BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
+ Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi. + Sunum İçeriği Eğitim Fakültesi Tarihçesi Eğitim Fakültesinin Şu Anki Durumu Öğrenci/Öğretim Elemanı Sayısı.
KALİTE ETİKETLERİ VE ÖDÜLLER Ayşe SAYLIK TR Ulusal Destek Servisi.
Özel Hastane Web Sitelerinin Sağlık Turizmi Kapsamında Analizi
ERASMUS. Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Erasmus öğrenci öğrenim hareketliliği, Standart veya Genişletilmiş Erasmus Üniversite Beyannamesi ve yükseköğretim.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM ve GİRİŞİMCİLİK EĞİTİM PROGRAMI TÜRKİYE İŞ KURUMU.
 1 – 5 Yaş Grubu  6 Yaş Anaokulu  7 – 16 Yaş İlk öğretim  Lise Eğitimi İSVEÇ EĞİTİM SİSTEMİ.
Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN
Farabi Değişim Programı Tanıtımı. Farabi Programı, Yüksek Öğretim Kurum- ları arasında, öğrenci ve öğretim üyesi değişim programıdır. Erasmus ile benzerlik.
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
UNI-SET Toplantı Notları
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
SAĞLIK TURİZMİNDE ÖNEMLİ TIBBİ DESTİNASYONLAR 1. Sağlık Turizminde Öne Çıkan Destinasyonlar Global ölçekte değerlendirildiğinde son yılda bazı ülkelerin.
Prof. Dr. Hayati BEŞİRLİ 01 Temmuz 2016 Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler ve Fen Bilimleri Enstitüleri.
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri Bölümü
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Jeoloji Mühendisliği Bölümü
TED Üniversitesi Alt Başlık Tarih:.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
SUMMER Work and Travel Program 2012.
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
Mehmet halil ibrahim hekimoğlu mesleki ve tEknik anadolu lisesi 2016 / 2017 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALAN – DAL TANITIM ÇALIŞMALARI kONYA – 2017 Hazırlayan.
HARRAN ÜNİVERSİTESİNE VE İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİNE
Adıyaman Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
Hazırlayan ve Sunan Ayşegül ARSLAN
BAP Desteği (Bilimsel Araştırma Projeleri)
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
İhracat Genel Müdürlüğü
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
ULUSLARARASI CAMBRIDGE PROGRAMLARI
«Tarımsal Eğitimin Adresi»
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
Cube Organization Presents.
Yrd.Doç. Dr. Mustafa ASLAN Harran Üniversitesi Kurum Koordinatörü
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Ankara Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ EDEBİYAT FAKÜLTESİ COĞRAFYA BÖLÜMÜ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ODTÜMİST MENTORLUK PROGRAMI
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Çevre teknikeri kimdir?
YURT DIŞINDA HAZIRLIK PROGRAMI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI
6569 Sayılı Kanunla değiştirilen 2547 Sayılı Kanunun 44
Çevre teknikeri kimdir?
ARAŞTIRMANIN YAZILMASI II: BİÇİMSEL KOŞULLAR
Sunum transkripti:

BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ TURİZM İŞLETMECİLİĞİ BÖLÜMÜ 2018

Turizm İşletmeciliği Bölümü, Boğaziçi Üniversitesi bünyesinde kökleri 1976’ya uzanan, 4 yıllık, İngilizce eğitim verilen, Türkiye’de turizm, seyahat ve konaklama yönetimi alanlarında en yüksek puanlı öğrencileri kabul eden Bölümdür. Boğaziçi Üniversitesi’nin stratejik hedefleri doğrultusunda, akademik başarıları ve eğitim kalitesiyle küresel ölçekte tanınan bir eğitim kurumu olmayı hedefleyerek, toplumun genel refahına ve gelişimine katkıda bulunur.

