Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Figen ŞENGÜL 1, Gülşah SEYDAOĞLU 2 Çukurova Üniversitesi, (1) Adana Sağlık Yüksek Okulu, (2)Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD Hemşirelik Eğitim Modellerinin.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
GENÇ YETİŞKİNLERDE YAŞAM DOYUMUNUN YORDAYICISI OLARAK UMUT, DAYANIKLILIK VE İYİMSERLİK Makbule Kalı Soyer Ayşin Satan 13. Ulusal.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik Doç.Dr. Ertuğrul GELEN.
İKİDEN ÇOK (K) ÖRNEKLEM TESTLERİ. BAĞIMSIZ GRUPLARA İLİŞKİN HİPOTEZ TESTLERİ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri Mann-Whitney U testi Wilcoxon İşaretli Sıra testi BBY252 Araştırma.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Bilimsel Araştırma Yöntemleri De ğ işkenler İ smail GÜLEÇ.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
HİPOTEZ TESTLERİ VE Kİ-KARE ANALİZİ
Adem Civan** Ramazan Arı*** Alpaslan Görücü** Mehmet Özdemir**
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
T- Testİ: ORTALAMALAR ARASI FARKLARIN TEST EDİLMESİ
Deneme Modelleri Neden-sonuç ilişkilerinin sorgulandığı araştırma türleridir. Deneme ve tarama modelleri arasındaki fark nedir? Deneme modellerinde amaçlar.
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
M Arş. Gör. Dr. Esranur AKBULUT
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
NOT VERME VE MEZUNİYET.
ENGELLİ ÇOCUKLARI TANIMA VE DEĞERLENDİRME
Ergun, S.1, Koçak, S.1, Devrilmez, E.1, Tek, T.1
Entegre Müfredat Modeli
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Prof. Dr. Mehmet Küçük
Öğretmenlerin Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojilerini Kullanma Konusundaki Yeterlilik Algılarına İlişkin Bir Değerlendirme Fatma Kübra ÇELEN & Prof.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Arş. Gör. Dr. Seyhan ERYILMAZ TOKSOY
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
PARAMETRİK HİPOTEZ TESTLERİ
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
BENZETİM Prof.Dr.Berna Dengiz 13. Ders Çıktı Analizi
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
31 Ocak - 2 Şubat 2007 Dumlupinar Üniversitesi Kütahya
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
PROGRAM DEĞERLENDİRME
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Test Puanlarının Yorumlanması: Standart Puanlar
Tezin Olası Bölümleri.
Bilgilendirme Toplantısı
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
8.Hafta ANCOVA Kovaryans Analizi
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 1
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Türkiye’de medyaokuryazarlığı eğitimi
5.Hafta Varyans Analizi -ANOVA
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
Dönem 2 Biyoistatistik Uygulama
ARAŞTIMALARDA YÖNTEM.
Nimet IŞIK Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İlköğretim Bölümü
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Sunum transkripti:

Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ UZAKTAN EĞİTİMDE ÖNEMLİ BİR BOYUT: ÖĞRETMEN ADAYLARININ E-HAZIRBULUNUŞLUKLARI Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ

GİRİŞ E-öğrenme Stratejilerinin Yükseköğretimde kullanılması Bireysel özelliklerin ve değerlerin BT tercihlerindeki etkisi E-öğrenme’ye yönelik Hazırbulunuşluk düzeylerinin belirlenmesinin önemi Geliştirme ve başarılı uygulamalar Kabul etme faktörü ve teknolojik yenilikleri benimseme Akademik Bilişim 2013

AMAÇ Türkiye’deki üniversitelerin e-öğrenme yaklaşımına yönelik ilgileri Öğrencilerin ve öğretim elemanlarının e-öğrenmeye hazırbulunuşluk düzeylerinin belirlenmesinin önemi Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının e-öğrenme stratejilerinin eğitimde geliştirilmesi ve kullanımına yönelik olarak hazırbulunuşluk düzeylerini yeterlilik ve tutum bazında belirlemek ve e-öğrenmenin uygulanmasında ortaya çıkabilecek olası engelleri ortaya çıkarmaktır. Akademik Bilişim 2013

YÖNTEM - ÖRNEKLEM Özel bir üniversitede Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü’nde birinci, ikinci ve üçüncü sınıflarında öğrenim gören 91 öğrenciden (49 Kadın ve 42 Erkek) oluşmaktadır. Akademik Bilişim 2013

YÖNTEM – VERİ TOPLAMA E-öğrenmeye karşı hazırbulunuşluk – yeterlilikler ve tutumlar (Sadik, 2007) 51 madde ve 8 olası engel durumları için çoklu seçim soruları Yeterlilikler faktörü Cronbach alfa güvenirlik katsayısı .91 Tutumlar faktörü Cronbach alfa güvenirlik katsayısı .87 Akademik Bilişim 2013

YÖNTEM – VERİ ANALİZ Öğretmen adaylarının hazırbulunuşluk düzeylerini gösteren alt faktör ölçek maddelerinin ortalama değerleri, standart sapmaları ve yüzdelik frekans dağılımları betimsel analiz ile test edilmiştir. Yeterlilik ve tutum faktörlerin faktörlerin kadın ve erkek öğrenciler ile öğrenim görülen sınıflar arasında hazır bulunuşluk açısından anlamlı bir fark olup olmadığı bağımsız örneklemler t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılarak test edilmiştir. Çoklu karşılaştırmalı test – Scheffe Testi Akademik Bilişim 2013

