İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İZCİLİĞİN AMAÇLARI ve TEMEL PRENSİPLERİ
Advertisements

KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI KREŞLER MÜDÜRLÜĞÜ
KAZANIMLAR 5. İçinde bulunduğu eğitsel ve sosyal faaliyetlerde işleyen süreçleri demokrasinin ilkeleri açısından analiz eder.
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
DOÇ. Dr. M. F. ERGÜNGÖR  2010 YILINDA ANKARA’DA BİR GRUP GÖNÜLLÜ SAĞLIKÇI TARAFINDAN KURULMUŞTUR!
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
Temel Eğitici Nitelikleri
ATATÜRK İLKELERİ.
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
Patlangıç Ortaokulu Tanıtım Sunusu.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
GÖKHAN ERGUN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Sosyalbilgiler Öğreniyorum
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRK ÇAĞDAŞLAŞMASI
ÇAĞDAŞ ÖĞRETMEN PROFİLİ
KONU:okul öncesi eğitim
MEHMET TAŞ1. 2 BU GÜNDÜR. “NEDEN VARIZ?” SORUSUNUN CEVABIDIR. MİSYON.
1- İmam Hatip Okulları nedir?
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI SELÇUKLAR İLKOKULU-ORTAOKULU/ KURUMU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
TÜRK Eğitim Sistemi.
HACI SEMİHA KULAKLI ANAOKULU
ATATÜRK’ün İLKELERİ.
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
ŞAHİNBEY-GAZİANTEP ÖZEL İDARE ANADOLU LİSESİ
MEHMET SİNAN DERELİ ORTAOKULU
Atatürk ilkeleri.
TERCAN M.KUTSİ BEĞDEŞ İLKOKULU
ATATÜRK İLKELERİ Atatürkçülük, Türkiye’nin gerçeklerinden doğmuş bir düşünce sistemidir. Türk milletinin iradesiyle oluşmuş, tarihi bir gelişmenin ürünüdür.
T.C. MEZİTLİ KAYMAKAMLIĞI DAVULTEPE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜ 
KREŞ MÜDÜRLÜĞÜ 2014 YILI SUNUMU. *Atatürk İlke ve İnkılaplarını Hayata Geçirebilen, *Bilgi Toplumunun İnsanını Yetiştirmeyi Amaçlayan, *Farklılıkları.
Hasan Özbay İmam Hatip Ortaokulu
KARTAL BELEDİYESİ KREŞ MÜDÜRLÜĞÜ 2015 YILI SUNUMU
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
SİSTEM NEDİR? Sistem, karşılıklı etkileşim içerisinde bulunan unsurların, tasarlanan amaçları gerçekleştirmek amacıyla bir bütün meydana getirecek şekilde.
TÜRKİYE EĞİTİM SİSTEMİ
Türk Milli Eğitiminin Amaçları ve İlkerleri
1922 SALİHLİ GENÇLİK ve SPOR KULÜBÜ
TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİNDE KAZANDIRILMAYA ÇALIŞILAN AHLAKİ DEĞERLER
MİLLİ EĞİTİMDE KAZANDIRILMAYA ÇALIŞILAN AHLAKİ DEĞERLER ÖĞRENCİLER
HAYDİ DURMA ,BELİRLENEN KRİTERLERE UY. SINIFINDA AYIN ÖĞRENCİSİ OL
EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ
TÜRK Eğitim Sistemi.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
SİSTEM NEDİR? Sistem, karşılıklı etkileşim içerisinde bulunan unsurların, tasarlanan amaçları gerçekleştirmek amacıyla bir bütün meydana getirecek şekilde.
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
Bölüm I Sosyal Bilgiler Öğretimine Giriş
Sosyal Etkinliklerin Amacı
TÜRK Eğitim Sistemi.
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar
GENEL OLARAK ETİK ve AHLAK KAVRAMLARI
1/B SINIFI VELİ TOPLANTISI
Sizce beden eğitimi ve sporun amaçları nelerdir?
MİLLİ BİLİNCİ OLUŞTURMAK İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ YETİŞTİRMEK
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ NİHAT TOPKARA BİZİM SINIF TARİH DERSİNDE.
Din,Ahlak, Değer İlişkisi Ve Eğitimi
TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ HAZIRLAYICI EĞİTİM KURSU
a AMAÇYAPI SÜREÇHAVA Türkiye Milli Eğitim Sisteminin Yasal Dayanakları 1. T.C. Anayasası, 2. Eğitim ve Öğretimi Düzenleyen Yasalar 3. Milli Eğitim Şuraları.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
Test 1.
Hazırlayan: HACİ KARAKUŞ
TÜRKİYE'DE ERGEN PROFİLİ
MADDE 1- Türkiye Devleti bir Cumhuriyettir.
Sunum transkripti:

İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI HAZIRLAYANLAR: DUYGU YILMAZ B130306014 BEYZA OLGUN B130306010 BÜŞRA BOZKURT B130306351

Ahlak nedir ? Belli bir toplumun belli bir döneminde bireysel veya toplumsal davranış kurallarını saptayan ve kurallara uymak zorunda bulundukları davranış biçimlerini inceleyen bilim dalıdır. İnsanların davranışlarında etik değerleri taşıması ve dürüst davranması ahlaklı olduklarını gösterir. Ahlaklı kişiler çevresine zararı olmayan insanlardır.

EĞİTİM SİSTEMİMİZİN HEDEFLERİ Atatürk ilke ve inkılaplarına , Atatürk milliyetçiliğine bağlı; Türk Milletinin milli, ahlaki, insani, manevi ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; ailesini, vatanını, milletini seven; insan haklarına , demokratik, laik ve sosyal bir hukuk Devleti olan Türkiye Cumhuriyetine karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış haline getirmiş insanlar olarak yetiştirmek; Beden, zihin, ahlak, ruh bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe, hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip, insan haklarına saygılı, topluma karşı sorumluluk duyan; yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetiştirmek;

Kendilerini geliştirerek gerekli bilgi, beceri, davranışlar ile iş görme alışkanlığı kazandırmak suretiyle hayata hazırlamak ve onların, kendilerini mutlu edecek ve toplumun mutluluğuna katkıda bulunacak bir meslek sahibi olmalarını sağlamak; ve sonuç olarak Türk toplumunun refah ve mutluluğunu artırmak; milli birlik ve beraberliği desteklemek, hızlandırmak için ahlaklı bireyleri ortaya çıkarmaktır.

SAHA ARAŞTIRMASI Eğitim sistemimizde kazandırılmaya çalışılan ahlaki değerler üzerine ilkokul öğrencilerine ve öğretmenlerine yaptığımız anket çalışması sonuçları:

Era Koleji İlköğretim Okulu Öğrenciler İçin Anket Çalışması: Bu anketin 40’ı Era Koleji İlköğretim okulu , 48’ı 75.yıl İlköğretim Okulu öğrencilerine uygulanmıştır. Bu çalışma 46 kız öğrenci ve 42 erkek öğrenci olmak üzere toplam 88 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Era Koleji İlköğretim Okulu 75.Yıl İlköğretim Okulu KIZ 21 25 ERKEK 19 23

1- Arkadaşınızı hırsızlık yaparken görseniz öğretmeninize söyler misiniz? 40 kişinin 6’sı HAYIR yanıtını vermiştir. 48 kişinin 3’ü HAYIR yanıtını vermiştir.

2- Toplu taşıma araçlarında yaşlılara yer verir misiniz 2- Toplu taşıma araçlarında yaşlılara yer verir misiniz? 40 kişinin 9’u HAYIR yanıtını vermiştir. 48 kişinin 2’si HAYIR yanıtını vermiştir.

3-Engelli birini gördüğünüzde onunla alay eder misiniz 3-Engelli birini gördüğünüzde onunla alay eder misiniz? 40 kişinin 20’sı HAYIR yanıtını vermiştir. 48 kişinin 33’ü HAYIR yanıtını vermiştir.

4-Birine kızdığınızda kötü sözler(küfür vs. ) eder misiniz 4-Birine kızdığınızda kötü sözler(küfür vs.) eder misiniz? 40 kişiden 15’ü EVET yanıtını vermiştir. 48 kişiden 10’ü EVET yanıtını vermiştir.

