Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SULU BOYA TEKNİĞİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SULU BOYA TEKNİĞİ."— Sunum transkripti:

1 SULU BOYA TEKNİĞİ

2 Sulu Boya Tekniği Sulu boyalar, su ile karıştırıp çalışıldığı için bu ad verilmiştir. Sulu boya, içeriğinde renk pigmentleri ve zamk (arapzamkı) olan ve adından anlaşıldığı gibi su esaslı boyadır. Sulu boya tekniğinin en belirgin özelliği renklerin saydam ve canlı kullanılmasıdır. Piyasada sulu boyalar tüpte ve kavanozda sıvı ve küçük tabletler halinde katı olarak bulunmaktadır.

3 Sulu Boyanın Tarihçesi
Sanatçılar doğayı veya kurgularını en elverişli malzemeleri sunduğundan sulu boya’yı eskiz, taslak, not niteliğinde kullanmışlardır. M.Ö yıllarında Mısır resminde, ilk suluboya uygulamalarına rastlanır. Orta Çağ’da din kitaplarının resimlerinde suluboya kullanılmaktaydı. 16. yy. da Nigari, Şah kulu, 18.yy.da Mustafa Çelebi, Süleyman Çelebi ve Levni sulu boyayı başarı ile kullanan nakkaşlarımızdır. Türkiye’de suluboya resmi ilk yaygınlaştıranlar asker asıllı ressamlarımız olmuştur.

4 Asker ressamlarımızdan bazıları şunlardır: Malik Aksel, Refik Epikman, Celal Esad Arseven, Hoca Ali Rıza, Sabri Berkel, Zeki Faik İzer, Fikret Mualla, Turgut Zaim, Bedri Rahmi Eyüboğlu, günümüzde ise Işıl Özışık, Ayhan Türker ve Mustafa Plevneli ülkemizin usta sulu boyacılarıdır. Albrecht Dürer sulu boyayı nihai bir çözüm yolu olarak ele aldı ve suluboya resim türünün öncüsü olmuştur.

5 Sulu Boya Tekniğinde Kullanılan Araç Ve Gereçler

6 KAĞIT:

7 RESİM ALTLIĞI FIRÇALAR:

8 Sulu Boya Tekniğinde Boyama Yöntemleri
SU KABI SÜNGER Sulu Boya Tekniğinde Boyama Yöntemleri Islak kâğıt üzerine çalışma: Bu tarz çalışmalarda çalışılacak alan fırça veya sünger ile önceden ıslatılır. Kâğıdı ıslatırken net ışık alan yerler ıslatılmaz buralarda kâğıdın kendi beyazlığından faydalanılır. Kuru kâğıt üzerine çalışma: Bu tarz çalışmalarda kâğıt ıslatılmaz, sadece fırça sulu boyaya batırılır kâğıt üzerine sürülür. Kuru ve ıslak yöntemleri birlikte kullanarak çalışma:  Islak zeminle renklerin birbirine kaynaşması, kuru zemin üzerinde fırça ile daha net ve ayrıntılı çalışmalar yapmak resme zenginlik katacaktır. Her ikisinin sağladığı etkiden dolayı genelde birlikte kullanılır.

9 Tek renk ile çalışma (Lavi tekniği):

10 Sulu Boya Resim Nasıl Yapılır?
Ekolin (Anilin) boya ile çalışma: Sıvı şeklinde yüksek yoğunlukta sulu boyalardır. Su ile karıştırılarak renklerin tonları ayarlanır. Kuru sulu kalemlerle sulu boya etkisi veren çalışmalar yapma: Suda çözünen kalemler renkli veya grafit kalemlerdir. Sulu Boya Resim Nasıl Yapılır? Konu, resim kağıdı üzerine ana hatları ile çizilir. Çizerken kalemi bastırmamalı ve mecbur kalmadıkça silgi kullanmamalı. Islatılan kağıt resim altlığına tutturulur. Sulu boya çalışmalarında kağıdı ıslatmaktan amaç, boyanın tekniğe uygun yapılışını sağlamaktır.

