GEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ SÜREÇ BAZLI RİSK ANALİZİ EĞİTİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

RİSK ANALİZİ EĞİTİMİ.
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
YRD.DOÇ.DR. VOLKAN UNUTMAZ 1 SPOR YÖNETİMİ -I. Yönetim Örgüt İki veya daha fazla bireyin amaçlarını gerçekleştirmek için bir araya gelerek işbirliği yaptıkları.
UNI-SET Toplantı Notları
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Gazi Üniversitesi Bilgi Paketi Süreç Bilgilendirme Toplantısı 25 MART 2014.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Öğretmen Merkezli Egitim
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
SAĞLIK İŞLETMELERİNDE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ÖRNEKLEME YÖNTEMLERİ Doç. Dr. Ender DURUALP.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
Bitirme Çalışması Konu Başlığı
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARININ (BEP) HAZIRLANMASI
BİLİŞİM SİSTEMLERİ KONTROLLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
GELECEK PİYASASI İŞLEMLERİ
Proje Risk Yönetimi YRD. DOÇ. DR. KENAN GENÇOL.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitimde Proğram Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
MUAFİYET VE İNTİBAK İŞLEMLERİ
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
BSÖ 101 (2 0) 2 Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Yeni Yaklaşımlar
Test Geliştirme Süreci
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Doğrusal Mantık Yapısı İle Problem Çözme
ÖĞRENME STİLLERİ.
[Yıl Ekleyin] Okul Yılı Okul Adı Öğretmenin Adı Sınıf
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTE GÜVENCESİ
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA REHBERİ
Satış Eğitimi Veren Kişi [Ad].
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
İŞYERİNDE MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ (İME)
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
GÖVDE ANALİZİ Bir ağacın fidan aşamasından kesim aşamasına kadar geçen süre içerisinde büyüme öğelerinde (çap, boy, göğüs yüzeyi ve hacim) meydana gelen.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 1
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI
Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
İKNA EDİCİ İLETİŞİM.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nitel Araştırmalar.
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

GEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ SÜREÇ BAZLI RİSK ANALİZİ EĞİTİMİ 31.03.2017

REAKTİF-PROAKTİF YAKLAŞIM SİSTEM ARTIK PROAKTİF YAKLAŞIMA GEÇİLMESİNİ BEKLİYOR.

ISO 9001:2015 STANDARDI ARTIK SÜREÇ BAZLI RİSK ANALİZLERİNİN YAPILMASINI İSTEMEKTEDİR.

BÖLÜM-1:OLASI RİSK TÜRÜ BU BÖLÜMDE İNCELENEN SÜRECE AİT OLARAK OLUŞABİLECEK TÜM RİSKLERİN TANIMLANMASI SAĞLANIR. ÖRNEĞİN; DERS SEÇME YAZILIMININA VERİ GİRİLEMEMESİ

BÖLÜM-2:RİSKİN OLASI ETKİSİ BU BÖLÜMDE BELİRLENEN RİSKİ İÇ YA DA DIŞ MÜŞTERİDE OLUŞTURABİLECEĞİ ETKİLER KAYDEDİLECEKTİR. ÖRNEĞİN; ÖĞRENCİ DERS SEÇEMEZ,KAYIT YAPTIRAMAZ,MEMNUNİYETSİZLİK OLUŞUR VB…

BÖLÜM-3:ŞİDDET BU BÖLÜMDE 2.BÖLÜMDE BELİRLENMİŞ OLAN ETKİNİN ŞİDDET PUANLAMASI YAPILMALIDIR. BU DERECELENDİRME YAPILIRKEN ŞİDDET DEĞERLENDİRME TABLOSUNDAN FAYDALANILIR.

ŞİDDET DEĞERLENDİRME TABLOSU

BÖLÜM-4:RİSKİN SEBEPLERİ BU BÖLÜMDE BELİRLENEN RİSKİ OLUŞTURAN SEBEPLER TANIMLANIR.İLGİLİ RİSKİ OLUŞTURAN BİRDEN FAZLA SEBEP VAR İSE;HER BİR SEBEP İÇİN AYRI AYRI DEĞERLENDİRME YAPMAK GEREKİR!!!! ÖRNEĞİN; SİSTEM HATASI

BÖLÜM-5:OLASILIK BU BÖLÜMDE BELİRLENEN RİSKİN OLUŞMA OLASILIĞI DERECELENDİRİLİR. BU DERECELENDİRME YAPILIRKEN OLASILIK DEĞERLENDİRME TABLOSUNDAN FAYDALANILIR.

