TARİH BÖLÜMÜ ORYANTASYON TOPLANTISI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Diyadin İmam Hatip Lisesi Eğitim Öğretim yılında toplamda 4 sınıf ve 146 dokuzuncu sınıf öğrencisi ile eğitim ve öğretime başlamıştır. İmam.
Advertisements

ERASMUS. Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Erasmus öğrenci öğrenim hareketliliği, Standart veya Genişletilmiş Erasmus Üniversite Beyannamesi ve yükseköğretim.
23 Haziran 2014 Gazi Gelecektir. Birimi Makale IF 0,1-0,5 Makale IF 0,51- 1,00 Makale IF 1,01- 2,00 Makale IF 2,01- 5,00 Makale IF 5,01- 10,00 Makale.
Farabi Değişim Programı Tanıtımı. Farabi Programı, Yüksek Öğretim Kurum- ları arasında, öğrenci ve öğretim üyesi değişim programıdır. Erasmus ile benzerlik.
2016 -LYS ABDULKADİR SAYIN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ABDULKADİR SAYIN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
KOORDİNATÖRLER TOPLANTISI (no:2) ECZACILIK FAKÜLTESİ.
Ahmet SARI Trabzon Sosyal Bilimler Lisesi Rehberlik Öğretmen.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI Görev ve Sorumluluklar Ö Ğ RET İ M ÜYES İ DI Ş INDAK İ Ö Ğ RET İ M ELEMANI KADROLARINA YAPILACAK ATAMALARDA UYGULANACAK.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ DOKTORA PROGRAMI İŞ AKIŞ ŞEMASI ( YÜKSEK LİSANS DERECESİYLE KABUL EDİLENLER) 1.Yarıyıl: Ders Aşaması 1. yarıyıl.
TEOG YAKLA Ş IRKEN 7. SINIF TEOG B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ.
NİSAN Eğitim-Öğretim yılında ilk olarak başlanmıştır. Şuan 94 üniversite ile protokol anlaşması mevcut.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
Prof. Dr. Hayati BEŞİRLİ 01 Temmuz 2016 Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler ve Fen Bilimleri Enstitüleri.
Bu slayt, ön lisans öğrencilerimize son sınıfta ya da mezun olduktan sonra başvuru yapabilecekleri sınavlar hakkında bilgi verme amaçlı hazırlanmıştır.
HARRAN ÜNİVERSİTESİNE VE İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ.
GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM ÖĞRETİM SINAV YÖNETMELİĞİ
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ DERS SEÇME (İNTERAKTİF KAYIT YENİLEME) DÖKÜMANI
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
TED Üniversitesi Alt Başlık Tarih:.
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ
HARRAN ÜNİVERSİTESİNE VE İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİNE
Farabi Değişim Programı Oryantasyon Toplantısı
Uzaktan eğitim; - eğitim sisteminden doğan yüksek maliyeti düşürme, geleneksel eğitim modelinden daha yüksek verimin alındığı sanal sınıf ortamında.
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ 2017
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
İYTE’de KİMYA MÜHENDİSLİĞİ EĞİTİMİ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEK OKULU
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
GALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
2017 ÖSYS YGS-LYS DEĞİŞİKLİKLERİ.
Eğitim-öğretim Yılı Bandırma Rehberlik Araştırma Merkezi
MUAFİYET VE İNTİBAK İŞLEMLERİ
Konu Başlıkları Staj başvurusunda izlenecek yol
ENSTİTÜLERARASI ORTAK DOKTORA PROGRAMLARI
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
T.C. BATMAN ÜNİVERSİTESİ
Görev ve Sorumluluklar
2017 – 2018 Eğitim – Öğretim Yılı Mühendislik Fakültesi STAJ BİLGİLENDİRMESİ STAJ İŞLEMLERİ Burada açıklanan işlemler her staj türü (şantiye, büro, serbest.
2914 SAYILI YÜKSEK ÖĞRETİM PERSONEL KANUNU
ÖĞRETİM SÜRELERİ NORMAL SÜRE AZAMİ SÜRE 1 YIL 2 YIL 4 YIL 7 YIL
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Öğretim Üyesi Dışındaki Öğretim Elemanı Kadrolarına Atanma Yönetmeliği
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (2018 ALES/3)
Farabi Değişim Programı
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ EDEBİYAT FAKÜLTESİ COĞRAFYA BÖLÜMÜ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
2017 – 2018 Eğitim – Öğretim Yılı Mühendislik Fakültesi STAJ BİLGİLENDİRMESİ STAJ İŞLEMLERİ Burada açıklanan işlemler her staj türü (şantiye, büro, serbest.
İŞYERİNDE MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ (İME)
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
BATMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( )
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI
Öğretim Üyesi Dışındaki Öğretim Elemanı Kadrolarına Atanma Yönetmeliği
6569 Sayılı Kanunla değiştirilen 2547 Sayılı Kanunun 44
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
ARAŞTIRMANIN YAZILMASI II: BİÇİMSEL KOŞULLAR
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Sunum transkripti:

TARİH BÖLÜMÜ ORYANTASYON TOPLANTISI

50.000’den fazla öğrenci bulunan Üniversitemizde; 14 Fakülte, 3 Enstitü, Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı, 3 Yüksekokul, ve 9 Meslek Yüksekokulu bulunmaktadır.         Fakülteler: Mühendislik Fakültesi, Tıp Fakültesi, Fen- Edebiyat Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Gaziantep Eğitim Fakültesi, Diş Hekimliği Fakültesi, Mimarlık Fakültesi,  İslahiye  İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Nizip Eğitim Fakültesi, Hukuk Fakültesi, İlahiyat Fakültesi, İletişim Fakültesi         Enstitüler: Fen Bilimleri, Sağlık Bilimi ve Sosyal Bilimler Enstitüleri Yüksekokullar: Türk Musıkisi Devlet Konservatuvarı, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Yabancı Diller Yüksekokulu, Turizm Otelcilik Yüksekokulu         Meslek Yüksekokulları: Gaziantep Meslek Yüksekokulu, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Nizip Meslek Yüksekokulu, Oğuzeli Meslek Yüksekokulu, Turizm ve Otelcilik Meslek Yüksekokulu, Naci Topçuoğlu Meslek Yüksekokulu, İslahiye Meslek Yüksekokulu, Nurdağı Meslek Yüksekokulu ve Araban Meslek Yüksek Okulu . 2000 Akademik ve 1600 İdari Personel

Üniversitemizin Genel Yapısı Rektör Enstitüler (Enstitü başkanı) Fakülte(ler) (Dekan) Merkezler (müdür) Bölüm (ler) Bölüm başkanı Anabilim dalı (dalları) Anabilim dalı başkanı Yüksek okulları

KAMPÜS İÇİNDE NE YAPABİLİRİM? MERKEZİ KÜTÜPHANE YEMEKHANE SPORIUM ÇARŞI

Bölümümüz ile İlgili Genel Bilgiler Kuruluş Tarihi: 1992-1993 Eğitim-Öğretim yılı Yüksek Lisans Eğitimi: 2000-2001 Eğitim-Öğretim yılı Doktora Eğitimi: 2013-2014 Eğitim-Öğretim yılı Bölüm Başkanı: Prof. Dr. Ahmet GÜNDÜZ Bölüm Başkan Yardımcıları: Dr. Öğr. Üyesi Mehmet BİÇİCİ, Dr. Öğr. Üyesi Murat ÇELİKDEMİR Bölüm Sekreteri: Halil İbrahim HIM HIM

Bölüm Başkanı: Prof.Dr. Ahmet Gündüz Bölüm Başkan Yardımcıları: Dr. Öğr. Üyesi Murat ÇELİKDEMİR, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet BİÇİCİ Sekreter: Halil İbrahim HIM HIM …………………………………………………………………………………………… Tarih Bölümü Bilim Dalları: Eskiçağ Tarihi: Prof. Dr. Abdurrahman UZUNASLAN, Araş. Gör Erdal KAYA -Ortaçağ Tarihi: Dr. Öğr. Üyesi Fatma ÇAPAN, -Genel Türk Tarihi: Dr. Öğr. Üyesi Süleyman ÜNÜVAR, Dr. Öğr. Üyesi Yunus Emre TANSÜ, Arş.Gör. Dr. Mustafa DEMİR, Arş. Gör. Özgür YÜCEL -Yeniçağ Tarihi: Prof. Dr. Ahmet GÜNDÜZ, Yrd. D Dr. Öğr. Üyesi Murat ÇELİKDEMİR, Dr. Öğr. Üyesi Semiha Zehra ÖZHARAT, Arş. Gör. YUNUS MERCİMEK -Yakınçağ Tarihi: Prof.Dr. Zeynel ÖZLÜ, Prof. Dr. Hilmi BAYRAKTAR, Dr. Öğr. Üyesi Celal PEKDOĞAN, Dr. Öğr. Üyesi Yüksel BAYIL, Arş. Gör. Mustafa ASLAN - Türkiye Cumhuriyeti Tarihi: Dr. Öğr. Üyesi Mehmet BİÇİCİ, Arş. Gör. Selim OSRAK