AKADEMİK KADRO Saygın üniversitelerde eğitim almış 10 tam zamanlı akademisyen (2 Profesör, 2 Doçent, 3 Dr. Öğr. Üyesi, 3 Öğretim Görevlisi) ve 14 yarı zamanlı Öğretim Görevlimiz vardır.

AKADEMİK KADRO TAM ZAMANLI Prof. Dr. Maria Dolores Alvarez Prof. Dr. Bengi Ertuna Doç. Dr. Aysa İpek Erdoğan Doç. Dr. Kıvanç İnelmen Dr. Öğr. Üyesi Burçin Hatipoğlu Dr. Öğr. Üyesi Stella Kladou Dr. Öğr. Üyesi Duygu Salman- Öztürk Öğr. Gör. Dr. Nevra Ersarı Öğr. Gör. Dr. Özen Kırant-Yozcu Öğr. Gör. Cüneyt Argun Genç YARI ZAMANLI Prof. Dr. Perran Akan Prof. Dr. Bülent Himmetoğlu Doç. Dr. Sevil Acar-Aytekin Dr. Akgün İlhan Dr. Ahmet Uşaklı Dr. Harun Emre Yıldız Av. İlker Ünsever Rana Ufuk Akın Eylem Atalay Mehmet Durukanoğlu Meral A. Karageyim Özlem Kınık Burçak Gülen Morhayım Banu Yılmaz-Kolankaya

Projelerimiz ve Stratejik Ortaklıklar Trakya Kalkınma Ajansı ile ortak hazırlanan Trakya Sürdürülebilir Turizm Master Planı UNDP ve Anadolu Efes ile ‘Sürdürülebilir Turizm’ projesi Avrupa Birliği Yiyecek ve İçecek Eğitimi konusunda “Trakya Bölgesindeki Yiyecek İçecek Mesleki Eğitim Okullarında Kalitenin Arttırılması” başlıklı proje TUROB ile ortak yürütülen ‘İstanbul Otellerinin 360 Derece Değerlendirmesi’ San Diego State Üniversitesi ile sürekli düzenlenen sürdürülebilir turizm geliştirme projeleri George Washington Üniversitesi ile ortak proje destekleri Bölümümüzün yönettiği çeşitli projeler ve stratejik ortaklıklar var. Tercih noktasında bunun da bir bölüm için çok önemli olduğunun altını çizmek isterim. Zira bu projeler ve ortak çalışmalar sayesinde bölümler bilgi üretiyor, üretilen bu bilgi ulusal ve uluslararası seviyede paylaşılıyor. Bu projelere öğrenciler de dahil oluyor. Öğrencilerimiz bu projelere ne kadar sık dahil olurlarsa o kadar çok şey öğreniyorlar. Her projede kendilerine katkı sağlıyorlar. Kalkınma ajansları, STK’larla yaptığımız ortak çalışmalar var. San Diego State ile yürüttüğümüz bir program var. Amerika’dan buraya gelen öğrencilerle bizim lisans ve lisansüstü öğrencilerimizi biraraya getirip proje çalışmaları yürütüyoruz.

Boğaziçi Üniversitesi’nin bu çevrede konumlanmış 4 kampüsü var: Güney, Kuzey, Hisar, Uçaksavar kampüsleri. Biz şu anda Güney Kampusteyiz. Bizim bölümümüz benden önce sunumları olan diğer iki bölümle Yönetim Bilişim Sistemleri ve Uluslararası Ticaret Bölümleriyle beraber Hisar Kampüs’de yer alıyor. Görmediyseniz kısa bir ziyaret yapmanızı öneririm. Seçmeli dersler ve dil dersleri farklı kampüslerde olduğunda öğrencilerimiz kampüsler arasında gidip geliyorlar. Benim zamanımda yoktu ama artık kampüsler arası Shuttle sistemi sayesinde bu problem olmuyor. Bölüm dersleri Hisar Kampüste yapılıyor.

Buradaki resimlerde görünmüyor ama yarı-olimpik, kapalı bir yüzme havuzu ve büyük bir fitness salonumuz da var.