OLASILIK DEĞERLENDİRME TABLOSU

BÖLÜM-6:VAR OLAN KONTROLLER BU BÖLÜMDE MEVCUT RİSKİN KEŞFEDİLEBİLİRLİĞİNE YÖNELİK OLARAK KURUM İÇİNDE VAR OLAN YÖNTEMLER MEVCUT İSE BUNLARIN TANIMLANMASI SAĞLANIR. HERHANGİ BİR YÖNTEM MEVCUT DEĞİL İSE;KEŞFEDİLEBİLİRLİK SAYISI 10 OLUR!!! ÖRNEĞİN; YAZILIMIN PERİYODİK KONTROLÜ

BÖLÜM-7:KEŞFEDİLEBİLİRLİK BU BÖLÜMDE BELİRLENEN KEŞFEDİLEBİLİRLİK DERECESİNİN BELİRLENMESİ SAĞLANIR. BU DERECELENDİRME YAPILIRKEN KEŞFEDİLEBİLİRLİK DEĞERLENDİRME TABLOSUNDAN FAYDALANILIR.

KEŞFEDİLEBİLİRLİK DEĞERLENDİRME TABLOSU

BÖLÜM-8:RÖF (RİSK ÖNCELİK FAKTÖRÜ) ŞİDDETXOLASILIKXKEŞFEDİLEBİLİRLİK=RÖF RÖF DEĞERİ 100 VE 100 ÜN ÜZERİNDE İSE İLGİLİ RİSK İÇİN ÖNLEYİCİ FAALİYET PLANLANMALIDIR. ŞİDDETİN 9 YA DA 10 OLDUĞU DURUMLARDA RÖF 100 ÜN ALTINDA BİLE ÇIKSA ,ÖNLEYİCİ FAALİYET PLANLANMALIDIR!!!!

BÖLÜM-9:ÖNERİLEN FAALİYETLER RÖF DEĞERİNE GÖRE ÖNLEYİCİ FAALİYET GEREKTİREN DURUMLAR BU KISIMDA TANIMLANIR.PLANLANAN ÖNLEYİCİ FAALİYETİN OLASILIĞI AZALTICI ,KEŞFEDİLEBİLİRLİĞİ ARTIRICI YÖNDE OLMASI ŞARTTIR. ÖNEMLİ NOT: EĞER YAPILMASI GEREKEN ÖNLEYİCİ FAALİYET BİZİM SORUMLULUĞUMUZDA DEĞİL İSE (ÖRNEĞİN; YÖK ‘İN YAPMASI GEREKEN BİR FAALİYET GİBİ YA DA KANUNDAKİ TANIMDAN ÖTÜRÜ OLUŞAN BİR RİSK İSE;BU KISMA KABUL EDİLMESİ ZORUNLU RİSK YAZILMASI VE YENİ DEĞER HESAPLANMAMASI GEREKMEKTEDİR.

BÖLÜM-10:SORUMLU VE TERMİN BU KISIMDA PLANLANAN ÖNLEYİCİ FAALİYETLERİ GERÇEKLEŞTİRMEKLE SORUMLU OLAN KİŞİLER VE HEDEF TARİHLER TANIMLANIR. BU TARİHLERİN İLGİLİ FAALİYETİ GERÇEKLEŞTİREBİLMEYE İMKAN SAĞLAYACAK ŞEKİLDE VERİLMESİ ÖNEMLİDİR.

BÖLÜM-11:FAALİYETLERİN SONUÇLARI BU KISIMDA GERÇEKLEŞTİRİLEN FAALİYETLERİN TANIMI YAZILIR.SONRASINDA YAPILAN BU FAALİYETLERİN SONUCUNDA ŞİDDET DEĞERİ AYNI KALMAK KOŞULU İLE YENİ OLASILIK VE KEŞFEDİLEBİLİRLİK DEĞERLERİ KAYDEDİLİR.YAPILAN FAALİYETLERİN OLASILIĞI AZALTACAK VE KEŞFEDİLEBİLİRLİĞİ ARTTIRACAK YÖNDE OLMASI ÖNEMLİDİR. Yeni röf değeri hesaplanmalı ve 100 ‘ün altına inilememişse planlanan yeni faaliyetlerin gözden geçirilmesi sağlanmalıdır.

BU KISIMDA GERÇEKLEŞTİRİLEN FAALİYETLERİN KISA TANIMI YAZILIR BU KISIMDA GERÇEKLEŞTİRİLEN FAALİYETLERİN KISA TANIMI YAZILIR.SONRASINDA YAPILAN BU FAALİYETLERİN SONUCUNDA ŞİDDET DEĞERİ AYNI KALMAK KOŞULU İLE YENİ OLASILIK VE KEŞFEDİLEBİLİRLİK DEĞERLERİ KAYDEDİLİR.YAPILAN FAALİYETLERİN OLASILIĞI AZALTACAK VE KEŞFEDİLEBİLİRLİĞİ ARTTIRACAK YÖNDE OLMASI ÖNEMLİDİR. Yeni röf değeri hesaplanmalı ve 100 ‘ün altına inilememişse planlanan faaliyetlerin gözden geçirilmesi sağlanmalıdır.