1. Hafta: Tanışma ve dersin içeriğinin tanıtılması

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Duran Uygur
Advertisements

Eğitim Paradigmaları Dr. Şirin KARADENİZ.
Biyoistatistik ve Araştırma Yöntemleri
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ GENÇLİK ARAŞTIRMALARI VE UYGULAMA MERKEZİ FAALİYET SUNUMU Merkez Müdürü / Prof. Dr. AYLİN GÖRGÜN BARAN.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Yorumlayıcı Paradigma ve Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneğindeki Yeri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI
İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI
Öğretim Tasarımı
İKTİSADA GİRİŞ-I.
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: SIRALAMA
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Din Sosyolojisinin Doğuşu ve Gelişimi
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Biyoistatistik ve Araştırma Yöntemleri Ders Programı
Gestalt Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
PERFORMANS YÖNETİMİ -1. Hafta-
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
REFORM HAREKETLERİ.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
HEMŞİRELİĞİN TARİHÇESİ ve DOĞASINI OLUŞTURAN KAVRAMSAL ÇERÇEVE
OYUN KURAMLARI Doç. Dr. Ender DURUALP.
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
BÜTÜNLEŞİK ÖĞRETİM MARETYAL TASARIMI
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Öğrencilerin dersten beklentilerini öğrenme Dersi içeriği paylaşımı
DOÇ. DR. GONCA POLAT ARŞ.GÖR.CİHAN ASLAN TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
Öğretimin Planlanması
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
DERS İÇERİĞİNİN TANITILMASI
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Doç. Dr. İhsan ÇAPCIOĞLU 6. Hafta: Sosyal yapı, kurumlar ve din
SHB-101 SOSYOLOJİ TOPLUMSAL GRUPLAR, KURUMLAR VE FORMEL ÖRGÜTLER DOÇ
Doç. Dr. İhsan ÇAPCIOĞLU 4. Hafta: Sosyal davranış örüntüleri ve din
Giriş Yrd. Doç. Dr. Ege Akgün.
1. FELSEFE, DİN VE DİN FELSEFESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Programdan Sorular.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI ToplumSAL DEĞİŞME DOÇ
OKUL TEMELLİ ÖNLEYİCİ REHBERLİK ve PSİKOLOJİK DANIŞMA
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GÖRSEL SOSYOLOJİ Prof. Dr. Hayriye ERBAŞ.
Temel Kavramlar Yrd. Doç. Dr. Ömer KUTLU.
Uluslararası İlişkiler Disiplininin Kuramsal Gelişimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
SOS407 – Kadın Çalışmaları
Sunum transkripti:

1. Hafta: Tanışma ve dersin içeriğinin tanıtılması Din Sosyolojisi I Doç. Dr. İhsan ÇAPCIOĞLU 1. Hafta: Tanışma ve dersin içeriğinin tanıtılması

Dersin amacı Bu derste, din toplum ilişkileri, dini inanç, ibadet ve uygulamaların toplumsal niteliği ve değişiminin yanı sıra dini gruplaşmalara ilişkin bilgi, beceri ve tutumların geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin içeriği Sosyolojinin temel kavram, kuram ve kuramcıları, sosyolojinin ve din sosyolojisinin tarihçesi, din ve toplum etkileşimi, dinin topluma ve toplumun dine etkisi çeşitli boyutlarıyla incelenmektedir.

Derste işlenecek konuların haftalara göre dağılımı Bu derste sırasıyla aşağıdaki konuların ele alınması planlanmaktadır: 2. Hafta: Sosyoloji ve din ilişkisi 3. Hafta: Sosyal etkileşim ve din 4. Hafta: Sosyal davranış örüntüleri ve din 5. Hafta: Sosyo-kültürel bağlam ve din 6. Hafta: Sosyal yapı, kurumlar ve din 7. Hafta: Dini-sosyal gerçekliğin inşası

Derste işlenecek konuların haftalara göre dağılımı 8. Hafta: Dini-sosyal gerçekliğe eleştirel yaklaşım 9. Hafta: Sosyal zaman ve din 10. Hafta: Sosyal mekan ve din 11. Hafta: Dini sosyalleşme 12. Hafta: Din mi, kült mü? 13. Hafta: Dini etkileyen sosyal hayat 14. Hafta: Sosyal hayatı etkileyen din

Dersin kazanımları Bu derste, öğrencinin aşağıdaki kazanımları elde etmesi hedeflenmektedir: 1) Din sosyolojisinin araştırma alanlarına ilişkin bilgileri analiz etmek, 2) Din sosyolojisindeki kuramsal yaklaşımlar arasındaki temel farkları değerlendirmek, 3) Sosyoloji, toplum ve din sosyolojisi ile ilgili temel kavramları doğru kullanmak, 4) Din sosyolojisindeki araştırma yöntemlerini seminer, ödev ve diğer çalışmalarında kullanıp örneklendirmek, 5) Toplumsal içerikli dini meseleleri bilimsel bakış açısıyla yorumlamak.

Dersin işlenişi Bu derste, konu öğretim üyesi tarafından ana hatlarıyla anlatıldıktan sonra öğrencilerin katkıları alınacaktır. Bu çerçevede soru-yanıt, tartışma, örnek olay ve problem çözme gibi yöntemlerin yanı sıra, münazara tekniği kullanılacaktır. Ayrıca vakaya dayalı öğrenme ve problem temelli öğrenme yaklaşımlarından da yararlanılması planlanmaktadır.

Dersin kaynakları Dersin ana kaynağı Phil Zuckerman tarafından yazılan ve Türkçesi Din Sosyolojisine Giriş adıyla yayımlanan çalışmadır. Yardımcı kaynaklar ise şunlardır: Phil Zuckerman, Din Sosyolojisine Giriş (3. Baskı), Birleşik Kitabevi Yayınları, Ankara 2012. Inger Furseth & Pal Repstad, Din Sosyolojisine Giriş: Klasik ve Çağdaş Kuramlar, Birleşik Kitabevi Yayınları, Ankara 2011. Niyazi Akyüz & İhsan Çapcıoğlu (ed.), Ana Başlıklarıyla Din Sosyolojisi (4. Baskı), Grafiker Yayınları, Ankara 2012. Niyazi Akyüz & İhsan Çapcıoğlu (ed.), Din Sosyolojisi El Kitabı, Grafiker Yayınları, Ankara 2012. Mehmet Ali Kirman, Din Sosyolojisi Terimler Sözlüğü, Rağbet Yayınları, İstanbul 2011. Ünver Günay, Din Sosyolojisi, İnsan Yayınları, İstanbul 2001.