BÜROLARIN ÖRGÜTLENMESİ ÖRGÜTLEME; bürolarda yapılacak i ş leri, bu i ş leri yapacak ki ş ileri ve çe ş itli ili ş kileri ka ğ ıt üzerine döken, bu unsurları.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MUSTAFA YEŞİLADA
Advertisements

UZAKTAN EĞİTİMDE ZAMAN YONETiMi Uzm.Nazime Tuncay.
EKİP ÇALIŞMASI.
 1 Ekim 2010 ile 1 Kasım 2010 tarihleri arasında İ stanbul Haydarpa ş a Numune E ğ itim ve Ara ş tırma Hastanesi Acil Servisine ba ş vuran toplam 985.
GÜMRÜKLER 2023 VİZYONU 1. ARAMA KONFERANSI/ Stratejisi
ORHAN YÜCEL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
İNSAN-MAKİNA SİSTEMLERİNDE PERFORMANSI ETKİLEYEN SOSYAL FAKTÖRLER
Mali İstatistik Kullanım Alanları
Sizin sosyal medya danı ş manınız olarak Markanız için sosyal medya stratejilerinin olu ş turulması ve yönetimini yapıyoruz. Ayrıca kriz durumlarında.
Bilgisayar ? BİL 110 Bilgisayara Giriş Öğrt. Gör. Dr. Ahmet Cengizhan Dirican Bilgisayar Müh. Böl.
Uzaktan Eğitim Kuramları
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
KKTC MERKEZ BANKASI BA Ş KANI Dr. Bilal SAN 8 Mart 2013, Lefko ş a Finansal Kriz, KKTC Bankacılık Sektörü ve Kurumsalla ş ma.
BÜROLARIN ÖRGÜTLENMESİ
Armand Vallin Feigenbaum
İnsan Kaynakları İnsan kaynakları yönetimi pek çok stratejik misyon ve vizyonu temsil etmekle birlikte, klasik personel yönetiminin dar kalan idari fonksiyonlarının.
Medya Araçlarının Yararları Ve Zararları
YALIN KILIÇ TÜREL Kasım-BOTE-4-ELAZI Ğ Gizlilik ve Doğruluk Ders: bilişim etiği.
E Ğİ T İ MDE PROGRAM DE Ğ ERLEND İ RME Belgin TOPAL, E ğ timci Hakan AKSOY, E ğ itim Yöneticisi.
Yrd. Doç. Dr. Alparslan ÖZMEN
ENDÜSTRİYEL MUTFAK VE ÇAMAŞIRHANE E-KİTAP
BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİK
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
ÜRET İ M VE ÜRET İ M YÖNET İ M İ KAVRAMLARI.  Üretim:" İ nsan ihtiyaçlarını kar ş ılamak amacıyla mal veya hizmetlerin meydana getirilmesi i ş lemidir."
Insan kaynakları yönetimi ve ücret yönetimi
Ki ş inin ya ş amı boyunca edindi ğ i i ş e yönelik deneyim ve faaliyetlerle ilgili algıladı ğ ı tutum ve davranı ş lar dizisidir.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
Yöneti ş im(governance),küresel le ş menin etkisi ile ortaya çıkmı ş ve birçok ülkede son yılların moda kavramı haline gelmi ş tir.
ARAZİ ROBOTU KAVRAMSAL TASARIMI
GENEL MUHASEBE ıı YRD. DOÇ. DR. SERHAN GÜRKAN Karabük Üniversitesi İşletme Fakültesi
ERp SOFTWARE Hasan HASANOV Slayt içerikleri  ERP Software nedir?  Türkiye’de ERP Uygulamaları  İ nternet ERP  ERP den Önce  ERP den Sonra.
Uluslararası Pazarlama Araştırması Metodolojisi
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
E- Pazarlama Nedir? Pazarlama, bir ürünün tüketici tarafından bilinmesi, talep edilmesi ve alınmasını sağlayan, bu çerçevede, birçok bileşeni bulunan planlanmış.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
HOŞGELDİNİZ TIG KAYNAK TEKNİĞİNDE ALTERNATİF AKIM KULLANIMI K K ayna
DOSYA MENÜSÜ.
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
Yrd. Doç. Dr. Ş ule Aydın Turan POSTMODERN EKOL: Temel Yetenek, DKK, Şebeke Örgütler.
Ö ğ r. Gör. Dr. İ nanç GÜNEY Adana MYO BÜRO YÖNETİMİ Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı.
G İ R İŞ BÜRO YÖNETİMİ. İ yi tasarlanan bir büro sistemi, en iyi bilgiyi, do ğ ru bir ş ekilde, do ğ ru zamanda, do ğ ru ki ş ilere ve en dü ş ük maliyetle.
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI SANAYİ ÜRÜNLERİ GÜVENLİĞİ VE DENETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
STERILIZASYON KONTROLÜ Halim yılar Burakhan Çelik 675 Burakhan Çelik 675.
Pazarlama İlkeleri.
Hazırlayan: Atabey doğan
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
İşletmelerde Tesis Yönetimi
TOPLU BESLENME (TB) Çeşitli nedenlerle ev dışında çok sayıda kişinin bir yemekhane, restoran veya ayaküstü sunumla, belli işlemler yerine getirildikten.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PROF. DR. ORHAN TORKUL ARŞ. GÖR. M. RAŞİT CESUR
Yönetimin Fonksiyonları Yöneltme (Motivasyon) Denetim
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
6. İŞLETMENİN PERFORMANSI
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
MODERN FIZIĞIN GÜNLÜK HAYATTA KULLANıM ALANLARı MODERN FIZIĞIN GÜNLÜK HAYATTA KULLANıM ALANLARı Fizik hayatımızın her alanında kullanılır. Beslenmek, hareket,
MAKİNE ELEMANLARI DERS SLAYTLARI
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Erişilebilirlik Dairesi Başkanlığı
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

