REFAH SİSTEMLERİ DERS 1 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
Advertisements

OEE ve KOBETSU KAIZEN EĞİTİMLERİ Yer : İzmir
PHILIP BAYARD CROSBY O Martin Corporation’da Pershing füze projesini yürüttü. ABD’nin Florida eyaletinde Kalite Koleji (Quality College) adıyla bir okul.
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
2-A SINIFI BİLGİ YARIŞMASINA HOŞ GELDİNİZ Yarışmada; Hayat Bilgisi 5 soru Türkçe 6 soru Matematik 5 soru ve Genel kültür 4 soru olmak üzere Toplam 20 soru.
SANAT ESERLERİNİN ÖZELLİKLERİ
PLATON NAMI DİĞER: EFLATUN
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Program Geliştirme Modelleri
Gülara Tırpançeker Bilişim Etiği Kuramlar.
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
“Bilgi” Kavramıyla Anlaşılan şey Nedir?.  Bilgi edinme insanın en temel güdülerinden birisidir.  İnsan bu özelliği sayesinde diğer canlılardan ayrılır.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Bilimsel Araştırma Yöntemleri De ğ işkenler İ smail GÜLEÇ.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
SOKRATES VE İNSAN ANLAYIŞI. M.Ö yillari arasinda yasamis olan ünlü Yunanli düsünürdür Sokrates, M.Ö 470 – 399 yılları arasında yaşamış ünlü yunanlı.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
Etkin Öğretim Sistemi Etkin Öğretim Sistemi Ders Anlatım Föyleri
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ
İşlev Açısından Kelime Türleri
Metinlerin Sınıflandırması
Performans Değerlendirme
SEVİYE: 11. SINIF 1. ÜNİTE KAZANIMLAR: Mantık ve Doğru Düşünme arasındaki ilişkiyi değerlendirir. Akıl ilkelerinin önemini değerlendirir. ÖĞRENME – ÖĞRETME.
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
FELSEFE KONU: BİLGİ FELSEFESİ VE BİLGİ ÇEŞİTLERİ.
PARAGRAF Hüdayi Can Çankırı, 2015.
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Doç.Dr.Gülbiye Yenimahalleli Yaşar
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
AİLENİN TÜRLERİ VE İŞLEVLERİ
BİLGİSAYAR 1 AD: MÜRŞİDE SOYAD: EREN BÖLÜM: TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö)
TOPLUMSAL YAPI Gülen SARI.
Zaman ve Gölgesi Prof. Dr. Şafak URAL
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
SUC FAKTORLERi: EKONOMi
YOKLUK VE BUTLAN HUKUKİ İŞLEMLERDE HÜKÜMSÜZLÜK
EMPATİK İLETİŞİM 1.
Erdem Danyer 1,2* , N.Gamze YÖRÜK 2
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Ahlak Gelişimi.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Kent Planlarının Nitelikleri ve İlkeleri
Geçerlik ve Kullanışlılık
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Öğretmenlik Meslek Etiği
REFAH SİSTEMLERİ DERS 1 DR. BANU METİN.
REFAH SİSTEMLERİ DERS 2 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN.
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilgisayar Bilimi Koşullu Durumlar.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ege Uzlaştırmacılar Derneği (EGE-UZ-DER) 2. Tanışma Toplantısı
M.S 2. YÜZYIL-M.S 15. YÜZYIL FELSEFESİ
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
İNSAN HAKLARI AÇIK EĞİTİM MATERYALLERİ
4. HAFTA Geçerlik, Güvenirlik ve Etik Kavramları
Öğretmenlik Meslek Etiği
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
3. HAFTA Bilimsel Araştırmada Temel Kavramlar
ÇAĞDAŞ VARLIK GÖRÜŞLERİ VE BİR VARLIK OLARAK İNSAN
Ölçme, Değerlendirme ve Durum Belirleme - devam
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
SINAV KAYGISI VE ÇOCUK RUH SAĞLIĞI
Sunum transkripti:

REFAH SİSTEMLERİ DERS 1 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN

Refah (Welfare) Nedir? Refah Türkçe’de; «varlık», «bolluk», «geçim bolluğu», «gönenç» anlamlarına gelmektedir. Refahı “bolluk”, “zenginlik” olarak açıklamak yeterli midir? Refah İngilizce’de ise, «welfare» kelimesine karşılık gelmektedir. Fakat, welfare kelimesinin anlam içeriği boşaltılmıştır ve refahın tam karşılığı olmadığını belirtmek gerekir. Welfare yerine, «human well-being» kavramı tercih edilmektedir. «Sıhhatli olma», «konforlu bir hayat sürme», «sağlık, başarı ve mutluluk hali» ile anlamlandırılır.