DERSLER Turizm ve seyahat endüstrisi: 18 ders İşletme ve yönetim: 18 ders Hukuk ve sosyal bilimler: 12 ders Ekonomi ve finans: 6 ders Matematik ve istatistik: 4 ders 2. yabancı dil: (en az) 4 ders Araştırma ve proje: 2 ders

PROGRAM – 1. YIL 1. DÖNEM Turizm Endüstrisine Giriş Anadolu Uygarlıkları Ekonomi I Psikolojiye Giriş İşletme Matematiği Serbest Seçmeli 2. DÖNEM Çevre ve Turizm Turizm End. için Bilişim Sistemleri Ekonomi II İş Dünyasında İletişim Yönetim Prensipleri Serbest Seçmeli

PROGRAM – 2. YIL 2. DÖNEM 1. DÖNEM Bireyler Arası İletişim Turizm End. için Yönetim Muhasebesi Turizm Hukuku Uygulamalı İstatistikler II Seyahat Endüstrisi Yabancı Dil Türkçe 1. DÖNEM Konaklama Endüstrisi Finansal Muhasebe Hukuka Giriş Uygulamalı İstatistikler I Pazarlama Prensipleri Yabancı Dil Türkçe

PROGRAM – 3. YIL 2. DÖNEM Örgütsel Davranış Hizmet Pazarlaması Yiyecek Hizmetler Yönetimi Bölüm Seçmelisi Yabancı Dil Türkiye Tarihi II 1. DÖNEM İnsan Kaynakları Yönetimi İşletme Finansına Giriş Araştırma Yöntemleri Bölüm Seçmelisi Yabancı Dil Türkiye Tarihi I

PROGRAM – 4. YIL 2. DÖNEM 1. DÖNEM Hizmet Endüstrisinde Yöneylem Araştırması İşletme Stratejisi Turizmde Özel Araştırmalar Bölüm Seçmelisi Tamamlayıcı Seçmeli 1. DÖNEM Turizmde Özel Etkinlikler ve Kongre Turizmi İş Ahlakı Turizmde Yeni Varış Noktaları Oluşturma Bölüm Seçmelisi Tamamlayıcı Seçmeli

SEÇMELİ DERSLER Profesyonel İletişim Eski Kentler ve Turizm Anadolu Mitolojileri     Kruvaziyer Taşımacılığı ve Marinalar    Öğrenen Organizasyonlar Kültür Turizm Yiyecek Bilimi ve Beslenme Uluslararası Mutfaklar  Eğlence ve Dinlence Yönetimi  Farklılık Yönetimi  Havayolu Yönetimi Seyahat Coğrafyası Turizmde Güncel Konular İş hayatına Giriş Turizmin Sosyal Yönleri Uygarlıklar Tarihi Girişimcilik Hizmetlerin Pazarlama Açısından Tanıtımı Seyahat Endüstrisi İçin Bilişim Sistemleri Yemek Sosyolojisi Turizmde Güvenlik Yönetimi   Sanitasyon ve Hijyen Kuralları  Tüketici Davranışı Özel İlgi Turizmi E-Pazarlama     Kurumsal Bazda Danışmanlık    Turizm Ekonomisi  

KALİTE ANLAYIŞI Bölümümüz, Boğaziçi Üniversitesi’nin bilimsel ve eğitsel standartlarına uygun olarak ve en yüksek etik değerlere bağlı kalarak araştırma ve eğitim programlarını sürdürür. UNWTO TedQual Kalite Belgesine sahiptir. Türkiye’deki üniversiteler arasında, UNWTO Knowledge Network’ün tek üyesidir.