BULGULAR – I (E-Öğrenme Yeterlilikleri) Yeterlilik faktörü cinsiyete göre farklılık gösteriyor mu? Erkek öğrenciler (X = 3.72) kadın öğrencilere (X = 3.63) oranla daha yüksek e-öğrenme yeterliliklerine sahip, anlamlı bir fark yok. Yeterlilikler - %22 Teknik Yeterlilikler - %16,5 Pedagojik Yeterlilikler - % 27,5 Yeterlilik faktörünün cinsiyet değişkenine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek üzere yapılan bağımsız örneklemler t-testi sonuçları Cinsiyet N X SS sd t P Kadın 49 3.63 .42 89 .91 .37 Erkek 42 3.72 .57   Akademik Bilişim 2013

BULGULAR – I (E-Öğrenme Yeterlilikleri) E-öğrenme yeterlilikleri sınıflara göre farklılık gösteriyor mu? Scheffe testi sonuçlarına göre üçüncü sınıfta öğrenim gören öğrencilerin (X = 3.84) e-öğrenmeye karşı yeterliliklerinin birinci sınıftaki öğrencilerden (X= 3.45) daha fazla olduğu belirlenmiştir. Yeterlilik faktörünün öğrencilerin sınıflarına göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek üzere yapılan tek yönlü varyans analizi (ANOVA) sonuçları ANOVA Sonuçları Sınıf N X SS Var.K. KT sd KO F p 1. Sınıf 20 3.45 .49 Gruplar Arası 2.07 2 1.04 4.50 .014 2. Sınıf 34 3.65 Grup İçi 20.25 88 .23   3. Sınıf 37 3.84 .47 Toplam 22.31 90 91 3.68 .50 Akademik Bilişim 2013

BULGULAR – II (E-Öğrenme Tutumlar) E-öğrenme tutumlari Tutumlar - %49,5 Kaygı - % 38,5 Güven - % 48,4 Beğenme - % 66,0 Önem - % 29,7 Akademik Bilişim 2013

BULGULAR – II (E-Öğrenme Tutumlar) E-öğrenme cinsiyete göre farklılık gösteriyor mu? Kadın öğrencilerin (X = 4.03) erkek öğrencilere oranla (X = 3.97) daha yüksek tutuma sahip, anlamlı bir fark yok. Tutumlar faktörünün cinsiyet değişkenine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek üzere yapılan bağımsız örneklemler t-testi sonuçları Cinsiyet N X SS sd t P Kadın 49 4.03 .28 89 -.85 .39 Erkek 42 3.97 .41   Akademik Bilişim 2013

BULGULAR – II (E-Öğrenme Tutumlar) E-öğrenme tutumlari sınıflara göre farklılık gösteriyor mu? Scheffe testi sonuçları- üçüncü sınıfta öğrenim gören öğrencilerin (X = 4.11) e-öğrenmeye karşı tutumlarının diğer iki sınıf öğrencilerinden daha olumlu olduğu elde edilmiştir. Aynı şekilde ikinci sınıftaki öğrencilerin (X = 4.00) birinci sınıftaki öğrencilerden (X = 3.77) daha olumlu tutuma sahip oldukları belirlenmiştir. Tutumlar faktörünün öğrencilerin sınıflarına göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek üzere yapılan tek yönlü varyans analizi (ANOVA) sonuçları ANOVA Sonuçları Sınıf N X SS Var.K. KT sd KO F p 1. Sınıf 20 3.77 .46 Gruplar Arası 1.53 2 .76 7.42 .001 2. Sınıf 34 4.01 .28 Grup İçi 9.06 88 .10   3. Sınıf 37 4.12 .26 Toplam 10.58 90 91 3.99 .34 Akademik Bilişim 2013

BULGULAR – III (E-öğrenmenin geliştirilmesi ve uygulanması karşısındaki engeller) E-öğrenme’nin geliştirilmesi ve kullanımının önündeki engellerin temel istatistik verileri Engeller N Frekans Dağılımı (%) Bilgi eksikliği 51 56 Eğitim eksikliği 62 68.1 E-öğrenme derslerini geliştirmek için zaman yetersizliği 29 31.9 Teknik destek eksikliği 77 84.6 Yetersiz yazılım ve donanım 66 72.5 Yüksek iş yükü 20 22 Diğer nedenler 2 2.2 Engel Yoktur Akademik Bilişim 2013

SONUÇ E-Öğrenme Yeterlilikleri E-Öğrenme Tutumları Engeller Programdaki pedagojik derslerin fazlalığı Yaklaşımın tüm öğrenciler üzerinde ortak bir vurgu yapması Birinci sınıftaki genel derslerin fazlalığı E-Öğrenme Tutumları Beğenme ve Güven – ana bilim dalı kazanımları Tüm öğrencilerin ortak tutum sergilemeleri Öğrenim görülen program dahilinde daha fazla teknolojik kavram ve yaklaşım ile karşılaşılması Engeller Teknik Destek, Yetersiz yazılım ve donanım  e-öğrenmenin yüksek öğretimdeki başarı ölçütleri Akademik Bilişim 2013

TEŞEKKÜRLER Akademik Bilişim 2013