NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DÜZLEM MODELİ DÜZLEMSEL ŞEKİL.
Advertisements

PONART GÖRSEL SANATLAR DERSİ MALZEMELERİ BEŞİNCİ BÖLÜM
“Resimde İç Mekan” nedir?
Emel ÖZDEMİR Nokta Çizgi Espas
ADOBE PHOTOSHOP. Giriş: Bu bölümde, Web sayfası tasarlamaya yönelik resim, yazı, animasyon vb. düzenleme programlarından biri olan Adobe Photosop kullanımıyla.
Renkli Resim Teknikleri
Ferdinand Victor Eugène Delacroix
IŞIK GÖLGE Mehmet KURTBOĞAN 2014.
Hazırlayan:Nebahat Özmen
SANAT TARİHİ Rönesans Resim Sanatı.
MÜREKKEP.
GÖRSEL SANATLAR 1. SINIF.
Teknik Resim Teknik resim, teknik elemanlar tarafından herhangi bir makinenin ya da bu makineye ait parçaların üretimi için kullanılan çizgi dilidir.
SULUBOYA RESİM TEKNİKLERİ
LEONARDO DA VINCI. 1452’de İtalya’da Doğdu. Küçük yaşlarda resim yapmaya başladı.
  SULU BOYA TEKNİĞİ.
RENKLİ RESİM UYGULAMALARI I
RENK AYRIMI.
LAVİ TEKNİĞİ Burcu Aslı ÖZKAN Şekil 1.
Kitap Kapağı Resimleme
GÖRSEL SANATLAR RESİM.
DESEN NEDİR ? Tahta, çini, kumaş, kâğıt gibi yüzeylerin üzerinde varlıkları, nesneleri belirli çizgilerle gösterme, betimleme. Görsel bir etki yaratmak.
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
DEKOR TEKNİKLERİ SÜNGER DEKORLAR.
RENK BİLGİSİ.
SULU BOYA TEKNİĞİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SULUBOYA.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HOCA ALİ RIZA BEY HAKAN KOÇ. Üsküdar’da Kar, tuval üzerine yağlıboya, 52/81cm, Özel Koleksiyon.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Rönesans. Rönesans "yeniden doğuş" anlamına gelen bir süreçtir. 15. yüzyılda başlayan bu süreç, aynı yüzyıl içinde bütün Avrupa'ya yayıldı. Bu yenilikte,
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ Temel sanat ve tasarım eğitimi-II ÇİNİ MÜREKKEBİ-LAVİ TEKNİĞİ NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Sanat Tasarım Fakültesi stf.nisantasi.edu.tr

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © LAVİ TEKNİĞİ Çini mürekkebi ile gerçekleştirilen çalışmalar, geleneksel Çin resminin temsilcisi olarak kabul edilir. Yalnızca su ve mürekkeple yapılan Çini mürekkebi üç temel özellik taşır: Saflık, soyutluk ve doğallık. Çini mürekkebi ile yapılan işlerde su ve mürekkepten başka bir şey kullanılmaz; dolayısıyla bu tarz resimlerde yalnızca siyah ve beyaz tonları vardır. Çini mürekkebi kullanılarak boyanın su ile inceltilmesi esasına dayanan bir teknik olan lavi tekniği ile çalışmalar gerçekleştirilecek, resim yüzeyinin tamamen ıslatılması ile boyanın kağıt üzerinde dağılması sonucu oluşan kendiliğinden etkilerin yanı sıra, kuru yüzeye doğrudan mürekkebin kendisinin fırça ile uygulanması sonucu meydana çıkan daha çizgisel etkiler araştırılacaktır. Sulu boya ile benzerlikler gösteren teknikle transparan sonuçlar elde edilir. Sepya ya da siyah mürekkep kullanılır. Kağıdın su ile buruşmaması için gramajı yüksek kağıt yüzeylere, karton üzerine uygulanmalıdır. Divit çizim kalemleri, air- brush ve paint-brush da kullanılabilir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © laviNİN TARİHÇESİ Ortaçağ rahipleri mürekkep kullanımına öncülük etmişlerdir. Dürer’de suluboya, desen çizgilerine daha fazla güç ve duyarlılık katmıştır. Lavi tekniğini Sandro Botticelli ve Leonardo de Vinci gibi 15. yüzyıl İtalyan ressamları kullanmıştır. Rönesans boyunca teknikler ve yöntemler daha da gelişmiştir. Bu ressamlar boyalı kalem, suluboya ve mürekkeplerden yararlanmışlardır. 16. yüzyılda Venedikliler, 17. yüzyılda Poussin, Claude Lorrain, Rembrant, Rubens ve 18. yüzyılda Fragonard bu tekniğin ustaları arasındadır. Tekniğin özellikle manzara resmi için uygunluğu kabul edilmiştir. Rönesans boyunca teknikler ve yöntemler daha da gelişmiştir. Bu ressamlar boyalı kalem, suluboya ve mürekkeplerden yararlanmışlardır.16. yüzyılda Venedikliler, 17. yüzyılda Poussin, Claude Lorrain, Rembrant, Rubens ve 18. yüzyılda Fragonard Lavi tekniğinin ustaları arasındadır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Örnek resimler Albrecht Dürer, Alp Manzarası, Çini Mürekkebi NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Örnek resimler Claude Lorrain, Kayalık Manzara, Çini Mürekkebi NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar E.H. Gombrich, Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©