Bilim, Bilim Felsefesi, Bilimsel Araştırma ve Paradigmaları, Pozitivist Paradigma, Postpozitivist Paradigma.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BBY606: Araştırma Yöntemleri
Advertisements

BLG 368 Yöneylem Araştırması Serkan Türkeli. İlk hikayemiz Biri Thales’e sorar: “Sana göre dünyada biricik devamlı olan şey nedir?” –“Ümit” der; “zira.
KONUMUZ BİLİM FELSEFESİ.
Deneysel Yöntem BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Aile Hekimliği Uzmanlık Eğitiminde Alan Eğitiminin Yeri ve Önemi
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Egzersiz ve Spor Psikolojisi
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ARAŞTIRMANIN RAPORLAŞTIRILMASI
EMRE ŞİMŞEK E-Anket.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
BİLİMSEL YAZIM TEKNİĞİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
MÜHENDİSLİK MATEMATİĞİ MAK 2028
©McGraw-Hill Education, 2014
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Raporlaştırma
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
MEDİKAL BİYOLOJİ.
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
YEŞİL KİMYA ECZ 297- Laboratuvar Güvenliği 13. Hafta
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bazı Doğrusal Olmayan Sistemler
Nitel Araştırma Desenleri (Etnografya)
Endüstri Mühendisliği Bölümü
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Geniş Ölçekli Testlerde Madde Yapıları
Test Geliştirme Süreci
ÖDE6024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ ARAŞTIRMA
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Oyunun Başlaması ve Tekrar Başlaması
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
SOSYAL PSİKOLOJİDE YÖNTEM
Tipik Performans Testlerinde Geçerlik
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
KARMA YÖNTEM.
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Tezin Olası Bölümleri.
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YRD. DOÇ. DR. EDA ÖZDİLER KÜÇÜK
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
8.Hafta ANCOVA Kovaryans Analizi
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
İçerik Analizi Sözel, yazılı ve diğer materyallerin içerdiği mesajı anlam ve/veya dilbilgisi açısından nesnel ve sistematik olarak sınıflandırma, sayılara.
Nitel Araştırma Süreci
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Ders İçeriği Nicel araştırma adımları
Nitel Araştırmalar.
1. HAFTA.
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
John Austin ve H.L.A. Hart’ın Hukuk Pozitivizm Anlayışları
3. HAFTA Bilimsel Araştırmada Temel Kavramlar
ÇAĞDAŞ VARLIK GÖRÜŞLERİ VE BİR VARLIK OLARAK İNSAN
PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Bilimsel araştırma türleri (Deneysel Desenler)
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
Öz, Akran ve Grup Değerlendirmeleri
KİMYA DERSİNİ SEVMENİN YOLU
Sunum transkripti:

Bilim, Bilim Felsefesi, Bilimsel Araştırma ve Paradigmaları, Pozitivist Paradigma, Postpozitivist Paradigma

Pozitivist Paradigma Pozitivizm, araştırma süreçleri bağlamında, bilginin ancak katı bilimsel yöntemlerle üretilebileceğini savunan düşünce sistemidir. Pozitivist bilim insanları tarafsız olmaya, istatiksel ölçmelere, sayılabilir durumlara ve gözlenebilir olaylara çok önem verirler. Çünkü kuram oluşturmaları, herkes için geçerli yasalar koymaları ancak bu elementler hassasiyetle göz önünde tutulursa mümkün olacaktır (Scale, 2000). Pozitivistlere göre gerçeklik insanlara bağımlı değildir; tek başına doğada vardır (Guba ve Lincoln, 1994).

Pozitivist Paradigma… Pozitivist düşünürler bilimsel yöntemi yapılan ölçmelerin doğruluğu ve kesinliğinin bir göstergesi olarak görürler ve uygulanmasında ısrarcı olurlar (Henning, Van Rensburg ve Smit, 2004). Pozitivist metodolojinin amacı sebep sonuç ilişkilerini açıklamaktır. Araştırma soruları ve hipotezler yapılan deneylerle test edilir ve cevaplanırlar. Bu sebeple deneysel desenler pozitivist bilim insanları için önemlidir (Creswell, 2009).

Post Pozitivist Paradigma Post pozitivizm, esasında pozitivist araştırma yaklaşımlarını desteklemeyen ve karşısında duran birden fazla araştırma yaklaşımının toplandığı bir paradigmadır (Zammito, 2004). Post pozitivist paradigmalar altında yorumlayıcı (interpretive) ve eleştirel (critical) yöntemler vardır (Alaranta, 2006). Her ne kadar, pozitivist görüş gerçeği ortaya çıkarmak gibi bir hedef belirlese de post pozitivist anlayış, gerçeğin doğru bir şekilde ortaya çıkması için sebatla çalışmak gerektiği üzerinde durur, hatta bu gerçeğe hiç ulaşma imkanı olmasa bile.

Kaynaklar Alaranta, M. (2006) Combining Theory-Testing and Theory-Building Analyses of Case Study Data. Paper presented at the European Conference on Information Systems, Göteborg, Sweden. URL http://is2.lse.ac.uk/asp/aspecis/20060059.pdf Cohen, L., Manion, L., ve Morrison K. (2000). Research Methods in Education (5th Edition). London: Routledge Falmer. Creswell, J. W. (2009). Research Design. London: Sage Guba, E. G., & Lincoln, Y. S. (1994). Competing paradigms in qualitative research. In N. K. Denzin & Y. S. Lincoln (Eds.) Handbook of Qualitative Research (pp. 105-117). London: Sage Publications. Fraenkel, J.R., Wallen, N.E. ve Hyun, H.H. (2012). How to Design and Evaluate Research in Education (8th edition). USA: McGraw-Hill Kuhn, T.s: (1970). The Structure of Scientific Revolutions. Chicago: University of Chicago Press Neumann, W.L. (2014). Social Research Methods (7th edition). Essex: Pearson Education Limited Hayman, J.L. (1968). Research in Education Scale, C. (2000). The Quality of Qualitative Research. London: Sage Zammito, J.H. (2004) A Nice Derangement of Epistemes: Post-Positivism in the Study of Science from Quine to Latour. Chicago: The University of Chicago Press