SINIF YÖNETİMİNDE İLETİŞİM-I

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Prof. Dr. Rana Özen Kutanis İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ A.Kişi-Kişi (İnsan - İnsana) İletişim B.Kişilerarası İletişim C.Kişi – Grup ve Gruplar Arası İletişim D.Örgüt.
Advertisements

AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
5.BÖLÜM İLETİŞİM VE EĞİTİM Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan YILMAZ.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Program Geliştirme Modelleri
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
Bölüm I Hüseyin İlhan.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
Program Tasarım Modelleri
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
İLETİŞİM VE EĞİTİM Bölüm 5 1. İletişim nedir?
İLETİŞİM VE ETİK SUNUMU İREM KAYAHAN G İLETİŞİM SÜRECİNİN AŞAMALARI VE ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ.
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
EĞİTİMDE DRAMA.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Metinlerin Sınıflandırması
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
İLETİŞİM.
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
İŞ TATMİNİ.
Eğitim Bilimleri Fakültesi
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Program Tasarım Modelleri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
TUTUM VE ALGILAR.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
İLETİŞİM TÜRLERİ VE TEKNİKLERİ
EMPATİK İLETİŞİM 1.
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
KENDİNİ TANIMA.
ÖĞRETİM İLKELERİ.
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İLETİŞİM Yrd. Doç. Dr. Ege Akgün.
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
DİNLEME.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
Sunum transkripti:

SINIF YÖNETİMİNDE İLETİŞİM-I Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

İLETİŞİM BECERİLERİ “Giriş ve Temel Kavramlar” Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim AMACIMIZ İletişim nedir? İletişim türleri nelerdir? İletişim sadece konuşmak mıdır? Niçin iletişim kurarız? İletişimsiz bir hayat mümkün mü? Sınıf içinde daha etkili ve olumlu iletişim nasıl kurulur? ..................sorularına cevap aramaktır. Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

İLETİŞİM İletişim ne hissettiğimizi ve ne demek istediğimizi karşımızdakine açık bir şekilde söyleme, karşımızdakinin ne söylediğini dinleme, kısaca birbirimizle konuşma sanatıdır. Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim İletişim kaynak ile alıcı arasında anlamları ortak kılma sürecidir. İletişimde ilk dakika önemlidir. İletişim kod çözme etkinliğidir. İletişim çift yönlü bir süreçtir. İletişimin tüm öğeleri önemlidir. Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

İLETİŞİMİN BİREYSEL FONKSİYONU İletişim bireysel özelliklerin ve düşüncenin vitrinidir. Kişiliğin dış dünyaya yansımasıdır Kişinin özgüveninin dışa vuruş biçimidir Bireysel tecrübe ve bilginin paylaşılma biçimidir. Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim İLETİŞİM NASIL GERÇEKLEŞİR? SORU CEVAP KAYNAK ALICI KANAL Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim SORU CEVAP KAYNAK ALICI MESAJ KANAL GERİ BİLDİRİM Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim İLETİŞİM SÜRECİ MESAJ DAVRANIŞ TUTUM DÜŞÜNCE OLUŞAN DÜŞÜNCE GERİBESLEME A C B BEKLENEN DAVRANIŞ OLUŞAN FİKİR MESAJ KODLAMA ŞEKİLLENDİRME ALGILAMA ÇÖZÜM DEĞERLEME Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim KAYNAK Kaynak iletişimi başlatan kişidir. Kaynak iletilmek istenen duygu ve düşünceyi çeşitli araç, gereç ve sembollerle kodlayan ve kanal aracılığı ile alıcıya iletendir. Kaynak sahip olduğu bilgi, beceri ve duyguları alıcıya ulaştırır. Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim Kaynak; Bilgili olmalı Kodlama özelliği olmalı Alıcıyla ortak özellikler taşımalı Tanınmalı Alıcı ile iletişime istekli olmalı Aynı zamanda alıcı olmalı Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim MESAJ Öğretim konusu olan bilgi, beceri ve duygunun kodlanarak sözlü,sözsüz, görüntülü veya yazılı anlatıma dönüştürülmüş haline mesaj denir. Örnek; + = 2+2=4 Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim Mesaj Açık Olmalı Anlaşılır Olmalı Zamanında İletilmeli Uygun Yolu İzlemeli Etki Sınırı İyi Değerlenmeli Davranışlarla Desteklenmeli Ek Anlam Üretmemeli Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim KANAL Oluşturulan mesajın alıcıya iletilmesini sağlayan araç-gereç yöntem ve tekniklerdir. Ses ileten araçlar Ses ve görüntü ileten araçlar Resimler Semboller v.b Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim ALICI Kaynağın gönderdiği mesajlara hedef olan kişidir. Kaynaktan gelen mesajları çözümleyerek anlamlandırır. Alıcı mesajı geçmiş yaşantılarına bağlı olarak çözümler. Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim Alıcı Algılamaya Hazır Olmalı Bilgili Olmalı Veya Bilgiyi Almaya Arzulu Olmalı Seçici Olmamalı Düzlemine Uygun Davranmalı Kaynak Olmaya İstekli Olmalı Kaynak İle İletişime Arzulu Olmalı Etkili ve doğru dinlemeli Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim KOD ÇÖZME Alıcının mesajı yorumlayıp, anlamlı bilgilere dönüştürülme sürecini içerir. Alıcının kodu çözmesi kaynağın mesajı kodlamasına bağlıdır. Mesaj öğrencinin yaşantı alanına bağlı olarak kodlanmalıdır. Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim Anlamın kodlanmasında üç faktör etkilidir; 1.İlişkinin biçimi; kişilerin statü ve rolleri 2.İlişkinin bağlamı; yer, zaman, yaş gibi faktörler 3.İlişkinin Amaçları; iletişim niçin kuruluyor Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim Yaşantı Alanı (Ortak Yaşantı Alanı) Yaşantı Alanı Yaşantı Alanı Kaynak- Kodlama Kod Çözme –Alıcı OYA Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim GERİ BİLDİRİM İletişimin ikinci yönü, yani mesajın alıcı tarafından kaynağa doğru mesaj akışıdır. Kaynak geri bildirim sayesinde mesajın alıcıya ulaşıp ulaşmadığına karar verebilir. İletişim ancak geri bildirimle mümkün olur. Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

İLETİŞİMDE ETKİLİ FAKTÖRLER 1.Kaynak ve Alıcı Acısından Seçici algı İletişimde bireysel farklılıklar Kaynak güvenirliği (dürüstlük, uzmanlık, istek, nesnellik) Kaynak Alıcı benzerliği Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim 2.Mesaj Açısından a. Yaşantı Alanı (Ortak Yaşantı Alanı) Yaşantı Alanı Yaşantı Alanı Kaynak- Kodlama Kod Çözme –Alıcı OYA Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim b.Bilgi miktarı Öğrenci Düzeyi Bir saatte sunulacak bilgi miktarı Bilginin sistematize edilmesi Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim 3. Kanal Açısından İletişim Ortamı; Doğrudan iletişim Dolaylı iletişim Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

Etkili Ve Verimli İletişim Gönderilen mesaj ile alınanın uyumlu olmasıdır. En az maliyetle gerçekleşen haberleşmedir. Alıcının olumlu yorumlamaya açık olması halidir. Kişinin kendisini güçlü görmesine bağlıdır. Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ 1.Kişi içi iletişim 2.Kişilerarası iletişim a.Sözlü iletişim b.Sözsüz iletişim c.Yazılı İletişim Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim Kişi içi iletişim Bir insanın düşünmesini, duygulanmasını, kişisel ihtiyaçlarının farkına varmasını, iç gözlem yapmasını, rüya görerek kendi içinden mesaj almasını yada kendine sorular sorarak bunlara cevap vermesini bir iç iletişim olarak tanımlayabiliriz. Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

