URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Makale Değerlendirme Çalışması
Advertisements

İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
HEMŞİRELERİN SÜREKLİ EĞİTİM ETKİNLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Gülşen Güner Üzel* , Resmiye Özdilek**,Nihal Öztürk***, Sevim Ulupınar Alıcı****
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
ÜNİVERSİTEDE ÖZERKLİK VE ÖZGÜRLÜK
Barış Sezer, Doç. Dr. Deniz Deryakulu
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İSTANBUL BARIŞ ÇALIŞMALARI ve UYGULAMALI ETİK ENSTİTÜSÜ KURULUŞ ÖNERİSİ Doç. Dr. Havva Kök Arslan.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
T. C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İLKOĞRETİM OKULLARINDA OLUSTURULAN OKUL KULTURU İLE OKULLARIN ETKiLİLİĞİ ARASINDAKİ İLİSKİ (Erzurum.
*Hülya ÖZKAN **Yasemin AKBAL ERGÜN
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
YAZAR: Aylin TUTGUN ÜNAL
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
Amaç: Organ yetmezliği insidansı (toplumdaki hastalık sayısı oranı) tüm dünyada artmakta olup, organ nakli olmayı bekleyen hastalar da uygun organ beklerken.
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
İLERİ ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ DERSİ MAKALE SUNUMU
Yrd.Doç. Dr. Celalettin R. ÇELEBİ & Yrd. Doç. Dr. Yücel GELİŞLİ
İki Ortalama Farkının Test Edilmesi
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanlığı
TOPLUM HİZMETLERİ PROGRAMI
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI
Yrd. Doç. Dr. Cemalettin DEMİRELİ
TRİATLON SPORCULARININ DOPİNGİN KULLANIM NEDENLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER IŞIĞINDA DEĞERLENDİRİLMESİ Cemal GÜNDOĞDU* Evrim ÇELEBİ**
Bölüm Dili İngilizce ve Türkçe Olan Öğrencilerin İnternet Ortamında İngilizce Kullanma Alışkanlıkları ve Tutumları.
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUKLARI KİTAP MİKTARI İLE KİTAP TÜRÜNÜN AKADEMİK BAŞARI ÜSTÜNE ETKİSİ NUTELLA ESRA SİVAS HABİBE NUR AMARATLICAN.
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
Araştırmanın Konusu Melikşah Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Öğrencilerinin Yaşlı Bireylere Karşı Tutumları ve Onlar ile Birlikte Yaşama Düşünceleri.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
AROMAT İ K KEK İ K YA Ğ I KOKUSUNUN DERS TUTUMU ÜZER İ NE ETK İ S İ N İ N İ NCELENMES İ.
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞ KULLANIM DÜZEYİYLE YALNIZLIK DÜZEYİ ARASINDAKİİLİŞKİ MİNYONLAR MERVE ÜÇOK SELMA DURU.
KafaDark Özge Eymur Aşkın Mezgitli
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
2015 UYGULAMASINDA ÖNCE ( ARASI TEŞVİK DEĞERLENDİRME İÇİN) A.GEÇİCİ AKADEMİK TEŞVİK KOMİSYONU (ÜNİVERSİTE DÜZEYİNDE) B.GEÇİCİ ÖN.
ÖĞRETMENLERİN ERGEN ALGILAYIŞI Psi. Dan. Selen Demirtaş-Zorbaz Psi. Dan. Tuğba Kurt Psi. Dan. Mehmet Osman Çetiner.
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ TÜBİTAK ARDEB PROJELERİ ARAŞTIRMA SUNUMU (Ağustos -2016)
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
Kamu Okulları ve Özel Okullar:
PERSONEL DAİRE BAŞKANLIĞI
Araş. Gör. Meryem Berrin BULUT ve Doç. Dr. Nuri BALOĞLU
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
VERİLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE ANALİZİ
Meral TUTULMAZ & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
ÇALIŞAN ve ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI SONUÇLARI Ocak, 2009
PANSİYONLU OKULLARDA ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN KARAR VERMEDE ÖZ SAYGI ve KARAR VERME STİLLERİ Yasin DEMİRCAN, Vedat AYAN Tekışık Anadolu.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Aquatic Baby Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları Tesislere Yönelik Tatmin Düzeylerin İncelenmesi ” Aquatic Baby ” Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları.
Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2
Deniz Tekin Ersan Şükran Alan
Fatma GÖLPEK SARI Fırat KIZILTEPE Gülhan DÖNMEZ
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Emine Ayça CEYLAN Didem KILIÇ MOCAN.
Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
Ortaöğretim Matematik Konularındaki Güçlük Düzeylerinin Belirlenmesi
1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
Anket ve Likert Ölçekler
Sunum transkripti:

URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu. Gazi Üniversitesi. 07-08 Ekim. Ankara.

