Halkla İlişkilerden Ne Anlıyoruz?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
Advertisements

MALİ SOSYOLOJİ
BM Engelli Hakları Sözleşmesinin Uygulanması ve Uygulanmanın İzlenmesinde Kamu-Sivil Toplum Arasında Sorumluluk Paylaşımı ve İşbirliği Feray Salman İnsan.
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
Rehberliğin Amacı ve Eğitimdeki Yeri
Ø Eğitim süreci içersinde öğretim ve yönetim etkinliklerine paralel olarak, öğrencinin eğitimöğretim etkinliklerinden üst düzeyde yararlanmasını sağlamak.
Analitik Eğitim Felsefesi
ÖRNEKLERLE ÜNİVERSİTE SANAYİ İŞBİRLİĞİ
Grupların Belirlenmesi ve Sınıflandırılması Grup: Belirli bir amacı yerine getirmek için karşılıklı bağımlılık ve etkileşim içinde, iki ya da daha.
MESLEKİ ETİK Çevre Etiği Prof.Dr. Fatih M. Botsalı MK MK
İNTERNETİN KULLANIM ALANLARI
REHBERLİK.
BÖLÜM 8. İtibar kavramı, Türk Dil Kurumu’nun Türkçe Sözlüğü’nde şöyle tanımlanmıştır: Saygı görme, değerli, güvenilir olma durumu, saygınlık, prestij.
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Öğretim Tasarımı
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
TOPLUM SAĞLIĞINI GELİŞTİRME ÇALIŞMA GRUBU
GÜLTEN ÖZAYDIN ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
TİKA: Türkiye’nin Küresel Dış Politika Enstrümanı
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen!n!n Özell!kler!.
KÜTÜPHANE VE İLGİ ALANI
Halk Sağlığı Anabilim Dalı
TÜRKİYE’DE KENT BİLGİ SİSTEMİ UYGULAMALARININ GELİŞİMİ
Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Rehberlik kavramından ne anlıyorsunuz?
BoomSocial Hyundai Türkiye Twitter Raporu
BoomSocial Hyundai Türkiye Instagram Raporu
Halk Sağlığına Giriş ve Tanımlar
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
ANADOLU KAPLANLARI. Anadolu Kaplanları 1980'li yıllardan günümüze Türkiye ekonomisindeki ve sanayi üretimindeki payları dikkat çekici ölçüde ve hızda.
KÜRESELLEŞMENİN BEYİN GÖÇÜNE ETKİSİ VE TÜRKİYE
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
ÖMER NASUHİ BİLMEN A.İ.H.L SENANUR BEKTAŞ 10/E ARSLAN KÖSE.
HİZMET İÇİ EĞİTİM VE YÜKSEK YÖNETİCİLERİN YETİŞTİRİLMESİ.
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
GİRİŞ Ülkenizde ya da coğrafi bölgenizde turizm ne kadar önemlidir? Şehrinizde ya da kasabanızdaki mevcut istihdamın ne kadarlık kısmı turizm ile.
Okumayı Sevmeyen Çocuklar OCAK 2016 İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
HALK SAĞLIĞI VE SOSYAL PSİKİYATRİ Prof. Dr.Recep AKDUR.
YÖK ULUSAL AKADEMİK ARŞİV PROJESİ EĞİTİM SEMİNERİ NEDEN AÇIK ERİŞİM? Mart 2014 Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı BİLKENT ANKARA Gültekin GÜRDAL.
Öğretmenlik Mesleğine Giriş
ULUSLARARASI ÖRGÜTLER
BESLENME VE DİYETETİKTE TEMEL KAVRAMLAR II
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
Örgüt Nedir? Neden Vardır?
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
SHB-425 Sosyal Politika ve Planlama
YAYGIN EĞİTİM.
DEĞİŞİM İLE İLİGLİ TEMEL KAVRAMLAR
TKY UYGULAMASI.
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
DERS İÇERİĞİNİN TANITILMASI
İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk Anlayışı
Sağlık Bilimleri Fakültesi
İletişim ve Algı Yönetimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
« 21.YÜZYILIN BİR AMAÇLA YAŞAMAYI BİLEN OLUŞUMU»
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TEST 1.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SOSYOLOJİK TAHAYYÜL VE WRIGHT MILLS
Sunum transkripti:

Halkla İlişkilerden Ne Anlıyoruz? www.nuranyıildiz.com

Hem toplumsal sorumluluk hem de ticari anlamda gündelik yaşamın içinde gittikçe daha fazla yer tutan ve önem kazanan halkla ilişkiler alanıyla ilgili olarak dünyada ve Türkiye’de pek çok tartışma bulunmaktadır. Bu tartışma ve sorun alanları aynı zamanda bir bütün olarak halkla ilişkilerin saygınlığının belirlenmesiyle de ilişkilidir. Ancak halkla ilişkiler alanının gördüğü rağbet ve bu rağbetin her geçen gün artışı aynı zamanda bu alana ilişkin saygının da artışı anlamına gelmemektedir.

