AB HUKUKU SONER HOCA Kısım 5.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
19.FASIL : Sosyal Polİtİka ve İstİhdam “AçIlIş Krİterlerİnde Gelİnen Son Aşama” ÇALIŞMA ve SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ KOORDİNASYON.
Advertisements

Avrupa Birliği.
SENDİKALAR MEVZUATININ İNCELENMESİ
AVRUPA BİRLİĞİ KURUMLARI
AB HUKUKU DOÇ. DR. MUSTAFA ÇEKER.
AVRUPA BİRLİĞİNİN ORGANLARI.
AVRUPA BİRLİĞİ HUKUKUNUN İLKELERİ
I. AVRUPA BİRLİĞİ 1) AB Nedir ve Kısa Tarihçe:
Bütçe Sisteminin Yasal Düzenlemesi
GÜMRÜK KIYMETİ TEKNİK KOMİTESİ Ek:II. 1. Bu Anlaşmanın 18 inci Maddesine göre, teknik düzeyde yorum ve uygulama birliği sağlamak amacıyla Gümrük İşbirliği.
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
KAMU HARCAMA HUKUKUNUN KAYNAKLARI
HUKUKUN KAYNAKLARI Doç. Dr. Mustafa ÇEKER.
Türkiye ile Avrupa Birliği Arasında Hizmet Sunumu Serbestisi
AVRUPA BİRLİĞİ HUKUKUNUN KAYNAKLARI
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
EKONOMİK İŞBİRLİĞİ VE KALKINMA TEŞKİLATI (OECD)
AVRUPA BİRLİĞİNDE ÜYELİK
Avrupa Birliği Ekonomisi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
AB Hukuku I.Hafta Tarihsel Süreç.
1 U.A SİYASİ KURULUŞLAR HAFTA 2 TANIM VE SINIFLANDIRMA.
Avrupa Birliğinin Kurumları
T.C. AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI
Mustafa ÖZÜNLÜ Kamu Yönetimi Bilim Uzmanı Mart 2015 Ürgüp/NEVŞEHİR
Özlem Keçim.
TÜRKİYE-AB KATILIM MÜZAKERELERİNDE MEVCUT DURUM
K ü bra AVCI / / 4-B 3. POZİTİF HUKUKUN KAYNAKLARI Pozitif hukuk kaynaklarını üç başlık altında inceleyebiliriz: Yazılı Kaynaklar Yazısız Kaynaklar.
ULUSAL VE ULUSLARARASI KURULUŞLAR
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
TUNCAY ÖZOĞLU. AVRUPA BİRLİĞİ ORGANLARI  Avrupa Parlamentosu, AB kurumları içinde doğrudan halk tarafından seçilen organdır.  AB üyesi ülkelerin vatandaşları.
AVRUPA BİRLİĞİ KURUMLARI
Avrupa Birliği Türkiye İlişkileri
Müzakere Sürecinin Aşamaları
AVRUPA BİRLİĞİNDE PARASAL BİRLİK
AB ve EKONOMİK ÖRGÜTLER
NORMLAR HİYERARŞİSİ.
2. Hafta sorusu: Lizbon Anlaşması AB’nin kurumsal yapısında nasıl bir değişikliğe neden olmuştur. AB Lizbon anlaşması sonrası Demokratik bir yapıya kavuşmuş.
AB Avrupa’nın siyasi ve ekonomik bütünleşmesini insan hakları ile hukukun üstünlüğü ilkeleri çerçevesinde sağlamak amacındaki demokratik Avrupa ülkelerinden.
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
AB KURUMLARI VE KARAR ALMA YÖNTEMLERİ Avrupa Birliği Maliyesi Sakarya Üniversitesi/SBF-Maliye Yrd. Doç. Dr. Harun KILIÇASLAN.
KAMU HARCAMA HUKUKUNUN KAYNAKLARI. Kamu harcamaları, kamusal birimlerin yetkililerinin, çeşitli hukuki düzenlemelerden(anayasa, kanun, kanun hükmünde.
Çocuk Hakları Konusunda Türkiye'de Yapılan Çalışmalar.
Hukuk Başlangıcı Hukukun Yürürlük Kaynakları
IOSCO (International Organization of Securities Commissions)
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
TEŞKİLAT VE YÖNETİMİ GELİŞTİRME
YASALAR VE ÖZEL EĞİTİM.
MEVZUATLA İLGİLİ KAVRAMLAR
AB Birliği Kurumları Avrupa Parlamentosu (Yasamaya Yardım, Komisyon ve Konsey’in Denetimi, Bütçenin Görüşülmesi) Avrupa Komisyonu (Yürütme ve Yasamanın.
AB’DEVERGİ HUKUKUNUN KAYNAKLARI
Hukukun TEMEL kavamları
HUKUK BAŞLANGICI 3 PROF.DR.ABDULLAH DEMİR.
Anlatmacı: Adnan Hadzimusiç
HUKUK BAŞLANGICI ÖĞR.GÖR.İDİL YILDIRIM.
Anayasa normlar hiyerarşisinin en üstünde yer alan ve yasama, yürütme ve yargı organlarını bağlayan temel hukuk kurallarını içerir. ANAYASA.
DERNEĞİN KENDİLİĞİNDEN SONA ERMESİ (İNFİSAH)
HUKUKUN KAYNAKLARI Hukukun kaynakları, asıl kaynaklar ve yardımcı kaynaklar olarak ikiye ayrılır. Asıl kaynaklar: Yazılı ve yazısız kaynaklar Yardımcı.
BİRLEŞMİŞ MİLLETLER
AVRUPA BİRLİĞİ`NİN ORGANLARI  Korucular Roma Antlaşması`nda, AB`yi siyasal bir birlik ya da devlet benzeri olarak düşünmüşler ve bu doğrultuda ona yasama,yürütme,
AVRUPA BİRLİĞİ HUKUKU SONER HOCA HAFTA 1 KAMURAN REÇBER
AB hukuku 4.KISIM.
OTP karar alma süreci Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
OTP kapsamında Üye Devletlerin asli yükümlülükleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
AVRUPA BİRLİĞİ HUKUKU BAHAR DÖNEMİ
Sunum transkripti:

