Uzm. Rıdvan YAYLA – Bilecik Üniversitesi Müh. Fak. Bilg. Müh. Bölümü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MS OFFICE Access 2013.
Advertisements

Dört Bölüm 1.Tanıtım ve Mevcut Durum 2.Hedefler 4.Demo 3.Yeni Sürüm Planlaması.
SGB.NET’İN TEKNİK ALTYAPISI
Eğitici Bilişim Teknolojileri Formatör Öğretmeni
'Modular Object Oriented Dynamic Learning Environment'
DİCLE ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK BİLGİ SİSTEMİ (AKADEMİKWEB)
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
Okul Web Sitesi Yönetim Paneli
Web Host Manager (WHM) Nedir Ne İşe Yarar ?
Azrael Online Hasta Takip Programı
Örnek Veritabanı Yazılımı: Microsoft Access
E-SINAV Sistemi Halil Özmen
1 DİNAMİK WEB SAYFASI. 2 Personel ve Öğrenciler ile tüm internet kullanıcılarına hizmet verebilecek, Ziyaretçilerin kolay anlaşılabilir bir ara yüz ile.
Dumlupınar Üniversitesi
Mahmut Kantar Bahriye Gökçen Gülistan Sürek Nesrin Korkmaz
UZAKTAN EGİTİMDE SİSTEM ODASI TASARIMI VE İŞLETİLMESİ
İnternet Teknolojisi Temel Kavramlar
CONTENT MANAGEMENT SYSTEM (İÇERİK YÖNETİM SİSTEMLERİ)
Açık Ders Malzemelerinde (ADM) Teknik Alt Yapı R. Orçun Madran
WORDPRESS İLE BLOG HAZIRLAMA REHBERİ
AĞ İŞLETİM SİSTEMLERİ Öğr. Gör. Mustafa SARIÖZ
KOBİ – ŞİRKET PORTALI BİTİRME PROJESİ EMRE UYUMAZ & ANIL GÜR.
Yavuz Seyhan Adem Ertaş Mustafa Tanış Zekai Çalışkan.
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi Müdürlüğü (YUZEM) tarafından koordine edilmektedir. Üniversitemiz birinci.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Türkiye’deki Üniversitelerde İnternet Tabanlı Akademik Kayıt ve Not Takip Sistemleri (IANTS) Y.Doç.Dr.Ender Özcan Yeditepe Üniversitesi.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
İnternet Teknolojisi Temel Kavramlar
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Genel Bakış IEU Web Sitesi Genel Yapısı İDARİ YAPI VE AKADEMİK YAPI İÇİN YAKLAŞIMLAR... YÖNETİM SİSTEMİ ORGANİZASYON EK: SPAW EDİTÖR.
İKMAP İnternet 1 Ders Notu
Çukurova Üniversitesi Uzaktan Eğitim Sistemi
Yazılım Geliştirme Projesi
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
4. SUNU:PROJENİN GELİŞTİRİLMESİ (TASARIM AŞAMASI).
ENFORMATİK BÖLÜM BAŞKANLIĞI
AÇIK KAYNAK KOD F.Merve SARIKAYA. Açık kaynak kod, ürünün kayna ğ ına rahatça erişebilme imkanı sunan bir uygulama geliştirme yöntemidir.
Yeni Başlayan öğrencilerimiz için UZAKTAN EĞİTİM SİSTEMİ TANITIMI
Bu ders içeriğinin basım, yayım ve satış hakları Yakın Doğu Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi’ne aittir. Bu ders içeriğinin bütün hakları saklıdır. İlgili.
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ
SG501-Siber Güvenliğe Giriş
Office ile ilgili diğer bilgiler Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT.
3 Haziran 2008 İçerik Yönetim Sistemleri (İYS) Umut TEKGÜÇ QuickWASP Limited (
;EEn Hazırlayan: Şahin GÖKÇEARSLAN Gazi Üniversitesi Enformatik Bölümü.
Web Teknolojileri Hafta İçerik  Hosting (Barındırma)  Domain (Alan Adı)  Ücretli Hosting ve Domain Siteleri  Ücretsiz Hosting ve Domain Siteleri.
Claroline açık kaynak kodlu bir e-Öğrenim ve eWorking platformudur. Eğitimcilere etkili çevrimiçi kurslar oluşturma ve web üzerinde ortak öğretim faaliyetlerini.
ÖTÖ 451 Okul Yönetiminde Bilgisayar Uygulamaları R. Orçun Madran.
ÖMER ÜNALDI EDUROAM.
İÇERİK YÖNETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Emine TUNÇEL Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksekokulu.
SUNUCU İŞLETİM SİSTEMLERİ
KIRKLARELİ DEVLET HASTANESİ UZAKTAN EĞİTİM MERKEZİ Nisan 2017
ENFORMATİK BÖLÜM BAŞKANLIĞI
MOODLE Fuat ÇATALKAYA Uzaktan Eğitim Sistemi.
FİleZİlla Tanitim ve kurulum Murat Gürgenç.
ENFORMATİK BÖLÜM BAŞKANLIĞI
WEB 2.0 ARAÇLARI.
Server Yönetim Programları
DERS ÜYELERİ Zeynep GEZER Dilek GÜLER Hakime ERTEKİN Emine NAZIROĞLU NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ.
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
Ocak, 2013 Akdeniz Üniversitesi
I Ğ DIR ÜN İ VERS İ TES İ KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DA İ RE BA Ş KANLI Ğ I Kütüphane kullan ı m ı ve elektron İ k kaynaklara er İŞİ m Kütüphanec İ : Ercan.
EĞİTİM SİTELERİNİN YÖNETİMİ
e-Trakya Uzaktan Eğitim Sistemi
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
Amazon Web Servisleri ve Javascript Dilinin Birlikte Kullanımı
AKADEMİK BİLİŞİM 2007 “UniTube – Üniversitelerarası Web Tabanlı Çokluortam İçerik Paylaşım Platformu” Bülent Gürsel Emiroğlu Başkent Üniversitesi Bilgisayar.
Kütüphan-e Türkiye Projesi BİT Yol Haritası
Akademik Özgeçmiş Tabanlı Fakülte Bilgi Sistemi
Web Teknolojileri Hafta 12.
Sunum transkripti:

Uzm. Rıdvan YAYLA – Bilecik Üniversitesi Müh. Fak. Bilg. Müh. Bölümü BİLECİK ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ MOODLE UZAKTAN ÖĞRETİM SİSTEMİ Uzm. Rıdvan YAYLA – Bilecik Üniversitesi Müh. Fak. Bilg. Müh. Bölümü

ÖZET Genel Bilgiler Moodle nedir? Sistem Gereksinimleri Moodle Sisteminin Kurulumu Ders ve kategori eklenmesi Bir dersin sistem özellikleri İstatistikler Sonuç ve öneriler

GENEL BİLGİ E-öğretim sistemlerinin yaygın hale geldiği günümüzde, eğitim alanında ulaşılan teknolojik gelişmeler e-öğretim sistemlerinin daha fazla kullanılmasına katkıda bulunmuştur. Ülkemizde ve dünyada, başta üniversiteler olmak üzere bir çok eğitim kurumu moodle uzaktan öğretim sistemini yaygın olarak kullanmaktadır.

GENEL BİLGİ Günümüzde teknolojinin ucuz, kullanışlı ve kolay erişilebilir olması, uzaktan eğitim sistemlerinin daha etkin bir şekilde kullanılmasını sağlamıştır. Bu sunuda uzaktan öğretim sistemlerinin en yaygın örneği olan moodle sisteminin, Bilecik Üniversitesi Mühendislik Fakültesinde kullanılan özellikleri ve çalışma sistemi anlatılmıştır.

