Fragment.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Fragment.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Algoritma.  Algoritma, belirli bir görevi yerine getiren sonlu sayıdaki işlemler dizisidir.  Başka bir deyişle; bir sorunu çözebilmek için gerekli olan.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK YÖNETİMİ BECERİLERİ Ali DOĞAN ST Uzmanı 2016 Yılı Verimlilik Projeleri Değerlendirme.
KULLANILABİLİRLİK.  ‘Bir kapıyı açmasını öğrenemeyen insan bu dünyada ne diye yaşar bilmem ki…’ Aziz Nesin ‘ İSTANBUL’UN HALLERİ’
Elektrik Devrelerinin Temelleri Neslihan Serap Şengör Devreler ve Sistemler A.B.D. oda no:1107 tel no:
SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
TASARIMIN BELGELENDİRİLMESİ Bir nesneye yönelimli programın tasarım sürecinin belgelendirilmesinde yer alan önemli belgeler: Ayrıntılı UML sınıf şemaları:
Bağlam Arayüz Görev Kullanıcı Kullanılabilirliğin Ana Bileşenleri.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
©McGraw-Hill Education, 2014
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
/ 91 Beyin Fırtınası Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
 Türkiye’de Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH) projesi ile okul ortamlarının teknoloji ile bütünleşmesini sağlayacak olan.
OLASILIK. OLASILIK Olasılık olayların olabilirliğinin sayılarla ifadesidir. Olasılığın günlük hayatımızda bir çok uygulama alanı vardır. Örneğin; sayısal.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
IP Adresleme Mekanizması - Adres Sınıfları ve Altağlar Sistem Adresi ve Ağ Adresi Kaynaklar: Ilker Temir, Yrd.Doc.Dr. Sirin Karadeniz, Rize Univ. MYO.
Ücret İktisadi anlamda, çalışanların üretimden aldığı paydır.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU “VELİ UYUM” PROJESİ
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
FONKSİYONLAR.
İl Danışma Meclisi Formatı (Basına Açık Bölüm)
Sistem Tasarımı Sistem Tasarımı İş Koşul E H Yazılım Mühendisliği.
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
TAM SAYILAR.
DENEYSEL TERTİPLER VE PAZAR DENEMESİ
Yapay Sinir Ağı Modeli (öğretmenli öğrenme) Çok Katmanlı Algılayıcı
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
X-IŞINLARI KRİSTALOGRAFİSİ
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Fluvyal Jeomorfoloji Yrd. Doç. Dr. Levent Uncu.
İ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
KELİME-SÖZCÜK NEDİR? Cümlenin anlamlı en küçük birimlerine ya da tek başına anlamı olmadığı hâlde cümle içinde anlam kazanan anlatım birimlerine kelime.
“Bilgi”’nin Gösterimi “Bilgi” İnsan veya Makina Yorumlama Öngörme
STORAGE BÜŞRA KARADENİZ
TUTUM VE ALGILAR.
Sunucu Çeşitleri Mehmet Ali Uluekmekçi.
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Futbol Yetenek Avcısı AOFScout.
BENZETİM Prof.Dr.Berna Dengiz 13. Ders Çıktı Analizi
VERGİ HUKUKUNUN KAYNAKLARI
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Doğrusal Mantık Yapısı İle Problem Çözme
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ESNEKLİK Belgin Akçay.
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Sonlu Özdevinirlere Giriş
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
Ders 2: Yazılım Geliştirme
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KİŞİSEL REHBERLİK.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
6569 Sayılı Kanunla değiştirilen 2547 Sayılı Kanunun 44
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Devlet Maliyesi Açık Veri Uygulaması
Sunum transkripti:

Fragment

Fragment’ lar da Activity’ ler gibi kullanıcı arayüzlerini oluştururlar. Peki neden bu sınıfa ihtiyaç duyuldu? İlk ve temel amaç performansın artırılması, kullanılabilirliğin arttırılmasıydı. Activity’ lere göre daha performanslı, daha kullanışlı bir yapıya sahip olan Fragment’lar, bu işlemi başarıyla gerçekleştiren bir sınıf olarak geliştiricilere sunuldu. Uygulamada Fragment olarak oluşturulan görsel bir arayüz, istenilen yerde çağırılarak kullanılabilir. Fragment gösterimi, yeni bir Activity çağırmaktan daha performanslı gerçekleşmektedir. Üstelik, Activity’ ler Fragment’ lar gibi yer değiştirilebilir bir yapıya sahip değildirler. Bu da geliştirici için tasarımda büyük bir esneklik sağlar

Nasıl Çalışır?  bir Activity sınıfı içinde gösterilir. Yani uygulamada bir Activity sınıfı olmalı, tasarlanan tüm görseller(Fragment’ lar) bu Activity sınıfı içinde yer değiştirme işlemi ile gösterilmeli. Bir Fragment ne kadar kendi yaşam döngüsüne sahip olsa da aslında bu döngüyü belirleyen, başlamasını ya da bitmesini sağlayan şey içinde bulunduğu Activity’ dir. Fragment’ lar Activity içinde gösterilir. Doğal olarak yaşam döngüsü de Activity’ lere bağımlı olarak devam eder. Fragment’ların bağlı olduğu Ativity sınıfını bitirirseniz, Fragment’ larınız da yok olacaktır. Bu da demek oluyor ki, ancak Activity nesnesi normal bir şekilde devam ederken Fragment nesneleri normal yaşam döngüsünü sürdürebilir. Activity nesnesinin yaşam döngüsünde gerçekleşen tüm değişiklikler barındırdığı Fragment nesnelerini de etkileyecekti

Fragment Cont’d

Neden Fragment

Fragment Olusturma Fragmenti ister XML içinde istersek Java kodlarıyla dinamik olarak oluşturabiliriz. Unutmayalım ki bir activity içinde sayısız fragment yaratılabilir. Bu örnekte daha önceki derslerde görülen fragment methodlarından onCreateView methodu kullanıldı.

Fragment Olusturma Layout New

Srcnewclass

Fragmentlar arasi bilgi alisverisi Fragmentlar arasi bilgi alisverisi için interface kullaniriz. Böylece fragmentlerimiz – java sınıflarımız – birbirilerine direk olarak referans etmediler. Böylece tasarımımızı daha etkin ve yeniden kullanılabilirliği fazla bir şekle sokmuş olduk.

1. Adim

2.Adim

2.Fragment A

Fragmnet B

Activity layout’a fragment classlarinin ekliyoruz

Activity Layout

Fragment classi ile fragment layout bagla

Tasarim

FragmentA Activity

FragmentB Activity

Fragment Veri alisverisi

Acttivity

Sonuc