BÜROLARIN ÖRGÜTLENMESİ ÖRGÜTLEME; bürolarda yapılacak i ş leri, bu i ş leri yapacak ki ş ileri ve çe ş itli ili ş kileri ka ğ ıt üzerine döken, bu unsurları belli bir sistem içinde i ş letme amaçlarının gerçekle ş tirilmesine yönelten, i ş lerin yetki ve sorumluluklarının da belirlendi ğ i yönetim fonksiyonu idi. Büroların örgütlenmesinde izlenecek a ş amalar: Bürolar, örgüt amaçlarının gerçekle ş tirildi ğ i mekanlardır. Amaçlara ula ş mak için büro faaliyetlerinin etkin ve verimli kılınması gerekir. Bu dü ş üncenin dikkate alınması maliyetleri büyük ölçüde azaltır.

BÜROLARIN ÖRGÜTLENMESİ Örgütlenme, Toplam Kalite Yönetimine göre olmalıdır. Gelecekteki ihtiyaçları kar ş ılamak için büroların AÇIK ve ESNEK örgütlenmesi önemlidir. Açık ve esnek büro anlayı ş ı hem tasarım bakımından hem de örgütsel faaliyetlerin yürütülmesinde unvanların, i ş tanımlarının, rollerin ve insan kaynaklarının ça ğ ın ihtiyaçlarına göre yapılmasını gerektirir. Örgütleme yapılırken i ş basitle ş tirme, i ş zenginle ş tirme, motivasyon teknikleri geli ş tirme, i ş analizleri, i ş da ğ ılımları, örgüt ş emaları, ba ş arı standartları gibi konularında örgütlenmesi (olu ş turulması) gereklidir.

BÜRO YÖNETİMİNİN KAYNAKLARI Bilgi kaynakları İ nsan Kaynakları Maddi Kaynaklar Hukuki Kaynaklar Zaman Kayna ğ ı

BÜRO BİLGİ SİSTEMLERİ Yönetici isabetli kararlar alabilmek için do ğ ru, yeterli ve zamanında elde edilmi ş bilgiye ihtiyaç duyar. Bu nitelikteki bilgi ile; İş letmeyi ileriye götürecek hedefler belirlenebilir ve çalı ş anlara iletilebilir, Etkin stres yönetimi metotları uygulanarak i ş letmeler için nitelikli kazanımlar elde edilebilir, Çalı ş anların kontrolü sa ğ lanabilir, Üretimin planlanması, insan kaynaklarının i ş ini yapabilmesi ve üretilen mal ve hizmetin satı ş ı sa ğ lanabilir.

