SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ISO 9001 : 2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kalite Kavramı.
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
PROGRAM – PROJE YÖNETİMİ YÖNETİŞİM
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
ZEYNEP ALPTEKİN GÖLCÜK ASKER HASTANESİ
KAYSERİ SANAYİ ODASI KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. İSO VE EN * ISO NEDİR? * 1947 yılında kurulan ve yaptığı standardizasyon çalışmaları sonucu sanayiye, ticarete.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
KRİZ YÖNETİMİ ÖDEVİ HAZIRLAYANLAR: MURAT KOÇ
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ & İÇ TETKİKÇİ EĞİTİMİ
1 T.C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ KALİTE YÖNETİM PRENSİPLERİ Yrd. Doç. Dr. FATİH ÖZBEY 2007.
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI VE YOL HARİTASI. İÇ KONTROL İç kontrol genel olarak idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi, ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri 2. Hafta.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ KURULUŞ TANITIMI TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 10) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
Bölüm 10 Takımlar.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İş Sağlığı ve Güvenliği
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Süreç Yönetimi.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Toplam Kalite Yönetimi
Kalite nedir? Kalite nedir? Kalite “ bir mal veya hizmetin müşteri beklenti ve gereksinimlerini karşılayabilme yeteneğidir” diye de tarif edilebilir. Tüketicilerin.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
YÖNETİM SORUMLULUĞU. Yönetim Kalite politikasını oluşturmuştur. Yönetim kalite politikasında belirlenen değerlere sadık kalmayı taahhüt etmiş ve politikasını.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
Kalite Yönetimi Yrd.Doç.Dr. Murat Tanık.
ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri
YÖNETİMİ GÖZDEN GEÇİRME TOPLANTISI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Sunum transkripti:

SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU

TS EN ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ

KALİTE NEDİR ?

» Sözlüklerde kalite; “Mükemmellik, üstünlük derecesi” olarak tanımlanmaktadır. (Webster’s ve Oxford Sözlükleri) » Kalite: Ürün ya da hizmeti ekonomik bir yoldan üreten ve tüketici isteklerine cevap veren bir üretim sistemidir. (JIS -Japon Sanayi Standartlar Komitesi) » Kalite: Bir ürün veya hizmetin belirlenen ya da olabilecek ihtiyaçları karşılama kabiliyetine dayanan özelliklerin toplamıdır. (ISO 8402 -TSE 9005) » Kalite: Bir hizmetin veya ürünün isteklere uygunluk derecesidir.(EOQC -Avrupa Kalite Kontrol Organizasyonu)

» Kalite, kullanıma uygunluktur (Dr.J.M. JURAN) » Kalite, ihtiyaçlara uygunluktur (P.B.CROSBY) Kalite, esnekliktir (Talepleri karşılamak için değişmeyi göze almak ve bu konuda istekli olmaktır) » Kalite, müşteri memnuniyetidir. » Kalite, verimliliktir. » Kalite, bir hayat felsefesidir. » Kalite, bir yaşam tarzıdır.

KALİTE YÖNETİMİ PRENSİPLERİ

TS EN ISO9001:2015 MÜŞTERİ ODAKLILIK LİDERLİK ÇALIŞANLARIN BAĞLILIĞI PROSES YAKLAŞIMI İYİLEŞTİRME DELİLE DAYALI KARAR VERME İLİŞKİ YÖNETİMİ

MÜŞTERİ ODAKLILIK Nedir: Üniversitemiz için müşteri iç ve dış paydaşlarımızdır. Özelliklede öğrencilerimiz çok önemli yere sahiptir Neden Önemli: İç ve dış paydaşların güveninin kazanılması ve süreklilik sağlanması, başarıyı da sürekli hale getirir.   Faydaları: Üniversitemizin değerinin artması Paydaş memnuniyetinin ve sadakatinin artması Devamlılığın sağlanması Türkiye’den ve dünyanın her yerinden tercih edilmek Öğrenci sayısının artması

LİDERLİK Nedir: Liderler, kişilerin kalite amaçlarına ulaşması ve katılımcı olması için amaç ve yön birliği sağlamalıdır. Neden Önemli: Amaç ve yön birliğini yaratmak adına stratejileri, politikaları, süreçleri ve kaynakları dengeler.   Faydaları: Etkinlik ve verimliliği artırma Proseslerin daha iyi koordinasyonu Kuruluşun fonksiyonları arasındaki iletişimi

ÇALIŞANLARIN BAĞLILIĞI Nedir: Değer yaratma ve sunma yeteneğini artırmak için, her seviyesinde yetkin, güçlendirilmiş ve bağlı çalışanların olması Neden Önemli: Etkinlik ve verimlilik için her seviyede çalışanın katılımı önemlidir. Faydaları: İyileştirme faaliyetlerine çalışanların katılımını artırma Kişisel gelişimi ve yaratıcılığı artırma Çalışan memnuniyetini artırma Gruplarda /takımlarda bilgi ve deneyimi serbestçe paylaşma Paydaşlar için değer yaratmaya odaklanma fırsatları yaratma Amaçlar için yaratıcı ve yenilikçi olma