AB HUKUKU SONER HOCA Kısım 5

SAYFA 94 ASLİ PRİMER NORMLAR DERHAL UYGULANABİLİR DEMEK KARMA-ÇERÇEVE-YASA ANDLAŞMALAR KURUCU ANTLAŞMALAR PROGRAMSAL NİTELİKTE-AB NİN İŞLEYİŞİ YETKİLİ ORGANLARI ÖRNEĞİN AB NİN İŞLEYİŞİNE DAİR OLAN ANTLAŞMANIN 218. MADDESİ: ABADI DEVREYE SOKARAK ÜYE DEVLET İLE UYUM KONUSUNDA BİR PROGRAM SUNAR GÖRÜŞ ALMAK-AKDEDİLECEK ANTLAŞMALAR İÇİN

ASLİ NORM BAZI KATILIM VE KURUCU ANT-SYF 96 AKÇT ANT AVUSTURYA FİNALANDİYE VE İSVEÇ KATILIM ANT GROENLAND ANT AET ANT AVRUPA TEK SENEDİ ON ORTA VE DOĞU AVRUPA DEVLETLERİ, MALTA VE KIBRIS KATILIM ANT AAET ANT MAASTRICHT ANT AT ORTAKLAŞA BAZI KURUMLARINA AİT SÖZLEŞME AMSTERDAM ANT NICE ANT BULGARİSTAN VE ROMANYA KATILIM ANT LIZBON ANT FUSİON ANT İNGİLTERE, DANİMARKA, İRLANDA KATILIM ANT AT AYRICALIK VE BAĞIŞIKLARI HAKKINDA HIRVATİSTAN KATILIM ANT YUNANİSTAN KATILIM ANT BAZI BÜTÇE DÜZENLEMELERİNİ DEĞİŞTİREN ANT İSPANYA VE PORTEKİZ KATILIM ANT BAZI FİNANSAL DÜZENLEMERİ DEĞİŞTİREN ANT