Sennett’e (2002: 64-70) göre saygı prestij, statü, tanıma, onur gibi kavramların karmaşık ilişkisini ifade etmektedir. Son noktada saygının belirlenimi ise üç yolla şekillenmektedir: Kendini geliştirmek, kendini önemsemek ve bunları topluma geri vermek. Dolayısıyla halkla ilişkiler alanının saygınlığının kurulumu alanın kavramlarının, sınırlarının ve sorunlarının tartışılmasıyla, dönüşümüyle de yakından ilgilidir. Halkla ilişkiler çevreleri yaşanan değişim ve gelişimlere göre ilgili sorgulamaları yapmalı ve açılımları gerçekleştirme yolunda düşünsel çalışmalara yoğunlaşmalıdır.

“Halkla ilişkiler” alanı kendini geliştirirken ve önemserken (önemsenirken) “çıktı”larını topluma geri vermeden önce bazı önemli sorunları tartışmaya açmayı da kaçınılmaz kılmaktadır. Tartışma da kavramları, sınırları ve sorunları yeniden gözden geçirmeyi gündeme getirecektir, getirmelidir. Üstelik “Türkiye tanıtım ve halkla ilişkiler açısından sürekli bir kriz döneminde” (Kazancı 2006: 370) saptaması bu “yeniden gözden geçirme” işini daha da önemli hale getirmektedir

“Halkla ilişkilerin geniş bir uygulama alanının olması, sosyal bilimlerin farklı dalları ile işbirliği içinde bulunması; bu dalların değişik tekniklerini kullanarak birbirlerinden farklı amaçları olan örgütlerde uygulanması, insan ilişkilerinin olduğu hemen her ortamda uygulama ihtiyacı, bu kavramın ortak bir tanımının yapılmasını güçleştirmektedir” (Kocabaş ve ark. 2000: 45).

Halkla ilişkiler alanına “örgüt ve ilgili kamuları arasında anlayış geliştirme” gibi çok klasik, çok genellemeci bir tanımla bakmak yerine, ilgili kamuları değiştirerek toplumu ve dünyayı değiştiren ya da bu ayrıcalığı elinde tutan bir alan olarak bakmak göz ardı edilemez bir durumdur. Bu anlamda halkla ilişkilerden güçlü bir ideolojik araç olarak söz etmek de gerekir.

Gittikçe genişleyen ve dönüşen halkla ilişkiler kavramının ilk kez 1882’de Yale’de yapılan bir konuşmada kullanıldığı kimi kaynaklarda belirtilse de bugünkü anlamına yakın olarak 1897’de Assocation of American Railroads’ın yıllığında kullanıldığı bilinmektedir. Ancak “halkla ilişkilerin ilk ideoloğu” olarak tanımlanan Edward L. Bernays’ın kendisini 1921’de “halkla ilişkiler danışmanı” olarak tanımlamasıyla ve “Kamuoyunun Kristalleşmesi” (Crystallizing Public Opinion, 1923) kitabıyla bir kavram, bir uzmanlık alanı ve bir akademik disiplin olarak ortaya çıktı. Bu adla olmasa bile çok daha önceleri bu işle ilgili oluşlar elbette vardı. Newsom ve Scott’ın (1985) verdiği örneklerle, 13. yüzyılın başlarında Magna Carta’nın hazırlanması sırasındaki iyi niyetin oluşması ya da 15. yüzyılda Machiavelli’nin Prens’inde halkın nasıl yönetileceği gibi. Ya da 1900’deki Publicity Bureau, halkla ilişkilerin babası olarak bilinen Iyv Lee’nin 1904’de kurduğu büro gibi.

Son yüzyılda halkla ilişkilerde önemli değişimler yaşandı Son yüzyılda halkla ilişkilerde önemli değişimler yaşandı. Yeni zamanların örgütlerde, politikada, bireyde yarattığı değişimle halkla ilişkiler alanını dönüştürmesi kaçınılmazdı. “Üstelik 21. yüzyılda dijital içerik ve uygulamalar genel anlamıyla yeni medyanın çok daha önemli olacağı” (James 2007: 139, 143, 146) gerçeği bu dönüşümü başka bir boyuta taşımaktadır.