KAVRAM HARİTALARI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Prof. Dr. Ahmet Arıkan Gazi Ü niversitesi Gazi Eğitim Fakültesi OFMAE Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı.
Advertisements

Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENMEYİ İSTİYORUM, FAKAT... BENİM STİLİM NE? Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Bilgisayar Temelli Materyaller Arş. Gör. Esin ERGÜN Dr. Ümmühan AVCI YÜCEL Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme.
Matematik Öğretimi Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
Program Tasarım Modelleri
Genel Öğretim İlkeleri EBİM altunsaray altunsaray.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Öğrenci İsmi ENGELLİ TÜRLERİ SOSYOLOJİ ENGELLİLİK FİZYOLOJİ ENGELLİLİK PSİKOLOJİ ENGELLİLİK FİZİKSEL ENGELLİ RESİMLER
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
Uzamsal Düşünme Mekanda konum Parça-bütün ve Alan ilişkisi
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
OKUL ÖNCESİNDE.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
Öğretimin Uyarlanması
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Bilginin Organizasyonu
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖZELLİK FAKTÖR KURAMI.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ
Etkili Öğretmen Kimdir?
Eğitsel Rehberlik.
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
ŞEKİLLER.
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ÜRETEÇLERİN BAĞLANMASI VE KIRCHOFF KANUNLARI
Test Geliştirme Süreci
ÖĞRENME STİLLERİ.
KAVRAM HARİTALARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
B. ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Her ülkenin sistemi ne olursa olsun, eğitim politikasının en üst seviyede amacı, bireyi topluma yararlı hale getirmektir. BİREYİ TOPLUMA YARRLI HALE GETİRME;
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Öz, Akran ve Grup Değerlendirmeleri
Sunum transkripti:

KAVRAM HARİTALARI

Kavram Haritası Nedir? Kavram haritalarında; Çember veya kutu içerisinde yer alan kavram ve fikirler hiyerarşik bir şekilde yapılandırılır. Kavramlar arasındaki ilişkiler, kavramları birleştiren bir çizgi ile belirtilir. Aynı seviyedeki kelimeler birincil ilişkileri gösterir. Çapraz bağlantılar (kavram haritasının farklı alanlarındaki kavramlar arasındaki ilişkiler) vardır. Olay ve kavramlara ilişkin spesifik örnekler yer alır. Verilen bir kavramın anlamını açıklamaya yardımcı öğeler vardır.

Kavram Haritası Örnekleri

Örnek #1

Örnek #2

Örnek #3

Örnek #4

Örnek #5

Örnek #6

Örnek #7

Örnek #8

Örnek #9

Örnek #10

YANLIŞ Kavram Haritası… Madde Dönüşümü Analizi – Akış Şeması

Örnek 11

Kavram Haritası Kullanımı Beyin Fırtınası Desteği Yeni fikirlerin oluşturulması ve planlaması aşamasında yol gösterir. Çalışma Yardımcısı Etkili not almayı yönlendirir, yeni öğrenilen kavramları özetler, yansıtıcı düşünmeye biçim veya etkinlik katar. Öğretim Aracı Görsel ve şematik bir özet sunar, karmaşık ilişkileri gösterir, algı yanlışlarının belirlenmesini ve giderilmesini sağlar.

Ders Öncesi ve Sonrası Değerlendirmeler Öğretmenlere, öğrencilerin ön bilgilerini anlamalarında yardımcı olur. Öğrencilerin kendi öğrenme kapsamlarını oluşturmasına ve konuya odaklanmalarına yardımcı olur. Öğretmenlerin, kavram yanlışlarını bir an önce belirlemelerini sağlar.

Kavramsal Değişim ile Öğrenme Öğrencilerin kendilerine ait fikirleri, zihinsel modelleri, kelime dağarcıkları vb. (doğru veya yanlış) vardır. Öğrencilerin varolan bilgileri ile yeni öğrenilen bilgileri arasında ilişki kurması, içselleştirme açısından önemlidir. İkinci dil öğrenimi

Çevre için Bilim ve Teknolojiden Örnekler Verilen okuma parçasındaki önemli fikirlerin kavram haritasını yapın. Basit kavram haritaları oluşturun, yeni eklenen bilgiler doğrultusunda güncelleyin. Atmosfer sistemi Çevreye ilişkin kavramları karşılaştıran ve farklılıklarını gösteren iki kavram haritası yapın. Küresel Isınma – Ozon Tabakasındaki delik Kurbağaların neslinin tükenmesinin nedenleri

Uygulama Bu tür uygulamaların öğrencilere sağladığı yararlar nelerdir? Öğretmenlere sağladığı yararlar nelerdir? Kavram haritalarının güçlü yanları ve sınırlılıkları nelerdir?

Kaynaklar http://classes.aces.uiuc.edu/ACES100/Mind/CMap.html http://www.ed.gov/databases/ERIC_Digests/ed407938.html http://www.coun.uvic.ca/learn/program/hndouts/map_ho.html http://www.inov8.engr.psu.edu/faculty/cmap.htm http://www.inspiration.com http://www.inspiration.com/inspclass.html Novak, J. D. The Theory Underlying Concept Maps and How To Construct Them. URL: http://wwwcmap.coginst.uwf.edu/info/ http://www.inspiration.com/diagrams/ed/conceptmap2.html http://www.zirvedagcilik.org/dersNotlari/meteorolojii.htm