İSTİHDAM ODAKLI MESLEKİ EĞİTİM KONSEPTİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
LİSANSÜSTÜ EĞİTİMDE STAJ EĞİTİMİNİN YERİ VE ÖNEMİ
Advertisements

BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
Kazanım 5. Nitelikli insan gücünün Türkiye ekonomisinin gelişmesindeki rolünü değerlendirir.
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
Üniversite - Sanayi İşbirliği Destek. Programa Etken Olan Temel Sorular
UZUNKÖPRÜ - HASKOVA TARIMSAL SANAYİ GELİŞTİRME PROJESİ DOÇ. DR. SEFER GÜMÜŞ PROJE BAŞ KOORDİNATÖRÜ BEYKENT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ MÜDÜRÜ.
Panel #7 –Looking Forward: Turkish Experience
ELGİNKAN VAKFI; E.C.A. markasını yaratan, ELGİNKAN ailesi tarafından kurulmuştur. ECA; Ekrem, Cahit ve Ahmet isimlerinin baş harflerinden oluşmaktadır.
Üniversite Sanayi işbirliği ile başarmak Prof. Aytül Erçil Sabancı University
132 yıllık Çınar İstanbul Ticaret Odası’nın Desteğiyle Büyüyen Selvi ‘’İstanbul Ticaret Üniversitesi’’
NEDEN Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü ? .
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
GELECEĞİN ODTÜ’SÜ ÇÖZÜM ÖNERİLERİ 21 Mayıs
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
Nitelikli İşgücü Yetiştirme Projesi (3+1 Eğitim Modeli)
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. "Sofra bir kazanç ve öğrenme kuruluşudur." Hüseyin Özer.
ATATÜRK ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
DEN İ ZL İ İ HRACATÇILAR B İ RL İĞİ GENÇ MUC İ TLER ARANIYOR İ NOVAT İ F F İ K İ RLER YARI Ş MASI inovatiffikirleryarismas iwww.denib.gov.tr.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM PROGRAMI
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
Sandıklı Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM PROGRAMI TANITIM SUNUSU
GIDA MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ
İŞBAŞI EĞİTİM PROGRAMI
SANAYİ İÇİN DAHA ETKİN MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ Borusan Holding Agah Uğur 20 Mayıs 2004.
PERŞEMBE MESLEKİ TEKNİK ANADOLU LİSESİ
GÖNEN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
TURİZMDE EĞİTİM SORUNLARI
HİZMET İÇİ EĞİTİM VE YÜKSEK YÖNETİCİLERİN YETİŞTİRİLMESİ.
FAALİYETLER VE YANSIMALARIÜNİVERSİTE-SANAYİ İŞBİRLİĞİFAALİYETLER VE YANSIMALARIÜNİVERSİTE-SANAYİ İŞBİRLİĞİ.
GÜLNAZ İBRAHİM GÜNGÖR TARA KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ.
Misyon Coca-Cola Hayata Artı Vakfı'nın misyonu çevresel ve toplumsal sorunlara sivil toplum kuruluşları, üniversiteler ve kamu kuruluşları ile birlikte.
Gazi Üniversitesi Gazi Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Endüstriyel Tasarım Mühendisliği Bölümü Tanışma ve Tanıtım Toplantısı
MESLEK İ E Ğİ T İ MDE 3. BOYUT. GEREKÇE 10. Kalkınma Planı’nda yer alan;  "MESLEKİ GELİŞTİRME PROGRAMI"  "İŞ GÜCÜ PİYASASININ ETKİNLEŞTİRME PROGRAMI"
1501 TÜBİTAK Sanayi Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı.
YOZGAT İLİ 75X100 MODERN HAYVANCILIK PROJESİ
MUHASEBE VE FİNANS ÜMİT KÖSE Ö NSÖZ bu slaytta anlatılmak istenen bu alan üzerinde neler yapılabilir faydaları nelerdir Hayatımıza.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
SABUNCUOĞLU ŞEREFEDDİN SAĞLIK HİZMETLERİ
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
Betül GÜLER
MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ GİYİM ÜRETİM TEKNOLOJİSİ ALANI
TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ HAKKINDA……
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
MESLEKİ EĞİTİM YENİDEN YAPILANDIRILIYOR.... MESLEKİ EĞİTİM YENİDEN YAPILANDIRILIYOR...
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Makine Mühendisliği nedir?
PROF.DR.B.ESRA ASLANERTİK DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ REKTÖR YARDIMCISI
Giyim Üretim Teknikerliği nedir ??
İSKENDERUN MESLEK YÜKSEKOKULU
Büro Yönetimi ve Yönetici AsistanLIğI PROGRAMI
İŞBAŞI EĞİTİM PROGRAMI Isparta Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü
Makine Resim Ve Konstrüksiyon Programı ve amaçları
İSTİHDAM ODAKLI MESLEKİ EĞİTİM KONSEPTİ
Metalurji Teknikeri nedir?
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM PROGRAMI
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

İSTİHDAM ODAKLI MESLEKİ EĞİTİM KONSEPTİ 3+1 İŞ YERİ UYGULAMASI EĞİTİM MODELİ TANITIM TOPLANTISI

3+1 İŞ YERİ UYGULAMASI EĞİTİMİ MODELİ Dr 3+1 İŞ YERİ UYGULAMASI EĞİTİMİ MODELİ Dr. Öğretim Üyesi Zekeriya IŞIK SBMYO Müdürü&MEYOK Koordinatörü

VİZYONUNDA MESLEKİ EĞİTİM TÜRKİYE’NİN 2023-2053-2071 VİZYONUNDA MESLEKİ EĞİTİM Ürünün fikir aşamasından tasarlanmasına, üretimine ve piyasaya sürülmesine kadar her aşamasında katkı sunabilecek donanımlara sahip elamanlar yetiştirmek. Üniversite Reel Sektör işbirliğiyle bilim ve teknolojiyi ekonomik ve toplumsal yarar sağlayacak, sürdürülebilir kârlı büyümeyi hızlandıracak şekilde işe koşarak yerli ve milli sanayimizin hizmetine sunmak

MESLEKİ EĞİTİM VİZYONU TÜRKİYE’NİN 2023-2053-2071 MESLEKİ EĞİTİM VİZYONU İthal eden bir ülkeden ihraç eden bir ülkeye dönüşmek İnsan gücümüzü nitelikli ve özellikli kılarak işsizlik oranını azaltmak, Gayri safi milli hasılayı arttırmak

NEDEN MESLEKİ EĞİTİM VE NEDEN MESLEK YÜKSEKOKULLARI? Bilgi, beceri, davranış ve birlikte iş görme alışkanlığı kazandırarak mesleki alanda nitelikli insan gücü yetiştirilmesinde aktif rol aldığı için. Reel sektörün ihtiyaç duyduğu donanımlara sahip insan gücünün yetiştirilmesine doğrudan katkı sağladığı için.

NEDEN MESLEKİ EĞİTİM VE NEDEN MESLEK YÜKSEKOKULLARI? Ancak bugün mesleki eğitim veren meslek yüksekokullarının bu amaçlara ne kadar hizmet edebildiği hususu tartışılmaktadır. NEDEN MESLEKİ EĞİTİM VE NEDEN MESLEK YÜKSEKOKULLARI?

NEDEN MESLEKİ EĞİTİM VE NEDEN MESLEK YÜKSEKOKULLARI? Oysaki, mesleki eğitim bizzat işyerinde, iş başında teorik bilgileri pratiğe dökmeye imkan sağlayan öğrenme süreçlerini kapsamalı, sektöre ihtiyacı olan niteliklerde elemanı sunmalıdır. Bu bağlamda yeni bir mesleki eğitim anlayışına ihtiyaç vardır.

3+1 İŞYERİ UYGULAMASI EĞİTİM MODELİNE GEÇİLMESİYLE 1. Bu model sayesinde 2023, 2053, 2071 vizyonunda mesleki eğitim anlayışı doğrultusunda üniversitemizde de Meslek Yüksekokulları Koordinatörlüğü (MEYOK) kurularak, 3+1 İşyeri Uygulaması Eğitim Sistemine geçilmiştir. 2. Meslek Yüksekokullarımızda müfredatlar, 3 dönemi kampüste verilecek olan teorik ve uygulama ders ve etkinlikleri, 1 dönemi (16 hafta) ise işletmelerde iş yeri uygulaması eğitimi olacak şekilde programlanmıştır.

3. Her öğrencimizin üniversitemizden bir danışman öğretim görevlisi, ilgili sektörümüzden de bir danışman usta eğiticisi olacaktır.

4. Öğrencilerimizin, işletmelerimizde istihdam edilmelerini sağlayarak hem eğitim öğretim süreçlerine hem de yaşamlarına ekonomik katkıda bulunulmasını sağlıyoruz. Devlet destekli bu istihdam modeli ile işletmelerimiz istikbâle matuf gençler/elemanlar kazanmış oluyor.

3+1 İŞYERİ UYGULAMASI EĞİTİM MODELİNE GEÇİLMESİYLE 5. Bütün paydaşların işbirliği ile söz konusu eğitim modelini başarı ile yürütmek amacıyla MEYOK Danışma Kurulu oluşturuyoruz.

