DÜŞÜNME.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Advertisements

Değerli Arkadaşlar, aşağıdaki sorular 7. ve 8. sınıflar için özel hazırlanmış dil bilgisi kitabımızdan yararlanılarak oluşturulmuştur. Kendi okulumuzda.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
Hopfield Ağı Ayrık zamanSürekli zaman Denge noktasının kararlılığı Lyapunov Anlamında kararlılık Lineer olmayan sistemin kararlılığı Tam Kararlılık Dinamik.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
DİYARBAKIR 2008.
Gereksinim Analizi ve Varlık Ba ğ ıntı Diyagramı Sibel SOMYÜREK.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
Paragraf Nedir? & Herhangi bir yazının bir satırbaşından öteki satırbaşına kadar olan bölümüdür. & Duygu, düşünce, istekleri anlatım tekniklerinden yararlanarak.
Program Tasarım Modelleri
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Hazırlayan İSMAİL ŞAHİNER. SORU ÇÖZERKEN!!! Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur. Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur.
İLETİŞİM VE EĞİTİM Bölüm 5 1. İletişim nedir?
İLETİŞİM VE ETİK SUNUMU İREM KAYAHAN G İLETİŞİM SÜRECİNİN AŞAMALARI VE ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ.
3. ÜNİTE.
Uzamsal Düşünme Mekanda konum Parça-bütün ve Alan ilişkisi
Metinlerin Sınıflandırması
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
Problem Çözme ve Algoritmalar
Ruh Sağlığının Ölçütleri
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Program Tasarım Modelleri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
KELİME-SÖZCÜK NEDİR? Cümlenin anlamlı en küçük birimlerine ya da tek başına anlamı olmadığı hâlde cümle içinde anlam kazanan anlatım birimlerine kelime.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ders 8 Değerlendirme ve kavram öğretimi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
KÜMELER HAZIRLAYAN : SELİM ACAR
OKUMA-YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
EMPATİK İLETİŞİM 1.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
PROBLEM ÇÖZME VE ALGORİTMALAR
Eğitsel Rehberlik.
Gözde Görüntü Oluşumu ve Göz Kusurları
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bilişsel Gelişim.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
Öğrenme Psikolojisi Kuramlar: Sosyal Bilişsel Öğrenme
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Oyun İçine Gömülü Öğretim
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
Sınıfın İlişki Düzeni.
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
SOSYAL PSİKOLOJİ 1. DERS.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
ÖĞRENME.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
ÜNİTE 15 ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
SINAV KAYGISI VE ÇOCUK RUH SAĞLIĞI
Sunum transkripti:

DÜŞÜNME

DÜŞÜNME İnsan, karşılaştığı engelleri ortadan kaldırmak için, içinde bulunduğu durumu yorumlar, geçmiş yaşantılarıyla edindiği bilgi ve becerilere dayanarak, problemini çözmeye çalışır. Böylelikle karşılaştığı problem üzerinde düşünür. İnsan Düşünerek Problemi Çözer Kelime, tasarım, kavram, işaret)

Düşünme, geçmiş yaşantıları içeren sembolik işaretler düzenidir Düşünme, geçmiş yaşantıları içeren sembolik işaretler düzenidir. Sembollerin, birbirini çağırarak, bir düşünme zinciri oluşturmasıdır, 1 ÇAĞRIŞIMLI (Serbest) DÜŞÜNME Hayal Kurma (İmgeleme) 2. YÖNELTİLMİŞ (Düzenli) DÜŞÜNME Eleştirel Düşünme Her insan geleceğe ilişkin hayaller kurar. Herhangi bir olay, varlık eleştirilir Rüya Sorun Çözme Doyurulmayan istek ve ilgiler, gece uykuda rüya olarak görülür. Her insan, günlük yaşantısında bir çok problemle karşılaşır. a- (Çağrışım) Serbest Çağrışım Yaratıcı Düşünme Belli bir konu üzerinde durmaksızın düşünceler birbirini çağırır. b- Güdümlü Çağrışım Belli bir konu üzerinde, bütün düşünceler birbirini çağırır. Bilim teknik ve güzel sanatlar alanında yeni eserler vermeye yardım eder.

Çağrışımlı Düşünme Hayal Kurma (İmgeleme) Rüya: Serbest Ve Güdümlü Çağrışım:

insana ileriyi düşünerek enerji verirse Hayata renk katıyorsa insana ileriyi düşünerek enerji verirse İnsanı ulaşacağı amaca güdülerse Günlük sıkıntıları azaltabiliyorsa. Hayal Kurma Yararlıdır. Gerçekler inkar edilirse Karşılaşılan engelleri yenme gücü etkileniyorsa Gece sabahlara kadar uyunmuyorsa insanlardan kaçıp yalnızlık tercih ediliyorsa Hayal Kurma Zararlıdır.