Tarih Bölümü Öğrenci Mevcudu Lisans: -I. Öğretim 261 -II. Öğretim 253 TOPLAM: 514 öğrenci Lisansüstü: -Yüksek Lisans 144 -Doktora 42 öğrenci -Tezsiz Yüksek Lisans 15 TOPLAM: öğrenci 201 GENEL TOPLAM: 715 öğrenci

Bölümümüz Öğrenci Danışmanlıkları I. Öğretim 1. Sınıf Dr. Öğretim Üyesi Semiha Zehra ÖZHARAT 2. Sınıf Dr. Öğretim Üyesi Fatma ÇAPAN 3. Sınıf Dr. Öğretim Üyesi Mehmet BİÇİCİ 4. Sınıf Dr. Öğretim Üyesi Süleyman ÜNÜVAR

Bölümümüz Öğrenci Danışmanlıkları II. Öğretim 1. Sınıf Dr. Öğretim Üyesi Semiha Zehra ÖZHARAT 2. Sınıf Dr. Öğretim Üyesi Yunus Emre TANSÜ 3. Sınıf Dr. Öğretim Üyesi Celal PEKDOĞAN 4. Sınıf Dr. Öğretim Üyesi Yüksel BAYIL

Bölümümüz Öğrenci Danışmanlıkları (Araştırma Görevlileri) 1. Sınıf Araş. Gör. Selim OSRAK 2. Sınıf Araş. Gör. Özgür YÜCEL 3. Sınıf Araş. Gör. Mustafa ASLAN 4. Sınıf Araş. Gör. Yunus MERCİMEK

Mezun olmadan önce ne olduğunu öğrenmeniz gereken sınavlar ALES Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı YDS Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavı YÖKDİL Yükseköğretim Kurumları Yabancı Dil Sınavı KPSS Kamu Personel Seçme Sınavı

Olmak üzere toplam 6 bilim dalı mevcuttur. Bölümümüzde Eskiçağ Tarihi -Ortaçağ Tarihi -Genel Türk Tarihi -Yeniçağ Tarihi -Yakınçağ Tarihi - Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Olmak üzere toplam 6 bilim dalı mevcuttur.

Tarih Bölümü İletişim Kanalları http://tarih.gantep.edu.tr/

GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ FEN EDEBİYAT TARİH

Farabi Değişim Programı, Yükseköğretim Kurumları Arasında Öğrenci ve Öğretim Üyesi Değişim Programı, üniversite ve yüksek teknoloji enstitüleri bünyesinde ön lisans, lisans, yüksek lisans ve doktora düzeyinde eğitim-öğretim yapan yükseköğretim kurumları arasında öğrenci ve öğretim üyesi değişim programıdır.

Bologna Üniversitesi - İtalya Alexandru Ioan Cuza Univ - Romanya

FAZLADAN NASIL DERS ALIRIM? GENEL NOT ORTALAMASI 2.00’NİN ÜZERİNDE OLAN ÖĞRENCİLER FAZLADAN BİR (I) DERS ALABİLİR GENEL NOT ORTALAMASI 3.00’ÜN ÜZERİNDE OLAN ÖĞRENCİLER FAZLADAN İKİ (2) DERS ALABİLİR

NOT ORTALAMAM KAÇ OLURSA REPEAT (TEKRAR) DURUMUNA DÜŞERİM? İlk iki dönemin (yani 1. yılın) sonunda Genel Not Ortalaması (GNO) 1.50’nin altında olan öğrenciler repeat olurlar. 2. sınıftan itibaren ise Genel Not Ortalamasında 1.75’in altında kalan öğrenciler repeat olurlar.

İyi de Repeat ne demek? Repeat (Tekrar) durumuna düşen öğrenci genel not ortalamasını 1.75’in üzerine çıkartıncaya kadar yeni dersleri seçemez. Sadece o döneme kadar almış olduğu dersleri tekrarlamak durumunda kalır. 

Peki derse gelmezsek ne olur? Öğrenciler dönem boyunca almış oldukları dersin %70’ine devam etmek zorundadır. Bu da yaklaşık olarak 4 hafta devamsızlık yapabileceği anlamına gelmektedir. Sağlık raporları devamsızlık için geçerli değildir. Dolayısıyla öğrencinin hiçbir mazereti kabul edilmeyecektir.

