim sisteminin kurulmasını sağlamak.
ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME (AR-GE) Araştırma kısmı daha çok bilginin ortaya çıkartılması, Geliştirme kısmı ise ortaya çıkan bilginin ticarileştirilmesi ile ilgilidir.
AR-GE İŞLEVİNİN AŞAMALARI Fikrin ortaya çıkması Kavram geliştirme Teknolojik/teknik ve ekonomik yapılabilirlik etüdü Geliştirilen kavramdan tasarıma geçiş sürecinde yer alan laboratuvar çalışmaları, Tasarım, tasarım geliştirme ve tasarım doğrulama çalışmaları Prototip üretimi Pilot tesisin kurulması Deneme üretimi ve tip tesislerin yapılması Satış sonrasında ürün tasarımından kaynaklanan sorunların çözümü faaliyetlerinden oluşur.
AR-GE FAALİYETLERİ VE YENİLİK AR-GE faaliyetlerinin temel amacı bir yenilik (inovasyon) ortaya çıkarmaktadır. Yenilik herhangi bir ürün ya da hizmetin ortaya çıkarılması olabileceği gibi, bu ürün veya hizmetin iyileştirilmesi ya da sürecinin etkinleştirilmesi de olabilir. Bu bağlamda yenilik, işletme içi uygulamalarda, işyeri organizasyonunda veya dış ilişkilerde yeni veya önemli derecede iyileştirilmiş bir ürün veya süreç, yeni bir pazarlama yöntemi ya da yeni bir organizasyonel yöntemin gerçekleştirilmesidir.
AR-GE FAALİYETLERİ VE YENİLİK YENİLİK ÇEŞİTLERİ: Ürüne Yönelik Yenilikler Sürece Yönelik Yenilikler Pazarlamaya Yönelik Yenilikler Örgütsel Tasarıma Yönelik Yenilikler
YENİLİK STRATEJİLERİ Saldırgan Strateji: izleyen bir işletme yeni bir ürün, hizmet veya yöntemi rakiplerinden daha önce geliştirip pazara sunar ve bu şekilde liderliği ele geçirmek amacını taşır. Savunmacı Strateji: izleyen bir işletme saldırgan strateji izleyen işletmenin açıklarından yahut eksikliklerinden yararlanma amacı güder. Bağımlı Yenilik Stratejisi: izleyen işletmeler ise genellikle yenilikleri belirli bir mesafeden izler ve mevcut teknoloji ve bilgileri kullanmaya çalışırlar.