KURUCU ANTLAŞMALAR ÖZELLİKLERİ ULUSLAR ARASI HUKUK İŞLEMİDİR ULUSÜSTÜDÜR ANTLAŞMA FORMUNDA ULUSÜSTÜ YETKİ VERMEKLE İLGİLİDİR UYUŞMAZSIZLIKTA ABAD YETKİLİDİR AB YARGISI DOĞMUŞTUR LİZBON ANTLAŞMASI DÜZENLEMESİ İLE YENİ BİR HUKUKSAL ALT YAPI GETİRİLDİ AKÇT NİN ANTLAŞMA SÜRESİ 2002 DE DOLMUŞTU DİĞER İKİ ANTLAŞMA İSE SÜRESİZDİ

KURUCU ANTLAŞMALARIN ÜYELİK SÜRECİNE ETKİ ETME VE DEĞİŞİMİ YÖNÜNDEN TEMEL ÖZELLİKLERİ KURUCU ANTLAŞMALAR İTİBARİYLA AB’DEN ÇEKİLME MÜMKÜNDÜR KURUCU ANTLAŞMALARIN OĞAN REVİZYON USULÜ İLE DEĞİŞTİRİLMESİ MÜMKÜNDÜR KURUCU ANDLAŞMALARIN BASİTLEŞTİRİLMİŞ REVİZYON USULÜ İLE DEĞİŞTİRİLMESİ MÜMKÜNDÜR KURUCU ANLAŞMALARIN BOŞLUKLARININ DOLDURULMASI MÜMKÜNDÜR

KURUCU ANLAŞMALAR İTİBARYLE AB’DEN ÇEKİLME ÇEKİLME ANTLAŞMASI AKDEDİLİR 218. MD AB BAKANLAR KONSEYİ AB ADINA TARAF OLUR AB KONSEYİNE BİLDİRDİKTEN 2 YIL SONRA OLAĞAN SÜRESİ SÜREÇ REVİZYONU 48. MADDE

KURUCU ANDLAŞMALARIN REVİZYON USULÜ İLE DEĞİŞTİRİLMESİ REVİZYON TEKLİFLERİ KURUCU ANTLAŞMALAR İÇİN ÜYE DEVLETLERCE YAPILABİLİR AYRICA AP VE KOMİSYONCA DA YAPILABİİR AB BAKANLAR KONSEYİNE MÜRACAAT EDİLİR PARASAL KONULARDA AB MERKEZ BANKASINA DANIŞILIR AB BAKANLAR KONSEYİ, ÜYE DEVLET HÜKÜMET TEMSİLCİLERİ İLE KONFERANS YAPAR-HER ÜYE DEVLETİN KABULÜ İLE

KURUCU ANTLAŞMALARIN BASİTLEŞTİRİLMİŞ REVİZYON USULÜ İLE DEĞİŞTİRİLMESİ AB KONSEYİNE YAPILIR AB İŞLEYİŞİNE İLİŞKN ANTLAŞMANIN 3. BÖLÜMÜNE DAİRDİR AB KONSEYİ KARAR BAĞLAR PARASAL POLİTİKALARDA YİNE MERKEZ BANKASI ONAYI AP VE KOMİSYON GÖRÜŞÜ ALINIR OLAĞAN YASAMA USULÜ GEREKTİĞİNDE PARLAMENTOYA İLETİLİR MUHALİF GÖRÜŞ ÇIKMAZ İSE 6 AY İÇİNDE YASALAŞABİLİR KATILIM ANTLAŞMALARI 49. MADDE GEREĞİ KURUCU ANTLAŞMA DEĞİŞİKLİKLERİNİ DOĞAL OLARAK KAPSAR

KURUCU ANTLAŞMALARIN BOŞLUKLARININ DOLDURULMASI ABNİN İŞLEYİŞİNE DAİR ANTLAŞMANIN 352. MADDESİ AB BAKANLAR KONSEYİ VE KOMİSYON GÖRÜŞÜ VE AP YE DANIŞILDIKTAN SONRA BİR EYLEME AİT YETKİLİLERİ BELİRLEMEK ÜZERE KOMİSYON ÖNERİSİ –KOMİSYON GİRİŞİMİNİ –ÖNE ÇIKARMIŞTIR KOMİSYON HAREKET ETMEZ İSE ABAD NEZDİNDE HAREKETSİZLİK DAVASI AÇILABİLİR YETKİ PAYLAŞIMINA ZARAR GELMEMELİDİR.