Welfare- Ahlaki Niteliği Köken itibariyle: Well-fare: İyi bir yolculuk. Wohl-fahrt: Hayat yolunda iyi bir seyahat. Anlamlarını içermektedir. Hakim iktisat kuramında welfare, faydacılıkla eşleştirilir. Bu sebeple anlamı kaybolmuş ve özcü açıklamalardan uzaklaşmıştır.

Aristo ve Mutluluk İdeali Eudaimonia: İnsanın ulaşabileceği en yüksek kalite, insanın nihai ve en yüksek hedefi olan kendini tam olarak gerçekleştirme ve mutluluk hali. Aristo iyileri üç kısma ayırır: 1- Dış İyiler: Servet, mevki, başarı ve saygınlıktır. 2- Ruhla İlgili İyiler: Karakter erdemine işaret eder. En makbulüdür. 3- Bedenle İlgili İyiler: Sağlıklı yaşama ilişkindir.

Aristo ve Mutluluk İdeali Eudaimonia; nihai amaçtır. Salt kendisi için değer verilmelidir. İnsan yaşamının temel amacı mutluluktur. İnsanın mutlu olabilmesi için erdem sahibi olması gerekir. Erdem ikiye ayrılır: 1- Düşünce Erdemi: Eğitimle oluşur ve gelişir. Deneyim ve zaman gerektirir. 2- Karakter Erdemi: Alışkanlıkla edinilir.

Aristo ve Mutluluk İdeali Hazza dayalı iyi yaşam anlayışının reddi söz konusudur. Her nesne kendi iyisini ortaya koyan bir işleve sahiptir. Bir şeyin işlevini sağlaması, onun erdemdir. Mantonun bir işlevi varsa(soğuktan koruması), bu aynı zamanda onun erdemidir ve erdem o şeyin en iyi hâlidir. Bir saat için, bu saat iyidir demek, «bu saat, zamanı doğru gösteren bir saat isteyenin seçebileceği türden bir saattir» demektir. Bir şeyin iyiliği, o şeyi, o şey yapan öze uygun etkinlikte bulunmasıyla tanımlıdır. Öyleyse insanın işlevi nedir? Yaşamak mı? Aklını kullanmak mı?

İyi, bir değer yargısı mıdır? Tümüyle öznel midir? Yoksa olgusal mıdır? İyiye ilişkin nesnel unsurlar var mıdır?

Schopenhauer ve Mutluluk Aristo’nun üçlü sınıflandırmasını kendine has yorumuyla ve farklı bir bakış açısıyla ele almaktadır. İnsanın iyi yaşamı üç temel unsur etrafında şekillenir: 1- İnsanın «ne olduğu»: Karakter erdemlerine ilişkindir. 2- İnsanın «neyi olduğu»: Sahip olunan mal ve servetin araştırılmasına yöneliktir. 3- İnsanın «neyi temsil ettiği»: Bireyin başkaları nezdindeki varoluşudur.

J. Bentham ve Büyük Mutluluk İlkesi Aristippos ve Epikuros’un hazcı felsefesinin bir uzantısı niteliğindedir. Faydacılık ilkesinin kurucusu olarak bilinmektedir. «En çok sayıda insana en yüksek düzeyde mutluluk» idealini ele almaktadır. Refahı, «faydacılık» ekseninde incelemiştir. Fayda, ahlak sorununu ortadan kaldıran bir unsur mudur?

Kötüyü tercih eden biri için iyi olan onun tercihleri midir Kötüyü tercih eden biri için iyi olan onun tercihleri midir? (Hırsıza göre çalmak iyi midir?) Bireysel iyileri toplumsal iyi haline dönüştürmek kolay mıdır? Refah devletlerinin buradaki fonksiyonu nedir?

Dersimiz bitmiştir……. Teşekkür ediyor/ Sorularınızı bekliyorum. Doç. Dr. Mehmet M. ÖZAYDIN