11 Islatılan kağıt üzerinde hemen boyama işlemine başlamak doğru değildir
Islatılan kağıt üzerinde hemen boyama işlemine başlamak doğru değildir. Zira bu durumda boyalar istenilenden fazla yayılacaktır. Desenlerdeki şekillerin sınırları kaybolur. Kullandığımız boya, tüp boya ise, boya palete sıkılır. Boyama işlemi sırasında renkleri denemek için ikinci bir kağıt bulundurmalıyız. Bu şekilde istediğimiz rengi ve renk tonunu bulmuş oluruz. Aksi durumda resme sürülen boyanın düzeltilmesi güçleşir. Açık renk olan yüzeyleri öncelikle boyamak, tekniğin gerektirdiği özelliklerdendir. Sulu boya tekniğinde yanlış sürülen renkleri düzeltmek zorunda kalırsak, önce o kısmı temiz su ile ıslatır, sonra sünger ya da kuru bir fırçayla sileriz.

12 Natürmort Resim Model hazırlarken dikkat etmemiz gereken noktalar: 1. Model göz seviyesine uygun olarak düzenlenmeli; ne çok yukarıda ne de çok aşağıda olmalıdır. 2. Modele olan uzaklığımız 3-4 metreyi geçmemelidir. Sınıf ya da atölyede çalışanların sayısı fazlaysa, çalışanlar bu uzaklığı koruyacak şekilde yerleşmelidir. 3. Modelin konulduğu yer ve bu yerin etrafı göze hoş görünmüyorsa, uygun renklerdeki kumaş parçaları ile fon yapılmalıdır. Modelde sıcak renkler çoksa, fon için kumaşın rengi soğuk renklerden seçilmelidir. 4. Modelde yuvarlak biçimler varsa, fonda dik çizgiler olmalı, model de hareketli çizgiler çoksa fon sade olmalıdır.

13 5. Modele ışık belli bir yerden gelmelidir
5. Modele ışık belli bir yerden gelmelidir. Her yönden gelen ışık, modelin biçim ve renk değerlerini iyi göstermez. 6. Model olarak seçilen eşyalar birkaç tane ise, bunların biçimleri değişik olmalıdır. Aynı cinsten eşyalar varsa, değişik durumlarda düzene sokulmalıdır.

14 Sulu Boya Sanatçıları Ve Eserleri
 Celal Esad Arseven Sanatçı 1875’de İstanbul’da doğmuştur. Harbiye’de Hocası Ali Rıza’dan ve Zonaro’dan suluboya öğrenmiştir. Suluboya resimleri ile dikkati çeken Celal Esad Arseven’in, sanat alanındaki asıl hizmeti, güçlü kalemi ile pek çok eser vermiş olmasındadır. Karikatürist Salah Cimcoz ile birlikte kalem dergisinde çalışmıştır. Sanatçı Akademi Profesörlüğünde de uzun yıllar hizmet etmiştir.

15

16 Jeff Suntala Vazo Ve Camlı Natürmort Kupa Ve İki Elma İle Natürmort

17 Uygulama Aşamaları 1-Kompozisyonunuzu kalemle fazla bastırmadan kâğıt üzerine çiziniz.

18 2- Boyamaya başlamadan önce çizilmiş olan kompozisyonunuzu silerek çizgilerin sulu boyanın altından görünmesini ortadan kaldırınız. Boyamaya başlayacağınız objenizi fırçanızla nemlendiriniz.

19 3-Işığın geldiği yönü de dikkate alarak kompozisyonumuzda bulunan diğer limonları da ilk kat olarak en açık şekilde boyayınız.

20 4-Kompozisyonumuzdaki limonun gölgede kalan kısımlarını yavaş yavaş koyu ton boyayınız.

21 5-Daha sonra limonumuzun yapraklarını boyuyoruz
5-Daha sonra limonumuzun yapraklarını boyuyoruz. Ve gölgede kalan kısımlara müdahale ediyoruz.

22 6-Son olarak çalışmamızın net açık koyu değerlerini ve kontürlerini vererek çalışmamızı bitirme aşamasına getiriyoruz.

23 Gülşah TEKİN


"SULU BOYA TEKNİĞİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları