BSÖ 101 (2 0) 2 Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Spor Pedagojisi.
Advertisements

SPOR TEMELLİ KARİYER SEÇENEKLERİ
SPOR BİLİMİNİN PEDAGOJİK TEMELLERİ
TED Üniversitesi-Mütevelli Bşk Yrd.
Okul Müdürlerinin Öğretim Liderliği Davranışları ile Öğretmen Öz Yeterliliği ve Kolektif Öğretmen Yeterliliği Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi Temel.
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ATATÜRK ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
Türkiye’de Açık ve Uzaktan Öğretim Temel Politikası (Çalıştay Raporu) Prof. Dr. Üstün Özen Atatürk Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Dekanı.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
ÖĞRETMEN YETİŞTİRME REFORMLARI
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Bölümü
SPOR BİLİMLERİNE GİRİŞ
SPOR BİLİMLERİNE GİRİŞ
SPOR BİLİMLERİNE GİRİŞ
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
SPOR YÖNETİMİNE GİRİŞ.
BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?. BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?
GÜLNAZ İBRAHİM GÜNGÖR TARA KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ.
İKİNCİ MEŞRUTİYET DÖNEMİNDE EĞİTİMİN GENEL ÖZELLİKLERİ
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz. Sporda yönetimi meydana getiren unsurların kuruluş ve işleyiş biçimini inceleyen, bu unsurların en iyi şekilde sevk ve idaresi.
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
Engellilik Araştırmaları Tezli Yüksek Lisans Programı
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
ÇOCUK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİNİN KULLANIMI
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü BSÖ 103 BASKETBOL (2 2) Prof. Dr. Fehmi TUNCEL.
DÜZİÇİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü BSÖ 103 BASKETBOL (2 2) Prof. Dr. Fehmi TUNCEL.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Beden Eğitimi ve Sporun Genel Eğitim İçindeki Yeri
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü BSÖ 103 BASKETBOL (2 2) Prof. Dr. Fehmi TUNCEL.
Beden Eğitimi ve Sporun Karşılaştırılması
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü BSÖ 103 BASKETBOL (2 2) Prof. Dr. Fehmi TUNCEL.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TEMELLERİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TEMELLERİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TEMELLERİ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü BSÖ 103 BASKETBOL (2 2) Prof. Dr. Fehmi TUNCEL.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Nuran E. KORKMAZ A.Ü.İ.F./Güz Dönemi 8. Hafta
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü BSÖ 103 BASKETBOL (2 2) Prof. Dr. Fehmi TUNCEL.
REHBERLİK PSİKOLOJİKDANIŞMANLIK VE İLGİLİ BİLİMLER
Felsefe KARİYER TERCİHİNİZ NE OLURSA OLSUN – EĞİTİMDE BİR ALAN OLABİLİR; OKUL DIŞINDA BİR ÖĞRETİM OLABİLİR; FİTNES İLE İLGİLİ BİR KARİYER OLABİLİR; - BİR.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BSÖ 101 (2 0) 2 Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri
PSİKOLOJİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
GELİŞİM DÖNEMLERİ İÇİNDE RUH SAĞLIĞI İLKELERİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
BSÖ 201 (2 2) 3 EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ
BSÖ 201 (2 2) 3 EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ
Prof. Dr. Fehmi TUNCEL Basketbol Oyunu
BSÖ 201 (2 2) 3 EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ
BSÖ 201 (2 2) 3 EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ
Prof. Dr. Fehmi TUNCEL Basketbol Oyunu
GELİŞİM.
Felsefeye İlişkin Düşünceleri Yansıtan Bazı Sorular
Sunum transkripti:

BSÖ 101 (2 0) 2 Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri   Ankara Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor öğretmenliği Bölümü BSÖ 101 (2 0) 2 Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018

Beden Eğitimi Disiplini GENELLİKLE BEDEN EĞİTİMİ, BU ALANIN AKADEMİK BİR DİSİPLİN OLMASI REFERANS GÖSTERİLEREK TARTIŞILIR. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018

Beden Eğitimi Disiplini BEDEN EĞİTİMİ DİSİPLİNİNİN TEMEL OLARAK ODAKLANDIĞI ALAN, İNSAN HAREKETİNİN ÇALIŞILMASIDIR. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018

Beden Eğitimi Disiplini SON 35 YILDA BU ALANDAKİ BİLGİ İNANILMAZ BİR ŞEKİLDE ARTMIŞTIR. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018

Beden Eğitimi Disiplini BEDEN EĞİTİMİNİN İLGİ ALANI GENİŞLEDİKÇE, BEDEN EĞİTİMCİLER BEDEN EĞİTİMİ İÇİNDEKİ SPESİFİK ÇALIŞMA ALANLARI İLE İLGİLENMEYE BAŞLADILAR. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018

Beden Eğitimi Disiplini BUNUN SONUCUNDA, ALT DİSİPLİNLER VEYA İHTİSASLAŞILMIŞ ÇALIŞMA ALANLARI ORTAYA ÇIKTI. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018

Beden Eğitimi Disiplini BU BÜYÜMENİN BİR ETKİSİ VE BUNU TAKİP EDEN İHTİSASLAŞMANIN BİR SONUCU, BEDEN EĞİTİMİ İÇİNDE ARTAN İSTİHDAM FIRSATLARIDIR. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018

Beden Eğitimi Disiplini ORTAYA ÇIKAN ALT DİSİPLİN SAYISI BEDEN EĞİTİMCİLER ARASINDA FİKİR AYRILIKLARINI ORTAYA ÇIKARMAKTADIR. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018