TÜREME NORMALAR DERİVE NORMALAR İKİNCİL HUKUK KAYNAKLARI TALİ HUKUK KAYNAKLARI ADLARINI ALABİLİR LATİNCE: LES ACTES UNILATERAUX

TEK TARAFLI İŞLEMLER AB NİN İŞLEYİŞİNE DAİR ANTLAŞMANIN 288. MADDESİNE OLAN VE OLMAYANLAR OLARAK İKİYE AYRILABİLİR 288. MADDE DE O HALDE HANGİ TİPLER SAYILMIŞTIR? TÜZÜK YÖNERGE KARAR TAVSİYE GÖRÜŞ

ÖZELLİKLERİ DOĞRUDAN ETKİLİDİRLER ARACI İŞLEME GEREK YOKTUR DERHAL UYGULANABİLİR AB YETKİLİ ORGANLARINCA YAPILIR AB’YE RENGİNİ KAZANDIRIR İŞBİRLİĞİ VE ENTEGRASYON ÜZERİNEDİR

NASIL KOMİSYON GİRİŞİMDE BULUNMA YETKİSİ AB BAKANLAR KONSEYİ DE TEK BAŞINA VE DİĞER ORGANLARLA BİRLİKTE NORM ÇIKARABİLİR YANİ YETKİLENDİRME AÇIKÇA VERİLMİŞSE BAŞKA KURUMLARA DA NORM TAHSİSİ HAKKI VERİLEBİLMEKTEDİR

KARAKTERİSTİĞİ TÜZÜK YÖNERGE VE KARARLAR GEREKÇELİ OLMALIDIR BÖYLECE ABAD DENETİMİ KOLAYLAŞABİLİR GEREKÇELENDİRMENİN OLMAMASI VEYA YETERSİZ OLMASI ABAD NEZDİNDE İPTAL DAVASINA SEBEBİYET VERBİLİR HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLER İLE VERİLEN YETKİ NET OLARAK YER ALMALI

DEVAM(104.SAYFA) TÜREME NORMLAR, AB BAKANLAR KONSEYİ BAŞKANI VE AP BAŞKANI TARAFINDAN ONAYLANMALIDIR AB RESMİ GAZETESİNDE YAYINLANMALIDIR 20. GÜNDE YÜRÜLÜĞE GİRER-EĞER YÜRÜRLÜK TARİHİ BELİRTİLMEMİŞSE AB İŞLEYİŞİNE DAİR ANTLAŞMANIN 293-299 ARASI MADDELERİTÜREME NORMLARIN OLAĞAN YASAMA ŞEKLİNİ DETAYLI OLARAK ANLATMAKTADIR

AB HUKUKUNDA TÜREME NORMLARIN YAPILIŞ USULÜ 292. MADDE AB NİN İŞLEYİŞİNE İLİŞKİN ANTLAŞMA KOMİSYON GİRİŞİMİ İLE BAŞLATILIR 17 MADDE KURUCU ANTLAŞMALARINA KOMİSYON ÖNERİSİ AYKIRI OLAMAZ AB BAKANLAR KONSEYİ NEDENLERİ İLE BİRLİKTE KOMİSYONUN ÖNERİ SUNMASINI TALEP EDER

DEVAM- A AŞAMASI- ÖN TASARI HAZIRLAMA KOMİSYONERLİKLERE VERİLEBİLİR KOMİSYONERLER KOMİSYON BÜNYESİNDEDİR KOMİSERLİK KABİNESİ GENEL MÜDÜRLÜKLERCE SEVK EDİLİR TASAR HAZIRLAMA AŞAMASINA “A “ AŞAMASI DENİR ULUSAL UZMANLIK KURULUŞLARINA DANIŞILABİLİR ÇALIŞMA GRUPLARINA SORULABİLİR

“B” AŞAMASI KOMİSYON BÜNYESİNDE GÖRÜŞME YAPILMASI AŞAMASIDIR. MEMORANDUM İLE GÖNDERİLİR ÜYE DEVLETLERİN UZMAN GÖRÜŞLERİ ALINIR MESLEK KURULUŞLARI BU SÜRECE KATILABİLİR

