Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Girişimcilik Öğr. Gör. Seda AKIN GÜRDAL. PAZARLAMA İŞLEVİ Temel Pazarlama Kavramları.
Advertisements

ISL 202 Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Uluslararası Pazarlama Araştırması Metodolojisi
Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Tüketici
E- Pazarlama Nedir? Pazarlama, bir ürünün tüketici tarafından bilinmesi, talep edilmesi ve alınmasını sağlayan, bu çerçevede, birçok bileşeni bulunan planlanmış.
Fiyat ve Fiyatlandırma
Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi
Pazarlama Çevresi.
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Pazarlama İlkeleri.
Pazarlamanın Tanımı Pazarlama, İşletme amaçlarına ulaşmayı sağlayacak mübadeleleri gerçekleştirmek üzere, ihtiyaç karşılayacak malların, hizmetlerin ve.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
Uluslararası Pazarlama Araştırması
MUSTAFA DOĞRU MALCILAR ANADOLU LİSESİ
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
“ekonomik, sosyal ve kültürel gereksinmelerini karşılayabilmek için
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
ÖRGÜTSEL DEĞİŞMEYİ YÖNLENDİREN İÇ GÜÇLER
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TOPLUMSAL YAPI Gülen SARI.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Altıncı Bölüm: Pazar Bölümlendirme, Hedefleme,Konumlandırma
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
PAZARLAMADA FİYATLAMA
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
İK MAKALESİ.
İŞ YÖNETİM STRATEJİLERİ
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Tedarik Zinciri Yönetimi:
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
Bölüm 8. Hedef Pazar Seçimi
Lojistik ve Lojistik Operasyonlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
Hizmet Pazarlamasında Dağıtım Kavramı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KALKINMA EKONOMİSİ DERS KONULARI
Uluslararası İşletme Yönetimi
Pazarlama anlayışındaki gelişmeler-1
Bilgi Yönetimi Uygulamaları II
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
7. ÜRETİM VE MALİYETLER.
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
İKTİSADA GİRİŞ I DERS 7 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.
6.2.3.PAZAR BÖLÜMLENDİRMESİ VE HEDEF PAZAR SEÇİMİ
Sanal ve Şebeke Örgütleri
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Tüketici Davranışları
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar

Pazar gerçek yada potansiyel alıcıların oluşturduğu bir grup pazar karşılanacak ihtiyaç ve istekleri olan, harcayacak bir geliri bulunan ve bu geliri harcama isteği olan kişi ve örgütlerden oluşur

Tüketici Çeşitleri Satın alma amacına göre Nihai tüketiciler Endüstriyel veya örgütsel tüketiciler

Satın Alma Amacına Göre Pazar Çeşitleri Tüketici pazarları Endüstriyel veya örgütsel pazarlar. Uluslararası pazarlar

4 O

Pazarlama Miyopluğu Tüketicinin gerçekte ne istediğini anlamaksızın ürünleri satın almak istediğini zannetmek veya tüketicinin ihtiyacı olan şeyin sizin ürününüz olduğunu düşünmek literatüre pazarlama miyopluğu olarak geçmiştir.

Tüketici Pazarlarının Özellikleri Tüketici pazarının demografik özellikleri, Tüketici pazarının ekonomik özellikleri Tüketici davranış ve özellikleri.

Tüketici Pazarlarının Demografik Özellikleri Toplam nüfus miktarı Nüfus artış hızı Nüfusun coğrafik dağılımı Nüfusun kentlere ve kırsal alana dağılımı Nüfusun yaş dağılımı Nüfusun cinsiyet dağılımı Aile yapısı ve özellikleri Irk, din ve benzeri özellikler Eğitim düzeyi, meslek, çalışan - çalışmayan nüfus dağılımı

Tüketici Pazarlarının Ekonomik Özellikleri Genel ekonomik durum Gelir Gelir Dağılımı Tüketici kredileri Harcama biçimi

Tüketici Pazarlarının Genel Özellikleri Alıcı sayısı çok fazladır Satın alınan miktar ve bunların değerleri düşüktür. Satın alma işlemini gerçekleştirenler usta alıcılar değildirler

Pazar Çevresi ve Tüketici Trendlerindeki Değişim Küreselleşme Rekabet yapısında değişim Yavaşlayan Pazar büyüme oranları Modalaşma Mikro pazarları oluşumu Ürünler arasındaki farklılıkların azalması Dağıtım kanallarında yaşanan hızlı değişim

Örgütsel (Endüstriyel) Pazarlar Üretmek, kiraya vermek, tekrar satmak, fonksiyonlarını devam ettirmek amacıyla mal ve hizmet satın alan kişi ve kuruluşların oluşturduğu pazarlar

Örgütsel Pazar Çeşitleri Üretici pazarı. Satıcı veya aracı pazarı. Hükümet pazarı Kar amacı gütmeyen kuruluşların oluşturduğu pazar

Örgütsel Pazarların Temel Özellikleri Endüstriyel talep türetilmiş taleptir Endüstriyel talep inelastiktir. Endüstriyel talep fazla dalgalanır Pazarın bilgi düzeyi yüksektir Alıcı sayısı azdır Satın alınan miktar yüksektir Alıcı davranışları farklıdır Satınalma kararını verenlerin kim olduğu kolayca belirlenemez Reklam yerine kişisel satış yaygındır Bir tek satıcı yerine birden fazla kaynaktan satınalma faaliyeti gerçekleştirilir Bölgesel toplanma görülür

Pazarlar için dört aşama Ortaya çıkma Büyüme Olgunluk Düşüş

Büyüyen Pazarlar Yeni rakiplerin pazara giriş yaptığı pazarlar Liderin pazar payını artırmaya çalıştığı, takipçi işletmelerin de pazar payı elde etmek üzere rekabet ettiği pazarlar

Büyüyen Pazarlarda Fırsatlar ve Riskler Büyüyen pazarlarda pazar payı elde etmek daha kolaydır Pazar payı elde etme olgun bir pazara göre büyüyen bir pazarda daha değerlidir.

Yeni pazarlar Tamamen yeni pazar Mevcut pazarın yeniden oluşturulması Zorunlu görülenlerin kaldırılması Hiç yapılmayanların yapılması Yüksek olanların azaltılması Düşük olanların artırılması