İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
Advertisements

İşletme Tanımı İşletme: doğrudan veya dolaylı olarak ihtiyaçları karşılamaya yönelik üretim faaliyetinde bulunan ekonomik, teknik ve hukuki birimdir. Fiziksel.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
BÖLÜM I TEMEL KAVRAMLAR.
İ.K.Ü.İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
ISLETME BILIMINE GIRIS 1
ÖRGÜT VE ÇEVRESİ RAQİF QASIMOV.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Bölüm 3 Dış Çevre Analizi
İŞLETME YÖNETİMİ.
MAKROEKONOMİ”YE GİRİŞ
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Yaşar Üniversitesi Finans, Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
TEMEL EKONOMİ 1. GİRİŞ Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK.
PAZARLAMA ÇEVRESİ.
İşletme 1 Ders Copyright S.K.Mirze.
TM PUANI İLE ÖĞRENCİ KABUL EDEN FAVORİ BÖLÜMLER
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
KURTKÖY TİCARET MESLEK LİSESİ
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
KURUMSAL RİSK YÖNETİMİ
ÜNİTE 1 FİNANSAL YÖNETİM VE FONKSİYONLARI
EKONOMİK YAŞAM SINIRSIZ İNSAN İHTİYAÇLARININ KIT KAYNAKLARLA
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
Pazarlama Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
Pazarlama Çevresi Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin çevrelerindeki değişimleri nasıl değerlendirmeleri gerektiği ve bu değişimlere nasıl yanıt verebilecekleri.
Turizm Pazarlaması Çevresi
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
EĞİTİM-YAYIM İHTİYAÇ ANALİZİ ARAŞTIRMASI PROJESİ
TUR İ ZM PAZARLAMASI ÇEVRES İ. Turizm işletmesi 1. MAKRO ÇEVRE 3. FAALİYET ÇEVRESİ 2.SEKTÖR ÇEVRESİ TURİZM PAZARLAMASINDA DİKKATE ALINMASI GEREKEN ÇEVRE.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan
Pazar Fırsatları ve Pazar Çevresi
İŞLETME nedir? İnsan ihtiyaçlarını karşılayarak isteklerini tatmin etmek üzere kurulan ve işletilen ekonomik, teknik, yasal ve sosyal nitelikleri bulunan.
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
GİRİŞ Ülkenizde ya da coğrafi bölgenizde turizm ne kadar önemlidir? Şehrinizde ya da kasabanızdaki mevcut istihdamın ne kadarlık kısmı turizm ile.
Sermaye Piyasası ve Meslek İlişkisi DOÇ. DR. SERHAT YANıK İSTANBUL ÜNIVERSITESI SIYASAL BILGILER FAKÜLTESI.
İŞ VE İŞLETME AHLAKI.
GİRİŞİMSEL KARAR VERME SÜRECİ GİRİŞİMCİLİĞİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
İŞLETMENİN EKONOMİK YAPI İÇİNDEKİ YERİ VE İŞLETMENİN ÇEVRESİ
TEMEL İŞLETMECİLİĞE GİRİŞ
PARA ve PARANIN FONKSİYONLARI
Bankacılık Sistemi.
İŞLETME’DE KAYNAK YÖNETİMİ
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 2. Hafta Dış Çevre Analizi Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Büyüme ve finansal sektör 2017
Büyüme ve finansal sektör
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
İşletme Yönetimi.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İÇ ÇEVRE ANALİZİ.
Doç. Dr. Ece UĞURLUOĞLU ALDOĞAN
Kadın Girişimciler.
SOSYAL BİLGİLRİN TEMELLERİ
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
TEMEL İŞLETMECİLİĞE GİRİŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM ÜNİTE 1 İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM

İŞLETME VE İLİŞKİLİ KAVRAMLAR İŞLETME: İşletmeler insanların ihtiyaç ve isteklerini karşılamak üzere mal ve hizmet üreten örgütlerdir. İŞLETME: belirli amaçlara ulaşmak için faaliyete geçen, çeşitli girdilerden faydalanan, sağladığı kaynaklardan bir dizi işlemlerle çıktılar elde eden ve bu faaliyetleri düzenli bir şekilde gerçekleştirebilmek için geri iletimde bulunan alt sistemler bütünüdür.

İŞLETME VE İLİŞKİLİ KAVRAMLAR İşletmelerin genel ve özel amaçlar olmak üzere iki tür amaçları bulunmaktadır. Genel Amaçlar: Uzun dönemde kar elde etmek, Topluma hizmet etmek yoluyla sosyal sorumluluk işlevini yerine getirmek, Varlığını sürdürmek ve büyümek.

İŞLETME VE İLİŞKİLİ KAVRAMLAR Özel Amaçlar: Müşteri ve tüketicilere daha kaliteli mal ve/veya hizmet sunmak, Çalışanlara iyi ücret verme ve çalışma koşullarını iyileştirme, Çalışanlarını eğiterek kendilerini geliştirme ve meslekte ilerleme olanak ve fırsaları yaratmak, Çalışanlara istikrar içinde sürekli istihdam sağlamak.

İŞLETME VE İLİŞKİLİ KAVRAMLAR ÖRGÜT KAVRAMI: Örgüt bir grup insanın faaliyetlerini bilinçli bir şekilde, ortak amaç veya amaçlar etrafında koordine etmeleri olarak belirtilebilir. İki tip örgütten bahsedilebilir: Kar amaçlı örgütler Kar amacı olmayan örgütler.

