Etkili Bir Seminer Nasıl daha iyi bir seminer verebiliriz?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Advertisements

Yrd.Doç.Dr.Levent Malgaca,2010
ETKİLİ SUNUM TEKNİKLERİ
DÖRDÜNCÜ DÖNEM KANITA DAYALI TIP UYGULAMALARI Dr. Zeynep İnce, 2 Ocak 2013.
“Proje Adı” “Müşteri Kurum” “Yürütücü Kuruluşlar”.
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ
D İ L DİLİM SENİ DİLİM DİLİM KESERİM
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
HALKA İLİŞKİLER VE FAALİYETLERİ
HASTA EĞİTİMİ (SAĞLIK EĞİTİMİ)
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi
PROJE NEDİR? Önceden belirlenmiş bir süre içerisinde;
POWERPOINT SUNUM İLKELERİ
Hazırlayan: Çağlar KÜPELİ
Öğretim Durumlarını Planlama
ANKOS 3. ULUSLARARASI TOPLANTISI 6-7 HAZIRAN 2003 ANKARA.
Mustafa Kemal YALINKILIÇ
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARLARININ HAZIRLANMASI
HAYAT KAYNAĞIMIZ SU Etkili Sunu Hazırlama.
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Brifing ve Sunum Hazırlama Teknikleri
Bilimsel Yöntemin Adımları. 1. Bir Soru Sorun:  Bilimsel yöntem, gözlemlerinize ilişkin bir soru sorduğunuz zaman başlar. Nasıl, Ne, Ne zaman, Kim, Hangi,
Dr. Yener ATASEVEN Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi
EĞİTİCİLERİN EĞİTİMİ SEMİNERİ 08-10/12/2009
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ÖDEV-BAŞARI Sevgili Öğrenciler;Ödevin eğitim hayatınızda çok önemlidir. Ödevin amaçları şunlardır Derse hazırlıklı gelmek Derste öğrenilen konuları pekiştirmek.
Etkili Sunum Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER
Çalışma Yaprağı.
Etkili Sözlü Sunu/bilimsel sunu HazIrlama teknikleri
TARTIŞMA *Tartışma Türleri.
ETKİLİ SUNUM TEKNİKLERİ
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
DİL ANLATIM SLAYT SUNUM&SÖYLEV.
POWERPOINT 2010 KULLANIMI TEMEL SUNUM İŞLEMLERİ
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
ETKİLİ SUNUM TEKNİKLERİ
SUNUM / SUNUŞ.
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 7: Dijitalleştirme eğitimi Arş. Gör. Tolga Çakmak.
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
ETKİLİ SUNUM. SUNUM NEDİR Bir konunun, bir bildirinin, bir araştırma sonucunun dinleyicilere aktarılmasına sunum denir. Sunumda bir çalışma sonucunu açıklama,
ETKİLİ SUNUM NASIL YAPILIR?
Sunum ile iilgil bilgiler. Sunumda Yapılması Gerekenler İnsan hayatı, bir toplumun içinde mevcuttur. Bu toplumda her an insanlarla iletişim içindeyiz.
2. Ders: Poster ve Sunum Hazırlama
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Araştırma Problemini Belirleme
Proje Oluşturma ve Yönetimi
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Öğretimin Planlanması
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
Eğitim Sunusunun Başlığı
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
Eğitim Sunusunun Başlığı
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Etkinliklerini Planlama
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
GRUP TARTIŞMASI YÖNTEMİ
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Etkili Bir Seminer Nasıl daha iyi bir seminer verebiliriz? Osman SEZGİN

İÇERİK İhtiyaca dayalı olmak Hedef kitleyi tanımak Seminer sunusunu hazırlamak Sunum taslağı hazırlamak Sunumu oluşturma Sunum öncesi kontrol Sunum esnasında 1-2-3-4-5 Kişisel Hazırlık Etkili bir sunum için…

İhtiyaca Dayalı Olmak Seminer konusu talep edilen bir konu mu? İhtiyaç analizi yapıldı mı? Böyle bir seminerin ilgi göreceğine ilişkin gerekçeleriniz neler? Dinleyiciler ‘gönüllü’ mü ?

Hedef Kitleyi Tanımak Hedef kitle kimlerden oluşuyor? Genel özellikleri neler? Hedef kitlenin sizin sunumunuzu etkileyici özellikleri neler olabilir?

Seminer Sunusunu Hazırlamak Konu ile ilgili araştırma yapılmalı İlgili kitaplar karıştırılmalı, önemli yerlere göz atılmalı Konu hakkındaki son yayınlar ve/ya güncel durum araştırılmalı Kaynak kişiler ile görüşülmeli İnternetten ilgili materyal araştırılmalı (örn. videolar, görseller, sözler, şiirler vb.) Konu ile ilgili araştırmalara ulaşmaya çalışılmalı

Sunum Taslağı Hazırlamak Sunuda nelere yer vermek istenildiği belirlenmeli (kapsam) Nasıl bir akış izleyeneceği planlanlanmalı (planlama) Kullanılacak materyallere karar verilmeli İlgili materyaller seçilmeli veya hazırlanmalı (broşür, afiş, davetiye, uygulama formları vb.)

Sunumu Oluşturma Taslak üzerinde tartışıp karara vardıktan sonra sunum hazırlanmalı Slaytlara çok fazla yazılı metin koyulmamalı Slaytlarda görseller ve ilgili açıklamalar dengelenmeli Slayt düzeni hedef kitleye uygun olarak hazırlanmalı Sunu 45-60 dk. olarak planlanmalı

Sunum Öncesi Kontrol Sunumdan önce bütün hazırlıklar kontrol edilmeli. Gerekli değişiklik ve düzenlemeler yapılmalı Materyallerin yeterli olduğundan emin olunmalı Seminer salonunda teknik düzenlemeler kontrol edilmeli Seminer salonundaki bütün gerekli hazırlıklar gözden geçirilmeli

Sunum Esnasında 1 BAŞLAMA: Dinlemeye gelenler konuşmacı tarafından selamlanmalı, göz iletişimi kurulmalı Geldikleri için teşekkür edilmeli Konuşmacı kendisini tanıtmalı Sunumun amacı ve kapsamı hakkında kısaca bilgilendirme yapılmalı Dinleyicilerin sunum hakkındaki beklentileri sorulmalı

Sunum 2 GİRİŞ: Dikkat çekici bir giriş yapılmalı (mesela kısa bir öykü, kısa bir video, bir espri, küçük bir uygulama vs.) Konu planlandığı şekilde sunulmalı Konuşmacı, dinleyiciler ile bağlantısını koparmamalı Arada dinleyicilere soru sorma, örnek isteme vs. gibi iletişim yolları kullanılmalı

Sunum-3 GELİŞİM: Konunun ilgili yerleri vurgulanmalı Bilimsel araştırma sonucu, ilgili istatistikler vs. gibi etkileyici bilgiler uygun şekilde yerleştirilmeli Dinleyiciler için yeni ve ilgi çekici bilgiler sunulmalı Uygulamaya dönük olarak yapabilecekleri noktalar vurgulanmalı

Sunum-4 SÜRDÜRME: Sunumu dinleyenlerin ilgisine göre konuşmayı kısaltıp- uzatabilecek esneklikte olmaya çalışılmalı Dikkati sürdürmek için örnek olay, video, uygulama vs. gibi şeyler uygun yerlere yerleştirilmeli Konu dinleyicilerin yaşadıkları durumlarla ilişkilendirilmelidir.

Sunum-5 BİTİRME: Sunu ilginç bir şekilde tamamlanmaya çalışılmalı İlgisini çekenler için kaynak önerilerinde bulunulmalı Dinleyicilere teşekkür edilmeli Soru ve katkıları alınmalı

Kişisel Hazırlık Sunumda konuşmacının kendini iyi hissetmesi için yeterli hazırlık yapılmış olmalı Konuşmacının kendisini iyi hissedeceği şekilde giyinmesi, saçını ve kişisel bakımını ona göre yapması önemlidir. Konuşmacının kendisine gösterdiği özen, kendisini dinlemeye gelenlere verdiği değeri de gösterir Konuşmacı heyecanlandıysa bunu bastırmak yerine seyirciyle/dinleyiciyle bu durumu paylaşmalı, onlara da ifade etmeli

Etkili bir sunum.. Etkili bir seminer vermek, iyi bir sunum yapmak öğrenilen ve geliştirilen bir beceridir Bütün beceriler gibi tekrarlanarak ve hatalar düzeltilerek geliştirilir Bu konuda iyi örnekleri takip etmeye, kendi eksiklerimizi görmeye ve düzeltmeye çalışmalıyız Bize verilen geribildirimleri olgunlukla karşılamalı, savunmaya geçmemeli, onlardan yararlanmaya çalışmalıyız Tenkîde tahammül etmeyen terakkî edemez !

Yaratıcılığımızı kullanmalı ! Etkili bir sunum.. Yaptığımız işi önemsemeliyiz Yaptığımız işi bir “kendini geliştirme fırsatı” olarak değerlendirmeliyiz Her seferinde bir öncekinden daha iyi olmak için çaba harcamalıyız. Yaratıcılığımızı kullanmalı ! ‘herkes gibi’ ya da ‘sıradan’ olmak yerine; farklı, özgün, özel olmak bizin elimizde !..