*Dr., Öğretim Üyesi, Gazi Üniversitesi / Ankara / TÜRKİYE TÜRKİYE'DEKİ ÜNİVERSİTELERDE ÇALIŞAN ÖĞRETİM ELEMANLARININ AKADEMİK ÖZGÜRLÜKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ Ayhan Ural* urala@gazi.edu.tr   Yasin Keleş** yasinkeles@giresun.edu.tr *Dr., Öğretim Üyesi, Gazi Üniversitesi / Ankara / TÜRKİYE **Doktora Öğrencisi, Öğretim Görevlisi, Giresun Üniversitesi, Giresun / TÜRKİYE

...giriş Akademik özgürlük, “akademik bir çevre üyelerinin tek tek ya da toplu halde bilgiyi araştırma, inceleme, tartışma, belgeleme, üretme, yaratma, öğretme, anlatma ve yazma yoluyla edinmelerinde, geliştirmelerinde ve iletmelerindeki özgürlükleri” anlamına gelmektedir (WUS, 1988). Üniversitelerde çalışan öğretim elemanlarının bilim üretebilmelerindeki en temel koşut, akademik özgürlük olarak düşünülebilir.

…amaç; Türkiye’deki üniversitelerde çalışan öğretim elemanlarının akademik özgürlüklerine ilişkin görüşlerini belirleyebilmek.

…yöntem –katılımcılar ve verilerin toplanması- …betimsel nitelik taşıyan bu araştırma, farklı üniversitelerde çalışan 395 öğretim elemanının görüşüne dayalı olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında rastgele seçilen, farklı üniversitelerde çalışan 7000 öğretim elemanının e-posta adresinde internet ortamında 4 Haziran- 15 Temmuz tarihleri arasında yanıtlamaya açık tutulmuş olan anketin bağlantısı gönderilmiş ve bu süreç gönüllülük esasına dayalı olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından geliştirilen Akademik Özgürlük Anketi kullanılarak toplanmıştır. Kullanılan anket formu, Lima Bildirgesi (1988) kapsamında kabul edilen akademik özgürlük alanları ile sınırlı olup, 12 ifadeden oluşmaktadır. Araştırmaya katılan öğretim elemanlarının ankette yer alan her bir ifadeye katılım düzeylerini belirlemek üzere 5’li Likert tipi derecelendirme yapılmış ve “Hiç Katılmıyorum”=1, “Az Katılıyorum”=2, “Orta Düzeyde Katılıyorum”=3, “Çok Katılıyorum”=4 ve “Tamamen Katılıyorum”=5 şeklinde puanlandırılarak bilgisayar ortamına aktarılmıştır.

…yöntem İki bölümden oluşan anketin birinci bölümünde öğretim elemanlarının bazı bireysel özellikleri (kadro durumu, çalışılan okul türü, çalışma alanı, cinsiyeti) yer almaktadır. İkinci bölüm ise öğretim elemanlarının akademik özgürlüklerine ilişkin görüşlerini belirlenmesi amacıyla oluşturulan ve 12 maddeyi içeren anketten oluşmaktadır. Bu araştırmada, ankete yönelik uygulanan faktör analizinde anketin toplam varyansın %60’ını açıklayan tek faktör (boyut) altında toplandığı belirlenmiştir.

…yöntem -verilerin çözümlenmesi- …araştırmanın verileri SPSS programı aracılığıyla çözümlenmiştir, …öğretim elemanlarının akademik özgürlüklerine ilişkin görüşleri, anketteki her bir ifadenin frekans ve yüzde dağılımlarının yanı sıra aritmetik ortalaması ve standart sapmasının hesaplanması ile betimlenmiştir. ankete ilişkin güvenirlik analizi için Cronbach’s Alpha (α) katsayısı kullanılmış olup, α=0.94 olarak hesaplanmıştır.