BÜRO ÇEŞİTLERİ AÇIK BÜROLAR: Geni ş salonlarda toplu olarak çalı ş ılan bürolardır ki ş ilik personel çalı ş abilir. Alanları metrekare arasında de ğ i ş ir. Bu bürolarda verimli çalı ş ma ko ş ullarının sa ğ lanması için “Yerle ş im Etütleri” yapılmalıdır. KAPALI BÜROLAR: Özellikle Üst yönetim için tercih edilir. Genellikle 1-4 ki ş i çalı ş ır. Gizlilik gerektiren i ş lerde, plan proje çalı ş malarında, dikkat gerektiren tüm i ş lerde, i ş le ilgili özel görü ş melerde kullanımı uygundur.

BÜRO ÇEŞİTLERİ Uzmanlık alanlarına göre bürolar: doktorluk, avukatlık, noterlik, mühendislik vb Ait oldukları kurumlara göre bürolar: Üretim, ticaret ve hizmet veren i ş letmeler olarak gruplandırılır. Üretim i ş letmelerindeki bürolar, elde edilen girdilerle mamul- yarı mamul üreten bürolardır (Fabrikalardaki bürolar). Ticaret İş letmelerindeki bürolar ise, satı ş, pazarlama, alım, satım i ş lerinin yerine getirildi ğ i bürolardır. Hizmet i ş letmelerinde ise, bankacılık ve sigortacılık hizmetlerinin yürütüldü ğ ü bürolardır.

BÜROLARDA ESTETİK VE DEKORASYON RENKLER: Renklerin moral ve verimlilik ile insan psikolojisi üzerine etkisi büyüktür. Ayrıca seçilecek renkler çalı ş ma alanının büyüklü ğ üne göre de belirlenmelidir. Koyu renkler mekanı daha dar, açık renkler ise daha aydınlık gösterir. Açık renklerin insanları dinlendirme, sakinle ş tirme etkisinin yanında, koyu renklerin melankolik ruh hali olu ş turdu ğ u tespit edilmi ş tir.

BÜROLARDA ESTETİK VE DEKORASYON DEKORASYON: İ yi bir dekorasyon için; Çalı ş ma ortamında gereksiz e ş ya ve objeler bulunmamalıdır, Yerle ş im, görünü ş ü sadele ş tiren, estetik hale getiren, çevreyi ferahlatan çalı ş mayı kolayla ş tıran formda olmalıdır, Seçilen e ş yalar lüks ve gösteri ş li de ğ il, fonksiyonel, sa ğ lam, i ş in gereklerine uygun ve çalı ş mayı kolayla ş tırıcı nitelikte olmalıdır, Seçilecek tüm e ş ya ve mobilyalar çalı ş anın güvenli ğ ini tehlikeye dü ş ürmeyecek biçimde olmalıdır, Mobilyalar, büronun büyüklü ğ üyle orantılı olmalı, kullanılan renkler birbiri ile uyumlu olmalıdır, Büro mobilyaları mutlaka DO Ğ AL MALZEMELERDEN seçilmelidir (uyumu kolayla ş tırdı ğ ı için).

BÜROLARDA ESTETİK VE DEKORASYON ESTET İ K: İ ster kapalı ister açık büro olsun, çalı ş ma yerlerinin çalı ş anların ho ş lanaca ğ ı, dinlenece ğ i, rahatlayaca ğ ı, göze ho ş gelen niteliklere sahip olması gerekir. ERGONOM İ : çalı ş ma ortamının i ş görenlere uyumlula ş tırılması çalı ş malarıdır. Çalı ş ma ortamının, çalı ş anın ho ş nut olaca ğ ı, onu mutlu edecek bir ortama dönü ş türülmesi için yapılır. Amaç, çalı ş anların fizyolojik ve psikolojik sorunlarının en aza indirilmesidir. Çalı ş anlar ile yaptıkları i ş arasında belirgin bir uyum sa ğ lanarak, yıpranma en aza indirilmeye çalı ş ılır. Çalı ş anın daha yüksek i ş ba ş arımı yakalaması sa ğ lanmaya çalı ş ılır.

BÜROLARDA ESTETİK VE DEKORASYON TEM İ ZL İ K VE DÜZEN: Sayılan tüm unsurlar içinde en önemli olanıdır. Yerler, duvarlar, halılar, kapılar, camlar, masalar, iskemleler, dolaplar gibi tüm e ş yaların temiz ve bakımlı olması, tozdan arındırılması önemlidir. Dökülen boyaların onarılması, mobilyaların cilalanması, halıların lekelerinin çıkarılması, parkelerin cilalanması bu kapsama girer. Ayrıca masa, dolap ve çekmecelerdeki e ş yaların düzeni i ş verimi için çok önemlidir. Tuvaletler temiz, mutfak hijyenik ve sanitasyona uygun tutulmalıdır.

BÜROLARDA YERLEŞME Birbiri ile ilgili i ş görenler açık büroda yan yana masalara, kapalı bürolarda ise yan yana odalara yerle ş tirilmelidir. Halka do ğ rudan hizmet veren bürolar giri ş katında ve kapıya yakın yerle ş tirilmelidir. Yönetim açısından görü ş e ve denetime açık ş ekilde olmalıdır. Açık büro ile hizmet veriliyor ise müdür odası camlı bölme ile ayrılmalıdır. Çalı ş anların ortak kullandı ğ ı malzemeler herkesin rahat ula ş abilece ğ i yere yerle ş tirilmelidir. Çalı ş anların bireysel kullandı ğ ı gereçler, çalı ş ana yakın, kolay ula ş ılabilecek ş ekilde olmalıdır,

BÜROLARDA YERLEŞME Seçilen mefru ş at ve gereçler i ş e uygun, standart, rahat ve kullanı ş lı olmalıdır. Yararlanılmayan alan oranı en aza indirilmelidir. Rahat hareket için yeterli ölçülerde geçitler bırakılmalıdır. Yangın, i ş kazası, kayıp dü ş melere engel olunacak tedbirler alınmalıdır. Elektrik, telefon, bilgisayar kabloları açıktan geçirilmemeli, prizler makinaya yakın olmalıdır.

YERLEŞME BİÇİMİ Açık bürolarda, masaların okul sırası gibi arka arkaya yerle ş tirilmesi, çalı ş anlar için monotonluk yaratır, verimsizli ğ i beraberinde getirir. Bu nedenlerle büyük salonlarda daha çok asimetrik yerle ş tirme tercih edilir. Asimetrik yerle ş tirme de ise da ğ ınık serpi ş tirme izlenimi olu ş turmamaya dikkat edilmelidir.

YERLEŞİM STANDARTLARI Ki ş i Ba ş ına 10 metrekare Yöneticiler için20 metrekare Yönetici yardımcıları için18 metrekare ki ş i toplu çalı ş ılan salonlar55 metrekare Kabul salonu55 metrekare Mülakat odası18 metrekare Toplantı odası 70 metrekare Her masa arası 80 cm, geçitler için 1 metre bo ş luk bırakılmalıdır.

BİNA VE KAT PLANI Binaların yerle ş tirilmesi ile ilgili planlar, binalara gelen ziyaretçiler, hizmet almaya gelen mü ş teriler için büyük kolaylıklar sa ğ lar. Bunun için; Binalar blok halinde ise her blo ğ a isim verilmesi, Her binanın giri ş kapısı kar ş ısına B İ NA PLANI asılmalıdır. Bu plan ile hangi katta hangi bürolar oldu ğ u gösterilir. Her katta kat planları bulunmalı, merdiven veya asansör kar ş ısına asılmalıdır. Özel büroların kapısına göz hizasında çalı ş anların isimlikleri montelenmelidir.

