EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Advertisements

Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
ÖRNEK OLAY.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HALİL TAŞEL GÖKHAN ÖZENÇ YASİN KAYIŞ TURAN ACAR
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
EĞİTİM FAKÜLTELERİ, TEKNOLOJİ VE DEĞİŞİM
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMDE EĞİTİCİNİN ROLÜ BİLGİSAYAR NEDİR? Bilgisayar, verileri belirli bir program mantığı içinde okuyarak, onları kendi anlayabileceği.
21. Yüzyıl becerileri.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Bilgisayar Destekli Eğitim
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
ÜNİTE ÖZETİ Öğrenciler çevrelerinde gördükleri teknolojik araçlar hakkında bilgi edinecekler. Yeni teknolojik araçlar tanıyacaklar. Tanıdıkları araçların.
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Kültürel amaçlı teknoloji kullanımı : çevrimiçi öğrenen toplulukları oluşturma.
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
MERHABA.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME MODELLERİ
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
MATEMATİK YAZILIMLARI.
Etkinlikler ve Örnek Formlar
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Bilimsel düşünme becerileri
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
Probleme Dayalı Öğrenme
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
1 Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları Dr. Hüseyin Arak.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ARAÇLAR VE AÇIK-UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Teknoloji Nedir?.
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu
Sağlık Bilimleri Fakültesi
REHBERLİK DERSİ III.
21. YY BECERİLERİ.
STEM NEDİR? SUNU rehberlikservisim.com.
Sunum transkripti:

EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ

EĞİTİM-ÖĞRETİMDE YENİLİKLER Önce, ABD'de daha sonra da Japonya ve AB'de, sanayi çağını takiben gelmekte olan çağa “bilgi çağı”, yeni topluma da “bilgi toplumu” denilmeye ve bu çerçevede, kamu yönetiminde ve özel sektör kurumlarında böyle bir toplumun gerekleri yerine getirilmeye başlandı. ÖNCE, ABD’DE DAHA SONRA DA JAPONYA VE AB’DE, SANAYİ ÇAĞINI TAKİBEN GELMEKTE OLAN ÇAĞA “BİLGİ ÇAĞI”, YENİ TOPLUMA DA “BİLGİ TOPLUMU” DENİLMEYE VE BU ÇERÇEVEDE, KAMU YÖNETİMİNDE VE ÖZEL SEKTÖR KURUMLARINDA BÖYLE BİR TOPLUMUN GEREKLERİ YERİNE GETİRİLMEYE BAŞLANDI.

BİLGİNİN HIZLA ARTTIĞI VE YAYILDIĞI ÇAĞ İHTİYAÇ DUYULAN BİLGİ HANGİSİ?

EĞİTİM-ÖĞRETİMDE YENİLİKLER Günümüzde öğretmenin, bilgi ve deneyim alanlarına kapıyı aralamada bir anahtar olarak görülmesi daha uygundur. GÜNÜMÜZDE ÖĞRETMENİN, BİLGİ VE DENEYİM ALANLARINA KAPIYI ARALAMADA BİR ANAHTAR OLARAK GÖRÜLMESİ DAHA UYGUNDUR.

EĞİTİM-ÖĞRETİMDE YENİLİKLER 21. Yüzyıla damgasını vuran bilgi çağı; sonsuz, dinamik ve sürekli değişen bir bilgi yığınıyla nitelik kazanmaktadır. 21. YÜZYILA DAMGASINI VURAN BİLGİ ÇAĞI; SONSUZ, DİNAMİK VE SÜREKLİ DEĞİŞEN BİR BİLGİ YIĞINIYLA NİTELİK KAZANMAKTADIR.

EĞİTİM-ÖĞRETİMDE YENİLİKLER BİLİŞSEL Problem Çözme Eleştirel Düşünme Soru Çözme Bilginin Etkili Kullanımı Araştırmalar Yapma İlişkili Bilgileri Araştırma Sözlü ve Yazılı İfade Gücü BU ÇAĞDA BAŞARILI OLMAK İÇİN BELİRLİ BECERİLERE SAHİP OLMAK GEREKECEKTİR. BUNLAR;

EĞİTİM-ÖĞRETİMDE YENİLİKLER SOSYAL İŞBİRLİĞİ GRUPLA ÇALIŞMA BAĞIZSIZ ÇALIŞABİLME BAŞA ÇIKABİLME SOSYAL İŞBİRLİĞİ GRUPLA ÇALIŞMA BAĞIZSIZ ÇALIŞABİLME BAŞA ÇIKABİLME

TEKNOLOJİ Teknoloji çağında eğitim, elektronik yolların her türlüsünü kullanmak durumundadır. YENİ BİR TEKNOLOJİK OLASILIKLAR ÇAĞINDA EĞİTİM, ELEKTRONİK YOLLARIN HER TÜRLÜSÜNÜ KULLANMAK DURUMUNDADIR.

