Nazan Duran Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
BULUT BİLİŞİM M. KÜRŞAT YILDIRIM İÇERİK  BULUT BİLİŞİM NEDİR?  BULUT BİLİŞİM ÖZELLİKLERİ  BULUT BİLİŞİM MİMARİ YAPISI  BULUT BİLİŞİM.
Uzaktan Eğitim Sürecinde Materyal Ortam ve Teknoloji Tasarımı Yusuf DOĞANAY.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Eğitim Teknolojisi ve Kullanımı Yrd. Doç. Dr. Gonca KIZILKAYA CUMAOĞLU Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü T. C. İstanbul.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
UZAKTAN EĞİTİM Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
SUNUCU İŞLETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Ümit ATİLA.  1980’li yıllardan günümüze geldikçe, bilgi toplumuna yönelişte teknolojik rota, telekomünikasyon ve iletişim.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
Tıp ve Sağlık Kuruluşlarında Bilgi Yönetimi. Giriş Akademik tıp ve sağlık bilimleri kuruluşları, hastaneler, sağlığa ilişkin çeşitli dernek ve kuruluşlar.
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI SKOOOL TANITIMI VE SUNUMU 05 Şubat 2016.
EQUIZSHOW.
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Turgay Baş 1.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
UZAKTAN E Ğİ T İ M – 2 “Internet’e Dayalı UE” “E-Ö Ğ RENME”  E-Ö ğ renme  Temel Kavramlar  Tanımı  E-ö ğ renme Ortamları  Ö ğ renme Yönetim Sistemi.
WEBQUEST (WEB MACERASI)
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
WEB TABANLI ÖĞRENME.
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Uzaktan eğitim; - eğitim sisteminden doğan yüksek maliyeti düşürme, geleneksel eğitim modelinden daha yüksek verimin alındığı sanal sınıf ortamında.
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Entegre Müfredat Modeli
Ağ İşletim Sistemleri Öğr. Gör. Arif DAŞ.
Dilek YURTSEVEN Ezgi Arzu GÜNEŞ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Eğitsel Rehberlik.
UZAKTAN EĞİTİM.

DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Doç. Dr. Fevzi HANSU
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
BİLKENT ÜNİVERSİTESİ “e-Campus” Sistemi Bir Sanal Kampüs Çalışması
Osman ÖZKARACA Gazi Üniversitesi, Elektronik-Bilgisayar Eğitimi Bölümü
SUNUM PLANI Neden Dinamik Bölüm Web Sitesi ? Sistemin Özellikleri Akademisyen Modülü Ders Modülü Öğrenci Modülü İçerik Modülü Takvim Modülü Duyuru Modülü.
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Yrd. Doç. Dr. Fevzi HANSU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Proje Yönlendirmeli Öğrenim Ve Temel Bilgi Teknolojileri
UZAKTAN EĞİTİM.
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersinde Online Sınav Uygulaması
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilgehan Arslan, Süreyya Gülnar
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Hastane Bilgi Sistemlerinin Teknik Yönleri
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

e-Öğrenme ve Kurumsal Eğitimde Yeni Yaklaşım: Öğrenim Yönetim Sistemleri Nazan Duran Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar Mühedisliği Anabilim Dalı Ata Önal Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Bilgisayar Mühedisliği Bölümü Ceylan Kurtuluş Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar Mühedisliği Anabilim Dalı

Gündem e-Öğrenme nedir? e-Öğrenme’nin avantajları Öğrenim Yönetim Sistemleri Uygun Öğrenim Sisteminin Belirlenmesi Sonuç

e-Öğrenme Nedir? Nerede Ne Zaman Ne İstersen öğren yaklaşımıyla İnternet Intranet teknolojileri kullanılarak Eğitmen ve öğrencinin farklı fiziksel ortamlarda olduğu bir eğitim tekniğidir.

(USA’da e-öğrenme gurusu) e-Öğrenme Nedir? “Çevrimiçi öğrenme bir kurs alma gibi değildir, sadece masaüstünde e-öğrenme aracına bağlantı sağlama ve kaynakların, iletişimin, performans desteğinin ve yapısal öğrenme aktivitelerinin harmanlanmasıdır” Elliot Masie’a göre (USA’da e-öğrenme gurusu)

e-Öğrenme Kategorileri Asenkron : Kişilerin bilgisayar başında kendi kendilerine eğitim almaları Senkron : Eş zamanlı olarak bir grup öğrenci ve konu öğretmeninin, canlı olarak bilgisayar ortamında, bir sınıfta buluşmaları

Asenkron Eğitim Eş zamanlı olma kısıtı yoktur Daha yaygındır Öğrenci kendini izole edilmiş hissedebilir Öğrencinin motivasyonu azalabilir

