Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta VI Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ) (Problem-Based Learning)
Advertisements

Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Yapılandırmacılık ve Proje Tabanlı Öğrenme S
FEN EĞİTİMİNDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
ÖRNEK OLAY.
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
REHBERLİK.
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
Problem Çözme Becerileri
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
P robleme D ayalı Ö ğrenme Dr Arzu ARSLAN Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi.
PROGRAM TASARIMI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ)
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning)
Sefa BARIŞ U Eşref TİRYAKİ U Taha AKKOL U
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Öğretim yöntemlerinden Balık Kılçığı Tekniği
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Probleme Dayalı Öğrenme
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Probleme Dayalı Öğrenme
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Bilimsel düşünme becerileri
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning)
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
Probleme Dayalı Öğrenme
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
TÜRKÇE ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ ÖLÇME
Beyin için Zenginleştirme. Beyin ile ilgili yapılan araştırmalar ortamın beyin gelişimi üzerinde etkisinin olabileceğini ortaya koymuştur. Daha iyi bir.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning) Programlama Dilleri 2.
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Yapılandırmacı Öğrenme
Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Öğretimin Planlanması
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME (PDÖ)
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROBLEM ÇÖZME.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sunum transkripti:

Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta VI Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ

İçerik Probleme Dayalı Öğrenme Çoklu Zeka Kuramı İşbirliğine Dayalı Öğrenme Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ 12/28/2018

Probleme Dayalı Öğrenme Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ 12/28/2018

Probleme Dayalı Öğrenme bireyin karşılaştığı güçlükler, içinden çıkılmaz gibi görünen durumlardır. Dewey problemi; şüphe ve belirsizlik uyandıran herhangi bir şey olarak tanımlamaktadır. Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ 12/28/2018

Probleme Dayalı Öğrenme Matematik problemi çözmek gerçek hayattaki problemleri çözmeyi sağlamaz  Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ 12/28/2018

Probleme Dayalı Öğrenme PDÖ’nin uygulanmasına ilk olarak 1969 yılında Kanada McMaster Üniversitesi’nde tıp eğitiminde başlanmıştır. Bunun yanında ekonomi, hukuk ve psikoloji gibi alanlarda da başarılı çalışmalar yapılmıştır. Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ 12/28/2018

Probleme Dayalı Öğrenme PDÖ’ye uygun çalışmalar, ilköğretim okullarında da yürütülmeye başlanmış ve bu yaklaşımın öğrencilerin öğrenmesinde etkili olduğu görülmüştür. PDÖ 1990’lardan sonra ise ortaöğretim ve daha üst düzey eğitim aşamalarında oldukça popüler hale gelmiştir. Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ 12/28/2018

Probleme Dayalı Öğrenme Geleneksel Eğitim Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ 12/28/2018

Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ PDÖ 12/28/2018 Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ

Probleme Dayalı Öğrenme Temel Özellikleri Öğrenme gerçek hayattaki kadar karmaşık bir problem ile başlar Öğrenciler bireysel veya grup halinde çalışırlar Grup çalışması yapabilme ve sosyal becerilerin gelişmesini sağlar Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ 12/28/2018

Probleme Dayalı Öğrenme Temel Özellikleri Konuları öğrenciye vermek yerine problemi çözmek için gerekli bilgiler araştırılarak edinilir. Gerçek hayat problemleri ile çok daha önceden yüz yüze gelmeyi sağlar. Öğretmenin rehberlik görevi vardır. Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ 12/28/2018

Probleme Dayalı Öğrenme Problem çözme ve Probleme dayalı öğrenme birbirinden farklı ama birbiri ile ilişkilidir Problem çözme - bir yöntemdir, öğrencinin önceki bilgilerine dayalı olarak bir karara varması bir çözüm üretmesidir Probleme dayalı öğrenme – bir kuram veya strateji olarak düşünülebilir, öğrenme ihtiyacının hissedilmesi ile yeni bilginin edinilmesi sürecidir. Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ 12/28/2018

