PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Advertisements

PHILIP BAYARD CROSBY O Martin Corporation’da Pershing füze projesini yürüttü. ABD’nin Florida eyaletinde Kalite Koleji (Quality College) adıyla bir okul.
KULLANILABİLİRLİK.  ‘Bir kapıyı açmasını öğrenemeyen insan bu dünyada ne diye yaşar bilmem ki…’ Aziz Nesin ‘ İSTANBUL’UN HALLERİ’
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK SÜREÇ YÖNETİMİ RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK İbrahim GÜMÜŞ 1 radardanismanlik.com.tr SÜREÇ YÖNETİMİ.
Müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak kalite yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve ISO tarafından yayınlanmış.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Müşterinin Sesi ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi Altı Sigma
KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde.
ZAMAN Ç İ ZELGELER İ İ LE VER İ ML İ L İ K ANAL İ Z İ BİTİRME ÖDEVİ.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
GİRİŞİMCİLİK, SOSYAL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
Performans Değerlendirme
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
Yapay Sinir Ağı Modeli (öğretmenli öğrenme) Çok Katmanlı Algılayıcı
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
Olgu Yönetimi Standartları
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetimi
Hayvancılık İşletmelerinde Sürü Yönetimi
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
İK MAKALESİ.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
Yük Taşımalarını İyileştirecek 6 Temel Yöntem
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Yeni Yaklaşımlar
PROGRAM DEĞERLENDİRME
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Ürün ve Hizmetler İçin Kapasite Planlaması
7. ÜRETİMDE KALİTE KONTROLÜ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sanal ve Şebeke Örgütleri
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Ölçme, Değerlendirme ve Durum Belirleme - devam
İnsan Kaynakları Yönetiminin
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Ders İçeriği Yatırım Projelerinin Kavramsal Temelleri
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI Performans ölçme ve değerlendirme 2016-2017 güz

PERFORMANS KAVRAMI Günümüzde tüm kuruluşlar, diğer alanlarda olduğu gibi hızlı bir değişim ve dönüşüm süreci içine girmişlerdir Bu süreçte başarılı olabilmeleri, sahip oldukları kaynakların kalitesine bağlıdır İnsan kaynaklarını etkili şekilde yöneten ve kullanan kuruluşların, bunu başaramayanlara göre gelecekte daha başarılı olacakları kaçınılmazdır

PERFORMANS KAVRAMI Kuruluşların performans konusuna bakış açıları günümüze gelene kadar sürekli gelişen ve değişen bir seyir izlemiştir Bu süreçler içinde önemini yitiren, yeni ortaya çıkan veya daha fazla önem kazanan performans yönetimi anlayışları gündeme gelmiştir

PERFORMANS KAVRAMI En düşük maliyette, en çok üretim ve yüksek kârı hedefleyen geleneksel yönetim anlayışından Günümüzün rekabetçi anlayışının gereği olarak, müşteri doyumu, kalite, yenilik gibi, çok farklı ölçütlere ağırlık vererek, geleceğin örgütünü hedefleyen yönetim anlayışına geçiş

PERFORMANS KAVRAMI Performans, genel olarak amaçlı ve planlanmış bir etkinlik sonucunda elde edileni, nicel ve/veya nitel olarak belirleyen bir kavramdır Diğer bir şekliyle belirlenmiş olan bir hedefe ulaşım seviyesinin ölçümüdür

PERFORMANS KAVRAMI Performans seviyesinin belirlenebilmesi için, gerçekleştirilen etkinliğin sonucunun bir şekilde değerlendirilmesi gereklidir Değerlendirmeye esas alınan ölçünün anlaşılabilir, anlatılabilir, somut ve objektif olması gerekir Değerler ölçüm sistemi sonucunda belirlenir ve bu değerlerin her biri iyi-kötü, yeterli-yetersiz, başarılı-başarısız, birinci - onuncu… gibi birer performans göstergesidir

PERFORMANS KAVRAMI Performans, amaçlı ve planlı faaliyetler sonucunda ulaşılanı nicel ve nitel olarak belirleyen bir kavram olup, mutlak ya da göreli olarak açıklanabilir Hizmette etkinlik, üretimde verimlilik ve tutumluluk, genel anlamda performansı tanımlamaktadır Bir işi yapan bireyin, bir grubun ya da bir kuruluşun o işle amaçlanan hedefe ne ölçüde ulaşabildiğinin nicel ve nitel olarak ifadesidir Kısaca herhangi bir işte gösterilen başarı derecesidir

