HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA YAZIM VE SUNUM TEKNİKLERİ
Advertisements

MTO HALKLA İLİŞKİLERİN BASINLA İLİŞKİSİ
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
HAYATI PAYLAŞMA VE DAYANIŞMA MERKEZİ
HALKLA İ L İ ŞK İ LER VE REKLAMCILIKTA YAZIM VE SUNUM TEKN İ KLER İ HAFTA V.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
Eğitim Öğretimde Planlama
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
HAFTA I.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Vasıtaları
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Günümüzde internet, en çok kullanılan haber kaynağı Gazetecilerin % 97’si haber yazmadan önce mutlaka Google’da ve sosyal medyada araştırma yapıyor.
Öğretim Durumlarını Planlama
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması DEA’ların Şeffaflık, Konsültasyon ve İletişim Unsurlarının Artırılması Mart 2009 Oturum.
UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 15
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
Halkla İlişkiler ve Halk Kütüphaneleri
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
HALKLA İ L İ ŞK İ LER VE REKLAMCILIKTA YAZIM VE SUNUM TEKN İ KLER İ HAFTA VII.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
SAYFA YAPISI.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
IV. DERS: Medyanın Toplumsal Konumu ve Medya ile İlişkiler HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ.
Öğrenme Öğretme Süreci
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI VE MESLEKİ AMAÇLAR
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ
ŞEMSETTİN BULUT TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ ( 2.SINIF ÖRGÜN)
Medya ile ilişkiler Webinar-3 Kütüphan-e Türkiye Projesi Tanıtım Çalışma Grubu 23 Ekim 2014.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
MALİYE BAKANLIĞI BÜTÜNLEŞİK PORTAL PROJESİ T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
Pazarlama İletişimi Araçları
Pazarlama İlkeleri.
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM.
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
ÖĞRETİCİ YAZILAR 1-MAKALE 2-FIKRA 3-RÖPORTAJ 4-ELEŞTİRİ 5-GÜNLÜK
SOSYAL BİLGİLER Kitle iletişim’ in anlamı nedir?
KUŞ GRİBİ VE İNSANA TESİR EDEN SALGINA HAZIRLIK VE MÜCADELE PROJESİ Hayvan Sağlığı Bileşeni İnsan Sağlığı Bileşeni Kamuoyu Bilinçlendirme ve Koordinasyon.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
İLAN NEDİR?.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50.
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Tanıtım Çalışma Grubu
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
HALKLA İLİŞKİLER.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PAZARLAMA İLETİŞİMİ Pazarlama İletişimi Karamasını Etkileyen Faktörler
İKNA SÜRECİ.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ III. DERS: Halkla İlişkiler Etkinliğinde Kullanılan Yazı Türleri ve Etkin Metin Yazarlığı HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

III.a) Halkla İlişkiler Araçları ve Kullanılan Yazı Türleri HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

Halkla İlişkiler Araçları HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ Halkla İlişkiler Araçları Doğrudan Hitap Eden Araçlar Dolaylı Olarak Hitap Eden Araçlar Kişilerarası P.R. Araçları Kategorik P.R. Araçları Kişelerarası P.R. Araçları Kitle İletişim Araçları Basılı Kişisel Mektuplar Olaylar-Nedenler Görüşme, Toplantı, Seminer, Eğitim, Elektronik/Görsel-İşitsel Telefon Görüşmeleri, Video-Konferansı Basılı Çalışan Dergileri, Faaliyet Raporu, Müşteri Yayınları, İşletme Portreleri Olaylar-Nedenler Genel Toplantılar, Yıldönümleri, Sempozyumlar Elktr./Gör.-İşit. Görsel-İşitsel Gösteriler, Film-Video, Kapalı Devre TV Videoları Doğrudan Hitap Eden Araçlar Gibi, Ancak Kamuoyu Önderleri Üzerinden Dolaylı Anlatım Basılı Basın Hizmeti, Basın Dosyası, Makale Redaksiyonu … Olaylar-Nedenler Basın Konferansı, Medya Röportajlarını ve Düzenlemeleine Katılma Elktr./Gör.-İşit. Radyo ve TV İçin Bülten/Makalelerin Redaksiyonu ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ Conference Board (Büyük Ölçekli İşletmelerin İletişim Yetkililerinin Raporladığı Aktiviteler ve Bütçe Oranları) Medya/Basın İlişkileri (%100) Konuşma Metni Yazımı (%92) Çalışanlarla İletişim (%86) Kurumsal Reklamcılık (%86) Toplumsal İlişkiler (%86) Video AV/Telekonferans (%71) Sponsorluklar/Katkılar (%71) Yaratıcı Hizmetler (%57) Durum Analizleri (%43) Hükümet İlişkileri (%43) Sosyal Paydaşlarla İlişkiler (%36) Yatırımcılarla İlişkiler (%21) HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ Başlıca P.R. Metinleri Haber Metni, Basın Makalesi, Basın Bülteni, Röportaj, Bülten, Broşür, Kitap, El Kitabı, Gazete, Dergi, Magapaper, El İlanı, Doğrudan Postalama, Yıllık, Rapor, Davetiye, Hatırlatma Notu ve diğer yazılı araçlar… HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

