İÇ HASTALIKLARI AD İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ İ.Ü. CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ 1984 İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ İÇ HASTALIKLARI AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ Uzm Hemş.Yasemin GÜÇLÜEL Not:Sadece Anabilim Dalı ismi eklenecektir.
SUNUM İÇERİĞİ 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER Not:Bu slayta ekleme yapılmayacaktır. 17.01.2019
1. ANABİLİM DALI TANITIM Tablo 1. Anabilim Dalı Özellikleri ALT BİRİMLER Servis(Yatak Sayıları) Açık Kapalı Toplam Servis 13(187) 187 Yoğun Bakım(Kemik iliği Ünitesi) 1(9) 9 Oda Sayısı (Yatak Sayısı) Ayaktan Ted. Ünit. (kateter,infüzyon,hemodiyaliz,periton diyalizi) 4(1,15,19,1) 15 ted.koltuk, 19 yatak Birim Sayısı (Oda Sayısı) Poliklinik(romatoloji,hematoloji,onkoloji, diyabet,endokrin,nefroloji,gastroenteroloji,gastrohepatoloji,geriatri,kit,dahiliye-1,dahiliye-2) 12(8,8,49,4,3,3,3,3,4,3,3,1,4,1) 65 ted.koltuk, 32 muayene odası Tetkik Birimi(endoskopi, EKG,bronkoskopi) 3(4,1,2) 7 oda Servis:Açık kapalı, açık ve toplam servis sayısı ve yatak sayısı belirtilecek:Örnek 3 tane servis olan ve toplam 50 yatağı olan anabilim dalı 3( 50) şeklinde belirtecek.Diğer yoğun bakım, ameliyathane vs başlıklarındaki verilerde aynı şekilde yazılacak. Ayrıca yeni açılan birim varsa sözlü belirtilecek.Kapanan birimlerin de kapanma gerekçesi sözlü belirtilecek Servis:Açık kapalı, açık ve toplam servis sayısı ve yatak sayısı belirtilecek:Örnek 3tane servis olan ve toplam 50 yatağı olan anabilim dalı 3( 50) şeklinde belirtecek.Diğer yoğun bakım, ameliyathane vs başlıklarındaki verilerde aynı şekilde yazılacak. Ayrıca yeni açılan birim varsa sözlü belirtilecek.Kapanan birimlerin de kapanma gerekçesi sözlü belirtilecek 17.01.2019
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 2. Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı * Yönetim 2 Servis 74 66 8 Yoğun Bakım(KİT ünitesi) 7 1 Ayaktan Ted. Ünit. 11 10 Poliklinik Tetkik Birimi 5 TOPLAM 110 100 Hemşire ihtiyacı hangi faaliyetleri etkiledi. Çözümüne yönelik neler yapıldı. 2014 yılında 3 ay ve 6 ay sonraki oluşacak hemşire ihtiyacının etkileyeceği faaliyetlere yönelik bir planlaması var mı? İlk üç planlama faaliyeti sözlü söylenecek. * Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı: Doğum Öncesi İzin, Doğum Sonrası İzin, Ücretsiz Doğum İzni yada Ücretsiz İzin kullanmakta olan hemşire sayısını göstermektedir. 17.01.2019
2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 3. Hemşirelerin Eğitim Durumları EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU n % SAĞLIK MESLEK LİSESİ 12 11 ÖNLİSANS 14 13 LİSANS 75 68 YÜKSEKLİSANS 8 7,2 DOKTORA 1 0,8 TOPLAM 110 100 Meslekteki eğitim düzeyine göre sayılar belirtilecek, Sağlık Bakanlığı onaylı sertifikalar sayılacak. SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : 24* 4 hemşirenin birden fazla sertifikası bulunmaktadır. 17.01.2019
2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2012 ⇨%20,3 2013 ⇨%8,0 YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI 2012 ⇨%1,5 2013 ⇨%3,09 DEVİR HIZI ORANI Ayrılan hemşire sayısı X 100 Yıllık hemşire devir hızı= ------------------------------------------------------------ Ocak ayı hem sayısı + Aralık hem sayısı / 2 17.01.2019
2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil 2012 2013 İletişim 81,6 84,2 17,3 15,8 1,0 Çalışma Ortamı 12,2 26,7 70,4 68,3 5,0 Yönetim 85,1 16,3 12,9 2,0 HHM Kurum Politikaları 42,9 54,5 43,9 32,7 13,3 İşin Kendisi 28,6 51,5 64,3 45,5 7,1 3,0 Başarı Duygusu 45,9 44,9 9,2 Saygı ve Kabul Görme 75,5 82,2 23,5 17,8 GENEL MEMNUNİYET 53,1 62,4 36,6 17.01.2019