DEĞİŞİM PROGRAMLARI Bölümümüzün ögrencileri Erasmus veya özel değişim programları kapsamında çok sayıda üniversitede eğitim alabilirler. Bölümün anlaşmalı olduğu üniversiteler: George Washington University, ABD San Diego State University, ABD Modul University Vienna, Avusturya Bremen University of Applied Sciences, Almanya Dortmund Int. School of Management, Almanya Breda University, Hollanda Saxion University, Hollanda Universidad Autonoma de Madrid, İspanya Universidad de Valencia, İspanya Bournemouth University, İngiltere Robert Gordon University / Aberdeen, İngiltere Detaylı bilgi Uluslararası İlişkiler Ofisi’nden alınabilir: http://www.intl.boun.edu.tr/?q=node/97 Tabii yurt dışına açılmak da önemli bir unsur. Öğrencilerimiz Erasmus programlarından, öğrenci değişim programlarından yararlanıyorlar. Burada öğrencilerimizin Avrupa’da ve Avrupa dışında gittiği değişim programları ve okulları görüyorsunuz. Bu liste bazen değişebiliyor; kontenjan olmayabiliyor veya bazen biz programı yeterli bulmayıp değiştirebiliyoruz . Ama genel olarak listemiz bu, öğrencilerimiz bir dönem boyunca bu üniversitelere gidiyor, yararlanıyor, vizyonlarını geliştirip memnun bir şekilde geliyorlar. Biz bir devlet üniversitesiyiz, çok iyi bir devlet üniversitesiyiz. Bir Amerikan geçmişimiz var, 1971’e kadar Robert Kolej’dik, onun için yurtdışında da bir görünürlüğümüz var. Değişim için, Erasmus için yurt dışından gelecek en iyi öğrenciler de Boğaziçi’ni seçiyorlar. Sınıflarda onlarla birlikte eğitim görmek, derste veya ders dışında onlarla birlikte vakit geçirmek de bizim öğrencilerimizin gelişimine katkı sağlıyor. Boğaziçi Üniversitesi’nin kurumsal seviyede anlaşmalı olduğu üniversiteler listesinde pek çok üniversite var. Detayları Uluslararası İlişkiler Ofisi websitesinden görülebilir.

STAJ Öğrencilerimiz 2. veya 3. sınıfları takip eden yaz aylarında, iki ay süreyle otel ya da seyahat ve turizm şirketlerinde staj yaparak sektör dinamiklerini tecrübe etme imkanı buluyorlar. Bazı örnekler: Conrad Four Seasons Hilton Otelleri DoubleTree Hyatt Regency Çırağan Palace W İstanbul Pera Palace TUROB TC. Kültür ve Turizm Bakanlığı THY Turkish Do&Co Çelebi Air ETS Setur VIP Booking.com Expedia Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı İKSV İkinci yılda yapılması gereken bir diğer şey ise STAJ. İkinci yılın yazında öğrencilerimiz staj yapmaya başlıyorlar. Toplamda 60 iş günü, ikinci sınıfın yazı veya üçüncü sınıfın yazında staj yapılıyor. Turizm alanında faaliyet gösteren kurum ve kuruluşlar dışında şirketlerin etkinlik yönetiminden sorumlu departmanlarında da yapılabiliyor. Örneğin Coca-Cola’da staj yapan öğrencilerimiz var. Ve bu staj deneyimi öğrencilerimizin neyi yapıp neyi yapmak istemediklerini görmelerini de sağlıyor. Otellerde öğrencilerimizin çalıştığı bölümler ön büro, banket yönetimi, veya finans muhasebe, insan kaynakları gibi bölümler oluyor. Mutlaka bir müdür öğrencimizden sorumlu oluyor ve bir program dahilinde bu müdürün öğrencimize bir şeyler öğrettiği bir yönetim stajından bahsediyoruz. Bölümümüzde bir staj koordinatörümüz var; staj aktivitelerini koordine ediyor. İkinci yılın ikinci döneminde duyurular gelmeye başlıyor. Öğrenciler başvurularını yapıyorlar danışmanlarına ve bölüme bildirerek stajlarına devam ediyorlar. Burada bizim dikkat ettiğimiz şey stajların İstanbul içinde olmasına özen gösteriyoruz, bizim daha yakın çalıştığımız ve uygun bulduğumuz işletmelerde staj yapabiliyorlar. Ama İstanbul dışında staj yapmayı tercih eden öğrencilerimiz olursa bölümümüzün uygun bulduğu yerlerde yapabiliyorlar. Danışman hocaları mutlaka yaz boyu onları takip ediyorlar, stajlarından faydalanıp faydalanmadıkları konusunda. Çünkü burada amacımız öğrencinin hem sene içinde öğrendiklerini uygulayabileceği bir fırsat yaratması hem de ileriye yönelik kendine bir network oluşturarak bunları bir iş imkanına dönüştürebilmesi. Özellikle 3.yılda yapılan stajdan sonra zaten öğrencilerimize parttime veya fultime çok sık iş teklifleri geliyor. Eğer öğrencinin ders ortalaması iyiyse ve idare edebileceğine inanıyorsa sene içinde part time çalışarak devam ediyorlar ve bitirdiklerinde de işleri hazır oluyor. Mezunlarımız da bu konuda hem fikir olacaklardır, genelde süreç bu şekilde işliyor. Bu anlamda, kendilerini tanıtmaları ve iş bulmaları bakımından staj, öğrencilerimize çok iyi bir fırsat sağlıyor. Bizler, hocalar olarak staj yapılan şirketlere gidip öğrencilerimizin müdürleri ile görüşüyoruz. Bu görüşmelerde öğrencilerimizle ilgili çok iyi geribildirim alıyoruz; pozisyonları olduğunda işe almak istediklerini ifade ediyorlar, genelde de öğrencilerimize iş teklifi yapıyorlar. Dolayısı ile staj bizim öğrencilerimiz için çok iyi bir fırsat oluyor.