Beden Eğitimi Disiplini BU NOKTAYI TARTIŞMAK YERİNE, BEDEN EĞİTİMİ İÇİNDE YER ALAN EN YAYGIN ALT DİSİPLİNLER VE İHTİSASLAŞMA ALANLARINI BELİRLEYELİM. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018

Beden Eğitimi Disiplini Spor sosyolojisi SPORUN TOPLUM İÇİNDEKİ ROLÜNÜ ÇALIŞAN ALANDIR. ENSTİTÜLER, POLİTİKALAR, DİN, EKONOMİ, KİTLE MEDYASI (nasıl etkiler ve nasıl etkilenir) Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018

Beden Eğitimi Disiplini Biyomekanik İNSAN VÜCUDU ÜZERİNDEKİ KUVVETLER VE BU KUVVETLERİN ORTAYA KOYDUKLARI ETKİLER. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018

Beden Eğitimi Disiplini Spor tıp FİZİKSEL AKTİVİTE İLE İNSAN VÜCUDU ARASINDAKİ TIBBİ İLİŞKİ. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018

Beden Eğitimi Disiplini Egzersiz fizyolojisi İNSAN VÜCUDU ÜZERİNDE EGZERSİZ VE ÇALIŞMA KOŞULLARININ FİZYOLOJİSİ YA DA ÇALIŞILMASI. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018

Beden Eğitimi Disiplini Spor felsefesi KRİTİK OLARAK SORUNLARIN ANALİZİ VE İNANÇLAR İLE DEĞERLERİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA YER ALIRKEN BUNLARLA İLİŞKİLENDİRİLEREK SORGULANMALARI. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018

Beden Eğitimi Disiplini Tarih GEÇMİŞİN OLAYLARI TANIMLAYARAK VE AÇIKLAYARAK ÇALIŞILMASI. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018

Beden Eğitimi Disiplini Pedagoji ÖĞRETİMİN ÇALIŞILMASIDIR. SPOR PEDAGOJİSİ– BEDEN EĞİTİMİNDE PROGRAM ÇALIŞMASI, ÖĞRETME, ÖĞRETMEN EĞİTİMİ, DEĞERLENDİRME, YÖNETİM VE ORGANİZASYON. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018

Beden Eğitimi Disiplini Spor psikolojisi SPORDA DAVRANIŞI ÇALIŞMAK İÇİN, PSİKOLOJİDEKİ FARKLI PRENSİPLER, KAVRAMLAR VE GERÇEKLERİ KULLANIR. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018

Beden Eğitimi Disiplini Motor öğrenme BİR BİREYİN MOTOR ALGILAMASI VE BECERİLERİ ÜZERİNDE ETKİLİ OLAN FAKTÖRLER ÜZERİNDE YOĞUNLAŞIR (öğrenme dönemlerini anlama ve onu hareket geçirme). Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018

Beden Eğitimi Disiplini Motor gelişim HAREKETİN GELİŞTİRİLMESİNDE ESAS OLAN YETENEKLERİN GELİŞİMİNDE ETKİLİ FAKTÖRLERİ İNCELER (uzun dönemli çalışmalar – bireyin yaşamı boyunca, onun motor becerileri uygulama yeteneğini etkileyen genetik ve çevresel faktörler). Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018

Beden Eğitimi Disiplini Engellilerde beden eğitimi ÖZEL İHTİYAÇLARI OLAN VE ENGELLİ OLAN BİREYLER İÇİN UYGUN OLAN BEDEN EĞİTİMİ PROGRAMLARI TASARLAMA. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018

Beden Eğitimi Disiplini ALT DİSİPLİNLERİN VE İHTİSAS ALANLARININ ORTAYA ÇIKMASI BİLGİ DAĞARCIĞIMIZI BÜYÜK ÖLÇÜDE GENİŞLETTİ VE AYNI ZAMANDA İLGİLİ KARİYER FIRSATLARININ GELİŞMESİNE YOL AÇTI. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018

KAYNAKLAR   Bennett, B. et al(1975). Comparative Physical Education and Sport. Henry Kimpton Publishers, London. Bucher & Wuest (1987). Foundations of Physical Education and Sport. Times Mirror/Mosby College Publishing,St. Louis. Fişek, Kurthan. Devlet Politikası ve Toplumsal Yapı ile İlişkileri Açısından Spor Yönetimi (Dünyada ve Türkiye’de). Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayını, Ankara, 1983. s. 38, 230. Kasap, Hasan. Eğitimsel Perspektiften Spor Eğitimcisi Yetiştirme Politikamızın İncelenmesi. 1. Eğitim Kurumlarında Beden Eğitimi ve Spor Sempozyumu. Milli Eğitim Basımevi. Ankara, 1992. s. 407-408. Lumpkin, A: (1990). Physical Education and Sport-A Contemporary Introduction. Times Mirror/Mosby College Publishing, Missouri. Mirzeoğlu, Nevzat. Spor Bilimlerine Giriş. Bağırgan Yayımevi. Ankara, 2003. Sümer, Rıza. Türkiye’de Spor Kulüplerinin Yapıları, Yönetimdeki Yerleri ve Sorunları. Boş Zamanları Değerlendirme Alanı ve Toplumsal Çevreleri ile İlişkileri Üzerine Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara, 1997.s. 47-48. Üçışık, Fehim. Türk Spor Yönetiminde Gelişmeler ve Değişimler. Ulusal Spor Bilimler Sempozyumu. İstanbul, 1990. s. 187, 196. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018