BSÖ 101 (2 0) 2 Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri Ankara Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor öğretmenliği Bölümü BSÖ 101 (2 0) 2 Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018
Beden Eğitimi Disiplini GENELLİKLE BEDEN EĞİTİMİ, BU ALANIN AKADEMİK BİR DİSİPLİN OLMASI REFERANS GÖSTERİLEREK TARTIŞILIR. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018
Beden Eğitimi Disiplini BEDEN EĞİTİMİ DİSİPLİNİNİN TEMEL OLARAK ODAKLANDIĞI ALAN, İNSAN HAREKETİNİN ÇALIŞILMASIDIR. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018
Beden Eğitimi Disiplini SON 35 YILDA BU ALANDAKİ BİLGİ İNANILMAZ BİR ŞEKİLDE ARTMIŞTIR. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018
Beden Eğitimi Disiplini BEDEN EĞİTİMİNİN İLGİ ALANI GENİŞLEDİKÇE, BEDEN EĞİTİMCİLER BEDEN EĞİTİMİ İÇİNDEKİ SPESİFİK ÇALIŞMA ALANLARI İLE İLGİLENMEYE BAŞLADILAR. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018
Beden Eğitimi Disiplini BUNUN SONUCUNDA, ALT DİSİPLİNLER VEYA İHTİSASLAŞILMIŞ ÇALIŞMA ALANLARI ORTAYA ÇIKTI. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018
Beden Eğitimi Disiplini BU BÜYÜMENİN BİR ETKİSİ VE BUNU TAKİP EDEN İHTİSASLAŞMANIN BİR SONUCU, BEDEN EĞİTİMİ İÇİNDE ARTAN İSTİHDAM FIRSATLARIDIR. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018
Beden Eğitimi Disiplini ORTAYA ÇIKAN ALT DİSİPLİN SAYISI BEDEN EĞİTİMCİLER ARASINDA FİKİR AYRILIKLARINI ORTAYA ÇIKARMAKTADIR. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018
Beden Eğitimi Disiplini BU NOKTAYI TARTIŞMAK YERİNE, BEDEN EĞİTİMİ İÇİNDE YER ALAN EN YAYGIN ALT DİSİPLİNLER VE İHTİSASLAŞMA ALANLARINI BELİRLEYELİM. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018
Beden Eğitimi Disiplini Spor sosyolojisi SPORUN TOPLUM İÇİNDEKİ ROLÜNÜ ÇALIŞAN ALANDIR. ENSTİTÜLER, POLİTİKALAR, DİN, EKONOMİ, KİTLE MEDYASI (nasıl etkiler ve nasıl etkilenir) Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018
Beden Eğitimi Disiplini Biyomekanik İNSAN VÜCUDU ÜZERİNDEKİ KUVVETLER VE BU KUVVETLERİN ORTAYA KOYDUKLARI ETKİLER. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018
Beden Eğitimi Disiplini Spor tıp FİZİKSEL AKTİVİTE İLE İNSAN VÜCUDU ARASINDAKİ TIBBİ İLİŞKİ. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018
Beden Eğitimi Disiplini Egzersiz fizyolojisi İNSAN VÜCUDU ÜZERİNDE EGZERSİZ VE ÇALIŞMA KOŞULLARININ FİZYOLOJİSİ YA DA ÇALIŞILMASI. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018
Beden Eğitimi Disiplini Spor felsefesi KRİTİK OLARAK SORUNLARIN ANALİZİ VE İNANÇLAR İLE DEĞERLERİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA YER ALIRKEN BUNLARLA İLİŞKİLENDİRİLEREK SORGULANMALARI. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018
Beden Eğitimi Disiplini Tarih GEÇMİŞİN OLAYLARI TANIMLAYARAK VE AÇIKLAYARAK ÇALIŞILMASI. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018
Beden Eğitimi Disiplini Pedagoji ÖĞRETİMİN ÇALIŞILMASIDIR. SPOR PEDAGOJİSİ– BEDEN EĞİTİMİNDE PROGRAM ÇALIŞMASI, ÖĞRETME, ÖĞRETMEN EĞİTİMİ, DEĞERLENDİRME, YÖNETİM VE ORGANİZASYON. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018
Beden Eğitimi Disiplini Spor psikolojisi SPORDA DAVRANIŞI ÇALIŞMAK İÇİN, PSİKOLOJİDEKİ FARKLI PRENSİPLER, KAVRAMLAR VE GERÇEKLERİ KULLANIR. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018
Beden Eğitimi Disiplini Motor öğrenme BİR BİREYİN MOTOR ALGILAMASI VE BECERİLERİ ÜZERİNDE ETKİLİ OLAN FAKTÖRLER ÜZERİNDE YOĞUNLAŞIR (öğrenme dönemlerini anlama ve onu hareket geçirme). Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018
Beden Eğitimi Disiplini Motor gelişim HAREKETİN GELİŞTİRİLMESİNDE ESAS OLAN YETENEKLERİN GELİŞİMİNDE ETKİLİ FAKTÖRLERİ İNCELER (uzun dönemli çalışmalar – bireyin yaşamı boyunca, onun motor becerileri uygulama yeteneğini etkileyen genetik ve çevresel faktörler). Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018
Beden Eğitimi Disiplini Engellilerde beden eğitimi ÖZEL İHTİYAÇLARI OLAN VE ENGELLİ OLAN BİREYLER İÇİN UYGUN OLAN BEDEN EĞİTİMİ PROGRAMLARI TASARLAMA. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018
Beden Eğitimi Disiplini ALT DİSİPLİNLERİN VE İHTİSAS ALANLARININ ORTAYA ÇIKMASI BİLGİ DAĞARCIĞIMIZI BÜYÜK ÖLÇÜDE GENİŞLETTİ VE AYNI ZAMANDA İLGİLİ KARİYER FIRSATLARININ GELİŞMESİNE YOL AÇTI. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018
KAYNAKLAR Bennett, B. et al(1975). Comparative Physical Education and Sport. Henry Kimpton Publishers, London. Bucher & Wuest (1987). Foundations of Physical Education and Sport. Times Mirror/Mosby College Publishing,St. Louis. Fişek, Kurthan. Devlet Politikası ve Toplumsal Yapı ile İlişkileri Açısından Spor Yönetimi (Dünyada ve Türkiye’de). Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayını, Ankara, 1983. s. 38, 230. Kasap, Hasan. Eğitimsel Perspektiften Spor Eğitimcisi Yetiştirme Politikamızın İncelenmesi. 1. Eğitim Kurumlarında Beden Eğitimi ve Spor Sempozyumu. Milli Eğitim Basımevi. Ankara, 1992. s. 407-408. Lumpkin, A: (1990). Physical Education and Sport-A Contemporary Introduction. Times Mirror/Mosby College Publishing, Missouri. Mirzeoğlu, Nevzat. Spor Bilimlerine Giriş. Bağırgan Yayımevi. Ankara, 2003. Sümer, Rıza. Türkiye’de Spor Kulüplerinin Yapıları, Yönetimdeki Yerleri ve Sorunları. Boş Zamanları Değerlendirme Alanı ve Toplumsal Çevreleri ile İlişkileri Üzerine Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara, 1997.s. 47-48. Üçışık, Fehim. Türk Spor Yönetiminde Gelişmeler ve Değişimler. Ulusal Spor Bilimler Sempozyumu. İstanbul, 1990. s. 187, 196. Prof. Dr. Fehmi TUNCEL 30.12.2018