PERFORMANSIN BOYUTLARI Performans kavramı, çok çeşitli unsurların ya da boyutların bir araya gelmesinden oluşan bir olgu olarak düşünülmelidir Performansın bazı boyutları, zaman içerisinde önemini kaybederken bazıları daha önemli hale gelmiş, bazı unsurlar ise yeni ortaya çıkmıştır Diğer yandan performansı oluşturan unsurlar, sunulan mal ve hizmetlerin çeşidine göre farklılaşabilmektedir Örneğin bazı hizmetlerde kalite ön planda iken, bazılarında miktar ön plana çıkabilmektedir

PERFORMANSIN BOYUTLARI Etkenlik Etkililik Verimlilik Esneklik Kalite Yenilik Ekonomiklik Karlılık

PERFORMANSIN BOYUTLARI Ekonomiklik Ekonomiklik en az masrafla girdi kaynaklarını uygun kalitede elde etme olarak tanımlanmaktadır. İdeal olarak bütün ilgili masrafların ekonominin değerlendirilmesine dahil edilmesi gerekir Performans kavramı ve unsurlarında yaşanan değişim sürecinde, değişmeyen ve önemini kaybetmeyen tek boyut ise ekonomikliktir İstenilen amacı en düşük maliyetli kaynaklarla ve en uygun zamanda gerçekleştirmeyi öngörür

PERFORMANSIN BOYUTLARI Ekonomiklik  

PERFORMANSIN BOYUTLARI Karlılık  

PERFORMANSIN BOYUTLARI Verimlilik Verimlilik, kuruluşun hedeflerini göz önünde tutarak, belirli girdilerle en yüksek çıktının elde edilmesini veya sabit değer ve miktardaki çıktının en az girdiyle elde edilmesini ifade eder Bu tanıma göre, verimlilik iki biçimde sağlanabilir: Birincisi, aynı girdiler kullanılarak çıktı artırılabilir; İkincisi ise, belirli bir orandaki çıktıya, girdilerin azaltılması ile ulaşılabilir

PERFORMANSIN BOYUTLARI Verimlilik  

PERFORMANSIN BOYUTLARI Verimlilik Yönetim sürecinde verimliğin sağlanmasında; yönetimin türü, planlama, örgütleme, koordinasyon, uzmanlık ve iş bölümü zaman kayıplarının önlenmesi moral, denetim, eğitim, çalışma yerinin fiziksel koşulları gibi etkenler rol oynamaktadır

PERFORMANSIN BOYUTLARI Etkenlik  

PERFORMANSIN BOYUTLARI Etkililik  

PERFORMANSIN BOYUTLARI Esneklik Esneklik, organizasyonun piyasadaki değişikliklere hızlı ve etkili şekilde uyum sağlayabilmesiyle ilgili bir kavramdır Esneklik, bir performans ölçüsü olup, sistem tasarımında sistem yapısı, organizasyon, sistem elemanları, materyal, bilgi ve enerji akışları olarak tanımlanırsa, esneklik de uzun vadede sistemi iyileştiren önemli bir değişkendir

PERFORMANSIN BOYUTLARI Kalite Kalite, bir ürün ya da hizmetin belirlenen ya da olabilecek ihtiyaçları karşılama kabiliyetine dayanan özelliklerin toplamıdır Kalitenin getirileri: Müşteri memnuniyetinin artması Pazar payının artması Karın artması Çalışan memnuniyetinin artması Maliyetlerin azalması Yüksek rekabet gücü

PERFORMANSIN BOYUTLARI Yenilik Yenilikte temel nokta, yapılan yenilik ve değişimlerin katma değer yaratmış olması ve bulunan ürün/hizmetin ticarileştirilebilmesidir Yenilik sadece üretilen ürün ya da hizmetlerle sınırlı olmayıp bu ürün ve hizmetleri meydana getirmek için gerçekleştirilen tüm süreç ve faaliyetler için söz konusu olabilmektedir Örneğin, üründe herhangi bir yenilik ve değişim olmasa bile, bu ürünü farklı bir yöntemle pazarlamak ya da insan kaynakları yönetimi bakımından yeni bir ücret ve performans sistemi kullanmaya başlamak da yenilik olarak ifade edilmektedir