“C” AŞAMASI ÖN KARAR TASARISI METNİ OLUŞTURULUR KOMİSERLİK KABİNESİ ÜYELERİ ÇALIŞMA GRUPLARI GÖRÜŞLERİ KOMİSYON GENEL SEKRETERİ KATILIMI HUKUK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ KATILIMI-İNCELEM VE KONTROL YAPAR YAZILI USULLE VEYA GÜNDEME ALINMASI TALEBİYLE ÖN KARAR METNİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILABİLİR KOMİSYONDAN KABUL KARARI ÇIKINCA-KOMİSYON GENEL SEKRETERLİĞİ İLE –KABUL EDECEK KURUMLARA VE ONLARIN SEKRETERLİĞİNE GÖNDERİLİR

ORTAK KARAR ALMA PROSEDÜRÜ A AŞAMASINDA AB BAKANLAR KONSEYİ VE AP YE AUNI ANDA GÖNDERİLEBİLİR AB BAKANLAR KONSEYİ, EKONOMİK VE SOSYAL KOMİTE İLE BÖLGELER KOMİTESİ GİBİ FARKLI KURUMLARIN DA GÖRÜŞLERİNİ İSTEYEBİLİR GÖRÜŞ ALINDIKTAN SONRA DTK YE GİDER DAİMİ TEMSİLCİLER KOMİTESİ ESAS YÖNÜNDEN VE UZMANLIK BİRİMLERİ YÖNÜNDEN İNCELEME BURADA YAPILABİLİR

DEVAM B AŞAMASINDA-AB BAKANLAR KONSEYİ- DETM DE DEĞİŞİME UĞRAYARAK GELEN UZLAŞMA TASARILARI MÜTABAKAT ÇIKAR İSE DTK İLE “A TİPİ” KARARLAR OLARAK KABUL EDİİR ÜZERİNDE ANTLAŞMA YOK İSE TARTIŞMA İLE KONSENSUS SAĞLANMAYA ÇALIŞILIR, BASİT VE AĞIRLIKLI ÇOĞUNLUKLA VEYA OYBİRLİĞİ İLE KARAR VERMEYE GEÇİLEREK “B TİPİ” KARARLAR OLUŞTURULABİLİR.

TÜZÜKLER-KARARNAMELER SYF 108 Avrupa Parlamentosu ile birlikte Konsey veya sadece Avrupa Komisyonu tarafından çıkarılır Üye ülkelere hitaben çıkarılan direktiflerin aksine genel nitelikli olup herkese yönelik olarak ısdar edilir. Tüzükler, üye ülkelerin yetkili makamlarının ayrıca yeni bir işlem yapmasına gerek olmaksızın doğrudan uygulanır ve yürürlüğe girdiği anda hukuki sonuçlarını tevlit eder

DEVAM ÜYE DEVLETLERİN UYRUĞUNU TAŞIYAN GERÇEK VE TÜZEL KİŞİLERİ DE MUHATTAP ALABİLİR HUKUKSAL GENELLİK VE COĞRAFİ GENELLİK ŞARTI BİRLİKTE KORUNUR DOĞRUDAN ETKİ GÖSTEREBİLİR NİTELİKTEDİRLER. İÇ HUKUKU BUNA GÖRE DEĞİŞTİRMEK GEREKEBİLİR

DEVAM GERİYE ETKİ GÖSTERMEMEKTEDİR TÜZÜK İLE ULUSAL MEVZUAT EŞİTLENMEYE ÇALIŞILIR ÇATIŞIR İSE TÜZÜK ÜSTÜN KABUL EDİLİR TÜZÜKLERİN YORUMLANMASINDA ABAD’A BAŞVURULABİLİR BUNA ÖN KARAR PROSEDÜRÜ DE DENİLMEKTEYDİ-ULUSAL MAHKEMELER BU PROSEDÜRÜ BAŞLATIR VE ABAD’DAN GÖRÜŞ ALIRLAR

DEVAM TÜZÜKLERİN BÜTÜNÜNE YÖNELİK ABADDA DAVA AÇILAMAZ-GERÇEK VE TÜZEL KİŞİLER DAVA AÇAMAZ TÜZÜKLER GEREKÇELİ OLMALIDIR HANGİ KURUMLARIN GÖRÜŞ BİLDİRDİĞİ GİRİŞ KISMINDA YER ALMALI KOMİSYON ÖNERİSİNE İSTİNADEN İSE BU DA BELİRTİLMELİDİR.