PROSES YAKLAŞIMI Nedir: Prosesler arası ilişkiler bir sistemin parçası olduğunda daha etkin verimli faaliyetlerle öngörülebilir ve tutarlı sonuçlara erişilebilir.   Neden Önemli: KYS birbiriyle ilişkili proseslerden oluşur. Sistemin ve performansının iyileştirilmesi ve sonuçların anlaşılması açısından önemlidir. Faydaları: Anahtar proseslere odaklanma ve iyileştirme fırsatlarını yakalama Proses çıktılarının tutarlı ve öngörülebilir olmasını sağlama Etkin proses yönetimi ile performansın iyileştirilmesi, kaynakların etkin kullanımı İlgili tarafların güvenini sürekli kılma

İYİLEŞTİRME Nedir: Başarılı kuruluşlar her zaman iyileştirme odaklıdır. Neden Önemli: Bir kuruluşun mevcut performans seviyesinin sürdürülmesi, iç ve dış durumlarla ilgili değişiklere tepki verebilmesi ve yeni fırsatların yaratılması için iyileştirme önem arz etmektedir. Faydaları: Kurumsal yetenek, paydaş memnuniyeti ve proses performanslarında iyileşme Kök sebeplerin belirlenmesi, düzeltici faaliyetlerin izlenmesinde odaklanma İyileştirme için sürekli öğrenme İnovasyon faaliyetlerinde artış İç ve dış risk ve fırsatlara karşı hazırlıklı olma kabiliyetinde artış

DELİLE DAYALI KARAR VERME Nedir: Karar vermenin veri ve bilginin analizine bağlı olarak yapılması istenen sonuçlara ulaşmayı sağlar. Neden Önemli: Delile dayalı veri analizi objektif ve güvenilir karar vermeyi sağlar. Faydaları: Karar verme sürecinde iyileşme Amaçlara ulaşma yeteneği ve proses performansında iyileşme Geçmiş kararların etkinliğini değerlendirme yeteneğinde artış

 İLİŞKİ YÖNETİMİ Nedir: Kuruluşlar sürekli başarı için ilgili taraflarla olan ilişkilerini yönetmelidirler. Neden Önemli: İlgili taraflar kuruluşun performansı üzerinde etkilidirler. İlişkilerin yönetilmesi, performans üzerinde olumlu etki sağlar. Faydaları: İlgili taraflar ve ilişkilerin tanımlanması Amaç ve değerlerin karşılıklı anlaşılması Tedarik zinciri yönetiminde iyileşme Amaç, değer ve kaynakların paylaşılması, ilişkili risklerin tespit edilmesi

PUKÖ MODELİ

RİSK TABANLI DÜŞÜNME ISO 9001:2015 versiyonunda en önemli revizyonlardan biri “Önleyici yaklaşım”ın Kalite Yönetim Sisteminin tek bir bileşeni olması yerine riski baz alan sistematik bir yaklaşım olarak tüm sisteme yayılmış olmasıdır. “Risk tabanlı düşünme” kavramı ISO 9001:2015’in giriş maddesinde proses yaklaşımının tamamlayıcı bir kısmı olarak anlatılmıştır.

REKTÖRKÜĞÜMÜZ BÜNYESİNDE YÜRÜTÜLEN KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ÇALIŞMALARI

Her birim iç kontrol sekmesini aktif hale getirdi ve bu sekme içerisinde -Görev Tanımlarına -Organizasyon Şemalarına -İş Akış Şemalarına -Vizyon, Misyon başlıklarına yer verildi.

Birimler yapmış oldukları faaliyetler ile ilgili Proseslerini, KYS sisteminin şartlarına uygun şekilde oluşturdu. Proseslerin etkinliğini arttırmak, olabilecek olumsuz durumlara karşı önlem almak adına Risk ve Fırsatlar belirlendi, her risk için bir aksiyon planı oluşturuldu. Prosedürler oluşturularak sistemin etkinliği arttırıldı.

Kalite Yönetim Sisteminin yapmamızı istediği İç Tetkik süreci, 6 kişilik bir ekip ile aktif ve etkin bir şekilde gerçekleştirildi. Yerinde yapılan tetkikler ile, olumsuz durumlara anında müdahale edilerek gerekli düzeltmeler ve iyileştirmeler gerçekleştirildi.

Haftalık toplantılar yapılarak farkındalık oluşturuldu. Birimlerden gelen talep doğrultusunda yerinde toplantılar gerçekleştirilerek sürekli bilgi akışı sağlandı.

İç ve dış paydaşlar, kuruluşun bağlamı, ilgili tarafların ihtiyaç ve beklentileri, kalite politikası vb. başlıklar yeniden gözden geçirildi ve gerekli düzenlemeler yapıldı. Selçuk Üniversitesi Rektörlüğü Kalite El Kitabı yazılarak tüm bu bilgiler bir arada toplandı.

Bundan sonraki süreçte; Periyodik toplantılar, iç tetkikler, anketler, düzeltici faaliyetler, iyileştirici faaliyetler, istatistiki çalışmalar yapılarak sistemin sürekliliğinin sağlanması hedeflenmektedir. Süreklilik, sistemin olmazsa olmazlarındandır.

TEŞEKKÜRLER…