GENEL BİLGİ Uzaktan öğretim sistemlerinin en yaygın örneği olan moodle sistemi, farklı ortam ve zamanlarda bulunan öğrencilerin bir araya gelerek, bilgi alış verişine olanak sağlamış ve aynı zamanda derslerde ve laboratuar uygulamalarında belirtilen örneklere ve ders notlarına ulaşılmasını sağlamıştır.

MOODLE NEDİR? Moodle adını - Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment - ingilizce ifadesinin baş harflerinden alan ve ( Modüler Nesneye Dayalı Dinamik Öğrenme Ortamı ) anlamına gelen açık kaynak kodlu ücretsiz bir öğretim platformudur. İçeriklerin tek bir elden yönetilebildiği, problemlerin çözümüne en kısa sürede ulaşılabildiği moodle sistemi, uzaktan öğretim sistemleri içerisinde, dünya üzerinde 213 ülkede kullanılan ve sanal öğretim ortamları arasında ilk sırada yer alan kullanışlı bir platformdur.

SİStem gereksİNİMLERİ Linux tabanlı bir yazılım olan moodle sistemi, bir web server üzerinden işlev görmekte, farklı web sunucuları üzerinden çalışmakla birlikte genellikle apache sunucusu kullanılmaktadır. Aynı zamanda sisteme ait bütün bilgilerin tutulduğu mysql veritabanı da sistemde varolan ve sonradan sisteme dahil olan verilerin saklanmasında işlev görmektedir.

MOODLE SİSTEMİNİN TEMEL ÖZELLİKLERİ 150 ülkede 70 dil desteği Açık kaynak kodlu yazılım Güvenli Ücretsiz Geniş geliştirici kitlesi Birçok platformda çalışabilir olması

MOODLE SİSTEMİNİN KURULUMU http://moodle.org/ sitesinden standart moodle paketlerinden birisi indirilir. Linux tabanlı bir web sunucusuna FTP erişimi ile moodle standart paketi sunucuya aktarılır. Bu aktarımdan sonra, host alanının bağlı olduğu adres üzerinden moodle kurulumuna başlanır. Şekil -1 - Moodle Kurulumu aşamasındaki dil seçme ekranı

MOODLE SİSTEMİNİN KURULUMU Moodle sistemi için, sisteme ait olan bilgilerin girileceği bir veritabanı oluşturulmalıdır. Şekil 2 – Moodle için Phpmyadmin panelinde veritabanının oluşturulması

MOODLE SİSTEMİNİN KURULUMU Moodle için bilgilerin tutulacağı bir veritabanı belirtilmelidir. Şekil 3 – Moodle için veritabanı bilgilerinin girildiği ekran

MOODLE SİSTEMİNİN KURULUMU Moodle kurulum aşamasında belli testlerden geçmelidir. Şekil 4 – Moodle sisteminin kurulum aşamasındaki test ekranı

MOODLE SİSTEMİNİN KURULUMU Moodle sisteminin kurulum aşamasında bir admin belirtilmelidir. Şekil 5 – Moodle sisteminde yönetici hesabı ayarlarma ekranı

MOODLE SİSTEMİNE GENEL BAKIŞ Şekil 6 – Moodle sisteminin genel görüntüsü

DERS VE KATEGORİ EKLENMESİ Moodle sistemine sistem yöneticisi ve sistem yöneticisinin yetkilendirdiği admin yöneticiler tarafından ders ve kategori eklenebilir. Bilecik Üniversitesi Mühendislik Fakültesi için en üst kategori olarak mühendislik kategorisi olup, fakültenin her bir bölümü için ayrı ayrı alt kategoriler oluşturulmuştur.