2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 6. Hemşire Performans Oranı 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 6. Hemşire Performans Oranı KRİTER Çok Başarılı % Başarılı Yeterli Biraz İyileştirme Gerekli % Yetersiz Kendisi Yöneticisi Genel görünüm 80,7 89,2 16,9 10,8 2,4 - İletişim 55,4 56,6 42,2 39,8 3,6 Profesyonel davranış 60,2 62,7 37,3 33,7 Kuruma/işe bağlılık 50,6 54,2 43,4 6,0 Uygulama 63,9 34,9 32,5 1,2 Ekip anlayışı 67,5 30,1 Hasta ve yakınını bilgilendirme 53 7,2 Enfeksiyon kontrolü 68,7 28,9 36,1 Kalite bilinci 48,2 47 8,4 Vizyonerlik 38,6 12,0 Koçluk yapma 51,8 45,8 Problem çözme GENEL 17.01.2019
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 6. Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil 2012 2013 Tanıtım ve Bilgilendirme 97,3 98,2 2,7 1,8 0,1 - İletişim ve İlişkiler 97,0 2,6 3,0 Bakım ve Tedavi 98,1 98,8 1,9 1,2 GENEL MEMNUNİYET 97,9 98,7 2,0 1,3 Sorun olan ve genel memnuniyet ortalamasını etkileyen madde üzerinden sözlü olarak aktarım yapılacak 17.01.2019
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 7. 2013 Yılı İndikatör Oranları İNDİKATÖRLER Yatan Hasta Sayısı Riskli Hasta Sayısı Birimde Oluşan Hasta Sayısı N n % Basınç Ülseri 4284 694 16,1 30 4,4 Oral Mukozit 2244 52,3 68 2,9 Düşme 2743 64,0 33 1,1 PVK Komplikasyonu Takılan Kanül Sayısı İnfiltrasyon 10502 8 0,07 Flebit 17 0,1 Giriş Yeri Enfeksiyonu 1 0,009 Birime özgü indikatör takip eden Anabilim Dalları ilgili indikatör oranını genel tablonun altına gösterebilir. 17.01.2019
Yıllara Göre Servislerdeki Kemoterapi Sayıları 17.01.2019
2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne Bağlı Acil Bakım Koordinasyon Komitesi:3 Araştırma Geliştirme Eğitim Komitesi:2* Hemşirelik İndikatör İzlem Komitesi:15 CPR Komitesi:1* Sosyal Komite:2 Hemşirelik İşlevleri Komitesi:2* *aynı kişiler farklı komitelerde çalışmaktadır. Anabilim dalından katılan hemşire sayısı ve hangi komisyon ve komite olduğu yazılacaktır. 17.01.2019
3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN Oryantasyon Eğitimi ⇨10 kişi Hizmet İçi Eğitimler ⇨2 program/139 kişi CPR Eğitimleri ⇨12 kişi Kurslar ⇨eğitimci desteği -Kemoterapi hemşireliği kursu(6), -Acil bakım hemş. kursu(4), -Yoğun bakım hemşireliği kursu(2), -Enfeksiyon kontrol hemş. kursu(1), Öğrenci Eğitimleri ⇨9 okul/121 öğrenci Rehberlik Danışmanlık Hizmetleri ⇨ Hemodiyaliz eğitimi:3 kişi,lisans tamamlama stajı:1 kişi,diyabet kursu:5 kişi 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN EĞİTİMLERİN SAYISI Öğrenci eğitimleri tıbbi beceri ve hemşirelik öğrencilerinin staj faaliyetleridir. Sayı belirtilecektir. 17.01.2019
17.01.2019
3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI Yapılan araştırmalar: ‘’Dâhiliye kliniklerinde yatan hastalarda basınç ülserlerinin değerlendirilmesi ‘’, ‘’Hasta Güvenliğine İlişkin Düzenlenen Hizmet İçi Eğitimin Hemşirelerin Bilgi Düzeyine Etkisi’’, Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 2013 cilt 10,sayı 13, ‘’Tip 2 Diyabetli Olgunun Bir Hemşirelik Modeli Doğrultusunda İncelenmesi’’ ,Diyabet Obesite ve Hipertansiyonda Hemşirelik Forumu Dergisi,2013 cilt 5,sayı 2 (2. Temel hemşirelik bakım Kongresinde poster) Destek olunan araştırma sayısı:19 17.01.2019
4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ Sosyal Organizasyonlar: -10 Kasım Atatürk Orman Çiftliği koşusu(1 kişi) -35. İstanbul Maratonu koşusu(2 kişi) -20 sosyal toplantı(doğum günü,emeklilik töreni,piknik vs.) Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri: -Mavi kapak kampanyası -Hayvan barınaklarına yardım 17.01.2019
Finansal Etkinlik Pilot Çalışması: 5. FİNANSAL PERFORMANS Çalışma Tarihi: 17-23.3.2014 Yatak Sayısı: 15 Yatan Hasta Sayısı: 15 Hemşire Sayısı: 6 Finansal Etkinlik Pilot Çalışması: Hematoloji Servisi 17.01.2019
TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI 5. FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI TOPLAM GİRİŞİM ÇEŞİDİ 59 ( 19 SUT ) (40 SUT DIŞI) TOPLAM GİRİŞİM SAYISI 3968 ( 905 SUT) ( 3063 SUT DIŞI) GİRİŞİM SIKLIĞI SUT : min;1* max;66 (mesane sonda takılması,ilaç inf.) SUT DIŞI: min:1 * max: 501 (hasta kabulü,vital bulgu takibi) TOPLAM SUT KARŞILIĞI SUT FATURA EDİLEN SUT FATURA EDİLEMEYEN 7696 TL 2005 TL (315 İŞLEM) 5691 TL (590 İŞLEM) SUT DIŞI GİRİŞİM TÜMÜ GEÇERLİ OLSA 8771 TL 16.467 TL 17.01.2019
İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ 5. FİNANSAL PERFORMANS İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ 3968: 7 gün =567 ( Bir günlük işlem ;24 saat) 567: 3 vardiya = 189 ( 8 saatlik işlem) 189x 3 dk = 567 dk 567/ 60 = 9.45 saat (Bir vardiyada işlemlere ayrılan süre) 17.01.2019
5. FİNANSAL PERFORMANS 1Haftalık Gelir: 7696 TL (SUT Toplam) Ortalama Yıllık Gelir= 7696 TL x 52 hafta =400.192 TL 1 Haftalık Gelir ( SUT Dışı): 8771 TL Ortalama Yıllık Gelir = 8771 TL x 52 hafta =456.092 TL 1 Haftalık Gelir ( Fatura edilebilen SUT Toplam): 2005 TL Ortalama Yıllık Gelir= 2005 TL x 52 hafta =104.260 TL Tümü Geçerli Olsa Toplam Yıllık Gelir 400.192 TL+ 456.092 TL = 856.284 TL FARK (Tümü Geçerli Olsa Toplam Yıllık Gelir - Fatura edilebilen SUT Toplam): 856.284 TL-104.260 TL ) =752.024 TL Artış Oranı(Fark/Fatura edilebilen SUT geliri): ): 752.024 TL/104.260 TL % 721 7 kat 17.01.2019
İÇ HASTALIKLARI AD SUT GİRİŞİMİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 2013 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 36 SUT’A GİRİLEN TOPLAM İŞLEM SAYISI:252117 FATURA EDİLEN TUTAR: 1.262.022 TL AD TOPLAM GELİR: 26.717.224 TL HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI:%4,7 İÇ HASTALIKLARI AD SUT GİRİŞİMİ 2014 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ:19 BİR SERVİSİN ORTALAMA FATURA EDİLEN YILLIK SUT GELİRİ: 2005 TL x 52 hafta = 104.260 TL AD ORTALAMA SUT YILLIK TAHMİNİ GELİRİ: 104.260 x 14 servis = 1.459.640 TL TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TOPLAM YILLIK TAHMİNİ GELİR : 752.024 TL x 14 servis sayısı = 10.528.336 TL 2013 YILI AD TOPLAM GELİRİNE GÖRE TAHMİNİ HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: SUT %5,4 TÜMÜ %39,4 17.01.2019
BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER-1 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Destek hizmetlerdeki personel eksikliği(refakatçilerden yardım istenmesi,hasta şikayetlerinin artması,iş yükünün artması,fiziki koşulların yetersiz olması,binaların dağınık olması vs.), İzinler (doğum,süt izni,refakat izni,raporlar), Hemşire motivasyonda azalma(performans verilmemesi,yoğun bölümlerde çalışmama isteği ,araç/gereç eksikliği,iş yükü fazlalığı,birikmiş izinlerin artması,izin dönemlerinde yaşanan sıkıntılar,güvenlik sorunları,20 yılı dolduran hemşire sayısının artması,kreş olmaması,) BAKIMI VEKALİTEYİ ETKİLEYECEK TÜM İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİNİZİ BELİRTİNİZ 17.01.2019
6. SORUNLAR VE ÖNERİLER-2 -eleman eksikliğinin çözümlenmesi, -performansların artırılması, -yatak doluluk oranları, -güvenlik eleman sayısının artırılması, -acil ilaç ve malzemelerin temininde kolaylık sağlanması, -malzeme niteliklerinin uygun olması 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Hasta başına ayrılan sürenin az olması(Kayıtlara harcanan zamanın azaltılmaya çalışılması, tekrarlayan kayıtların gözden geçirilmesi,bilgisayar ortamında kayıt,İş talimat/protokollerinin güncellenmesi)
6. SORUNLAR VE ÖNERİLER-3 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ -eğitimlere katılamama - AD ödenek ayırması 4. FİNANSAL PERFORMANS -Çalışanlarda farkındalık artırılmalı, -Mali epikrizle ilgili bilgilendirme yapılması, -SUT sınırlandırmaların kaldırılması , -Yapılan diğer hemşirelik işlevleri ücretlendirilmesi, -Paket dışı yapılan uygulamalar girilebilmeli, -Ayaktan gelen hastalar için tedavi merkezi kurulması 17.01.2019
17.01.2019