Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNETTEN YARARLANMALARINA İLİŞKİN ANNE-BABA TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN.
Advertisements

Özel Hastane Web Sitelerinin Sağlık Turizmi Kapsamında Analizi
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
Figen ŞENGÜL 1, Gülşah SEYDAOĞLU 2 Çukurova Üniversitesi, (1) Adana Sağlık Yüksek Okulu, (2)Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD Hemşirelik Eğitim Modellerinin.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
G ÖREV 1-9. G ÖREVLER - 1 Gazi Böte’nin web sitesinde duyuru başlıkları yer alan tıklandığında ilgili duyuruya ulaşılan verileri içinde tutacak bir tablo.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
ÖZEL EĞİTİMDE YÖNETSEL DÜZENLEMELER
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU “VELİ UYUM” PROJESİ
TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Bu nedenle kızlar çareyi, dikkatleri üzerlerine çekecek davranışlardan, soru sormaktan, tartışmalardan, karar verme süreçlerine katılımdan kaçınmakta bulurlar.
BAŞ AĞRISI BİLİNÇLİLİK PROJESİ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
YENİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
Aile Atölyeleri Projesi
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
AİLE VE TÜKETİCİ HİZMETLERİ DERSİNDE TAM ÖĞRENME MODELİNİN ÖĞRETME-ÖĞRENME UYGULANIŞINI İNCELEYELİM GÜLDAĞ ARAS.
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Nazlı ÖZTÜRK.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
İK MAKALESİ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
31 Ocak - 2 Şubat 2007 Dumlupinar Üniversitesi Kütahya
Dünyada ve Türkiye’de Su Ürünleri Üretimi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Bilgilendirme Toplantısı
AİLE TUTUMLARI.
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Türkiye’de medyaokuryazarlığı eğitimi
6569 Sayılı Kanunla değiştirilen 2547 Sayılı Kanunun 44
Açıköğretim e-Destek Hizmeti
Nimet IŞIK Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İlköğretim Bölümü
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
MEDYA OKUR YAZARLIĞI EĞİTİMİ
Kantitatif Araştırma Özeti 8 Mayıs 2015
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Öğrenci ve Öğretim Elemanının Uzaktan Eğitime Bakış Açısı
Sosyal Bilgilerde Değer Eğitiminde Biyografi Kullanımı
Sunum transkripti:

Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNETTEN YARARLANMALARINA İLİŞKİN ANNE-BABA TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Mehmet AKSÜT Uşak Üniversitesi Eğt.Fak. dr.aksut@ gmail.com İbrahim ÖZER Uşak Üniversitesi Eğt.Fak. ibooozer@hotmail.com Aysun GÜNDÜZ Uşak Üniversitesi Eğt.Fak. aysun.gunduz@mynet.com Pınar KAŞIKCI Uşak Üniversitesi Eğt.Fak. pkasikci87@mynet.com

Akademik Bilişim '08 internet kullanımının yaygınlaşması internete girme yaşını okul öncesi dönemlere kadar düşürmektedir. Internet, çocukların dünyayı keşfetmeleri, öğrenmeleri ve eğlenmeleri için mükemmel bir ortamdır.

Akademik Bilişim '08 Günümüzde 25 milyondan fazla çocuk Internet'te saatlerce sörf yapmakta ve her dört çocuktan biri seks sitelerine girmektedir. Internet, çocukları taciz etmeye çalışan erişkinler için çocukların yaşamlarına önemli bir giriş kapısı oluşturmuştur.

Akademik Bilişim '08 10 yaşın altındaki çocuklar Internet'i kullanırken tamamen ebeveynin gözetiminde olmalıdır.

Araştırma bulgularına göre; anketi dolduran anneler daha fazladır. Akademik Bilişim '08 Araştırma bulgularına göre; anketi dolduran anneler daha fazladır. (% 53,57) Katılımcıların yarısından fazlası ilköğretim okulu mezunudur. (% 55.36) Katılımcılar f % İlköğretim 124 55.36 Lise 65 29,02 Yüksekokul 28 12,50 Üniveriste 7 3,13 Toplam 224 100.00 Tablo 1. Ana Babaların Öğrenim Durumu

Akademik Bilişim '08 İki çocuğu internet kullanacak yaşta olanlar (% 48.66) en yüksek sayıya sahip grubu oluşturmaktadır. Çocuk Sayısı f % Bir Çocuk 71 31,70 İki Çocuk 109 48,66 Üç Çocuk 39 17,41 Dört ve daha fazla 5 2,23 Toplam 224 100.00 Tablo 2. İnternet Kullanabilecek Yaştaki Çocukları

Tablo 3. Çocukların İnternet Kullanma Süresi Akademik Bilişim '08 Çocuğunun günde bir saat internet kullanmasında sakınca görmeyen ebeveynler (% 54.91) katılımcıların önemli bir kısmını oluşturmaktadır. Nitekim yapılan bir araştırmada bir hafta içinde internet kullanma süresinin 3 saat olmasının yerinde olacağı belirtilmektedir. Süre f % Bir saat 123 54,91 İki saat 92 41,07 Üç saat 8 3,57 Dört ve daha fazla 1 0,45 Toplam 224 100.00 Tablo 3. Çocukların İnternet Kullanma Süresi

Tablo 4. Ana Babaların Mesleklerine Göre Dağılımı Akademik Bilişim '08 Faktörler f % İşçi 54 24,11 Memur 37 16,52 Çiftçi 2 0,89 Esnaf 39 17,41 Ev Kadını 92 41,07 Toplam 224 100.00 Tablo 4. Ana Babaların Mesleklerine Göre Dağılımı

Akademik Bilişim '08 Ana ve babalar; (13.soru) çocuklar internete girdiğinde uygun olmayan sitelere karşı önlem alınmalıdır (4,56). (20.soru) İnternet evleri okullardaki bilgi teknolojileri sınıfları sık sık denetlenmelidir (4,54) (15.soru) Okul yönetimi çocuğumun devamsızlığını hemen bildirmelidir (4,46), (11.soru) çocuklar internet evlerine büyükleri ile birlikte gitmelidir (4,20) (14.soru) çocuğum internet evine habersiz gittiğinde kesin ceza veririm (3,91) diye açık bir tutum sergilemektedirler. (9.soru) Çocuğumun interneti kullanması bana keyif verir (2,51), (19.soru) internet çocukların yaratıcılığını engellemektedir (2,85), (18.soru) ailede yabancılaşmaya neden olmaktadır (3,18), (16.soru) internet çocukların sağlıklı gelişimine olumsuz etkileri olabileceği (3,59) 9 54 68 66 6 30 11 7 10 50 21 136 13 4 3 28 176 14 25 53 23 113 15 2 5 43 163 16 37 76 24 80 18 32 45 62 20 65 19 51 52 31 12 173 Hiç Katılmıyorum Az Katılıyorum Çok Katılıyorum Tamamen Katılıyorum SORU Katılıyorum

Sonuç olarak; Akademik Bilişim '08 ilköğretim çağındaki çocukların internetten yararlanmaları konusunda ana ve babaların engelleyici bir tutum ortaya koymadıkları, bilişim teknolojisinin çocuklarının eğitiminde kullanılmasını destekledikleri, okul yönetimlerinin ders saatlerinde çocukların internet evlerine gitmelerini önlemek için tedbirler almalarını istedikleri tespit edilmiştir. Bilinçli internet kullanımının yaygınlaştırılması bağlamında, ana babalara bilişim eğitimi verilmesinin yararlı olacağı düşünülmektedir.

Akademik Bilişim '08 TEŞEKKÜRLER