İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

Girişimcilik Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL. İş Kurma Motivasyonu  Motivasyon girişimci kişiye, önemli bir kişisel dinamizm kazandırır.  Kişi işi kurarken,
YRD.DOÇ.DR. VOLKAN UNUTMAZ 1 SPOR YÖNETİMİ -I. Yönetim Örgüt İki veya daha fazla bireyin amaçlarını gerçekleştirmek için bir araya gelerek işbirliği yaptıkları.
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
İNSAN-BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ. İnsan Bilgisayar Etkileşimi (İBE) alanındaki pratik ve teorik çalışmalar, bilgi ve iletişim teknolojilerinin insana ve insan.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
Yrd. Doç. Dr. Hikmet MARAŞLI Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Öğretim Üyesi Proje Yürütücüsü Türkiye.
Pazarlama İlkeleri.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Bölüm 7 Temel Stratejiler ve Alt Grupları
KIRSAL ALANDA İNSAN KAYNAKLARINI GELİŞTİRMENİN TEMEL AMACI NELERDİR?
GİRİŞİMCİLİK, SOSYAL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
İşletmelerde Tesis Yönetimi
Prof. Dr. Cengiz Yılmaz Orta Doğu Teknik Üniversitesi
İNSAN KAYNAKLARI SAĞLAMA VE SEÇME
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
Entegre Müfredat Modeli
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
Bu sorunlar neden çözülmeli?
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
Pazarlama Planlaması.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
İŞ YÖNETİM STRATEJİLERİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ankara Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
Planlama Fonksiyonu.
Pazarlama anlayışındaki gelişmeler-1
Bilgi Yönetimi Uygulamaları II
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Ders 2: Yazılım Geliştirme
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bölüm 1 Giriş. Bölüm 1 Giriş Teknolojik Yeniliğin Önemi Teknolojik yenilik günümüzde birçok endüstrideki rekabet başarısının en önemli tek itici gücüdür.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yönetimin temel fonksiyonlari
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
İnsan Kaynakları Yönetiminin
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ ÜNİTE 7 İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ

ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME (AR-GE) Araştırma ve Geliştirme (AR-GE) işletmelerde yeni mamul ve yeni üretim süreçlerinin ortaya çıkmasına yönelik olarak yapılan sistemli ve yaratıcı çalışmlara verilen addır. İşletme açısından AR&GE, başta üretim teknikleri olmak üzere, işletmenin yönetim, finansman, pazarlama, insan kaynakları gibi bütün işlevlerinin etkinlik ve verimliliğini artırmaya yönelik yeni bilgileri ortaya çıkarmak ve bunları işlevsel hale getirmek amaçlı çalışmaların bütününü kapsar.

ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME (AR-GE) AR-GE faaliyetlerinin amaçları: Yeni ürün ve süreçleri geliştirmek, Mevcut ürün ve malzemeler için yeni kullanım alanları bulmak, Yeni üretim teknikleri bulmak veya mevcut üretim tekniklerini geliştirmek, Rakip işletmelerin gelişmelerine ayak uydurarak rekabet gücünü korumak İşletmede verimliliği artırmak Üretim maliyetlerinin düşürülmesini sağlamak İşveren-işçi ilişkilerinin iyileştirilmesini sağlamak Yönetime doğru ve gerekli bilgilerin zamanında ulaşmasını sağlayacak yönetim bilişim sisteminin kurulmasını sağlamak.

ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME (AR-GE) Araştırma kısmı daha çok bilginin ortaya çıkartılması, Geliştirme kısmı ise ortaya çıkan bilginin ticarileştirilmesi ile ilgilidir.

AR-GE İŞLEVİNİN AŞAMALARI Fikrin ortaya çıkması Kavram geliştirme Teknolojik/teknik ve ekonomik yapılabilirlik etüdü Geliştirilen kavramdan tasarıma geçiş sürecinde yer alan laboratuvar çalışmaları, Tasarım, tasarım geliştirme ve tasarım doğrulama çalışmaları Prototip üretimi Pilot tesisin kurulması Deneme üretimi ve tip tesislerin yapılması Satış sonrasında ürün tasarımından kaynaklanan sorunların çözümü faaliyetlerinden oluşur.

AR-GE FAALİYETLERİ VE YENİLİK AR-GE faaliyetlerinin temel amacı bir yenilik (inovasyon) ortaya çıkarmaktadır. Yenilik herhangi bir ürün ya da hizmetin ortaya çıkarılması olabileceği gibi, bu ürün veya hizmetin iyileştirilmesi ya da sürecinin etkinleştirilmesi de olabilir. Bu bağlamda yenilik, işletme içi uygulamalarda, işyeri organizasyonunda veya dış ilişkilerde yeni veya önemli derecede iyileştirilmiş bir ürün veya süreç, yeni bir pazarlama yöntemi ya da yeni bir organizasyonel yöntemin gerçekleştirilmesidir.

AR-GE FAALİYETLERİ VE YENİLİK YENİLİK ÇEŞİTLERİ: Ürüne Yönelik Yenilikler Sürece Yönelik Yenilikler Pazarlamaya Yönelik Yenilikler Örgütsel Tasarıma Yönelik Yenilikler

YENİLİK STRATEJİLERİ Saldırgan Strateji: izleyen bir işletme yeni bir ürün, hizmet veya yöntemi rakiplerinden daha önce geliştirip pazara sunar ve bu şekilde liderliği ele geçirmek amacını taşır. Savunmacı Strateji: izleyen bir işletme saldırgan strateji izleyen işletmenin açıklarından yahut eksikliklerinden yararlanma amacı güder. Bağımlı Yenilik Stratejisi: izleyen işletmeler ise genellikle yenilikleri belirli bir mesafeden izler ve mevcut teknoloji ve bilgileri kullanmaya çalışırlar.