DEVAM ABAD AÇIK OLMAYAN TÜZÜKLERİ İPTAL EDEBİLİR GENEL VE SOYUT OLMASI SEBEBİYLE BU İPTAL GERÇEKLEŞEBİLİR KURUCU ANTLAŞMALARDA HANGİ KONUDA HANGİ ORGANIN TÜZÜK TESİS EDEBİLECEĞİ BELİRTİLMELİ

OLAĞAN VE ÖZEL YASAMA USULÜ 294Ç MADDE OLAĞAN ÖZEL DURUMLARDA AB BAKANLAR KATILIMIYLA AP TARAFINDAN VEYA AP NİN KATILIMIYLA AB BAKANLAR KONSEYİ TARAFINDAN GERÇEKLEŞEBİLİR

290 MADDE BİR TÜZÜĞÜ TÜZÜKLE DEĞİŞTİRME VE TAMAMLAMA YETKİSİ KOMİSYONA AİTTİR YETKİ GENEL MAHİYETTEKİ TÜZÜK İÇİN İPTAL DA EDİLEBİLİR AP TARAFINDAN İPTAL OLMAZ İSE OLAĞAN TÜZÜKLER GİBİ YÜRÜRLÜĞE GİRER İTİRAZ AP DEN GENELLİKLE GELEBİLMEKTEDİR AB BAKANLAR KONSEYİ AĞIRLIKLI ÇOĞUNLUKLA AP İSE ÜYELERİN ÇOĞUNLUĞU İLE HAREKET EDER

YÖNERGE-DİREKTİFLER Avrupa Parlamentosu ile birlikte Konsey veya sadece Avrupa Komisyonu tarafından çıkarılır. Direktiflerin temel amacı üye ülkelerin mevzuatını paralel hale getirmektir. Üye ülkelere hitaben çıkarılır. Üye ülkeler direktiflerde öngörülen Topluluk düzeyli temel hedefleri gerçekleştirmek için yöntem ve biçimi seçmekte serbesttir. Şayet direktifle öngörülen temel hedefler üye ülkeler tarafından iç hukuka aktarılmazsa yada aktarımda bir gecikme olursa AB vatandaşları milli mahkemelere bu konuda müracaat edebilir.

DEVAM 288. MADDE-AB NİN İŞLEYİŞİNE İLİŞKİN ANTLAŞMA İLE BAĞLILIĞI HER ÜYE ÜLKEYE AİTTİR İÇ HUKUKA UYARLAMA DEVLETE KALMIŞ-ŞEKİL OLARAK İLGİLİ ÜYE ÜLKE İSTER KHK İSTER KANUN İSTER TÜZÜK ÇIKARSA

DEVAM ÜYE ÜLKELER TİTİZ DAVRANMALI ABAD NEZDİNDE ÜYE ÜLKELERE İHLAL DAVALARI AÇILABİLİR-AKSİ TAKDİRDE- AB NİN İŞLEYİŞİNE AİT ANTLAŞMA “ABİDA” 260. MADDE DİKEY VE YATAY ETKİ PRENSİBİ KORUNMALIDIR İPTAL VE TAM YARGI DAVASI YÖNERGELER ALEYHİNDE AÇILABİLİR

KARARLAR ABİDA 288.MADDE Konsey, Avrupa Parlamentosu ile birlikte Konsey veya Avrupa Komisyonu tarafından çıkarılır. Kararla AB kurumları spesifik bir konuda kural koyar. Karar aracılığı ile AB kurumları, AB üye ülkeleri yada AB vatandaşlarına belli bir eylemi yapmayı yada yapmamayı öngörebildiği gibi hak ve yükümlükler de vad edebilir. Kararı tüzükten ayıran temel karakter kararların spesifik nitelikli olmasıdır.

devam Tarım Enerji Mali konular hakkında olabilir Rekabet Vergi Ulaştırma sigortacılık

TAVSİYE VE GÖRÜŞLER Tavsiye, her hangi bir AB kurumuna belli konularda üye devletlere, diğer kurumlara ve bazı hususlarda AB vatandaşlarına tavsiyelerde bulunma imkanı sağlar. Tavsiyelerin hukuki açıdan bağlayıcılığı yoktur.

