ODTÜ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ABET DENEYİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ VE İŞYERİ EĞİTİMİ
Advertisements

Hazırlayanlar Prof. Dr. Fevziye AKÖZ (YTÜ)
Ülkemizdeki Mühendislik Eğitiminde Akreditasyon
 Bartın Üniversitesi 22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuştur.  İki yıllık bir geçmişe sahip olan Bartın Üniversitesinde  2 Enstitü,
EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI MEZUNLARIMIZ 1 ÖĞRENCİMİZ TIP FAKÜLTESİ 1 ÖĞRENCİMİZ HUKUK FAKÜLTESİ 1 ÖĞRENCİMİZ MİMARLIK 1 ÖĞRENCİMİZ İNŞAAT MÜHENDİSLİK.
BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ Endüstri Mühendisliği Bölümü Tanıtımı
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Üniversiteye Geçiş (M.T.O.K)
MÜDEK Mühendislik Değerlendirme Kurulu
SON 3 YILDA BÖLÜMDE ÖZDEGERLENDİRME KONUSUNDA NELER YAPILDI? 7 Mart 2002.
ÇIKTI TEMELLİ DEĞERLENDİRME ZAHMETE DEĞER Mİ?
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİNİN MÜHENDİSLİK DÜNYASINDAKİ YERİ
ASİSTAN GÖZÜYLE ZİYARET SÜRECİ
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ ve YETERLİK KURULLARI
3. Teknoloji Fakültelerinde Mühendislik Eğitimi Çalıştayı
Dumlupınar Üniversitesi’nin kuruluşu Mühendislik Fakültesi’nin İnşaat ve Makine Mühendisliği Bölümleri ile birlikte Eskişehir Yolu üzerindeki.
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda.
2014 Tıp Eğitimi Çalıştayı Program Değerlendirme ve Geliştirme Kurulu sunumu.
Bologna Eşgüdüm Komisyonu Başkanları Toplantısı Turgut Özal Üniversitesi 20 Mayıs Mayıs 2011 A. Bülent Özgüler Bilkent Üniversitesi Mezunları ile.
MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE KALİTE ARAYIŞI GAZİ ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ MÜDEK DEĞERLENDİRMESİ DENEYİMİ Şefaatdin YÜKSEL Gazi Üniversitesi.
MDK ALT YAPI KIYASLAMA ÇALIŞMA GRUBU
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 4 Ocak 2013 Tarihindeki Fakülte Kurulu’nda kabul edilen ilkeler ve çalışmalar.
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bölümü
MÜDEK Mühendislik Dekanları Konseyi Toplantısı Ege Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi 11 Mayıs 2012, İzmir Dr. M. Yavuz Erçil Genel Sekreter.
MÜDEK Dönemi Değerlendirmeleri: Bir Başlangıç Prof. Dr. Bülent E. Platin MÜDEK Başkanı 1. Ulusal Mühendislik Kongresi 21 Mayıs 2004 Eski Foça,
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
SULUOVA FEN (ANADOLU ÖĞRETMEN ) LİSESİ
İTÜ Kimya-Metalurji Fakültesi Kimya Mühendisliği Bölümü
İstanbul Teknik Üniversitesi, teknik öğretimde 239 yılı aşan parlak geçmişi, çağdaş eğitim ortamı, güçlü akademik kadrosuyla Türkiye'de mühendislik,
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN TANITIMI VE YÖNLENDİRMESİNE İLİŞKİN
İÜ’de Eğitimde Yeniden Yapılanma Toplantısı , İÜ , İÜ.
Akreditasyon Ara Değerlendirme Yard.Doç.Dr. Esin Kulaç Tıp Eğitimi AD Tıp Eğitimi Çalıştayı Mayıs 2014.
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
facebook.com/groups/beunmetalurji.
BOLOGNA BİRİM KOORDİNATÖRLERİ TOPLANTISI OCAK, 2016 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü.
İTÜ-Lisansüstü Eğitim Sürekli Kalite İyileştirme Çalışmaları 25 Ocak 2011.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS) GÖLCÜK RAM REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA BÖLÜMÜ 2016.
Mühendislik Jeolojisi
Prof. Dr. Cemil Öztürk EPDAD Başkanı Marmara Üniversitesi
STAJ İŞLEMLERİ T.C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
2016/2017 ÖSYS TERCİH HAZIRLIK SUNUMU
Kolokyuma herkes davetlidir.
LAKPOS - 28 Kasım İstatistikleri
İYTE VE BİRİMLERİNİN ELEKTRİK TÜKETİMLERİ (EYLÜL 2016)
İYTE VE BİRİMLERİNİN ELEKTRİK TÜKETİMLERİ (EYLÜL 2015)
İYTE VE BİRİMLERİNİN ELEKTRİK TÜKETİMLERİ (AĞUSTOS 2016)
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
TERCİH.
İYTE VE BİRİMLERİNİN ELEKTRİK TÜKETİMLERİ (EKİM 2015)
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
İYTE VE BİRİMLERİNİN ELEKTRİK TÜKETİMLERİ (HAZİRAN 2016)
İnternet’in Tarihi Gelişimi.  Internet, teknik olarak, birçok bilgisayarın ve bilgisayar sistemlerinin birbirine bağlı olduğu, dünya çapında yaygın olan.
ÜNİVERSİTE SINAV SİSTEMİ
Endüstri mühendisliği.
«Metalurji Teknikerliği» nedir?
Makine Mühendisliği nedir?
FAKÜLTE-SANAYİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ MÜDEK AKREDİTASYONU
ÇIKTI TEMELLİ DEĞERLENDİRME ZAHMETE DEĞER Mİ?
Sosyal Sorumluluk Nedİr?
Metalurji Teknikeri nedir?
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
Sunum transkripti:

ODTÜ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ABET DENEYİMİ Prof.Dr. Yıldırım Üçtuğ ODTÜ Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü 20 Mayıs 2004

Türkiye’de ilk ABET deneyimi: Kimya ve Maden Mühendislikleri – 1994 Elektrik-Elektronik, İnşaat, Makine ve Metalurji- Malzeme Mühendislikleri – 1996 ABD dışında dünyada ilk ABET’2000 deneyimi: Bilgisayar, Çevre, Endüstri, Gıda, Havacılık, Jeoloji ve Petrol-Doğal Gaz Mühendislikleri - 2002

Niçin akreditasyon? Biz iyiyiz demek yetmiyor... Müfettişler! uyarmadan değişikliğe yanaşmıyoruz... Uluslar arası olmak iddiamız yok mu?.. Mühendislik eğitiminde standardizasyondan kaçınamayız... Ülkemizde bizi denetleyen kimse yok...

Niçin ABET? YÖK, akreditasyon konusunda bir çalışma içinde değildi... Avrupa’da bırakın akreditasyonu, yüksek öğretimde bir bütünlük bile yoktu... Hâlâ yok! ODTÜ Kuzey Amerikan eğitim modelini benimsemişti...

ABET’2000’e nasıl hazırlandık? Fakülte Kurulu’ndan karar çıkartarak başladık. Fakülte düzeyinde bir Dekan Yardımcısının başkanlığında, önceki süreçlerden deneyim kazanmış arkadaşlardan oluşan bir komisyon kuruldu. Her bölümde, o bölümün koordinatörünün başkanlığında akreditasyon komisyonları oluşturuldu.

Yaklaşık bir yıllık bir ‘kendi kendini eğitme’ süreci yaşandı. Bu arada ABET’e başvuruldu ve 2000 kriterlerine göre değerlendirme onayı alındı. Eğitim süreci sonunda Özdeğerlendirme Raporlarının hazırlanmasına başlandı. Bölümler program amaçlarını ve program çıktılarını belirlediler.

Kimi bölümler arama konferansları düzenlerken, kimileri amaç ve çıktıları anketlere ve komisyon çalışmalarına dayandırdı. Son sınıf öğrencilerine, mezunlara ve işverenlere anketler uygulandı. Bölüm programlarında değişiklikler yapıldı; eksikler giderilmeye çalışıldı.

ABET, ABD dışında 2000 kriterlerine göre değerlendirme yapmayacağını bildirdi. Kendilerine yazılı onayları hatırlatıldı. Danışman göndermeyi önerdiler. Tartışmayı uzatmamak için kabul ettik. Danışman son derece olumlu izlenimlerle ayrıldı. Ziyaret tarihini uzattıkça uzattılar. Sonuç, ODTÜ’ye 80,000 dolara maloldu.

Ziyaret ve sonrası... Üç günlük ziyarette standart program uygulandı. Gelen ekip 2000 kriterlerine tam anlamıyla uyum gösterememişti. Yarı eski, yarı yeni kriterlerle değerlendirme yaptılar. Üniversite çapında ücret düşüklüğünü bir ‘zayıflık’ olarak değerlendirdiler.

Özellikle mühendisliğin sınırında yer alan programlara yapıcı eleştiriler aldık. Bu programlar ziyareti izleyen dönemde müfredatlarında ziyaret öncesi yapmaları gereken değişiklikleri yapmak durumunda kaldılar! 1990’lı yılların ortasında akreditasyondan geçen programlar her şeye rağmen 2000 kriterlerine göre değerlendirilmek için ABET’e bir kez daha başvurmayı kabul ettiler.

Sonuç... ODTÜ’nün programları açısından bakıldığında 80,000 dolara değmedi. Türkiye’de ABET’2000 ölçütlerine dayalı bir akreditasyon sistemini başlatabildiysek ve başarıyla uygulayabildiysek, bu sayede oldu. Bir öncü gerekiyordu; bunu gerçekleştirdik.

TEŞEKKÜRLER...