Probleme Dayalı Öğrenme Az Yapılandırılmış Problem Yapılandırılmamış Problem İyi Yapılandırılmış Problem Problem ile ilgili bilgiler verilmez Tanımlanması güçtür, Kurallar, problemi çözecek olan kişi tarafından bulunmalıdır. Genellikle çözüm için birden fazla yol sunar Farklı sonuçları vardır Problemle ilgili tüm bilgiler verilir Öğretmen tarafından belirlenen, izlenecek olan kurallar ve işlemler ile çözülür Tek bir doğru sonucu vardır Problemle ilgili bazı bilgiler verilir Kuralları öğretmen ve öğrenciler belirler Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ 12/28/2018

Probleme Dayalı Öğrenme Öğrencilere metabilişsel becerilerini geliştirmeleri için fırsat tanır Öğrenciler problemler ile çalışırken kendi düşünmeleri hakkında düşünmeyi öğrenmektedirler. Kendilerine şu türde sorular soruyorlar: “Burada olan nedir?”, “Ne biliyorum?”, “Ne bilmeye ihtiyacım var?”, “Nereden bulabilirim?”, “Tüm olasılıklar hakkında düşündüm mü?”, “Bu veriler ne anlama geliyor?”, “Bu bilgiye güvenebilir miyim?”, “Bu sınırlamadan kurtulmanın iyi bir yolu nedir?”, “Çözmeye çalıştığım problem nedir?”, “Yapabileceğim eylemler nelerdir?”, “Eğer her birini yaparsam neler olur?”, “Yapacak en iyi ve doğru olan nedir?” Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ 12/28/2018

Probleme Dayalı Öğrenme Uygulama Aşamaları Problemin sunulması; öğrencilerin problemi anladıklarımdan emin olmanız gerekmektedir Problemin bireysel olarak ve grupla analiz edilmesi Öğrencilerin o andaki bilgileri ile hipotezler veya çözüm yolları geliştirmeleri İşlenecek konu analiz edildikten sonra, amaca uygun problemler ve bunlara bağlı senaryolar geliştirilmelidir. Gerçek yaşam problemleri üzerinde durulmalıdır. Öğrenci seviyesine uygun olmalıdır. Senaryolar ilgi çekici olmalı ve süreç sonunda probleme çözüm üretmelidir. Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ 12/28/2018

Probleme Dayalı Öğrenme Uygulama Aşamaları Problemi çözmek için daha farklı edinilmesi gereken bilgilerin tanımlanması Problem hakkında ne biliyorum? Problemi çözebilmek için neleri bilmeye ihtiyacım var? İhtiyacım olan bilgiyi nereden bulabilirim? Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ 12/28/2018

Probleme Dayalı Öğrenme Uygulama Aşamaları Bilgilerin araştırılarak toplanması ve analiz edilmesi Çözüm yollarının geliştirilmesi ve denenmesi Problem için en iyi çözüm yolunun belirlenmesi Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ 12/28/2018

Probleme Dayalı Öğrenme Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ 12/28/2018

Probleme Dayalı Öğrenme Olumlu Yanları Öğrenci Merkezli-Aktif Genel Yetenek Gelişimi Bütünleştirme Güdüleme “Derinlemesine” öğrenme Yapılandırmacı yaklaşım Sınırlılıklar Öğretemeyen öğreticiler Kaynakları Rol modelleri Bilgi Yüklemesi Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ 12/28/2018