ÇİFT ANADAL PROGRAMLARI Öğrencilerimiz, aşağıdaki bölümlerle çift anadal programlarına katılıp, her iki bölümün de diplomasını alabilirler: Uluslararası Ticaret Yönetim Bilişim Sistemleri

MEZUNLARIMIZ Mezunlarımızdan iş hayatına atılmayı seçenler de prestijli kurumlarda çalışmaktalar. Sektörden bazı örnekler: Seyahat Acenteleri (VIP Turizm, vs..) İnternet Seyahat Siteleri (Booking.com, Expedia) BTA Catering İKSV Sivil Toplum Kuruluşları Oteller: Hilton Otelleri Hyatt Regency Otel Ritz-Carlton Swissotel Le Meridien Otel Raffles Otel T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı THY Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı Burada da mezuniyetten sonra çalıştıkları şirketlerden bazılarını görüyorsunuz. Bunlar sektör içi şirketler…

Sektör dışından örnekler: MEZUNLARIMIZ Sektör dışından örnekler: Vodafone, Avea Coca Cola, L’Oréal, Danone, LG Boston Consulting Group Amerikan Hastanesi, Acibadem Hastanesi Çeşitli Bankalar Kendi İşlerini Kuranlar Öğrencilerimiz iyi bir yönetim eğitimi aldıkları için sektör dışındaki firmalar tarafından da talep ediliyorlar. Başından beri turizm sektöründe kalmayı hedeflemeyen öğrencilerimiz de oluyor. Stajlarını tamamladıktan sonra sektör dışında da çalışan pek çok mezunumuz var.