Eleştirel düşünmenin özellikleri Sorun (Problem) Çözme: Yöneltilmiş Düşünme Eleştirel Düşünme: Yapıcı Eleştirel Düşünme Pekiştirici Objektif Eleştirel düşünmenin özellikleri Sorun (Problem) Çözme: Yaratıcı Düşünme:

Sorun çözme davranışını engelleyen durumlar Başka bir yol denersem içeri daha çabuk mu girerim? İnsanın Yerleşik Alışkanlıkları Çoğunlukla kapıyı zor açan bir kısmın, her gün kapıda bir süre uğraşması Pisagor Teoremi Ağacın boyu bu teorem ile ölçülecek. Belli bir çözüm yolunun sadece belli bir konuda kullanılabileceği düşüncesi. Geometri dersinde öğrenilen bir kuramın sadece o derse ait olduğunun düşünülmesi Bu sorulan biliyordum AMA.... Duyguların ağır basması. Sınav korkusunun başarıyı engellemesi Gece yarısı sabah öğle aynı konu ve…. Bir sorun üzerinde uzun süre düşünmek. Bütün gün çalışan öğrencinin konuyu anlamaması. Sorun çözme davranışını engelleyen durumlar

Yaratıcı Düşünme: Yaratıcı düşünme yolu ile bir eserin ortaya çıkarılması, genel olarak dört aşama gösterir. Hazırlık Devri: Düşünürün, kendine kaynaklar bularak bilgiler elde etmesi, hazırlık çalışmalarını yapması. Kuluçka Devri: Zihinde toplanan düşünce ve bilgilerin hızla gelişmesi. Düşüncenin Hızla Ortaya Çıkması: Zihinde gizlice gelişen düşüncelerin, birden bire bir gün ortaya çıkması. İspatlama Devri: Sanatçı, düşünce ve duygularını çeşitli yollarla anlatarak kanıtlar.

DÜŞÜNMENİN ARAÇLARI: DİL VE KAVRAM Bireyler arasındaki iletişimi sağlayan dil, sembollerden oluşur. Semboller bir varlığı ya bir işi ya da soyut bir durumu anlatırlar, harflerle, rakamlarla, resim, işaret ve şekillerle gösterilebilirler. İletişim ve düşünmede kullanılan işaretler, doğal ve yapma olmak üzere ikiye ayrılır. Örnek; gülümseme, mutluluğun işaretidir. Doğal işaretlerle, işaret edilen nesne ile sembol arasında bağ kendiliğinden kurulur. Örnek, Duman, ateşin varlığını, gök gürlemesi yağmurun yağacağını gösterir. Yapma işaretler, insanların yarattıkları ve ortaklaşa benimsedikleri işaretlerdir, sembollerdir. Örneğin, çiçek kelimesi, bir semboldür. Aslında, çiçeğin kendisi değildir.

İnsanlar isteklerini, duygularını başkalarına iletmek için konuşma (ses sembolleri) yanında, yüz ve beden hareketlerinden (mimik ve jestlerden) yararlanır, yazılı işaretlerde de kullanırlar. Biyopsikolojik beden dilimiz olan anlatım jestleri evrenseldir. Kavram Kavramlar, akıl yürütme sonucu meydana gelir. Kavram, birçok yönden birbirinden tamamen farklı olan durumların ortak yönlerini temsil eder Örnek: "Kuşlar" kelimesi, bir kavramdır. Kuş niteliği taşıyan canlılar, bu kelime ile anlatılır. Kuşlardan, "Kanarya" kelimesi, kuşlar kelimesinden ana az bir genellik gösterir ancak yine de bir kavramdır.

Van Kedisi Kediler Aslangiller Memeliler Kavramlar, özelden genele gittikçe soyutlaşırlar. Varlık veya olayın özel nitelikleri azalır, genel nitelikleri artar. Ayşe’nin sınıfı konukseverdir Ayşe’nin okulu konukseverdir Türkler konukseverdir Ayşe konukseverdir Ayşe'nin konukseverliğinden söz edildiğinde, onun bu özelliğine ilişkin birçok özel yön gösterilir. Türkler konukseverdir denildiğinde, genel ve soyut bir kavram belirtilmiş olur.