Programdan Sorular.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
Advertisements

ÜNİTE PLANI ÖZETİ Öğrencilerin, Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri, coğrafi özelliklerini ve bugünkü durumlarını öğrenerek; tarihi ve doğal çevrelere.
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE KAZANIMLARI. ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE KAZANIMLARI.
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
1. EĞİTİM SİSTEMİNİN ÜÇ TEMEL ÖGESİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Öğrenme-Öğretme Süreci
KURAN VE YORUMU 10. SINIF 4. ÜNİTE pedagojiformasyon.com.
21. Yüzyıl becerileri.
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi
MERHABA.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
BEDEN EĞİTİMİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI(EŞLİ) ÖĞRENME YÖNTEMİ
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
TÜRKÇE DERSİ İLE HEDEFLENENLER.
ORTAOKULA GEÇİŞ.
MEHMET AKİF ERSOY ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı’nın amaç ve kazanımlarına ulaşabilmesi için öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesine büyük bir önem verilmeli,
YENİLENEN SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDA TARİH ÖĞRETİMİ
Kişisel Rehberlik.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
MILLETIN GÖZ BEBEĞI TÜRKIYE’NIN AYDıNLıK GELECEĞI YUNUS EMRE İMAM HATİP ORTAOKULU.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
Programın Karşılaştırılması Sunusu
TÜRKÇE DERSİ İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Bugün neler öğreneceğiz?
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Din Kültürü v Ahlak Bilgisi
Bugün neler öğreneceğiz?
Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
1. Hafta: Tanışma ve dersin içeriğinin tanıtılması
YÖNTEM SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER.
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
ARGÜMANTASYON.
21. YY BECERİLERİ.
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ (4-8) MÜFREDAT DEĞERLENDİRME
Sunum transkripti:

Programdan Sorular

Programa göre “Nasıl bir din öğretimi Programa göre “Nasıl bir din öğretimi?” sorusu, öğretme-öğrenme sürecindeki yaklaşımımızı belirlemektedir. Din öğretiminde öncelikle dikkat edilmesi gereken hususlar aşağıdakilerden hangisi yer almaz? İnsana Saygı Düşünceye Saygı Hürriyete Saygı Kanunlara Saygı Kültürel Mirasa Saygı

Programa göre “Nasıl bir din öğretimi Programa göre “Nasıl bir din öğretimi?” sorusu, öğretme-öğrenme sürecindeki yaklaşımımızı belirlemektedir. Din öğretiminde öncelikle dikkat edilmesi gereken hususlar aşağıdakilerden hangisi yer almaz? İnsana Saygı Düşünceye Saygı Hürriyete Saygı Kanunlara Saygı Kültürel Mirasa Saygı

Programa göre “Nasıl bir din öğretimi Programa göre “Nasıl bir din öğretimi?” sorusu, öğretme-öğrenme sürecindeki yaklaşımımızı belirlemektedir. Din öğretiminde öncelikle dikkat edilmesi gereken hususlar aşağıdakilerden hangisi yer almaz? İnsana Saygı Düşünceye Saygı Hürriyete Saygı Ahlaki Olana Saygı Kültürel Mirasa Saygı

Dinin genel eğitimdeki yeri ile okulun böyle bir disiplini ihmal etmesi durumunda görevini tam olarak yapmamış sayılacağı konusunda altı boyut ileri sürülebilir. Bunlar aynı zamanda din eğitiminin de temelleri olup program bu açıdan ele alınmalıdır. Hangisi bunların arasında yer almaz? Antropolojik-İnsani Temel Toplumsal Temel Kültürel Temel Evrensel Temel Metafizik Temel

Dinin genel eğitimdeki yeri ile okulun böyle bir disiplini ihmal etmesi durumunda görevini tam olarak yapmamış sayılacağı konusunda altı boyut ileri sürülebilir. Bunlar aynı zamanda din eğitiminin de temelleri olup program bu açıdan ele alınmalıdır. Hangisi bunların arasında yer almaz? Antropolojik-İnsani Temel Toplumsal Temel Kültürel Temel Evrensel Temel Metafizik Temel

Dinin genel eğitimdeki yeri ile okulun böyle bir disiplini ihmal etmesi durumunda görevini tam olarak yapmamış sayılacağı konusunda altı boyut ileri sürülebilir. Bunlar aynı zamanda din eğitiminin de temelleri olup program bu açıdan ele alınmalıdır. Hangisi bunların arasında yer almaz? Antropolojik-İnsani Temel Toplumsal Temel Kültürel Temel Evrensel Temel Felsefi Temel Hukukî Temel