Probleme Dayalı Öğrenme Örnek Senaryo 2070 yılında Türkiye Uzay Araştırmaları Merkezi’nde (TUAM) görevlisiniz. Türkiye’nin Ay ve Mars üzerindeki yerleşim yerlerinde yaşanan hızlı nüfus artışı nedeni ile buralardaki otoyollara trafik işaretleri yerleştirmek gerekmektedir. Kurum başkanınız bir ekibin başına sizi getirerek bu görevi ekibinize verdi. Bu görevde en büyük problem, yeni trafik kurallarını koymaktır. Çünkü yerçekimi Ay ve Mars'ta, dünyada olduğundan çok farklıdır. Bu nedenle şehir içinde ve şehirler arası yollarda hız limitini belirlemek için yoğun çaba harcamanız gerekmektedir. Ayrıca, fren sistemleri (sürtünme) de dikkate alınacaktır. Bunların yanında fiziksel birçok farklılık, sizin bu görevdeki zorluklarınız olacaktır.   a)     Bu görevde sizi bekleyen problemleri belirleyiniz. b)     Dünya ile kıyaslandığında Ay ve Mars’ta hangi fiziksel özellikler trafik kurallarını değiştirmek için göz önüne alınır. c)     Ay ve Mars'ta bir cismin hareketi, Dünyadaki cisimlerden nasıl farklılıklar gösterir? d)     Problemi çözmede size yardımcı olacak fiziksel kavramlar ve formülleri nelerdir? e)     Yukarıdaki problemi çözmek için kimlerle görüşmek gerekir?. f)       Bu problemin çözümü için en iyi yolları belirleyiniz. g)     Konu ile ilgili örnekler çözerek, farklı gezegenlerin bu özelliklerini karşılaştırınız. Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ 12/28/2018

Probleme Dayalı Öğrenme Örnek Senaryo Yaşadığınız Köprüsüz kasabasındaki 25 metre genişliğindeki Köprükıran Irmağı üzerine bir köprü inşa edilecektir. Irmak, yer seviyesinden 5 metre aşağıda akmaktadır. Suyun debisi fazla olduğundan daha önceki köprü yapım çalışmaları verimli olmamış ve kasabada yaşayanlar karşıya geçmek için sallardan yararlanmaktadırlar. Bu da insan ve eşya kaybına sebep olmaktadır. Bu köprü yapımında görev almak istiyorsunuz ve projesini çizme görevini üstleniyorsunuz. Bu konuda Köy Hizmetleri size yeterli malzeme desteğinde bulunacaktır. Köy Hizmetleri Müdürü sizden projenize uygun modelleri yapmanızı ve bu görüşlerinizi savunarak komisyondaki üyeleri ikna etmenizi istemektedir. a)     Köprü yapımında hangi özellikler dikkate alınmalıdır? b)     Köprüleri inşa etmeden ne tür hesaplamalar yapmanız gerekir? c)     Köprüde kaç tane ayak olması en sağlam yapının oluşmasına sebep olur? d)     Köprüyü hangi türde (asma köprü, ahşap köprü, beton köprü gibi) yapmak en sağlam yapıyı oluşturur? e)     Yapılarla ilgili örnekler çözerek, probleminizde ne tür formüller kullanacağınızı belirleyiniz. f)       Bu problemdeki en iyi iki tasarıyı modelleştirerek sununuz. Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ 12/28/2018

Örnek senaryo Seyahati çok seven Meral Evcil, bir seyahati sonrasında aşağıdaki semptomların oluştuğunu fark etmiştir. alt solunum yolları ve akciğer tutulmasına bağlı olarak zatürre, solunum yetmezliği ve diğer organların etkilenmesi. Seyahati takip eden 10.gün sonrasında ise; Ateş, öksürük, boğaz ağrısı, yaygın kas ağrısı ve solunum güçlüğü gibi belirtiler ortaya çıkmış aynı zamanda karın ağrısı ve ishal görülmeye başlanmıştır. Meral Evcil, yukarıdaki sorunlardan dolayı 15.günde vefat etmiştir. Seyahatte kullanılan giysilerden örnekler alınmış ve mikroskopta incelenmek üzere adli tıp’a getirilmiştir. Adli tıp uzmanı olarak mikroskop görüntüsü elde etmeniz, elde ettiğiniz verilerden yararlanarak Meral Evcil’in neden ölmüş olabileceğini rapor ediniz. Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ 12/28/2018

BİTTİ Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ 12/28/2018