5-Arkadaşınız ile yemeğinizi paylaşır mısınız 5-Arkadaşınız ile yemeğinizi paylaşır mısınız? 40 kişiden 7’si EVET yanıtını vermiştir. 48 kişiden 13’ü EVET yanıtını vermiştir.

6-Yere düşen bir arkadaşınızı gördüğünüzde ona yardım eder misiniz 6-Yere düşen bir arkadaşınızı gördüğünüzde ona yardım eder misiniz? 40 kişiden 25’i EVET yanıtını vermiştir. 48 kişiden 35’i EVET yanıtını vermiştir.

7-Büyüklerinizin karşısında bacak bacak üstüne atar mısınız 7-Büyüklerinizin karşısında bacak bacak üstüne atar mısınız? 40 kişiden 37’sı HAYIR yanıtını vermiştir. 48 kişiden 42’i HAYIR yanıtını vermiştir.

8-Kopya çekmek size göre hakkınız mıdır 8-Kopya çekmek size göre hakkınız mıdır? 40 kişiden 16’sı EVET yanıtını vermiştir. 48 kişiden 10’u EVET yanıtını vermiştir.

9-Zorda kaldığınızda yalan söyler misiniz 9-Zorda kaldığınızda yalan söyler misiniz? 40 kişiden 30’u HAYIR yanıtını vermiştir. 48 kişiden 38’si HAYIR yanıtını vermiştir.

10-Tanımadığınız biri çağırdığında gider misiniz 10-Tanımadığınız biri çağırdığında gider misiniz? 40 kişiden 4’si EVET yanıtını vermiştir. 48 kişiden 6’ü EVET yanıtını vermiştir.

11-Din kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin ahlakınızı geliştirdiğini düşünüyor musunuz ? 40 kişiden 38’i EVET yanıtını vermiştir. 48 kişiden 41’i EVET yanıtını vermiştir.

12-Kendinize yapılmasını istemediğiniz bir davranışı arkadaşınıza yapar mısınız ? 40 kişiden 35’ü HAYIR yanıtını vermiştir. 48 kişiden 45’i HAYIR yanıtını vermiştir.

13-Arkadaşınızın yalanını yakaladığınızda öğretmeninize söyler misiniz 13-Arkadaşınızın yalanını yakaladığınızda öğretmeninize söyler misiniz? 40 kişiden 15’si EVET yanıtını vermiştir. 48 kişiden 20’i EVET yanıtını vermiştir.

DEĞERLENDİRME Era koleji ilköğretim okulu öğrencilerinin büyüklere karşı davranışları, saygıları, hoşgörüleri; 75.yıl ilköğretim okulu öğrencilerine göre daha olumsuz olduğu görülmektedir. Era koleji ilköğretim okulu öğrencileri arkadaşlık ilişkilerine daha duygusal olurken , 75.Yıl İlköğretim Okulu öğrencileri konuya daha sağlam ve daha doğrucu ilişkiler kurmaktadırlar. 75.Yıl İlköğretim Okulu öğrencileri, Era koleji ilköğretim okulu öğrencilerine oranla okula ve çevreye olan sorumluluklarını daha iyi bilmekte ve sorumluluklarını daha iyi yerine getirmekte başarılıdır. Era koleji ilköğretim okulu öğrencilerinin kişisel sorumluluklarına karşı duyarlılıkları diğer okul öğrencilerine oranla daha düşük olduğu görünmektedir. Eğitim sistemimizin içinde olan özel okulların bir bakıma kendi sistemlerine de sahip olmaları ahlak konusuna bakış açılarını farklılaştırmasına neden olduğunu söyleyebiliriz. Özel okula giden öğrencilerin küçük yaştan itibaren istediklerine çabuk ulaşma imkanları toplumsal ahlaki bakış açılarının değişmesine neden olduğunu görüyoruz. Sonuç olarak gözlemlediğimiz kadarıyla özel okula giden öğrencilerin devlet okuluna giden öğrencilerden daha fazla özgüvene sahip olmaları da gözden kaçmaması gereken bir husustur.