Katılımcıların Demografik Özelliklerine İlişkin Bulgular Cinsiyet f % Çalışma Durumu Kadın 143 36,2 Enstitü 16 4,1 Erkek 252 63,8 Fakülte 294 74,4 TOPLAM 395 100 Yüksekokul 44 10,4 Kadro Durumu Meslek Yüksekokulu 41 11,1 Prof. Dr. 42 10,6 Doç. Dr. Çalışma Alanı Yrd. Doç. Dr. 129 32,7 Fen Bilimleri 122 30,9 Öğr. Gör. Dr./Öğr. Gör 88 22,3 Sağlık Bilimleri 37 9,4 Arş. Gör. Dr. /Arş Gör. 92 23,3 Sosyal Bilimler 236 59,7

(katılım düzeyleri “Hiç=1”, “Az=2”, “Orta=3”, “Çok=4” ve “Tam=5”) Sorulara verilen cevaplara ilişkin ortalama ve standart sapma değerleri Görev yaptığım üniversitede... Ort. s.s 1.Çalışmalarıma müdahale endişesi hissetmem 3,61 1,34 2.İnanç özgürlüğüm ihlal edilmez 3,92 1,17 3.İfade özgürlüğüm sınırlandırılmaz 3,35 1,18 4.Toplanma özgürlüğüm sınırlandırılmaz 3,28 1,21 5.Örgütlenme özgürlüğüm sınırlandırılmaz 3,18 1,15 6.Akademik etkinlikler gereği yapacağım seyahatler sınırlandırılmaz 3,45 1,28 7.Çalışmakta olduğum işten-süreçten çıkarılma kaygısı duymam 3,49 1,31 8.Araştırmalarımı engelleyecek eylemlerle karşılaşmam 1,24 9.Araştırma sonuçlarımı yayınlama özgürlüğüm sınırlandırılmaz 3,97 1.16 10.Kendimi geliştirme çabalarım desteklenir 3,38 11.Öğretimi gerçekleştirme-öğretme özgürlüğüm sınırlandırılmaz. 3,78 1,11 12.Ulusal/uluslar arası akademik işbirliği girişimlerim sınırlandırılmaz 3,77 (katılım düzeyleri “Hiç=1”, “Az=2”, “Orta=3”, “Çok=4” ve “Tam=5”)

Katılımcıların akademik özgürlüklerine ilişkin görüşleri, cinsiyetlerine, çalışma alanlarına (Sosyal Bilimler, Fen Bilimleri, Sağlık Bilimleri) ve çalıştıkları okul türlerine (Fakülte, enstitü, yüksekokul, meslek yüksekokulu) göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir (p>0,05).

Cinsiyetlere İlişkin Farklılıklar Kadın-Erkek Görev yaptığım Üniversitede.... p 1.Çalışmalarıma müdahale endişesi hissetmem 0,704 2.İnanç özgürlüğüm ihlal edilmez 0,394 3.İfade özgürlüğüm sınırlandırılmaz 0,932 4.Toplanma özgürlüğüm sınırlandırılmaz 0,570 5.Örgütlenme özgürlüğüm sınırlandırılmaz 0,052 6.Akademik etkinlikler gereği yapacağım seyahatler sınırlandırılmaz 0,467 7.Çalışmakta olduğum işten-süreçten çıkarılma kaygısı duymam 0,235 8.Araştırmalarımı engelleyecek eylemlerle karşılaşmam 0,657 9.Araştırma sonuçlarımı yayınlama özgürlüğüm sınırlandırılmaz 0,606 10.Kendimi geliştirme çabalarım desteklenir 0,538 11.Öğretimi gerçekleştirme-öğretme özgürlüğüm sınırlandırılmaz. 0,623 12.Ulusal/uluslar arası akademik işbirliği girişimlerim sınırlandırılmaz 0,921 p>0,05