DEVAM Görüş, her hangi bir AB kurumuna belli bir mesele hakkında görüş sunma imkanı sağlar. Görüşlerin hukuki açıdan bağlayıcılığı yoktur.

DEVAM AB POLİTİKA İHTİYACI İÇİN DOĞMUŞTUR ÖZELLİKLE KOMİSYON TAVSİYELERİ ÇOKTUR KOMİSYON TAVSİYE VE GÖRÜŞÜ ABİDA 288. MADDE DE YER ALIR DİĞER KURUMLAR İÇİN 292. MADDE İLE GÖRÜŞ ALAMA YETKİSİNE YER VERİLMİŞTİR YÖNLENDİRİCİ VE UYARCI ÖZELLİKTEDİR

AB NİN İŞLEYİŞİNE İLİŞKİN ANTLAŞMANIN 288 AB NİN İŞLEYİŞİNE İLİŞKİN ANTLAŞMANIN 288. MADDESİNDE ÖNGÖRÜLMEYEN İŞLEMLER SAYFA 120 İÇ TÜZÜKLER KURUM İÇ TÜZÜKLERİ AB KONSEYİ, AB BAKANLAR KONSEYİ, AP, KOMİSYON, ABAD, ABİDM”İDARİ DAVA MAH”, ABKHM “KAMU HİZMET MAH”, SAYIŞTAY, EKONOMİK VE SOSYAL KOMİTE, BÖLGELER KOMİTESİ, MALİ TÜZÜKLER BAZI AB BAKANLAR KONSEYİ KARARLARI KOMİTE VE ÇALIŞMA GRUBU KURMAYA DAİR OLAĞAN KARARLAR GÖRÜŞME DİREKTİFLERİ ULUSLAR ARASI ANTLAŞMALARI MÜZAKERE ETME İÇİN

UYGULANMASI ZORUNLU OLMAYAN İŞLEMLER YEŞİL KİTAPLAR KOMİNİKASYONLAR-İLETİŞİM METNİ- BEYAZ KİTAPLAR

Yeşil kitap Belirli bir alanda bir öneri sunarak Avrupa düzeyinde bir tartışma ve danışma sürecini başlatmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından hazırlanan belgelerdir.

BEYAZ KİTAPLAR Avrupa Komisyonu tarafından hazırlanan ve belirli bir konudaki Birlik eylemine yönelik somut öneriler içeren belgelerdir. Beyaz Kitaplar, bazı durumlarda, Avrupa düzeyinde bir tartışma ve danışma sürecini başlatmayı amaçlayan Yeşil Kitapların devamı niteliğinde olurlar ve Yeşil Kitapta varılan sonuçları önerilere dönüştürürler.

kominikasyonlar Organlar arası çıkarılır Genellikle halkı bilinçlendirmek için Siyasi programı anlatmak için Komisyon genellikle çıkarmaktadır A tipik olup genel mahiyettedir.

KONVANSİYONEL İŞLEMLER ULUSLARASI ANTLAŞMALAR AB KURUCU ANTLAŞMALARINI DÜZENLEMELERİNE DAYALI ANTLAŞMALAR TÜREME NORMLARIN İÇ HUKUKA KABULÜ KONULU: İKİLİDİR AB KURUCU ANTLAŞMALARIN DÜZENLEMELERİNE DAYANMAYAN ANTLAŞMALAR PATENT SÖZLEŞMESİ GİBİ AB NİN ÜÇÜNCÜ DEVLETLER İLE VEYA ULUSLAR ARASI ÖRGÜTLER İLE YAPTIĞI ANTLAŞMALAR KATILIM ANTLAŞMALARI AB KURUMLARI ARASI ANTLAŞMALAR AB BAKANLAR KONSEYİ, AP VE KOMİSYON ARASINDA OLABİLİR

DEVAM AB Antlaşmasının V nolu başlığı kapsamında çıkarılan hukuki enstrümandır. Ancak Maastricht Antlaşması ile öngörülmüş değildir. Konsey tarafından imzalanan her bir anlaşmanın üye devletler tarafından da akdedilmemesi için, Amsterdam Antlaşması, gerekli hallerde Konseyin Başkanlığı müzakerelere girme açısından yetkilendirebilmesine imkan sağlayan bir düzenleme öngörmüştür. Uluslararası anlaşmalar AB kurumlarını bağlamakla birlikte, iç hukuklarında bu kabil anlaşmaları akdetme hususunda özel anayasal hükümleri olan üye devletleri bağlamaz