İŞLETME VE İLİŞKİLİ KAVRAMLAR Üretim Faktörleri: İşletmeler ürün ve hizmetleri üretmek için üretim faktörlerini yani girdileri kullanırlar. Doğal kaynaklar Sermaye (Finansal Kaynaklar) Emek (İnsan Kaynakları) Girişimcilik Bilgi Kaynakları

İŞLETME VE İLİŞKİLİ KAVRAMLAR Girişimci: Ekonomik mal veya hizmet üretmek ve/veya pazarlamak için üretim faktörlerini ele geçirip, düzenli bir şekilde bir araya getiren, kar amacı güden ve girişimlerinin sonucu doğabilecek tüm risklere katlanan kişidir. Yönetici: Kar ve riski başkasına ait olmak üzere ekonomik mal veya hizmet üretmek ve/veya pazarlamak için üretim faktörlerini ele geçirip, düzenli bir şekilde bir araya getiren ve işletmeyi amacına uygun çalıştırma sorumluluğu olan kişidir.

İŞLETME VE İLİŞKİLİ KAVRAMLAR İŞLETME YÖNETİMİ: Belirli bir amaca ulaşmak için insanların faaliyetlerini planlamak, örgütlemek, düzenlemek(koordinasyon), yöneltmek ve denetlemek olarak tanımlanabilir. İşletme yönetiminin belli başlı görevleri: İşletmen politika ve amaçlarını kararlaştırmak, Örgüt kurar. Kaynakları ele geçirir. Faaliyete geçirir ve faaliyetleri denetler.

İŞLETME VE ÇEVRESİ Örgütün dış çevresi, örgüt dışında meydana gelen ve örgütü etkileme kapasitesi olan bütün unsurları içermektedir. Genel Çevre: örgütü dolaylı olarak etkiler. Tüm örgütleri eşit olarak etkileyen sosyal, ekonomik, hukuki/siyasal, uluslararası, doğal ve teknolojik faktörler de buna dahildir. Görev Çevresi: örgüte daha yakındır ve örgütle günlük işlemler gerçekleştiren tüm sektörleri içerir, onların temel işlemlerini ve performanslarını doğrudan etkiler. Rakipleri, tedarikçileri, müşterileri ve işgücü piyasasını kapsar. İç Çevre: örgütün sınırları içindeki unsurları kapsayan iç çevre vardır. Örgütün çalışanlarından, yönetiminden, kurumsal kültüründen oluşmaktadır.

İŞLETME VE ÇEVRESİ İŞ ÇEVRESİ: 1. Hissedarlar: İşletmelerin hissedarlarına karşı sorumluluğu şirket hisselerinin değerini düşürmemektir. 2. Çalışanlar: Çalışanlar işletmenin ve yönetim sürecinin en temel ve olmazsa olmaz üyeleridir. 3. Müşteriler: Örgüt çevresinde bulunan ve örgütten mal veya hizmet alan insanlar ve örgütlerdir. Müşteriler satın aldıkları ürünleri tüketmek ve de başkasına satman üzere alabilirler. Üç ana müşteri grubu; perakendeciler, toptancılar ve kurumsal müşteriler olarak belirtilebilir. 4. Rakipler: Aynı müşteri gruplarına mal ve hizmet sağlayan, aynı endüstride ya da iş alanında yer alan diğer örgütlerdir.

İŞLETME VE ÇEVRESİ 5. Tedarikçiler: Örgütlerin üretim yapmaları için onlara ham madde sağlayan kuruluşlardır. 6. İşgücü Piyasası: Örgüt için çalışabilecek işgücünü temsil etmektedir. 7. Kredi Kuruluşları ve Bankalar: İşletmeler faaliyetlerini yürütebilmek, yeni yatırım yapmak ve büyümek için finansal desteğe gereksinim duyarlar. Kredi kuruluşları ve bankalar işletmelerin bu gereksinimlerinin karşılamak için birtakım çözümler geliştirirler.

İŞLETME VE ÇEVRESİ GENEL ÇEVRE: Politik ve Yasal Çevre: Politik çevre, bir toplumun nasıl ve hangi politik düşünceyle yönetildiğini göstermektedir. Yasal çevre, işletme yönetiminde etkili olan ülkedeki anayasa ve kanunlar, ayni zamanda hukuki uygulamalardır. Ekonomik Çevre: işletmenin içinde faaliyette bulunduğu ekonominin yapısı ve yönüyle ilgili tüm faktörleri içermektedir. Faiz oranları, enflasyon oranları, para arzı, işsizlik oranları, dış ticaret, ödemeler, vs.

İŞLETME VE ÇEVRESİ Demografik Çevre: Tüm nüfusun; miktar, yaş, cinsiyet, eğitim ve öğretim düzeyi, mesleki durum, aile yapısı, nüfusun kent ve kırsal kesim dağılımı gibi birçok alt özellikten oluşmaktadır. Sosyokültürel Çevre: Toplumdaki yaşam şeklini etkileyen faktörleri içerir ve kültürel değerlerle, sosyal normlarla, yaşam tarzıyla ilgilidir.

İŞLETME VE ÇEVRESİ Teknolojik Çevre: Teknolojide yaşanan hızlı değişim işletme sistemlerinde de sürekli bir değişimi zorunlu kılmaktadır. Uluslararası Çevre: Mevcut piyasalardaki değişimler, yeni gelişen ülkelerarası piyasalar, önemli uluslararası, siyasal, kültürel ve ekonomik olaylar, dış ticarette ülkeler ve bölgeler arası bloklar ve işbirlikleri, vs.