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programı içerdiği kazanımlarla öğrencilerde bazı temel becerilerin gelişmesi hedeflenmektedir. Hangisi bunların arasında yer almaz? Eleştirel düşünme becerisi İletişim ve empati kurma becerisi Problem çözme becerisi Araştırma becerisi Arapçayı etkin kullanabilme becerisi

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programı içerdiği kazanımlarla öğrencilerde bazı temel becerilerin gelişmesi hedeflenmektedir. Hangisi bunların arasında yer almaz? Eleştirel düşünme becerisi İletişim ve empati kurma becerisi Problem çözme becerisi Araştırma becerisi Arapçayı etkin kullanabilme becerisi

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programı içerdiği kazanımlarla öğrencilerde bazı temel becerilerin gelişmesi hedeflenmektedir. 1. Eleştirel düşünme becerisi 2. İletişim ve empati kurma becerisi 3. Problem çözme becerisi 4. Araştırma becerisi 5. Bilgi teknolojilerini kullanma becerisi 6. Değişim ve sürekliliği algılama becerisi 7. Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma becerisi 8. Sosyal katılım becerisi 9. Mekân, zaman ve kronolojiyi doğru algılama becerisi 10. Kur’an-ı Kerim mealini kullanabilme becerisi

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programı yedi öğrenim alanı çerçevesinde yapılandırılmıştır. Hangisi bunların arasında yer almaz? İnanç İbadet Hz. Muhammed (s.a.v.) Vahiy ve Akıl Kur’an ve Yorumu

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programı yedi öğrenim alanı çerçevesinde yapılandırılmıştır. Hangisi bunların arasında yer almaz? İnanç İbadet Hz. Muhammed (s.a.v.) Vahiy ve Akıl Kur’an ve Yorumu

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programı yedi öğrenim alanı çerçevesinde yapılandırılmıştır. Hangisi bunların arasında yer almaz? 1. İnanç 2. İbadet 3. Hz. Muhammed (s.a.v.) 4. Vahiy ve Akıl 5. Ahlak ve Değerler 6. Din ve Laiklik 7. Din, Kültür ve Medeniyet

Öğrenme Alanı: İnanç Öğrenme Alanı: İbadet Öğrenme Alanı: Hz. Muhammed Öğrenme Alanı: Kur’an ve Yorumu Öğrenme Alanı: Ahlak Öğrenme Alanı: Din ve Kültür

Aşağıdaki öğretme stratejilerinden hangisi “Öğretmen merkezli stratejiler” arasında değildir? Klasik sunum Gösterim Drama Hikâye anlatımı

Aşağıdaki öğretme stratejilerinden hangisi “Öğretmen merkezli stratejiler” arasında değildir? Klasik sunum Gösterim Drama Hikâye anlatımı

Aşağıdaki öğretme stratejilerinden hangisi “Öğretmen merkezli stratejiler” arasında değildir? Klasik sunum Gösterim Tüm sınıf tartışması Hikâye anlatımı Video gösterimi Programlandırılmış bire bir öğretme Simülasyon Alıştırma yapma

Aşağıdaki öğretme stratejilerinden hangisi “Öğrenci merkezli stratejiler” arasında değildir? Proje Kütüphane taraması Öğrenme merkezleri İşbirliğine bağlı öğrenme Hikâye anlatımı

Aşağıdaki öğretme stratejilerinden hangisi “Öğrenci merkezli stratejiler” arasında değildir? Proje Kütüphane taraması Öğrenme merkezleri İşbirliğine bağlı öğrenme Hikâye anlatımı

Aşağıdaki öğretme stratejilerinden hangisi “Öğrenci merkezli stratejiler” arasında değildir? Rol yapma Proje Bağımsız çalışma Küçük grup tartışması (akran öğretimi) Kütüphane taraması Öğrenme merkezleri Okul gezisi Sorgulama Programlandırılmış öğrenme İşbirliğine bağlı öğrenme Keşfetme Kişiselleştirilmiş öğrenme sistemleri Drama Problem temelli öğrenme Oyun oynama

Aşağıdakilerden hangisi Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programı unsurlarından biri değildir? genel amaçlar öğrenme alanları kazanımlar etkinlik örnekleri değerlendirme soruları

Aşağıdakilerden hangisi Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programı unsurlarından biri değildir? genel amaçlar öğrenme alanları kazanımlar etkinlik örnekleri değerlendirme soruları

Aşağıdakilerden hangisi Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programı unsurları genel amaçlar, temel beceriler, değerler, öğrenme alanları, kazanımlar, etkinlik örnekleri açıklamalar.