ORTAK POZİSYONLAR • AB Antlaşmasının V nolu başlığı kapsamında çıkarılan hukuki enstrümandır. • Topluluk hukuku karakterli olmayıp Hükümetlerarası niteliklidir. • AB Konseyi tarafından oybirliği ile kabul edilir. • Ortak Dış ve Güvenlik Politikası kapsamında kalan spesifik bir konuda Birliğin temel yaklaşımını ortaya koyar ve bu alanda yürütülecek politika açısından üye devletlere genel tavsiyelerde bulunur.

ORTAK EYLEM • AB Antlaşmasının V nolu başlığı kapsamında çıkarılan hukuki enstrümandır. • Topluluk hukuku karakterli olmayıp Hükümetlerarası niteliklidir. • AB Konseyi tarafından oybirliği ile ya da bazı durumlarda nitelikli çoğunlukla kabul edilir. • Temel zorluklar çıkartmadığı sürece üye devletleri bağlayıcı bir niteliği haizdir.

ÇERÇEVE KARARLAR • AB Antlaşmasının VI nolu başlığı kapsamında çıkarılan hukuki enstrümandır. • Topluluk hukuku karakterli olmayıp Hükümetlerarası niteliklidir. • AB Komisyonu ya da herhangi bir üye devletin inisiyatifi ile sunulan çerçeve kararlar AB Konseyi tarafından oybirliği ile kabul edilir. • Çerçeve kararlar, öngördüğü temel hedefler açısından üye devletleri bağlar. Ancak üye devletler, söz konusu sonuca ulaşmak için u

TAMAMLAYICI NİTELİKTE OLANLAR ABAD İÇTİHATLARI ABAD MAHKEME KARARLARI ULUSLAR ARASI HUKUK NORMLARI TAZMİNAT, ANLAŞMA KAPSAMI, SUJE, TARAFLAR GENEL HUKUK İLKELERİ HUKUK DEVLETİ ANLAYIŞI, TEMEL HAK VE HÜRRİYETLERİ KORUMA, AB İNSAN HAKLARI NIN VE TEMEL ÖZGÜRLÜKLERİN KORUNMASINA İLİŞKİN SÖZLEŞME ULUSAL HUKUK NORMLARI CEBRİ İCRA, KAMU HUKUKU İLKELERİ

AB HUKUKU KAYNAKLARI ARASI HİYER ARŞİ 1- ASLİ BİRİNCİL NORMLAR 2- ULUSLAR ARASI ANTLAŞMALAR 3- TÜREME VE İKİNCİL HUKUK KAYNAKLARI 4- İCRAİ MAHİYETTEKİ TÜREME NORMALAR

1. GRUP KURUCU ANTLAŞMALAR PROTOKOLLER PRENSİPLER TEMEL HAKLAR İÇTİHATLAR

2. GRUP KURUCU ANTLAŞMALARA AYKIRI OLAMAZ ÜÇÜNCÜ TARAFLAR OLABİLİR ÖRGÜTLERLE YAPILABİLİR ORTAKLIK İŞBİRLİĞİ TİCARET ANTLAŞMASI BİÇİMİNDE OLABİLİR KARMA ANTLAŞMA OLABİLİR

3. GRUP ABİDA-288. MADDE: AYRICA: ZİRVE SONUÇ BİLDİRGELERİ TÜZÜK DİREKTİF KARAR TAVSİYE GÖRÜŞLER AYRICA: ZİRVE SONUÇ BİLDİRGELERİ BAZI A TİPİK NORMLAR ÇÖZÜM ÖNERİSİ MAHİYETİNDEKİ KARARLAR BRİLDİRİ VE TASARRUFLAR-

4. GRUP YASAMA İŞLEMİNİN TEMEL OLMAYAN KİMİ ÖĞELERİ UYGULAMA KARARLARI KOMİSYONDAN ÇIKAN KARARLAR 290. MADDE ABİDA GENEL KAPSAMLI OLMAYANLAR