Çalışma Alanlarına ilişkin Farklılıklar Sosyal Bilimler-Fen Bilimleri-Sağlık Bilimleri Görev yaptığım Üniversitede p 1.Çalışmalarıma müdahale endişesi hissetmem 0,840 2.İnanç özgürlüğüm ihlal edilmez 0,980 3.İfade özgürlüğüm sınırlandırılmaz 0,830 4.Toplanma özgürlüğüm sınırlandırılmaz 0,839 5.Örgütlenme özgürlüğüm sınırlandırılmaz 0,905 6.Akademik etkinlikler gereği yapacağım seyahatler sınırlandırılmaz 0,823 7.Çalışmakta olduğum işten-süreçten çıkarılma kaygısı duymam 0,299 8.Araştırmalarımı engelleyecek eylemlerle karşılaşmam 0,964 9.Araştırma sonuçlarımı yayınlama özgürlüğüm sınırlandırılmaz 0,555 10.Kendimi geliştirme çabalarım desteklenir 0,372 11.Öğretimi gerçekleştirme-öğretme özgürlüğüm sınırlandırılmaz. 12.Ulusal/uluslar arası akademik işbirliği girişimlerim sınırlandırılmaz 0,907 p>0,05

Çalışılan Kuruma İlişkin Farklılıklar Enstitü-Fakülte-YO-MYO Görev yaptığım Üniversitede p 1.Çalışmalarıma müdahale endişesi hissetmem 0,348 2.İnanç özgürlüğüm ihlal edilmez 0,932 3.İfade özgürlüğüm sınırlandırılmaz 0,077 4.Toplanma özgürlüğüm sınırlandırılmaz 0,072 5.Örgütlenme özgürlüğüm sınırlandırılmaz 0,163 6.Akademik etkinlikler gereği yapacağım seyahatler sınırlandırılmaz 0,438 7.Çalışmakta olduğum işten-süreçten çıkarılma kaygısı duymam 0,907 8.Araştırmalarımı engelleyecek eylemlerle karşılaşmam 0,712 9.Araştırma sonuçlarımı yayınlama özgürlüğüm sınırlandırılmaz 0,550 10.Kendimi geliştirme çabalarım desteklenir 0,801 11.Öğretimi gerçekleştirme-öğretme özgürlüğüm sınırlandırılmaz. 0,787 12.Ulusal/uluslar arası akademik işbirliği girişimlerim sınırlandırılmaz 0,836 p>0,05

Katılımcıların akademik özgürlüklerine ilişkin görüşleri, kadro durumlarına göre bazı ifadelerde anlamlı bir farklılık göstermektedir (p<0,05).

İfade özgürlüğüm sınırlandırılmaz Katılımcıların Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşlerinin Kadro Durumlarına Göre Karşılaştırılması Görev yaptığım Üniversitede, Kadro n Ort. s.s F p Çoklu karşılaştırma Çalışmalarıma müdahale endişesi hissetmem Arş. Gör./Arş. Gör. Dr. 92 3,61 1,33 1,751 0,138 Doç. Dr. 44 3,70 1,37 Prof. Dr. 42 3,93 1,40 Yrd. Doç. Dr. 129 3,67 Öğr. Gör. /Öğr. Gör. Dr. 88 3,32 1,21 İnanç özgürlüğüm ihlal edilmez 3,88 1,13 0,365 0,834 4,02 1,09 4,05 1,17 3,83 1,23 İfade özgürlüğüm sınırlandırılmaz 3,28 1,18 4,224 0,002* a 3,73 1,15 b 3,81 1,11 3,31 3,07 *p<0,05

Katılımcıların Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşlerinin Kadro Durumlarına Göre Karşılaştırılması Görev yaptığım Üniversitede, Kadro n Ort. s.s F p Çoklu karşılaştırma Toplanma özgürlüğüm sınırlandırılmaz Arş. Gör./Arş. Gör. Dr. 92 3,28 1,22 2,582 0,037* a Doç. Dr. 44 3,43 1,19 b Prof. Dr. 42 3,71 1,04 Yrd. Doç. Dr. 129 3,27 1,30 Öğr. Gör. /Öğr. Gör. Dr. 88 3,02 1,08 Örgütlenme özgürlüğüm sınırlandırılmaz 3,08 1,14 2,576 3,34 3,55 0,94 3,26 1,23 2,94 1,10 Akademik etkinlikler gereği yapacağım seyahatler sınırlandırılmaz 1,26 0,046* 3,66 1,18 3,93 1,37 3,33 *p<0,05

