NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PAZARLAMA YÖNETİMİ Nuran KANDAZ GELEN. SPORTİF ÜRÜN KAVRAMI En genel anlamıyla ürün, özellik ve yararlar bütününü kapsar. Diğer bir genel yaklaşıma göre.
Advertisements

İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Fiyat ve Fiyatlandırma
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Pazarlama İlkeleri.
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
Tedarik Zincirinde Satın Alma ve Örgütsel İlişkiler
Uluslararası Pazarlama Araştırması
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Pazarlama Planlaması.
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
PAZARLAMADA FİYATLAMA
İŞ YÖNETİM STRATEJİLERİ
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Tedarik Zinciri Yönetimi:
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
Lojistik ve Lojistik Operasyonlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Hizmet Pazarlamasında Dağıtım Kavramı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Yönetimi Uygulamaları II
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
Hizmet Pazarlamasında Fiyat Kavramı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
TEDARİK ZİNCİRİNDE PAZARLAMA
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ İŞLETMEYE GİRİŞ MAL VE HİZMETLERİN ÜRETİMİ VE DAĞITIMI NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr

MAL VE HİZMETLERİN SINIFLANDIRILMASI Ürün: Müşteri isteklerini tatmin etmek için tasarlanan, fiziksel, hizmet ve sembolik özellikler karması. Pazarlamacılar, belirli parçaları satın alanların müşterileri ya da işletmeler olup olmadığına dayalı olarak ya üreticiden tüketiciye (B2C) ya da üreticiden perakendeciye (B2B) olarak mallar ve hizmetler şeklinde sınıflandırmayı yararlı bulmuşlardır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © ÜRÜN YAŞAM SEYRİ Ürün Yaşam Seyri: Başarılı bir ürünün izlediği yaşam seyri; giriş, büyüme, olgunluk ve düşüş olmak üzere dört adımdan oluşmaktadır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME AŞAMALARI Test Pazarlaması: Belirli şehir veya bölgede bütünleşik pazarlama karmasıyla desteklenen yeni bir ürünün piyasaya sürülmesidir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

ÜRÜN KİMLİĞİ OLUŞTURMA Marka: Bir işletmenin ürünlerini tanımlayan ve rakiplerin ürünlerinden farklılaşmasını sağlayan, isim, kavram, işaret, sembol, tasarım veya bunların bazı bileşimlerinden oluşmaktadır. Marka İsmi: Şirketin sunmuş olduklarını tanımlayan ve rakiplerin sunmuş olduklarından farklılaştıran, bir isim içindeki harfler ve kelimelerden oluşan markanın kısmıdır. Ticari Marka: Bir markaya verilen yasal korumadır. Marka Sermayesi: Saygın ve başarılı bir ismin ününe vermiş olduğu katma değer. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Marka Sermayesi En Yüksek Global Markalar - 2017 Kaynak: http://interbrand.com/best-brands/best-global-brands/2017/ranking/

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © DAĞITIM STRATEJİSİ Dağıtım Stratejisi: Pazarlama faaliyetlerini ele almakta ve firmanın müşterilerine doğru ürün ya da hizmetin sağlanması ile ilgili kurumları içermektedir. Dağıtım Kanalı: Ürünlerin üreticiden tüketiciye ya da örgütsel alıcıya izlediği yoldur. Fiziksel Dağıtım: Üreticilerden tüketicilere veya işletme kullanıcılarına doğru ürünlerin fiili hareketidir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

DAĞITIM KANALLARINDA KULLANILAN PAZARLAMA ARACILARI Pazarlamacılar, dağıtım kanalı seçimine yönelik kararlarında müşterilerinin ihtiyaçlarını ve pazarlama amaçlarını en iyi karşılayan kanal türünü seçmeye çabalarlar. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

TEDARİK ZİNCİRİ VE LOJİSTİK Tedarik Zinciri: Bir mal veya hizmetin üretilmesine katkı sağlayan ve onları nihai tüketicilere ve işletme kullanıcılarına dağıtan tedarikçi sırasının tamamıdır. Lojistik: Tedarik zinciri üyeleri arasında mal, hizmet ve bilgi akışını koordine etme süreci. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Louis E. BOONE ve David L. KURTZ (2013) Çağdaş İşletme - Contemporary Business, Çeviri Editörü: Prof. Dr. Azmi YALÇIN, 14. Basımdan Çeviri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara http://interbrand.com/best-brands/best-global-brands/2017/ranking/ NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©