Sağlık Bilimleri Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Advertisements

SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
ROL OYNAMA.
Beyin Temelli Öğrenme.
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
Gelişime Giriş.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
Comenius Programı Onur AYDEMİR
SERBEST ETKİNLİK SAATİ UYGULAMALARI
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ.
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
ÇOCUK ANTRENMANINDA TEMEL HAREKET EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Eğitimin ve Toplum.
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
AKRAN İLİŞKİLERİ.
Kişisel Rehberlik.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Montessori Eğitiminin Tarihçesi Felsefesi, İlkeleri ve Materyalleri Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI.
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
Bilimsel İçerik Bilimsel içerik, bilimsel bilgiyi oluşturmaktadır. Erken çocukluk döneminde fen eğitimi de, çocukların yaşadığı çevre hakkında gerekli.
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Erken çocukluk döneminde fen eğitimi
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Teknoloji ve tasarım dersi
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
DRAMANIN NORMAL ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR
I.BÖLÜM PSİKOLOJİ.
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ
Sizce beden eğitimi ve sporun amaçları nelerdir?
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk ve Doğa Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü

Çocuk Ve Doğa Etkileşimi

İnsan beyni ve biyolojik süreçleri hızla gelişir ve çocukların erken yaşlardaki deneyimleri, ömür boyu sahip olacakları yaklaşımları, değer yargılarını, davranışları, alışkanlıkları, becerileri ve kimliği belirler. Hayatın ilk yılları, çocuklara doğa sevgisi kazandırmak ve sürdürebilirliğe yönelik doğru tutum ve davranışlarını beslemek için iyi bir fırsattır.

Çocukların doğa dostu bir yaşam tarzını benimsemesinde en önemli etkenlerden biride açık havanın bir öğretim aracı olarak kullanılmasıdır. Doğal ortamlarda düzenli ve sürekli olarak tekrarlanan olumlu deneyimler, sürdürülebilir davranışlar ve yaşam tarzı edinmede etkili olmaktadır.

Çocuklara yaşatılacak açık hava deneyimleri, örgün öğretimin yapıldığı sınıf içi eğitim etkinliklerinden çok daha etkili olabilir. Bu nedenle okul bahçelerinde ve yeşil alanlarda eğitim yapılması çocuğun gelişimi için çok önemlidir. Fiziksel ve zihinsel açıdan çevre ile etkileşim haline bulunmanın stresi azaltıcı etkisi bulunduğu bilinmektedir. Birey, zihinsel ve fiziksel açıdan aktif olduğunda stres düzeyi azalmaktadır. Stresle baş etmede fiziksel aktiviteler, egzersiz ya da düzenli spor yapma etkili unsurlardandır.

Doğa ile birliktelik, insan psikolojisi üzerinde olumlu etkiler oluşturmaktadır. Bireylerin, doğa ile doğrudan etkileşim içinde olmalarının (çiçek/fidan dikme, hayvan beslemek, çiçek yetiştirmek v.b) yanı sıra doğayı izlemek bile kişileri rahatlatmakta, kendilerini daha iyi hissetmelerini sağlayabilmektedir

Okul öncesi dönem çocuklarının düzenli olarak doğa ile doğrudan etkileşime girmesi ve doğayı izlemesi çevre eğitimi uygulamaları sırasında sağlanabilir. Böylece küçük çocukların kendilerini iyi hissetmeleri, huzurlu, rahat olmaları desteklenebilir.

Çevre eğitiminin yararları da okul öncesi dönem çocuklarının gelişimlerini desteklemek açısından önemli olduğunu göstermektedir. Şöyle ki çevre eğitimi sayesinde topluma ve çevreye yönelik sosyal uyum gelişmektedir. Doğa olayları, çevre ile ilgili bilimsel düşünme becerileri ve estetik algı desteklenmektedir.

Bilişsel Sosyal Duygusal Dil Fiziksel Çevre Eğitimi Sırasındaki Uygulamalar Çocukların Gelişim Alanlarını Destekler Bilişsel Sosyal Duygusal Dil Fiziksel

Doğa ile etkileşim, çocukların oyun becerilerini de desteklemektedir Doğa ile etkileşim, çocukların oyun becerilerini de desteklemektedir. Oyun, çocuğun öğrenmesini, eğlenmesini sağlayan ve gelişimi önemli düzeyde destekleyen bir araçtır.

Çevreye duyarlı olma ve doğayı aracısız keşfetme ihtiyacı tüm çocukların yapısında var olan bir özelliktir. Doğa, çeşitli materyalleri değişik ortamlarda çocuklara sunmaktadır. Bu yönüyle doğa, çocukların gelişimini destekleyen bir sınıftır.

Çevre eğitimi konusundaki çabaların amacı bütün dünyada benzerdir: çevresel kaliteyi artırmak ve sürdürmek ile gelecekteki çevresel problemleri önlemek. Çevre eğitimi kısmen bilgi vermeyi içerir, bu yolla çocukların çevreye ilişkin bilgileri artırılır. Çocukların küresel ısınma, katı atıklar ve diğer çevresel problemleri Çocuklarla; ekolojiyi ve dünyanın nasıl çalıştığını öğrenirler; çevresel bozulmanın sonuçlarını öğrenirler ve çevresel problemlerin ortaya çıkmasında ve önlenmesinde kendi rollerini öğrenirler.

Bunların yanı sıra çevre eğitimi, tutum ve davranışlarda doğru kişisel değerlerin oluşmasını sağlayarak ve çocukların çevre ve çevre problemlerine katkıları hakkındaki düşüncelerini açığa çıkarıp değerlendirmelerine yardımcı olarak bu konularda farkındalığı arttırır. Bireylerin, insanların farklı ve hatta birbiriyle çatışan değer yargılarına sahip olduklarını, ancak bu çatışmaların çevre problemlerini çözme ve önlemeye yönlendirilmesi gerektiğini anlamalarına yardımcı olur.