Okul Öğrenmelerinde Ölçme ve Değerlendirmenin Önemi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
Advertisements

Spor Pedagojisi.
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
SİSTEM YAKLAŞIMI Çağdaş yönetim ve organizasyonlar sistem yaklaşımından esinlenerek tasarlanır. Günümüzde, sistem kavramına yer vermeyen bir yönetim ve.
Tasarım Nedir? İhtiyaç duyulan bir ürünün, hizmetin ya da sürecin imalat için gerekli olan bütün özelliklerini belirleyerek, girdilerin sağlanması, işlenmesi.
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Problem Çözme.
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Eğitim Bilimlerine Giriş.
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Öğretim Tasarımı
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
SINIF YÖNETİMI Sınıf Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI.
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
Eğitimde Program Geliştirme
ÜNİTE 11: DEĞERLENDİRME Ünitenin hedefleri
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Temel Kavramlar ve İlkeler
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Sistem Yaklaşımı.
Eğitimde Program Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE LABORATUAR KULLANIMI
SINIF YÖNETİMİ MODELLERİ
Eğitimde Program Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
SINIF YÖNETİMİ.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Öğretimin Planlanması
Karşılaştırmalı Eğitim
Geçerlik ve Kullanışlılık
Bir psikolojik yapı olarak "başarı" ve madde geliştirme süreci
Problem Çözme Yaklaşımları
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
İlköğretime Hazır Bulunuşluğun Değerlendirilmesi
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Problemi Tanımlama.
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
Öğretim Etkinliklerini Planlama
PSİKOLOJİ VE EĞİTİM PSİKOLOJİSİNİN TANIMI VE İŞLEVLERİ
Eşleştirme ve Doğru/Yanlış Maddeleri
Nitel Araştırmalar I.
Anket ve Likert Ölçekler
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Güvenirlik Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Veri Toplama Araçları Anket, Gözlem vb.
Sunum transkripti:

Okul Öğrenmelerinde Ölçme ve Değerlendirmenin Önemi

Ölçme ve Değerlendirmeye Genel Bakış Her sistem, gerçekleştirdiği etkinliklerin amaca ne derece hizmet edip etmediğini saptayabilmek için öncelikle gerçekleştirdiği etkinlikler hakkında bilgi toplar yani ölçme (gözlem) yapar ve topladığı gözlem sonuçlarından yararlanarak bazı sonuçlara, kararlara ulaşmaya çalışır. Herhangi bir sistemle ilgili gözlemler yapma ve gözlem sonuçlarına dayalı doğru kararlar verebilme, ölçme ve değerlendirme konusundaki ilkeleri ve yaklaşımları bilmekle ve bu ilkeleri doğru biçimde uygulamakla olasıdır. Bu kısımda eğitim sürecinden, bu süreçte gerçekleştirilecek ölçme ve değerlendirmenin temellerinden, gözlem yaparken kullanılacak ölçme araçlarının neler olduğundan ve bu araçların özelliklerinden söz edilecektir

Eğitim Nedir? Birçok eğitimci, “eğitim” kavramını çeşitli biçimlerde tanımlamışlardır. Bunlar arasında günümüzde en yaygın kabul gören tanım Ertürk tarafından yapılmıştır. Ertürk eğitimi, bireylere yaşantıları yoluyla istendik ve kalıcı davranışlar kazandırma süreci (Ertürk, 2013) olarak ele almaktadır. Bazı eğitimcilerin yaptıkları eğitim tanımlarında da eğitim, bir davranış değiştirme süreci olarak ele alınmıştır (Özçelik, 2014a). Bu tanımlar incelendiğinde eğitimin, insan davranışlarını istendik yönde değiştirmek için yararlanılan bir sistem görevini üstlendiği görülecektir.

Bir sistem Olarak Eğitim Bir dizi amacı yerine getirmek için birbiriyle ilişkili parçalardan oluşan yapıya sistem denir (Baykul, 1999). Okullar, işletmeler, çeşitli kurum ve kuruluşlar gibi yapılar, belirli amaçlar doğrultusunda oluşturulmuş birer sistemdir. Bu yapılar hem kendilerinin ve toplumun devamını sağlamak hem de amaçlarını daha etkili ve verimli gerçekleştirebilmek için hedefleri doğrultusunda bireylerinin yeni davranışlar kazanmalarını sağlamaya çalışırlar.

Bir sistem Olarak Eğitim Eğitim etkinlikleri sonunda, amaçlanan bazı davranışlar istenen düzeyde kazanılmış, bazıları ise beklenen düzeyde kazanılmamış, bazıları da hiç kazanılmamış; hatta bazı istenmeyen davranışlar dahi meydana gelmiş olabilir. Bu durum, eğitim süreci sonunda sonuçların kontrolü ihtiyacını doğurur (Baykul, 2014).

Bir sistem Olarak Eğitim Eğitim süreci sonunda karşılaşılan üç durumla ilgili bilgi sahibi olmak ve alınması gereken önlemlerin neler olabileceği hakkında kararlara ulaşmak sistemin yapısını tanımakla olanaklı olabilir. Bu nedenle bir sisteme ilişkin şema aşağıda verilmiştir.

Bir sistem Olarak Eğitim

Bir sistem Olarak Eğitim Yukarıdaki sistem şemasına göre, süreçte etkileşime sokulacak değişkenlerin tümü girdileri oluşturmaktadır. Ayrıca yukarıda sözü edilmeyen yasalar, yönetmelikler ve genelgeler, süreci ve çıktıyı etkileyen etkenler arasında yer alırlar. Girdi değişkenlerinin kalitesi hem süreç üzerinde hem de çıktı üzerinde önemli rol oynamaktadır. Bireylerin davranışlarının değiştirilmesi, geliştirilmesi doğru olanların pekiştirilip yanlış olanlarının düzeltilmesi etkinlikleri süreç aşamasında gerçekleştirilir. Yeni davranışların gözlendiği ve ortaya çıktığı aşama ise çıktı aşamasıdır.

Kaynakça Baykul, Y. (1999). İlköğretimde matematik öğretimi 1-5 Kaynakça Baykul, Y. (1999). İlköğretimde matematik öğretimi 1-5. sınıflar için (3. baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. Baykul, Y. (2014). Eğitimde ve psikolojide ölçme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Ertürk, S. (2013). Eğitimde program geliştirme. Ankara: EDGE Akademi Yayıncılık. Özçelik, D. A. (2014a). Ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Web:http://www.kurumsalegitimdergisi.org/olcme-vedegerlendirme/