Nasıl mezun olurum? I. Sınıf Tüm dersler( 100 ile başlayan) zorunludur ve mutlaka alınması gerekmektedir. II. Sınıf 5 zorunlu ve 5 seçmeli ders bir de AİİT 201 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersi. III. Sınıf 5 zorunlu ve 5 seçmeli ders IV. Sınıf

Not Skalası Puan Ders Notu Katsayı 95-100 AA 4,00 90-94 BA+ 3,75 85-89 BA 3,50 80-84 BB+ 3,25 75-79 BB 3,00 70-74 CB+ 2,75 65-69 CB 2,50 60-64 CC+ 2,25 55-59 CC 2,00 50-54 DC 1,50 45-49 DD 1,00 40-44 FD 0,50 <40 FF 0 Devamsız NA 0

Öğrenci – Bölüm İlişkisi Herhangi bir sorun, dilek, öneri ya da şikayet için; Dersin Hocası Danışman Bölüm Başkanlığı Dekanlık ve diğer merciler (Her öğrencinin danışmanı ve ona yardımcı olan bir araştırma görevlisi vardır)

Çok Önemli ve Acil Durumlarda! Rutin görüşme taleplerinin dışına çıkılabilir. Bu durumda araştırma görevlilerinin yardımlarına başvurulabilir. Onların yönlendirmesiyle sorunlarınızın niteliğine göre mutlaka gereken yapılır. (Danışman, Bölüm veya Dekanlık ile görüşmek vs.)

Bölümle iletişim ve irtibat kanalları (Çok acil durumlar hariç) İlgili hoca ya da araştırma görevlisinden e-posta yoluyla randevu talebinde bulunulabilir. Bölümdeki bütün hoca ve araştırma görevlilerinin e-posta adreslerine ve ofis saatlerine bölüm web sayfasından ve ofis kapılarındaki panolardan ulaşılabilir.

Kayıt ve ders seçme döneminde Her öğrenci mümkün olan en kısa sürede ders kayıtlarını yapmaya çalışmalı, sorunla karşılaştığında danışmanına ve ilgili araştırma görevlisine ertelemeksizin ulaşmalıdır. Her öğrenci ders kayıt sürecinde ders kayıt formu çıktısı alınıp imzalanıncaya kadar sistemden sürekli durumunu takip etmeli ve danışmanlarından gelecek mesajları dikkate almalıdır

Sorumluluk öğrencinindir Her öğrenci kendi kredi, ders durumu , devam devamsızlık ve mezuniyet gibi eğitim hayatının temel unsurlarından birinci derecede sorumludur. Bölüm ve danışman sadece size yardımcı olmaya çalışır, nihai karar öğrencinindir.

ÇİFT ANADAL PROGRAMI Çift anadal programının amacı, anadal lisans programlarını üstün başarıyla yürüten öğrencilerin, aynı zamanda ikinci bir dalda lisans diploması almak üzere öğrenim görmelerini sağlamaktır.

Öğrenci, duyurulmuş olan çift anadal programına, anadal lisans programının en erken 3. ve en geç 5. döneminin başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvurabilmesi için başvurduğu döneme kadar anadal lisans programında yer alan bütün kredili ve kredisiz derslerini başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının en az 2.75 olması ve anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst % 20’ de bulunması gerekir.

ÇİFT ANADAL VE YANDAL PROGRAMLARI İLE ÖĞRENİM GÖREBİLECEĞİNİZ BÖLÜMLER TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI FELSEFE SOSYOLOJİ ARKEOLOJİ

YAZ OKULU Yaz okulu, öğrencilerin yıl içinde geçemedikleri veya üst sınıflarda açılacak olan dersleri yaz döneminde belirli bir miktarda harç ücreti mukabilinde aldığı eğitim öğretim dönemidir. Öğrenciler, bulundukları bölümde istedikleri ders yaz okulunda açılmadığı takdirde bölüme bildirmek suretiyle başka bir üniversiteden istediği dersi alabilir.

YATAY GEÇİŞ Yatay geçişler iki şekilde gerçekleşmektedir. Not ortalaması ile yatay geçiş Bütün dersleri başarıyla geçmiş olmak Disiplin cezası almamış olmak Kontenjan olacağı için belirli bir not ortalamasını yakalamış olmak Öğrencinin üniversiteyi kazanmış olduğu yıl aldığı puanın, geçiş yapmak istediği bölümün o yılki puanın en fazla 10 puan düşük olması. Merkezi puana göre yatay geçiş Öğrencinin üniversiteyi kazanmış olduğu yıl aldığı puanın, geçiş yapmak istediği bölümün o yılki puanından yüksek olması

Güzel ve Mutlu Günler Geçirmeniz dileğiyle Aramıza Hoş geldiniz…