Eğitim Sürecinin Yeniden Yapılandırılması

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları
Advertisements

ECTS/AKTS Değerlendirme
EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI MEZUNLARIMIZ 1 ÖĞRENCİMİZ TIP FAKÜLTESİ 1 ÖĞRENCİMİZ HUKUK FAKÜLTESİ 1 ÖĞRENCİMİZ MİMARLIK 1 ÖĞRENCİMİZ İNŞAAT MÜHENDİSLİK.
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL SORUMLULUK ETKİNLİKLERİ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
Prof.Dr. Koray Boduroğlu Yeterlikler Çalışma Grubu Üyesi
BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
Bozok Üniversitesi Kütüphane Binası
Mustafa Kemal Üniversitesi
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 14 KASIM 2012.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ. Amaç: Ankara Üniversitesi’nde eğitim-öğretim sistemlerinin farklılıklarını ve özgünlüklerini koruyarak, toplumun ihtiyaçlarını.
Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Müfredatı Yeniden Yapılandırma Çalışmaları Berna Musal, Cahit Taşkıran, Sevgi Tımbıl, Serpil Velipaşaoğlu, Yücel.
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
2010/2011 ERASMUS Öğrenci Öğrenim ve Staj Hareketliliği DEÜ DIŞ İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ PROJE KOORDİNASYON OFİSİ BİRİMİ
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilgi Sistemi Toplantısı, 29 Nisan 2011, SAU Kültür ve Kongre Merkezi Öğretim ve Ölçme Değerlendirme Yöntemi Neden Belirlenmeli.
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
BOLOGNA SÜRECİ İŞ PLANI
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
BİLGİ İŞLEM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
HÜTF TIP-BİLİM DOKTORU (MD-PhD) BÜTÜNLEŞİK PROGRAMI YÖK’nin tarihli sayılı yönetmeliği ile açıldı ve eğitim yılında faaliyete.
H.Ü. EDEBİYAT FAKÜLTESİ BOLOGNA TOPLANTISI 21 NİSAN 2015.
Eğitim Sürecinin Yeniden Yapılandırılması Prof Dr Feyza Darendeliler 2010, İÜ.
İÜ’de Eğitimde Yeniden Yapılanma Toplantısı , İÜ , İÜ.
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.

ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
ENGELLİLER UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ. Kuruluş: 2003 Özürlüler Araştırma ve Uygulama Merkezi 2014 yılından itibaren Engelliler Uygulama ve Araştırma.
YÜKSEKÖ Ğ RET İ M KURULU BA Ş KANLI Ğ I Prof. Dr. Ömer Demir Akdeniz Üniversitesi.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
AKTS KOORDİNATÖRLERİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 13 Mayıs 2014.
Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS) GÖLCÜK RAM REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA BÖLÜMÜ 2016.
Gebze Anadolu İmam Hatip Lisesi Tanıtım Bilgileri İSTATİSTİKLER Öğretmen Sayısı : 64 Öğrenci Sayısı : 951 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 34 Fen Laboratuarı.
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ TARİH BÖLÜMÜ
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
BOLOGNA SORUMLULARININ KONTROL ETMESİ VE TAMAMLAMASI GEREKEN HUSUSLAR
ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI’NA HOŞGELDİNİZ… Daire Başkanı Saadet İLBAY.
PERSONEL DAİRE BAŞKANLIĞI
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ORGANİZASYON (TEŞKİLAT) ŞEMASI
Sosyal Bilimler Enstitüsü Eylül- 2017
Veteriner Hekimliği Tarihi ve Deontoloji Anabilim Dalı
Uzaktan eğitim koordİnatörü: Okt. nalan tur
Okul Tanıtım Bilgileri girilecek
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ Mayıs 2018 Mezuniyet Töreni
MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ
TOKAT SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU

Y ÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI AKSARAY REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ 24 Haziran 2019 Mezuniyet Töreni
Sunum transkripti:

Eğitim Sürecinin Yeniden Yapılandırılması Prof Dr Feyza Darendeliler 2010, İÜ

EĞİTİM PROGRAMININ HAZIRLANMASI 6. ÖLÇME-DEĞERLENDİRME SÜRECİNİN PLANLANMASI 7. ÖĞRETİM ÖNCESİ HAZIRLIKLARIN YAPILMASI 4.İÇERİĞİN PLANLANMASI 5.ÖĞRETİM SÜRECİNİN PLANLANMASI 3. AMAÇ VE HEDEFLERİN SAPTANMASI 2. EĞİTİM GEREKSİNİMLERİNİN BELİRLENMESİ 1. MİSYON VE VİZYONUN TANIMLANMASI EĞİTİM PROGRAMININ HAZIRLANMASI

Eğitimde değişim Geleneksel Güncel Öğretmen Öğrenci Konu Probleme dayalı Bağımsız disiplinler Entegre Müfredata dayalı Topluma dayalı Sabit Müfredat Seçmeli dersler Usta-Çırak Sistematik