DERS VE KATEGORİ EKLENMESİ Mühendislik Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği 4. Sınıf 2. Dönem 1. Dönem 3. Sınıf 2.Dönem 2. Sınıf 1. Sınıf 2. Dönem dersleri * 1. Dönem dersleri Çizim 1 - Müh. Fakültesine ait kategorilerin örnek gösterimi

DERS VE KATEGORİ EKLENMESİ Sistem Yöneticisi sisteme giriş yapar. Ders ekle bölümünden istenilen kategoriye dersi ekler. Ders ekle bölümünden haftalık görünüm ayarları yapılır. Haftalık görünüm ayarlandıktan sonra ders görevlisi için roller belirtilir. Ders görevlisinin rolü eğitimci olarak belirlendikten sonra ders sisteme dahil edilmiş olur.

BİR DERSİN ÖZELLİKLERİ Sistem yöneticisi gerekli görülen dersi kendine ait olan kullanıcı girişinden sisteme girerek, ders ekleme bölümünden dersi ve bu derse ait haftalık görünümü oluşturup, dersi veren öğretim elemanını eğitimci olarak yetkilendirip, dersin kontrolünü ders görevlisine vermektedir.

BİR DERSİN ÖZELLİKLERİ Eğitimci ödev ve ders notlarını ekleyebilir, anket düzenleyebilir ve sınav yapabilir. Sistem yöneticisinin açmış olduğu derse öğrenciler bir hesap açarak, kaydolmaları gerekmektedir.

BİR DERSİN ÖZELLİKLERİ Bu şekilde kampüs dışından ya da kampüs içerisindeki herhangi bir terminalden öğrenciler, öğretim elemanının oluşturduğu ders ekranından ders notlarına erişebilir, ödev notlarını belirtilen saat ve tarihe kadar sisteme aktarabilir. Ödev sistemi için bir derse yönelik her bir kullanıcıya 8MB’lık dosya alanı ayırılmıştır.

İSTATİSTİKLER Moodle sisteminin raporlama özelliği sayesinde sisteme oluşan her türlü değişiklik ve istatistikler tutulmaktadır. Günlük tutulan istatistikler sayesinde kullanıcıların hangi tarihte hangi IP adresinden sisteme giriş yaptığı, sistemde yaptığı eylemler ile hangi alanda değişiklik yaptığı bilgileri tutulmaktadır.

İSTATİSTİKLER Moodle sistemi şu an 10 ders üzerinden faaliyet göstermekte olup, 250 kullanıcı sistemde kayıtlı olarak yer almaktadır.

SONUÇ VE ÖNERİLER Bu çalışmada, uzaktan öğretim sistemleri içerisinde en yaygın halde kullanılan ve Bilecik Üniversitesi Mühendislik Fakültesi’nde faaliyet gösteren moodle sisteminin özellikleri ve çalışma sisteminden bahsedilmiştir.

SONUÇ VE ÖNERİLER Günümüzde teknolojinin ucuz, kullanışlı ve yaygın halde kullanımı uzaktan öğretim sistemlerinin öğrenci grupları arasında daha sistemli bir şekilde kullanılmasını sağlamış ve e-öğretim sistemlerinin yaygınlaşmasına katkıda bulunmuştur.

SONUÇ VE ÖNERİLER Öğrenci ve öğretim elemanı arasında sanal ortamda kesintisiz bir iletişim kuran moodle sistemi, ders takibinde, derslerde ve laboratuar uygulamalarında verilen ödevlerin sistemli bir şekilde değerlendirilmesinde ve bilgi paylaşımında önemli avantajlar sağlamıştır. Moodle sisteminin forum, sohbet sayfaları, video konferans uygulaması vb. farklı özelliklerini kullanıp, sisteme dahil etmek mümkündür.

Sorular ? TEŞEKKÜRLER…. İLETİŞİM: Uzm. Rıdvan YAYLA Bilecik Üniversitesi Mühendislik Fakültesi ridvan.yayla@bilecik.edu.tr http://moodle.bilecik.edu.tr