BÜRO MAKİNALARI KULLANIMI Makine ile yapılan i ş ler sayesinde; İş in maliyetini dü ş ürür, İş tıkanıklı ğ ını önler, Hızlı ve temiz i ş çıkar, Zaman tasarrufu sa ğ lanır, İş in kalitesi artar, Yapılan i ş in kontrolü kolayla ş ır, Verimlilik artar

BÜRO MAKİNELERİNİN ÇEŞİTLERİ Otomatik veya standart yazı makinaları, Bilgisayarlar, Fotokopi ve teksir makinaları, Fakslar, Elektronik dizgi makinaları, Elektronik hesap makinaları, Yazıcı ve tarayıcılar, Evrak imha ve ka ğ ıt kesme makinaları, Hava temizleme makinaları, Para sayma makinası, Tepegöz, projektör

BÜRO MAKİNELERİNİN ÇEŞİTLERİ Büro makineleri, bürolarda yapılan i ş leri kolayla ş tırdı ğ ına göre bunların seçiminde titiz davranılmalıdır. Makinenin seçimi büronun türüne, i ş in niteli ğ ine uygun olmalıdır. Çalı ş anların kullanımını bildi ğ i makinaların alımı, çalı ş anın ve dolayısıyla büronun i ş ini kolayla ş tırır. Seçimde dikkat edilecek di ğ er husus, yedek parça ve teknik destek avantajlarıdır. Büro makinalarının yerleri seçilirken, ortak kullanıma ait ise tüm çalı ş anların eri ş ebilece ğ i yer seçilmelidir. Makine için seçilen yerin, i ş akı ş ına uygun olması ve makinayı kullanan personeli yormamasına dikkat edilmelidir.

BÜROLARDA BİLGİSAYAR KULLANIMI İş letim sistemi hakimiyeti, Ofis programları hakimiyeti, İş e uygun paket program kullanma becerisi, İ nternet yoluyla bilgi eri ş imi yetene ğ i, Elektronik posta gönderme-alma yetene ğ i,

SARF MALZEMELERİ Bürolarda i ş lerin yürütülebilmesi için çalı ş anların kullanımına sunulan malzemelerdir. Bürolarda; Demirba ş niteli ğ inde: büro mobilyaları, dolaplar, bilgisayar mobilyaları, koltuklar, ofis aksesuarları vb. Demirba ş olmayan nitelikte: kırtasiye gereçleri, makas, yapı ş tırıcı, delgeç, zımba, stampa, dosya, klasör vb. olmak üzere iki tipte malzeme vardır. Demirba ş niteli ğ inde olmayan malzemeler sarf malzemesi olarak adlandırılır.

BÜROLARDA VERİMLİLİK TEKN İ K ETK İ NL İ K: Büro faaliyetlerinin belirlenen niteliksel standartlara ula ş abilme derecesidir. Belirli bir i ş i en ucuz yoldan yerine getirmek ya da belirli bir çıktıyı mümkün olan en dü ş ük girdi ile sa ğ layabilmektir. EKONOM İ K ETK İ NL İ K: İş letmenin elinde bulunan kıt kaynakların en efektif ş ekilde kullanımıdır. ETK İ NL İ K: Belirli bir girdi ile en yüksek çıktının elde edilmesi, belirli bir çıktı düzeyinin en dü ş ük girdi ile sa ğ lanmasıdır.

BÜROLARDA VERİMLİLİK VER İ ML İ L İ K: Üretimde elde edilen çıktıların fiziksel miktarlarının, bu üretim faaliyetlerine konan girdilerin fiziki miktarlarına oranıdır. EKONOM İ KL İ K: Üretimin satı ş tutarının, üretimin maliyet tutarına oranıdır. KARLILIK: Belirli bir zaman kesiti içinde, büro faaliyetleri sonucunda elde edilen toplam net karın, o zaman kesitinde kullanılan sermayeye oranıdır.