Amaç İÜ’deki Eğitim Sürecinin Bologna Süreci çerçevesinde ele alınması ve güncel yaklaşımlar doğrultusunda yeniden düzenlenmesi

HEDEFLER Mevcut durumun değerlendirilmesi Eğitim müfredatının hedeflerinin belirlenmesi Mezunların yeterlilik ve yetkinlik alanlarının tanımlanması Eğitim içeriğinin belirlenen hedeflere uygun olarak düzenlenmesi Eğitim yöntemlerinin zenginleştirilmesi Düzenlenen ders hedef ve içeriklerinin ve eğitim programının yenilenmiş şekli ile Web ortamında bilgisayara girilmesi

Bu hedefler doğrultusunda gerçekleştirilenler Sağlık, Sosyal, Fen ve Mühendislik alanlarında olmak üzere lisans ve lisansüstü eğitim veren tüm fakülte, yüksekokul ve enstitülerden sorumlu ana ve yardımcı koordinatörler belirlendi Tüm fakülte, yüksekokul ve enstitülerin koordinatörleri ile genel bir bilgilendirme toplantısı yapıldı ve hedefler paylaşıldı

YAPILANMA GENEL KOORDİNATÖR Feyza Darendeliler Bilgi işlem sorumlusu Ölçme-Değerlendirme Serap Emir Bilgi işlem sorumlusu Fen Alan Koordinatörü Talat Saygaç Sağlık Alan Koordinatörü Neşe Saltoğlu. Mühendislik Alan Koordinatörü Hakan Ali Çırpan Sosyal Alan Koordinatörü Fehamettin Başar

Bilgi işlem sorumlusu GENEL KOORDİNATÖR Feyza Darendeliler Ölçme-Değerlendirme Serap Emir Bilgi işlem sorumlusu Fen Alan Koordinatörü Talat Saygaç Mühendislik Alan Koordinatörü Hakan Ali Çırpan Sağlık Alan Koordinatörü Neşe Saltoğlu Sosyal Alan Koordinatörü Fehamettin Başar Lisans İTF- CTF- DİŞ HEK- ECZACILIK- VETERİNER- HEMŞİRELİK- Sağlık Bil Fak BSYO- FTRYO- SHMYO- VETERİNER MYO BESYO- Lisansüstü Saglık Bilimleri Enstitüsü İTF- CTF- DİŞ HEK- ECZACILIK- VETERİNER- HEMŞİRELİK- CSE Onkoloji Enst KardiyolojiEnst Adli Tıp Ens DETAE Nörolojik Bilimler Enst BSYO- FTRYO- SHMYO- VETERİNER MYO BESYO-

Bilgi işlem sorumlusu GENEL KOORDİNATÖR Feyza Darendeliler Ölçme-Değerlendirme Serap Emir Bilgi işlem sorumlusu Fen Alan Koordinatörü Talat Saygaç Mühendislik Alan Koordinatörü Hakan Ali Çırpan Sağlık Alan Koordinatörü Neşe Saltoğlu. Sosyal Alan Koordinatörü Fehamettin Başar Lisansüstü Sosyal BilimlerEnstitüsü EDEBİYAT- HUKUK- İKTİSAT- İŞLETME- SİYASAL- İLETİŞİM- HAYEF- İLAHİYAT- Ata İnkilap İşletme ikt Muhasebe Avrasya Deniz bilimleri ADALET MYO- SOSYAL BMYO- ULAŞT LOJ YO KONSERVATUAR Lisans EDEBİYAT- HUKUK- İKTİSAT- İŞLETME- SİYASAL- İLETİŞİM- HAYEF- İLAHİYAT- ADALET MYO- SOSYAL BMYO- ULAŞT LOJ YO KONSERVATUAR

Bilgi işlem sorumlusu GENEL KOORDİNATÖR Feyza Darendeliler Ölçme-Değerlendirme Serap Emir Bilgi işlem sorumlusu Fen Alan Koordinatörü Talat Saygaç Mühendislik Alan Koordinatörü Hakan Ali Çırpan Sağlık Alan Koordinatörü Neşe Saltoğlu.. Sosyal Alan Koordinatörü Fehamettin Başar Lisans FEN- SU ÜRÜNLERİ- ORMAN- SU ÜRÜN MYO ORMAN MYO Lisansüstü Fen Bilimleri Enstitüsü FEN- SU ÜRÜNLERİ- ORMAN- SU ÜRÜN MYO ORMAN MYO