TEKNOLOJİ Video Blog Sanal Sınıflar Sosyal Medya Adım Sayar Exergaming Sanal gruplar Video Blog Sanal Sınıflar Sosyal Medya Adım Sayar Exergaming Sanal gruplar

ÖĞRETİM DÖNGÜSÜ HEDEF İÇERİK DEĞERLENDİRME

STANDARTLARA/KAZANIMLARA DAYALI ORTAK PROGRAM ANLAYIŞI HEDEF BELİRLEME STANDARTLARA/KAZANIMLARA DAYALI ORTAK PROGRAM ANLAYIŞI

GERÇEK ORTAMA UYGUN ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ HAZIRLAMAK İÇERİK ÖĞRENCİLERİN BİLGİYİ YAPILANDIRMALARINA FIRSAT VEREN ÖĞRENME ÇEVRESİ OLUŞTURMAK GERÇEK ORTAMA UYGUN ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ HAZIRLAMAK

ÖĞRETİME BAKIŞ AÇISI NE ÖĞRETELİM? NASIL ÖĞRETELİM? NE ÖĞRETELİM?

DEĞİŞEN ANLAYIŞ YAPILANDIRMACI ANLAYIŞ BİLGİYİ ÖĞRENCİNİN YAPILANDIRDIĞI ANLAYIŞ GERÇEK ORTAMLARA YAKIN ÖĞRENME ORTAMLARI HAZIRLAMA ÖĞRETMENİN GÖREVİ YÖNLENDİRME YAPILANDIRMACI ANLAYIŞ BİLGİYİ ÖĞRENCİNİN YAPILANDIRDIĞI ANLAYIŞ GERÇEK ORTAMLARA YAKIN ÖĞRENME ORTAMLARI HAZIRLAMA ÖĞRETMENİN GÖREVİ YÖNLENDİRME

DEĞİŞEN DEĞERLENDİRME ANLAYIŞI ÖĞRENMENİN DEĞERLENDİRİLMESİ ÖĞRENME İÇİN DEĞERLENDİRME Türkiye Cumhuriyeti, kuruluşundan itibaren öğretmenlere önemli bir rol biçmiştir. Hem yeni Cumhuriyetin ideolojisinin aktarılması hem de modern toplumun inşası için öğretmenler önemli bir değişim aktörü olarak görülmüştür. Cumhuriyetin kurulduğu yıllardan öğretmen yetiştirme yetkisinin üniversitelere devredildiği 1982 yılına kadar tercih edilen öğretmen yetiştirme uygulamalarına bakıldığında, öğretmenliğe mesleki bir kimlik kazandırma, sürekli var olan öğretmen ihtiyacını nitelikli öğretmenlerle giderme adına önemli adımlar atılmış, ancak sürekli artan öğretmen ihtiyacını karşılayacak sayıda öğretmen yetiştirilememiştir

Öğrenmenin değerlendirilmesinden Öğrenme için Değerlendirmeye

ÖĞRETMENİN YENİ ROLÜ Öğretmen bilgiyi transfer eden bir kişi değil, yeni konuları anlamaya çalışırken önceden sahip oldukları bilgileri kullanmada öğrencilere yardımcı olan bir rehberdir.

UYGUN ÖĞRENME ÇEVRESİ OLUŞTURMA ÖĞRETMENİN YENİ ROLÜ İLGİ ÇEKİCİ VE ÖĞRENCİLERİN BECERİLERİ NİSPETİNDE ZORLAYICI ETKİNLİKLER HAZIRLAMA UYGUN ÖĞRENME ÇEVRESİ OLUŞTURMA

ÖĞRETMENİN YENİ ROLÜ Öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve gereksinimlerini dikkate alır.

TEŞEKKÜRLER