Kişilerarası iletişim Genel olarak kaynak ve alıcının farklı olduğu iletişim biçimleridir. Karşılıklı iletişim içinde bulunan insanlar bilgi, sembol ve kavramlar üreterek, bunları birbirine aktarıp ve yorumlayarak kişiler arası iletişimde bulunurlar. “İletişimde zaman ve mekan birliği vardır” görüşü mekan açısından artık geçerliliğini yitirmiştir. Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim YAZILI İLETİŞİM En kolay ve sorunsuz iletişim yöntemidir. Ortam, zaman ve mekan gibi öğelerin sözlü iletişime getirdiği sınırlılıklar yazılı iletişimde yoktur. Yazılı İletişim Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim SÖZLÜ İLETİŞİM En basit biçimiyle konuşma; duygu ve düşüncelerimizi, görüp, yaşadıklarımızı sözle ifade etme işidir. Ses tonu, sesin hızı şiddeti hangi kelimelerin vurgulandığı duraklama vb dil ötesi özelliklerin iletişimde etkisi vardır. Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

SÖZSÜZ İLETİŞİM İyi bir dinleyici, iletişim kurduğu kimsenin yalnız söylediklerine değil yüzü, eli, kolu ve bedeni ile yaptıklarını da duyar; çünkü yüz ifadeleri, el ve kol hareketleri, bedenin duruş tarzı, sesin tonu gibi sözsüz mesajlar kullanılarak ta iletişim kurulur. Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

SÖZSÜZ İLETİŞİM ETKİLİDİR Bazı anlamaları, özellikleri, duyguları sözsüz iletişimle daha etkili ve dolaysız bir biçimde ifade edebiliriz. Duygu ve düşünce ile ilgili en etkili mesajlar sözsüz mesajlardır. Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim SÖZSÜZ İLETİŞİMİN ETKİSİ Sözcükler ........ % 7 Ses tonu ........ % 38 Beden Dili ........ % 55 Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

DUYGULARI BELİRTİR Düşüncelerimizi sözlü iletişimle; duygularımızı ise genellikle sözsüz iletişimle ifade ederiz. Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

KİŞİLER ARASI MESAFELER İnsanlar içinde bulundukları mekanı gelişi güzel kullanmazlar. Birbirlerine olan duygularına göre mesafe artar veya azalır. Bu yüzden kişisel ve toplumsal ilişkilerde mesafe önemlidir. Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

MAHREM MESAFE Bu mesafe genellikle duygusal bakımdan çok yakın hissedilen iki insan arasındaki mesafedir. Bu mesafe içinde bulunan insanlar birbirleri ile olan konuşmalarında daha içtendirler. Ayrıca beden dili hareketleri daha doğaldır. Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

KİŞİSEL SAMİMİ MESAFE 40 cm ile 80 cm arasındaki mesafedir. Birbirlerini tanıyan ve rahat konuşan iki insan bu mesafede kendilerini rahat hissederler. Genellikle samimi olmadığımız insanlarla bu derece yakınlıktan rahatsız oluruz. Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

SOSYAL MESAFE 80 cm ile 2 m arasındaki mesafedir. İşlerin konuşulduğu, resmi ilişkilerin sürdürüldüğü iletişim ortamlarında genellikle bu mesafeyi paylaşırız. Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

GENEL TOPLUMA AÇIK MESAFE Bu mesafe genelde tanımadığımız kişilerle bir arada bulunduğumuzda iş toplantılarında kullanılır. İletişim son derece resmidir. Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

BEDEN DİLİ İnsanların giyinişi, duruşu, bakışı, el ve kol hareketleri, çıkardıkları gürültüler, başını sallaması, yüzünün kızarması, yere bakması, ayağa kalkması, oturma biçimi, yürüyüş biçimi vb. tüm hareketleri Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim

Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim İLETİŞİMDE BEDEN DİLİ Eller ve kalem-kağıt Oturuş Çevreyle ilgi Göz ve yüz yapısı Soru soruş biçimi Tartışma amacı Omuz ve genel beden hareketleri Ayaklar Prof.Dr.Yücel Gelişli:İletişim