MEZUNLARIMIZ Mezunlarımızın bir kısmı, yüksek lisans ve doktora eğitimlerine saygın üniversitelerde devam ettiler. Bazı örnekler: London School of Economics University College London New York University University of South Florida Portland State University The Stockholm School of Economics University of Amsterdam Vrije University Amsterdam Baruch College ve diğerleri Boğaziçi Üniversitesi İTÜ ODTÜ Galatasaray Üniversitesi Koç Üniversitesi ve diğerleri Peki, Öğrencilerimiz programdan sonra ne yapıyorlar? Nerelerde iş buluyorlar? Her yerde iş buluyorlar, çok da başarılı kişiler oluyorlar… Dört yıllık lisans eğitimi vermeye başladıktan sonraki ilk mezunlarımızı 2000 yılında verdik. 16 yıldır verdiğimiz mezunlarımızın grafigini incelediğimizde -sektörde çalışan, -sektör dışında çalışan ve -akademide kalanlar olduğunu görüyoruz. Master yapmak için kalanlarımız var, master için yurt dışına gidenlerimiz var, burs alanlarımız oluyor. Mert onlardan biri… Her yıl yaklaşık 60-65 öğrenci alıyoruz. Bu öğrencilerimiz mezuniyet aşamasına geldiklerinde %10-15’i yurt içinde veya yurtdışında yüksek lisans programına devam etmeyi tercih ediyorlar. Burada tercih ettikleri okullardan bazılarının yer aldığı bir liste görüyorsunuz.

YÜKSEK LİSANS PROGRAMI Bölümümüzün, Boğaziçi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü bünyesinde 2012 hayata geçirdiği Sürdürülebilir Turizm Yönetimi yüksek lisans programında önerilen derslerden bazıları: Turizm, Toplum ve Kültür Çevre, Sürdürülebilirlik ve Turizm Turizmde Araştırma Yöntemleri Turizm Bölgesi Geliştirme Sürdürülebilir İş Yönetimi Antropoloji ve Turizm Toplumsal Sorumluluk ve Yönetişim Sürdürülebilir İnsan Kaynakları Kültürel Miras Kırsal Turizm Nitel Araştırma Yöntemleri Yüksek lisans programı: Öğrencilerimiz 4. senelerinde seçmeli ders olarak yuksek lisans programından da ders alabiliyorlar eğer not ortalaması yetiyorsa ve eğer seçerlerse bu programa da devam edebiliyorlar.

BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ TURİZM İŞLETMECİLİĞİ BÖLÜMÜ Detaylı bilgi için: tourism.boun.edu.tr facebook.com/BogaziciTourism trm@boun.edu.tr Niye Uygulamalı Bilimler? Bir alan hedeflenerek, mesleğe yönelik dersler olduğu için. - Farklı yerlere geziler yapılıyor mu? Turizm denince bazen yanlış bir algı oluşuyor ve bu programın çok gezmeli-görmeli bir program olduğu düşünülüyor. Oysa ders programımızdan da gördüğünüz gibi amaç öğrencilerimizin turizm sektörünü tanıması, turizm endüstrisinin muhtelif alanlarındaki işletmeleri ilerde yönetmeye yarayacak yetkinlikleri kazanmaları. Bazı derslerin kapsamında İstanbul içi veya İstanbul dışı geziler de oluyor ancak bu öğrencinin o dersi almasına ve istekli olmasına bağlı. - Değişim programları prosedürü: Öğrenciler bir dilekçe ile bize ve Uluslararası İlişkiler Ofisi’ne bir dilekçe ile başvuruyorlar. Sonra UİO kendi içinde tüm üniversiteden (Erasmus programı genel üniversite düzeyinde bir program) gelen dilekçeleri öğrencilerin averajlarını da dikkate alarak bir sıralamaya koyuyor. Öğrencilerin kendi isteklerini aldıkları puanlarla eşleştirerek bir yerleştirme yapıyor. Başka bölümlerle yandal yapılabilir. Programların içerikleri biraz farklı oluyor, farklı şekilde ilerliyorlar ancak böyle bir imkan var. Yurt: Yurtlar konusunda öğrenci işlerine danışmanınızı öneririm. Burs: Kayıt döneminde burs komisyonuna burs başvurusu yapması gerekiyor. Ayni ve nakdi imkanlar oluyor. Hazırlık dersleri