Bilgi işlem sorumlusu GENEL KOORDİNATÖR Feyza Darendeliler Ölçme-Değerlendirme Serap Emir Bilgi işlem sorumlusu Fen Alan Koordinatörü Talat Saygaç Mühendislik Alan Koordinatörü Hakan Ali Çırpan Sağlık Alan Koordinatörü Neşe Saltoğlu. Sosyal Alan Koordinatörü Fehamettin Başar Lisans MÜHENDİSLİK- TEKNİK BMYO Lisansüstü MÜHENDİSLİK- TEKNİK BMYO

ÇALIŞMA GRUBU BİRİM LİSANS EĞİTİM KOORDİNATÖRÜ Fakülte/YüksekOkul/Enstitü/Diğer EĞİTİMDEN SORUMLU DEKAN/MÜDÜR YARDIMCISI/ YARDIMCILARI LİSANS EĞİTİM KOORDİNATÖRÜ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM KOORDİNATÖRÜ

Gerçekleştirilenler 04.12.2009’dan itibaren haftada 2 yarım gün toplam 10 saat olmak üzere Rektörlükte Toplantı Odasında her birimin koordinatörleri ile ayrı ayrı 30 – 45 dakika süren toplantılar yapılmaya başlandı ve bu toplantılar 18 Ocak 2010’da tamamlandı. Bu toplantılarda mevcut durum değerlendirmesi, birimlerin eğitim hedefleri ve mezun ettikleri öğrencilerin yeterlilik ve yetkinlik alanları netleştirildi.

Mevcut durumun değerlendirilmesi Misyon ve Vizyon tanımlanmış mı? Kurum/Birim Bilgi/beceri/tutum çıktıları veya yeterlilik alanları tanımlanmış mı? Amaç ve Hedefler tanımlanmış mı? Kurum/Birim/Alt Birim/Müfredat

Eğitimin öğrenim hedefleri Bilgi Beceri Zihinsel İletişim Pratik Tutum

HEDEFLER Mevcut durumun değerlendirilmesi Eğitim müfredatının hedeflerinin belirlenmesi Mezunların yeterlilik ve yetkinlik alanlarının tanımlanması Eğitim içeriğinin belirlenen hedeflere uygun olarak düzenlenmesi Eğitim yöntemlerinin zenginleştirilmesi Değerlendirme : nesnel ve geçerli yöntemler

Eğitim Hedefleri ve hedeflere uygun sınama Yrd.Doç.Dr. Serap EMİR ‘İÜ Eğitimde Yeniden Yapılanma’ süreci çerçevesinde EĞİTİM TOPLANTILARI Toplantı Tarihi : 19 Şubat 2010 Toplantı Yeri : İ.Ü.Avcılar Kampüsü Prof.Dr.Ali Rıza BERKEM Toplantı Salonu Oturum Başkanı: Prof.Dr.Feyza DARENDELİLER Saati Eğitim Konusu Sunan Öğretim Üyesi 9.00-10.15 Eğitim Hedefleri ve hedeflere uygun sınama Yrd.Doç.Dr. Serap EMİR 10.15-10.30 Ara 10.30- 11.15 Eğitim Hedefleri ve Uygun İçerik Düzenleme 11.15- 12.00 AKTS Hesaplamaları Yrd.Doç.Dr. Sevinç HATİPOĞLU

Eğitim Hedefleri ve hedeflere uygun sınama Yrd.Doç.Dr. Serap EMİR ‘İÜ Eğitimde Yeniden Yapılanma’ süreci çerçevesinde EĞİTİM TOPLANTILARI: I Toplantı Tarihi : 18 Şubat 2010 Toplantı Yeri : Dişhekimliği Fakültesi Prof.Dr.Altan GÜLHAN Toplantı Salonu Saati Eğitim Konusu Sunan Öğretim Üyesi 13.00-14.15 Eğitim Hedefleri ve hedeflere uygun sınama Yrd.Doç.Dr. Serap EMİR 14.15-14.30 Ara   14.30- 15.15 Eğitim Hedefleri ve Uygun İçerik Düzenleme 15.15- 16.00 ECTS Hesaplamaları Yrd.Doç.Dr. Sevinç HATİPOĞLU 16.00-1630 Tıp fakültesi deneyimi Prof Neşe Saltoğlu

‘İÜ Eğitimde Yeniden Yapılanma’ süreci çerçevesinde EĞİTİM TOPLANTILARI: I Toplantı Tarihi : 18 Şubat 2010 Toplantı Yeri : Fen Fakültesi Cemil Birsel Konferans Salonu Oturum Başkanı: Prof.Dr.Feyza DARENDELİLER Saati Eğitim Konusu Sunan Öğretim Üyesi 9.00-10.15 Eğitim Hedefleri ve hedeflere uygun sınama Yrd.Doç.Dr. Serap EMİR 10.15-10.30 Ara 10.30- 11.15 Eğitim Hedefleri ve Uygun İçerik Düzenleme 11.15- 12.00 ECTS Hesaplamaları Yrd.Doç.Dr. Sevinç HATİPOĞLU

TEŞEKKÜRLER