Katılımcıların Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşlerinin Kadro Durumlarına Göre Karşılaştırılması Görev yaptığım Üniversitede, Kadro n Ort. s.s F p Çoklu karşılaştırma Çalışmakta olduğum işten-süreçten çıkarılma kaygısı duymam Arş. Gör./Arş. Gör. Dr. 92 3,21 1,36 6,355 0,000* a Doç. Dr. 44 4,05 1,14 b Prof. Dr. 42 4,10 1,06 Yrd. Doç. Dr. 129 3,29 1,40 Öğr. Gör. /Öğr. Gör. Dr. 88 3,50 Araştırmalarımı engelleyecek eylemlerle karşılaşmam 3,36 1,21 2,459 0,045* 3,84 1,18 4,00 1,23 3,62 1,26 3,56 Araştırma sonuçlarımı yayınlama özgürlüğüm sınırlandırılmaz 3,83 1,19 1,198 0,311 4,14 1,17 4,24 3,95 3,92 1,11 *p<0,05

Katılımcıların Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşlerinin Kadro Durumlarına Göre Karşılaştırılması Görev yaptığım Üniversitede Kadro n Ort. s.s F p Çoklu karşılaştırma Kendimi geliştirme çabalarım desteklenir Arş. Gör./Arş. Gör. Dr. 92 3,20 1,19 1,073 0,370 . Doç. Dr. 44 3,57 1,27 Prof. Dr. 42 1,25 Yrd. Doç. Dr. 129 3,35 1,32 Öğr. Gör. /Öğr. Gör. Dr. 88 3,43 1,14 Öğretimi gerçekleştirme-öğretme özgürlüğüm sınırlandırılmaz 3,63 1,11 2,404 0,049* a 3,98 b 4,19 0,86 3,70 1,16 3,78 1,03 Ulusal/uluslar arası akademik işbirliği girişimlerim sınırlandırılmaz 3,62 1,18 1,312 0,265 4,00 0,99 3,77 3,72 0,96 *p<0,05

…sonuç Öğretim elemanlarının akademik özgürlük alanlarına ilişkin ifadelere katılım düzeyleri orta düzeyde yoğunlaşmıştır. Öğretim elemanları örgütlenme özgürlüklerinin sınırlandırıldığını düşünmektedir. Öğretim elemanlar araştırma sonuçlarını yayınlayabilme konusunda kısıtlanmadıklarını düşünmektedir. İfade özgürlüğünün sınırlandırılması, Çalıştıkları süreçten çıkarılma kaygısı, Toplanma ve Örgütlenme özgürlüklerinin sınırlandırılması, Akademik etkinlikler gereği yaptıkları seyahatlerin sınırlandırılması... konularında Profesör ve Doçent dışındaki kadrolarda görev yapan öğretim elemanlarının daha olumsuz görüş bildirmişlerdir

…öneri uygulayıcılara... …özellikle öğretim üyesi dışındaki kadrolarda bulunan öğretim elemanlarının akademik özgürlüklerine ilişkin görüşlerinin, öğretim üyesi kadrosundaki öğretim elemanlarının görüşlerine göre olumsuz yönde farklı olması ve katılımcıların genelinin akademik özgürlüklere ilişkin görüşlerin çok olumlu olmaması, ilgili kurumlar tarafından dikkate alınmalıdır.

…öneri Araştırmacılara, …her bir akademik özgürlük alanı, öğretim elemanlarının kadro durumlarına göre ayrı ayrı incelenmelidir.

…kaynakça Büken, N. Ö. (2006). Türkiye Örneğinde Akademik Dünya ve Akademik Etik. Hacettepe Tıp Dergisi, 37, s.164-170. Malche, A. (1939). İstanbul Üniversitesi Hakkında Rapor. İstanbul, Devlet Basımevi. Ortaş, İ. (2004). Öğretim Üyesi ya da bilim insanı kimdir? Pivolka, 3(12), s.11-16. WUS (1988). Lima Bildirgesi. 6-10 Eylül 1988, Lima, Peru. http://yogm.meb.gov.tr/LimaBildirgesi.htm). Erişim Tarihi: 04.04.2010.

…teşekkür ederiz Ayhan Ural Yasin Keleş urala@gazi.edu.tr yasinkeles@giresun.edu.tr