Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
Advertisements

Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
OEE ve KOBETSU KAIZEN EĞİTİMLERİ Yer : İzmir
BULUT BİLİŞİM GÜVENLİK VE KULLANIM STANDARDI M. Raşit ÖZDAŞ Huzeyfe ÖNAL Zümrüt MÜFTÜOĞLU Ekim 2013.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK YÖNETİMİ BECERİLERİ Ali DOĞAN ST Uzmanı 2016 Yılı Verimlilik Projeleri Değerlendirme.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK SÜREÇ YÖNETİMİ RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK İbrahim GÜMÜŞ 1 radardanismanlik.com.tr SÜREÇ YÖNETİMİ.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Program Geliştirme Modelleri
Politika Oluşturma, Planlama, Bütçe Hazırlama
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
BİLGİ VE İLETİŞİM Kurum içi ve dışı iletişimi Ekim 2015 Yrd. Doç. Ahmet Ertugan.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
AFYON KACATEPE ÜNİVERSİTESİ ÇAY MESLEK YÜKSEK OKULU İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ZELİŞ KESKİN NO:
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
Program Tasarım Modelleri
YOZGAT TAPU VE KADASTRO XXII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ Takım Lideri : Elvan SİVAS Takım Raportörü : İsmail AKSOY Takım Üyeleri :Seval ŞAHİNER Onur EREN Hakan.
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
Kırkyama.
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Proje Dosyası - Belgeleme - Raporlama
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
GENEL SEKRETERLİK BİRİMİNE HOŞGELDİNİZ
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
(EDS462/OMB504) OKUL DENEYİMİ – II
Yapay Sinir Ağı Modeli (öğretmenli öğrenme) Çok Katmanlı Algılayıcı
1-Proje Yönetİmİne Gİrİş
BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEK OKULU
FİNANSÇI OLMAYANLAR İÇİN FİNANS
Program Tasarım Modelleri
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
STORAGE BÜŞRA KARADENİZ
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÖĞRENME STİLLERİ.
Projenin sonlandırılması
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Ders İçeriği Nicel araştırma adımları
SES KOMUT TANIMA İLE GEZGİN ARAÇ KONTROLÜ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur? Rev1, 6Tem‘08

ÖMer oluşturulmasında süreç adımları 5 1 3 “BN Soruları” uygulaması 6 adımlı sorun belirleme ve çözme prosedürü uygulanır (Bkz. Slide 4) Bilgilendirme Semineri Kurum üst-yönetimi, oluşturulacak ÖMer hk bilgilendirilir (http://tinyurl.com/5geqfm) Moderatör Eğitimi Belirlenen adayların niteliklerine göre 1-2 günlük bir eğitim uygulanır ADIM 1 ADIM 2 ADIM 3 ADIM 4 ADIM 5 ADIM 6 ADIM 7 2 Aday Belirleme Kurum, yapılan bilgilendirmeye göre eğitilecek adayları belirler 4 6 7 Sorun alanı belirleme Kurum yöneticileri ile bir toplantı yapılarak, üzerinde durulması istenilen sorun alanları belirlenir (Bkz. Slide 3) Öğrenmeyi Öğrenme Semineri Kurumun kilit personeline uygulanır ÖMer oluşturma Buraya kadarki adımlar sürekli olarak uygulanacak şekilde bir oluşum

Sorun Alanlarına kimi örnekler Hızlı değişen ihtiyaçlara göre İK niteliklerinin uyumu, Katma değer üretimi, Rekabet gücü Kurumsal irileşme vs. esneklik, Maliyetlerde doğruluk ve zamanındalık, Risk değerlendirme, Sosyal sorumluluk, Nakit yönetimi, İnovasyon (teknik ve sosyal), İş yeri disiplini, İletişim, ifade gücü, dil kullanımı, Yabancı dil, Aidiyet, Sorun Çözme Araçları dağarcığı, Motivasyon vs. güçlendirme, Teknoloji, Satınalma, Policy deployment, Misyon, vizyon, değerler.

6 adımlı sorun belirleme ve çözme prosedürü 1 5 Sorunun paydaşlarından oluşacak ~30 kişilik bir grupla şu soru’nun cevabını aramak üzere bir beyin fırtınası (BF) yapılması: “çözülmesi gereken en önemli 5 sorun sizce nelerdir?” Bu defa 4 grubun tamamı (~120 kişi) toplanarak, kendilerinden bu 20 sorunu uzlaşarak 5’e indirmeleri, sonra da her birine yol açan nedenleri “Kılçık Metodu” (Ishikawa Diagram) ile belirlemeleri, ama bunun için de Doğru Soru Sorma Tekniğini kullanmaları istenir. Böylece Beyin Fırtınası, Ortak Akıl ile Uzlaşma, Kılçık Metodu ve Doğru Soru Tekniği gibi 4 ayrı sorun çözme aracı ile tanıştırılmış olurlar. 3 Adım 1 tekrarlanarak 5 sorun daha belirlenir. ~1 hf. ~1 hf. ~1 hf. ADIM 1 ADIM 2 ADIM 3 ADIM 4 ADIM 5 ADIM 6 6 2 120 kişiye çağrı yapılarak, üzerinde uzlaştıkları 5 sorun alanına yol açan nedenleri ortadan kaldırmak için çözüm üretimi oturumu yapılacağı duyurulur. 120 kişinin tamamı ya da bir bölümünün katılımıyla yapılacak bu yeni oturumda, bu defa katılımcılar “Sorunlar Öğrenme yoluyla Çözülebilir” aracı ile tanıştırılarlar. Ayrıca, bir de beyin fırtınası (BF) yapılarak şu soru sorulur: “sorunların çözümünde hangi dayanışma araçları kullanılabilir?”. BF öncesinde dayanışma araçları hakkında kısa bir bilgi verilir. Böylece, sorun çözme araçları içine “dayanışma” da katılmış olur. Adım 1 tekrarlanarak 5 sorun daha belirlenir. 4 Adım 1 tekrarlanarak 5 sorun daha belirlenir.