Karma Eğitim senkron eğitim veya etkinleştirilmiş asenkron eğitim Başarılı sonuç için Karma Eğitim ! Eğitimin belirli bir kısmının senkron eğitim veya etkinleştirilmiş asenkron eğitim ile yapılması öngörülmektedir. etkinleştirilmiş asenkron eğitim : iletişim araçlarıyla (messanger, forum, vb.) zenginleştirilmiş asenkron eğitim

e-Öğrenmenin Avantajları - I Eğitim zamanını kısaltır Maliyetleri azaltır Öğrenci merkezlidir. Herkes kendi hızında öğrenebilir Kontrollü eğitim yapılır Motivasyonu artırır Zaman ve mekandan bağımsızdır Doğru ve istenilen kaynağa kısa sürede erişilir

e-Öğrenmenin Avantajları - II Öğrenim materyalleri, hızlı değişen koşullara göre, kısa sürede güncellenebilir Raporlama ve istatistiki bilgiler Standartlara uygun eğitim içerikleri Aynı standartta eğitim bilgisi Eşit düzeyde bilgi paylaşımı Görsel nesneler ve simulasyonlar kullanılarak, oyun oynanarak daha kalıcı bir eğitim

ÖYS – Öğrenim Yönetim Sistemleri LMS : Learning Management Systems Öğrenme aktivitelerinin yönetimini sağlayan yazılımlardır.

ÖYS – Öğrenim Yönetim Sistemleri Öğrenme materyali sunma, Sunulan öğrenme materyalini paylaşma ve tartışma, Kurs kataloglarını yönetme, Ödevler alma, Sınavlara girme, Ödev ve sınavlara ilişkin geribildirim sağlama, Öğrenme materyallerini düzenleme, Öğrenci, öğretmen ve sistem kayıtlarını tutma, Raporlar alma gibi işlevleri sağlarlar.

ÖYS Bileşenleri Test İzleme İletişim Kayıt Ulaştırma Takvim ÖYS

Uygun ÖYS’nin Seçilmesi Tüm kurum çalışanları dikkate alınır İhtiyaçlar belirlenir İhtiyaçlar önceliklendirilir ÖYS’nin diğer sistemlerle olması gereken entegrasyonu belirlenir İnsan kaynakları profili, teknolojik altyapı ve bilişim sistemleri analiz edilir e-Öğrenme stratejisi geliştirilir

ÖYS Seçim Kriterleri-I ÖYS’nin işlevselliği Güçlü yönleri ve zaafları Çok dilde kullanım olanakları Uluslararası standartlara (SCORM) uyum Öğrenim İçerik Yönetim Sistemleri ile entegrasyon Alternatif web tarayıcı desteği Diğer kurumsal uygulamalarla uyum Senkron-Asenkron-Karma eğitim mimarisi Versiyon kontrolü İletişim araçları Raporlama İmkanları

ÖYS Seçim Kriterleri-II Sistem mimarisi Sistem performansı Network Görüntü iletimi için kullanılan network bileşenleri Networke yük getirmemek için çözüm seçenekleri Güvenlik sistemi Kullanıcı tanımlama, Kullanıcı doğrulama, Başka güvenlik sistemleri ile entegrasyon Sistem adminliği Seçilen firmanın kurumsal vizyonu, referansları, çözüm ve destek stratejileri

Sonuç Ekonomik değer halini alan bilgiye hızlı ve kolay ulaşmanın en etkili yolu e-Öğrenmedir e-Öğrenme faaliyetlerini kolaylaştırmak ve daha sistematik, planlı bir şekilde gerçekleştirmektir için ÖYS’ler kullanılmalıdır Zaman ve maliyet kaybı olmaması için uygun ÖYS seçilmelidir Uygun ÖYS için e-Öğrenme stratejisi vazgeçilmez bir unsurdur

“İnsana yapılan yatırım, en yüksek getirili yatırımdır”

Kaynaklar Conlon Tom, Visions of change: information technology, education and postmodernism, Edinburgh University, April 2000 (URL:http://www.ingentaconnect.com/content/bpl/bjet/2000/00000031/00000002;jsessionid=1lennnhrmb6ur.victoria) http://www.midriff.net/elearn.asp,15.01.2006, 10:00 http://www.masie.com, 2001 http://www.e-leaningsite.com/elearning/character/ synchr.htm, 14.01.2006, 10:00 Pantazis Cynthia, Maximizing E-Learning to Train the 21 st Century Workforce,2002 (URL:http://www.ipma-hr.org/newsfiles/ 2002_1_pantazis.pdf) Paulsen Flate Morten, Online Education Systems: Discussion and Definition of Terms, July 2002 (URL:http://www.nettskolen.com/forskning/Definition%20of%20Terms.pdf What is an L(C)MS? ,10.01.2006,19:00 (URL:http://www.e-learningsite.com/lmslcms/ whatlms.htm ) R. Polsani Pithamber , Use and Abuse of Reusable Learning Objects, 2003 (URL: http://jodi.ecs.soton.ac.uk/Articles/v03/i04/Polsani/) http://www.e-learningcentre.co.uk , 09.01.2006, 09:00 http://www.clomedia.com/content/templates/ clo_feature.asp?articleid=91&zoneid=29) , 08.01.2006,19:00

TEŞEKKÜRLER