Program Geliştirme Çalışmaları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Program Geliştirme Çalışmaları Dr.Melek Gül.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Prof.Dr. Muzaffer Elmas BOLOGNA EŞGÜDÜM KOMİSYONU Bologna süreci “Yıllık Eylem Planı Çalışma alanlarında iç ve dış paydaşlara bilgilendirme.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Program Geliştirme Modelleri
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
İTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü İş Sağlığı ve Güvenliği 2. Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı.
OKULUMUZ HAKKINDA BİLGİLER Öğretmen Sayısı : 19 Öğrenci Sayısı : 212 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 9 Fen Laboratuarı Sayısı :0 BT(Bilgisayar) Sınıfı.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
ILGAZ ATATÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
Öğretimin Uyarlanması
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
NOT VERME VE MEZUNİYET.
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Program Tasarım Modelleri
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Arş. Gör. Dr. Seyhan ERYILMAZ TOKSOY
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
Etkili Öğretmen Kimdir?
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ LİSANS EĞİTİMİ
HEDEFLERİN / KAZANIMLARIN
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Yeni Yaklaşımlar
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Eğitim-Öğretim Programı
Sunum transkripti:

Program Geliştirme Çalışmaları 30/11/10 30/11/10 Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Program Geliştirme Çalışmaları Dr.Melek Gül ŞAHİNEL Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması 1

Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL 30/11/10 30/11/10 Programın Amacı Program Çıktıları Öğrenme Çıktıları Öğrenci İş Yükü Örnekler Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması 2

Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL 30/11/10 30/11/10 Ekonomik, sosyal, kültürel, bilimsel, teknolojik gelişmeler ve toplumun değişen ihtiyaçları her alanda olduğu gibi yüksek öğretim alanında da eğitim sistemlerinin ve programlarının gözden geçirilmesini ve geliştirilmesini gündeme getirmiştir. Bologna Süreci kapsamında, yükseköğretim kurumlarından eğitim-öğretim programlarının öğrenme çıktılarını tanımlaması ve AKTS kredilerini hesaplamaları beklenmektedir. Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması 3

Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi Temel Alan Yeterlilikleri 30/11/10 30/11/10 İç Paydaş, Dış Paydaş, Bölüm Misyonu Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi Temel Alan Yeterlilikleri Program Çıktıları Program Amaçları Ders A Ders B Ders C Ders D Öğrenme Çıktıları Öğrenme çıktıları Öğrenme Çıktıları Öğrenme Çıktıları İş Yükü Hesabı İş Yükü Hesabı İş Yükü Hesabı İş Yükü Hesabı Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması 4

Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL 30/11/10 Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi: Ulusal düzeyde yükseköğretim yeterlilikleri arasındaki ilişkiyi açıklayan ulusal ve uluslar arası paydaşlarca tanınan ve ilişkilendirilebilen, yeterliliklerin belli bir düzen içinde yapılandırıldığı bir sistemdir. Temel Alan Yeterlilikleri: Ulusal düzeyde yükseköğretim yeterlilikleri göz önünde bulundurularak, herhangi bir temel alandaki yeterliliklerin, ilgili paydaşların görüşleri alınarak belirli bir düzen içinde yapılandırıldığı bir sistemdir. Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması

Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL 30/11/10 30/11/10 Programın nasıl bir mezun profili istediğini ortaya koyan genel bir ifadedir. Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması 6

Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL 30/11/10 30/11/10 Program çıktıları, öğrencilerin programdan mezun oluncaya kadar kazanmaları istenen gerekli bilgi, beceri ve yeterlikleri tanımlayan ifadelerdir. Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması 7

“Mezunlar hangi bilgi, beceri ve yeterliklere sahip olmalıdır?” 30/11/10 30/11/10 “Nasıl bir mezun?” “Mezunlar hangi bilgi, beceri ve yeterliklere sahip olmalıdır?” Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması 8

Bölümünüzde bir ekip oluşturunuz. 30/11/10 30/11/10 Bölümünüzde bir ekip oluşturunuz. Programın bulunduğu düzeye uygun ulusal yeterlikleri ve alan yeterliklerini inceleyiniz. Alan yeterliklerinden programa ilişkin özelleştirme yapınız. Programın alan yeterlilikleri haricinde, içermesi gereken yeterlik ve sektörel yeterlikler nelerdir? Değerlendiriniz. Öğrencilerin, mezunların, programı yürütenlerin ve sektörün gereksinimlerini ve beklentilerini inceleyiniz. Program çıktılarını açık, gözlenebilir ve ölçülebilir olarak ifade ediniz. Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması 9

Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL 30/11/10 30/11/10 Hazırlanan program çıktıları fakülte ya da yüksekokulun vizyon, misyon ve hedefleriyle tutarlı mı? Öğrenciler belirlenen program çıktılarıyla ortaya konulan yeterliliklere sahip olabilirler mi? Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması 10

Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL 30/11/10 30/11/10 Mesleğin her alanında hizmet verebilecek bilgi ve beceri ile donatılmış, mesleğinde yeterlik ve etik sorumluluk kazanmış, bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanan, yaratıcı ve eleştirel düşünebilen bireyler yetiştirmektir. Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması 11

Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL 30/11/10 30/11/10 Kimya Bölümü’nden mezun olan öğrenciler: Kimya programı ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun olarak gerekli verileri toplayabilir. Deney tasarlayabilir. Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlayabilir. İlgi alanında karşılaşılan problemlerin analizinde mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanabilir (Alan yeterlilikleri-İletişim ve Sosyal Yetkinlik). Gerek ilgi alanındaki ve gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir (Alan Yeterlilikleri- İletişim ve Sosyal Yetkinlik). Bir yabancı dil kullanarak alanına ilişkin konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilir (Alan yeterlilikleri-İletişim ve Sosyal Yetkinlik). Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması 12

30/11/10 30/11/10 Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL Program çıktıları belirlendikten sonra bu çıktılara ulaşabilmek için programda hangi derslerin yer alması gerektiği belirlenmelidir. Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması 13

Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL 30/11/10 30/11/10 Öğrenme çıktısı; Ders sonunda öğrenciye kazandırılması hedeflenen yetkinlik ve beceriler setidir. Öğrencinin ders sonunda sergilemesi beklenen özelliklerdir. Öğretim süreci sonunda başarılı olmuş bir öğrencinin; neleri bileceği, neleri kavrayacağı, neleri yapabileceğinin açık, gözlenebilir biçimde tanımlanmasıdır. Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması 14

Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL 30/11/10 Öğrenme Çıktıları NİÇİN? İçerik NE? Öğrenme-Öğretme Süreci NASIL? Ölçme Değerlendirme NE KADAR? Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması

Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL 30/11/10 30/11/10 Eğitim sürecine rehberlik eder. Öğrenmelerin ölçülmesi için objektif ölçütler sağlar. Öğrenme beklentileri konusunda öğrenciye net bilgi sağlar. Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması 16

Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL 30/11/10 30/11/10 “ Bu dersi tamamlayan öğrenci hangi becerilere sahip olmalıdır?” sorusu ile başlanmalıdır. Bu öğrenme çıktısı ve içerik ile öğrencinin hangi becerisinin geliştirilmesi hedefleniyor?” sorusunun cevabı dersin öğrenme çıktısı olacaktır. Öğrenme çıktıları program amaç ve çıktılarına uygun olmalıdır. Her bir öğrenme çıktısı için tek fiil kullanılmalıdır. Öğrenme çıktıları gözlenebilir ve ölçülebilir olmalıdır (açıklayabilme, örnek verebilme, problem çözebilme, ilişki kurabilme, gösterebilme, uygulayabilme, eleştirebilme, kullanabilme, eleştirebilme vb.). Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması 17

Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL 30/11/10 30/11/10 Öğrenme çıktıları öğretim elemanının yapacakları değil, öğrencinin ders sonunda sahip olacağı yeterliklerdir. Bu nedenle öğrenme çıktıları ifade edilirken öğretenin ne anlattığı değil, öğrenenin ne kazandığını belirtmelidir. Ders konularının başlıkları öğrenme çıktısı olarak ifade edilmemelidir. Hazırlanan öğrenme çıktıları düzeye ve dersin süresine uygun olmalıdır. Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması 18

Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL 30/11/10 Bilişsel Alan Bilişsel Alan Bilgi (hatırlama,tanıma) Kavrama (tahmin etme,açıklama) Uygulama(yapma,kullanma,pro blem çözme) Analiz (karşılaştırma, öğelere ayırma,ilişkileri belirleme Sentez (birleştirme, özetleme, yeniden düzenleme) Değerlendirme (yargıda bulunma,açıklama, karar verme) Hatırlama Anlama Uygulama Çözümleme Değerlendirme Yaratma Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması

Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL 30/11/10 Alma (farkındalık, almaya isteklilik, kontrollü ya da seçici dikkatlilik) Tepkide bulunma (karşılık verme, isteği gösterme, onaylama, öneride bulunma, tartışma) Değer verme (bir değeri kabullenmişlik, destekleme, inkar etme) Örgütleme (değerleriyle uyumlu hale getirme, değer sistemine katma) Kişilik Haline Getirme (karakterlenme, gözden geçirme, davranış ölçütü haline getirme) Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması

Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL 30/11/10 Algılama (motorun bozulduğunun farkına varma, yemeğe lezzet vermek için yiyeceğin tadını kontrol etme, müziği belirli bir dans adımı ile ilişkilendirme) Kurulma (tahtayı verniklemedeki basamaklama sırasını listeleme, topa vurmak için uygun vücut duruşunu gösterme, verimli daktilo yazmak için istek gösterme) Kılavuzla Yapma (golf vuruşunu gösterildiği gibi yapma, ilk yardım bandajlamasını gösterildiği gibi uygulama, yemek hazırlamak için en iyi sıralamayı belirleme) Mekanikleşme (düzgün ve okunaklı yazama, laboratuar malzemelerini hazırlama, basit bir dans adımını gösterme) Beceri Haline Getirme (elektrikli testereyi beceriyle kullanma, yüzmede doğru formu gösterme, viyolin becerili performans sergileme, elektronik bir aracı hızlı ve doğru olarak onarma) Uyum (tenis oyununu rakibin stiline göre uyarlama, başka türlü yapma) Yaratma (bir dans adımını yaratma, yeni elbise stili tasarlama) Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması

Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL 30/11/10 30/11/10 Doğru Kullanım Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: Analitik kimyanın temel prensiplerini açıklayabilir. Vadeli işlemler piyasasının temel çalışma prensiplerini sıralayabilir. Akım problemlerini çözebilir. Mali plan oluşturabilir. Alana özgül hesaplama araçlarını kullanabilir. Hatalı Kullanım Analitik kimyanın temel prensiplerinin görülmesi. Vadeli işlemler piyasasının temel çalışma prensiplerini öğretebilme. Akım problemlerini anlatma. Mali planı anlama. Mühendislik alanındaki hesaplama araçları Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması 22

Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL 30/11/10 DERS PROGRAM ÇIKTILARI PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 ÖÇ-1 x ÖÇ-2 X ÖÇ-3 ÖÇ-4 ÖÇ-5 ÖÇ-6 ÖÇ-7 ÖÇ-8 ÖÇ-9 ÖÇ-10 Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması

Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL 30/11/10 30/11/10 İş yükü öğrencinin öğrenme çıktılarına ulaşabilmek için dersle ilgili yaptığı tüm çalışmaları kapsamaktadır. Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması 24

Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL 30/11/10 30/11/10 Dikkat edilmesi gerekenler; AKTS kredileri tam sayı olarak verilmelidir. Her bölümün bir yarıyıldaki derslerinin toplam AKTS kredisi 30 olmalıdır. Ortak derslere aynı AKTS verilmelidir. Stajlara, tüm kredisiz derslere, bitirme çalışmalarına AKTS verilmesi şarttır. Uygulama ders saatleri, teorik ders saatleri gibi iş yükü hesabına katılmalıdır. İş yükü hesabı ders planınızla ilgili olan tüm etkinlikleri kapsamalıdır. Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması 25

Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL 30/11/10 30/11/10 Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması 26

Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL 30/11/10 30/11/10 Ders Öğretim Planı Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması 27

Kaynaklar www.bologna.yok.gov.tr Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, 66 Soruda Bologna Süreci Uygulamaları, Kasım 2010, Ankara. Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL 30/11/10

Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL 30/11/10 30/11/10 TEŞEKKÜR EDERİM Program Geliştirme Çalışmaları- Dr. Melek Gül ŞAHİNEL Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması Nevşehir Üniversitesi Program Geliştirme Çalışması 29