Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Yeni Yaklaşımlar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Matematik Öğretimi Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu
Program Geliştirme Modelleri
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
Öğretmen Merkezli Egitim
Bireyi Tanıma Teknikleri I
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
ENGELLİ ÇOCUKLARI TANIMA VE DEĞERLENDİRME
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Program Tasarım Modelleri
Hayvancılık İşletmeleri Açısından Yönetim
Yönetimin Tanımı ve Unsurları
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Bir psikolojik yapı olarak "zeka" ve madde geliştirme süreci*
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Test Geliştirme Süreci
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Geçerlik ve Kullanışlılık
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Test Puanlarının Yorumlanması: Standart Puanlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Eğitimde Ölçülen Bilişsel Özellikler
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımları
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Ölçme Sonuçları Üzerinde Test ve Madde İstatistiklerini Hesaplama
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Test ve ölçeklerde yer alan maddelerin kuramsal boyutla ilişkisi
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 1
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
MUHTEVA…Ne öğretelim?.
Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Ölçmede Hata Kavramı ve Hata Türleri
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Ölçme, Değerlendirme ve Durum Belirleme - devam
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Öz, Akran ve Grup Değerlendirmeleri
Sunum transkripti:

Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Yeni Yaklaşımlar Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu

Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Yeni Yaklaşımlar Günümüzde, eğitim kurumları için önemli olan bireylerin hızla değişen bilgileri edinip, edindikleri bu bilgileri gerçek yaşam durumlarında kullanmalarıdır. Bu bağlamda okullar; sorun çözen, olaylara eleştirel gözle bakan, kendini tanıyan, empati kuran, tarihi ve kültürel geçmişin önemini anlayan, özgün bilgiler ortaya koyan vb. bireyleri yetiştirmek durumundadır.

Bu insan tipinin yetiştirebilmesi için eğitim kurumlarının yapısında değişikliklere gidilmesi kaçınılmaz olmuştur. Bu durum öğretim sürecinde kullanılan ders programlarında, yöntem ve tekniklerde, ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarında değişmelere neden olmuştur. Öğretim programları öğrencilerde alt düzey düşünmeyi gerektiren bir anlayışa; öğretim yöntem ve teknikleri öğretmen merkezli bir yapıdan öğrenci merkezli bir yapıya; ölçme ve değerlendirme yaklaşımları ise bilgilerin ne derece kazanıldığını ölçen bir yapıdan, bilgilerin yeni durumlarda ya da gerçek yaşam durumlarda nasıl kullanılabildiğini ölçen bir yapıya dönüşmüştür.

Bu durum, öğretim sürecinde yeni değerlendirme yaklaşımlarına yönelmenin tetikleyici gücü olmuştur. Benzer şekilde, yeni yüzyılla beraber ekonomilerin istediği insan gücünün niteliği değişmiş, öğrencilere kazandırılması gereken beceriler farklılaşmıştır. Bu durum da kaçınılmaz olarak öğrenci başarısının belirlenmesinde yeni yaklaşımları beraberinde getirmiştir.

Öğrencilerin okul programlarında öngörülen kazanımlara ne derece ulaşıldığının belirlenmesinde: Performansa dayalı durum belirleme Gerçek yaşam durumlarına dayalı durum belirleme Portfolyoya dayalı durum belirleme olarak adlandırılan yeni değerlendirme yolları kullanılmaktadır.

Klasik yaklaşımlarda öğrenci başarısının belirlenmesinde kullanılan testler genellikle; Akıl yoluyla sorgulama gerektirmeyen Gerçek yaşamla bağlantısı olmayan Yeni durumlar ilişki kurulmasına izin vermeyen bilgileri ölçekteydi (Titiz, 1998).

Öğrenci başarısının özetlenmesi amacıyla kullanılır. Klasik Yaklaşımlar Yeni Yaklaşımlar Testin Amacı Öğrenci başarısının özetlenmesi amacıyla kullanılır. Öğrenci başarısının desteklenmesi ve izlenmesi amacıyla kullanılır. Odak Nokta Ürün odaklıdır. Öğrenci merkezli yaklaşımlardır. Ürün kadar süreç de önemlidir. Geribildirim Geribildirim öğrenciye sınav sonucunun söylenmesi ile sınırlıdır. Sürecin sonunda verilir. Geribildirim değerlidir ve süreç de başarının değerlendirilmesinde bir ölçüttür. Paydaşlar Öğrenci ve ailesi sonuçlardan haberdar edilir. Öğrenci ve ailesi ilgili sürecin aktif bir parçasıdır. Kutlu, Doğan ve Karakaya, 2014

Tabloya ek olarak klasik ve yeni yaklaşımların farklılaştığı başka noktalarda bulunmaktadır. Bunlar sınıf yönetimi, sınav özelliği, referans çerçeve gibi özelliklerdir. Sınıf yönetimi nasıl farklılaşır? Yapılan sınavın özelliği nasıl farklılaşır? Tartışınız.

Kaynakça Kutlu, Ö., Doğan, C. D., & Karakaya, İ. (2014). Ölçme ve Değerlendirme: Performansa ve Portfolyoya Dayalı Durum Belirleme. Ankara: Pegem Akademi Titiz, M. T. (1998). Ezbersiz Eğitim «Yol Haritası». İstanbul: Beyaz Yayınları.