III.b) Halka İlişkiler Metninin Oluşturulma Süreci HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ Bir P.R. Metni Üç Aşamalı Bir Süreç Olarak Tasarlanır 1) Planlama Süreci 2) Yazım Süreci 3) Değerlendirme Süreci HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ Planlama Süreci Problem Geliştirme ve Durumun Saptanması Konunun Araştırılması Hedef Kitle Çözümlemesi Değerlendirilebilir Amaç ve Hedeflerin Oluşturulması Uygun Medyanın Seçimi HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ Yazım Süreci Mesaj Stratejisinin Belirlenmesi Mesajın Biçim ve Organizasyonunun Düzenlenmesi Mesajın Yazımı HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ Değerlendirme Süreci Basın Bülteni ve Makalelerin Değerlendirilmesi Örgütsel Yayınların Değerlendirilmesi HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

III.c) Etkin Metin Yazımında Dikkat Edilmesi Gereken 7 Unsur HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ‘7C’s Modeli (Meslek İçerisinde İletişimin Genel ve Olması Gereken Özellikleri) Credibility Context Content Clarity Continuity -Consistency- Channels Capability of Audience HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

Credibility (Güvenilirlik) İletişim inanç ortamında başlar… HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ Context (Koşullar) İletişim programı çevrenin şartlarına uygun olarak geliştirilmelidir. Kitle iletişim araçları günlük yaşamın kelime ve değerlerini kullanır. Çevre koşulları iletilen mesajla örtüşmeli, bunlarla çelişmemelidir. Etkili iletişim için destekleyici çevre koşulları gereklidir. HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ Content (İçerik) Mesaj alıcılar için bir anlam içermeli ve alıcıların değer sistemleri ile uyum sağlamalıdır. Mesajın içeriği hedef kitleyi belirler. HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ Clarity (Açıklık) Mesaj, basit bir şekilde ortaya konulmalıdır. Kelimeler hem gönderen hem de mesajı alanlar için aynı anlamı taşımalıdır. Karmaşık konular, basitleştirici ve açıklayıcı tema ve sloganlarla desteklenmelidir. Mesajın ne kadar uzağa gitmesi isteniyorsa o kadar basit olmalıdır. HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ Continuity -Consistency- (Devamlılık -İstikrar) İletişim sonu olmayan bir süreçtir. Başarıya ulaşmak için tekrar gereklidir. Çeşitli şekillerde tekrar öğrenme ve ikna yolu ile olur. HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ Channels (İletişim Kanalları) Alıcıların kullandığı ve güvendiği kanallar kullanılmalıdır. Yeni kanalların oluşturulması zor, zaman harcayıcı ve pahalı olabilir. Değişik mesajlar için iletişimin değişik kanalları kullanılabilir. HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ Capability of Audience (Hedef Kitlenin Yeterliliği) İletişimde hedef kitlede yeterlilik sağlanmalıdır. Eğer alıcının da bir çabası varsa o zaman iletişim en etkin haline ulaşacak demektir. Burada söz konusu olan alışkanlıklar, okuma kabiliyeti ve ön bilgi sahibi olmaktır. HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

İlginiz için, teşekkür ederim… HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