3+1 İŞYERİ UYGULAMASI EĞİTİM MODELİNE GEÇİLMESİYLE 6. Akademisyen ve öğrencilerimizin sağlanan istihdam odaklı eğitim-öğretim imkanları ve yatırım teşviklerinden haberdar olmaları ve kariyer planlaması yaparken bilinçli hareket etmelerini sağlamak amacıyla üniversitemizde İŞKUR ofisi kurulması çalışmalarımız sürüyor.

Muyis ( Mesleki Uygulama Yönetim Sistemi ) kurulmuştur. 7. Muyis ( Mesleki Uygulama Yönetim Sistemi ) kurulmuştur.

3+1 İŞ YERİ UYGULAMALAMASI EĞİTİM MODELİNİN AMAÇLARI Teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek uyum sağlayabilmek. Teorik bilgilerin uygulama becerisine dönüştürmek. İş deneyimi ve iş disiplini oluşturmak Ekip çalışması anlayışı kazandırmak.

3+1 İş yeri uygulaması eğitim modeli; 3+1 İŞ YERİ UYGULAMALAMASI EĞİTİM MODELİ Üniversite Öğrenci İş Dünyası Toplum açısından pek çok faydayı içinde barındırmaktadır.

1.ÖĞRENCİ AÇISINDAN FAYDALARI Uygulama becerisiyle fikir, teori, pratik birlikteliği içerisinde yenilikçi tasarımlar ortaya koyarak işin niteliğine değer katma Takım çalışması ve sorumluluk bilinci kazanma

1. ÖĞRENCİ AÇISINDAN FAYDALARI Uygulama becerisi sayesinde daha kolay iş bulma Kariyer planlaması ve hedeflere daha erken ulaşma

1. ÖĞRENCİ AÇISINDAN FAYDALARI İş dünyası ile erken tanışarak uyum kabiliyeti kazanma

2. ÜNİVERSİTE AÇISINDAN FAYDALARI Öğrenciler daha kolay ve daha iyi şartlarda iş bulabilecek bu  sayede Hitit Üniversitesi daha çok tercih edilen üniversitelerden birisi olacaktır. Üniversite, iş dünyası ve sanayi işbirliği sözde değil, gerçekten, pratikte uygulanan bir hal alacaktır.

2. ÜNİVERSİTE AÇISINDAN FAYDALARI İş dünyasında yaşanan sorunlar yerinde gözlemlenecektir. Üniversite ve iş dünyası arasındaki Ar-Ge faaliyetleri artacaktır.

2. ÜNİVERSİTE AÇISINDAN FAYDALARI Üniversite, özel sektörün yenilikçi ve dinamik yapısı doğrultusunda hareket kabiliyeti kazanacak ve yeniliklere açık bir hale gelecektir. Üniversitenin eğitim müfredatı iş dünyasının gereksinimleri doğrultusunda güncellenecektir.

3. İŞ DÜNYASI AÇISINDAN FAYDALARI İş dünyasının ihtiyaç duyduğu hem teorik bilgiye hem de uygulama becerisine sahip kalifiye elemanlar yetiştirilecektir. İş dünyası kendisine uyum sağlayabilecek öğrencileri tespit edecek daha üretken ve daha verimli bir personel istihdamı sağlamış olacaktır.

3. İŞ DÜNYASI AÇISINDAN FAYDALARI İş dünyası, ihtiyaç duyduğu elemanların işe başlama ve adaptasyon sürecinde harcadığı zamanı ve ekonomik kaybı minimize edecektir. Üniversite – sektör iş birliği sayesinde işletmelerin Ar-Ge teşviklerinden yararlanma düzeyi artacaktır.

4. TOPLUM AÇISINDAN FAYDALARI • Üniversite, iş dünyası ve toplumun işbirliği içinde hareket etmesi ile ülke kalkınmasının hızlanmasına ve işsizlik oranın azalmasına katkı sağlanacaktır. • Mesleki donanıma sahip olarak mezun olan gençlerin iş bulma, aile kurma, toplumsal yaşama katılma süreçleri hem daha hızlanacak hem de daha sağlıklı bir hal alacaktır. 4. TOPLUM AÇISINDAN FAYDALARI

4. TOPLUM AÇISINDAN FAYDALARI • Ailelerin çocukları ile ilgili gelecek kaygıları azalacaktır. • Çocukları nitelikli olarak yetişen ailelerin öz güveni artacaktır.

ÜNİVERSİTEYİ GELİŞTİRİR İŞLETMEYİ KALKINDIRIR 3+1 BU FORMÜL: ÜNİVERSİTEYİ GELİŞTİRİR İŞ ÜRETİR İŞLETMEYİ KALKINDIRIR MESLEK KAZAN-DIRIR

3+1 FORMÜLÜYLE MESLEĞİNİZ HAZIR YA SİZ…