Mitoloji ve İkonografi I

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
RÖNESANS HEYKEL SANATININ ÖZELLİKLERİ
Advertisements

KENT MERKEZLERİ Merkezi İş alanı.
PROMETHIUS karacigerin rejenerasyon kapasitesi ile ilgili bir mit
Kiklad kadın heykelciği
Edward Burne-Jones The Godhead Fires Ayrılanlar Ağlamalıdır ayrılanlar ayrıldıklarında. Her ayrılık kanıtıdır çünkü o bitmez arayışımızın boş çıktığının.
ŞEHİRLER VE ETKİ ALANLARI
ÇALINAN HAZİNELERİMİZ
Ders 2 Yunan Mitolojisinde İlkler.
…Tarih Kainatın Vicdanıdır...
Tempietto Kilisesi, Roma
Rönesans Dönemi Doç. Dr. Billur Tekkök
Beni aramaya çıkarsa düşlerin,
P a z a r S a b a h l a r ı.
Çek Cumhuriyetinin başkenti ! Hitler’in hayran kalıp bombalatmadığı iki şehirden biri. (Diğeri Paris) Hem son derece gothic, hem de romantik bir şehir...
ÜLKE,MİLLET,DİL,BAŞKENT
KAVİMLER GÖÇÜ SBEP
ANADOLU UYGARLIKLARI.
GOTİK DÖNEMDE MEKAN M.S. 5. yy da Roma İmparatorluğu artık zayıflamış ve yönetim gücünü kaybetmeye başlamıştı. İmparatorluğun çöküş yıllarında iç bölünmeler.
Mitoloji Ders 4 Yunan Tanrıları ve Topluma Etkileri.
MANİYERİZM VE BAROK SANATI
MİMARİ TASRIM KURAM VE YÖNTEMLERİ
MİMARİ TASARIM KURAM VE YÖNTEMLERİ
ELEMENTLER VE SEMBOLLERİ
Viyana Metrosu, Avusturya
İLK TÜRK DEVLETLERİNDE DİN
MİTOLOJİ I Ders 1 İçerik: Kavram olarak mitolojinin etimolojisi ve anlamı; Mitos, Epos, Logos; Herakleitos’un Logos Tanımı; Mitoloji kuramlarıyla ve kuramcılarına.
MİTOLOJİ I Ders 5 İçerik: Sanatsal yaratım süreci içerisinde mitlerin kullanımları: Prometheus, Pandora, Sel: Zeus, Hera, Poseidon; Aphrodite (Venus);
Zıt Anlamlı Kelimeleri Tahmin Edelim
ŞİMDİ EN AÇIK RENGİNDE GÖZLERİN
KAVİMLER GÖÇÜ SBEP
SANAT TARİHİ II Görsel İletişim Tasarımı Öğr.Gör. Elif Dastarlı.
BİLİM:İnsanlar yaşadığı doğal çevreyi her dönemde kendi ihtiyaçlarına göre düzenlemeye çalışmıştır.Bunun için öncelikle doğanın yasalarını araştırmıştır.bu.
Almanlar’ın Jugendstil, Fransızlar’ın Art Nouveau, İngilizler’in Modern Style dedikleri gençlik üslubu 20.yüzyılın başlangıcında NewYork’tan Türkiye’ye.
MİTOLOJİ Ders 1 İçerik: Kavram olarak mitolojinin etimolojisi ve anlamı; Mitos, Epos, Logos; Herakleitos’un Logos Tanımı; Mitoloji kuramlarıyla ve kuramcılarına.
HAZIRLAYAN:LÜTFULLAH CEM TOSYALI. AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ Başkenti Washington DC ’dir. En büyük şehri New York City ’dir. Para birimi Amerikan Doları’dır.
YUNAN HEYKELTıRAŞLıĞıNıN KÖKENI
Resim Performans Ödevi
ŞEHİRLERİN FONKSİYONLARI VE ETKİ ALANLARI
SANAT TARİHİ Barok Dönem.
İNSAN HAKLARININ TARİHSEL SÜRECİ Prof. Dr. Ayten DEMİR
ORTA ÇAĞ RESİM SANATI.
BURSA TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
Olmadı, Olmadı... Yanlış cevap.... Soruya geri dön
AHMET ÜNVER.
UZAKTAKİ ARKADAŞLARIM
YERLEŞMENİN FARKLILAŞMASI ve ÖZELLİKLERİ
Öğr. Gör. Şebnem Kurtuluş Kıvanç
Çocukluğu ve gençlik yılları İlk yerli köy koleksiyonu Orta öğretim Linz tır. On üç yaşındaki babası tüberkülozu kaybetti, on sekiz yaşında, annesini.
18. YÜZYIL AVRUPA SANATI Temelinde Hıristiyan düşüncesi, antik hümanizm, Rönesans ile ortaya çıkan bireycilik, yeni bilimsel düşüncenin yattığı bir dönem.
Donato Bramante ( ).
Pietro Perugino ( ), Sistina Şapelinden Vaftiz, 1482
ATLAS RESİMLERİ.
Yapan=Mücahitnşahin Sınıf=10/A 'Numara=2622 Konu= Kavimler göçünün sonuçları.
RÖNESANS İtalya’da Ortaçağ papaları ile imparatorlar arasında anlaşmazlıklar başladı. Papalık eski önemini yitirmiş ve şehir aristokrat aileler tarafından.
RÖNESANS.
Klasik Filolojiye Giriş Edebiyatın Devreleri
AHMET ÜNVER.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Mitoloji ve İkonografi I
Roma Yazını: Başlangıç Dönemi 1. Hafta
Mitoloji ve İkonografi I
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PİETER PAUL RUBENS. Peter Paul Rubens Flaman ressamdır. 28 Haziran 1577 Siegen/Westfalen doğumludur. 30 Mayıs 1640 Anvers’de hayata gözlerini yummuştur.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Dünyaca ünlü Fransız bir ressamdır. 14 Kasım 1840 yılında Paris’te do ğ muş 5 Aralık 1926 tarihinde Fransa Giverny’de 86 yaşında iken hayata gözlerini.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÜÇGENLER. A B C C kenarı a kenarı b kenarı A B C.
Karşılaştırmalı Hukukun Tarihçesi
Sunum transkripti:

Mitoloji ve İkonografi I Yard. Doç. Dr. Serap Yüzgüller

Khaos’tu hepsinden önce var olan… Hesiodos, Theogonia

Gaia, İÖ yak. 6. yy., Marsilya Khaos’tu hepsinden önce var olan Sonra geniş göğüslü Gaia, Toprak Ana…

Gaia, İÖ 4. yy. (Geç Hellenistik dönem), Roma

Kronos’un Uranos’u Hadım Edişi, Vasari ve Öğrencileri, 1555-58, Palazzo Vecchio, Floransa

Rheia ve Kronos, yak. İÖ III-I. yy.lar

Rheia ve Kronos, yak. İÖ V. yy., Metropolitan Museum, New York

Çocuğunu Yiyen Kronos

Çocuğunu Yiyen Kronos, Rubens, 1636-38, Prado, Madrid

Çocuğunu Yiyen Kronos, Goya, 1821-23, Prado, Madrid

Çocuğunu Yiyen Kronos, tavan resmi

Çocuğunu Yiyen Kronos, tavan resmi, Kopenhag

Titanların Yenilgisi, Jacob Jordaens, 1636-38

Olymposlu tanrıların Titanlarla Savaşı, Joachim Wtewael, 1600, Chicago

Hesperidlerin Bahçesi, Edward Burne-Jones, 1870, Kunsthalle, Hamburg

Herakles’in Atlas’a Taşıması İçin Dünyayı Verişi

Atlas Dünyayı Taşıyor, G.F. Barbieri, 1645-46, Floransa

Atlas Dünyayı Taşıyor, Rubens, 1635-40, Londra

Michelangelo, 1516-39, Floransa Esir (Atlas), Michelangelo, 1516-39, Floransa

Prometheus

Prometheus’un Ateşi İnsana Verişi

Prometheus Ateşi Çalıyor, Jan Cossiers, 17. yy., Prado, Madrid

Prometheus’un İnsana Ateşi Getirişi, F.H. Füger, 1817, Viyana

Prometheus’un Zincire Vurulması, Dirc van Baburen, 1623, Rijksmuseum, Amsterdam

Prometheus’un Cezalandırılışı, Rubens, 1610-11, Philadelphia

Prometheus’un Cezalandırılışı, Jacob Jordaens, 1640, Cologne

Pandora

Eva Prima Pandora, Jan the Elder Cousin, 1550, Louvre, Paris

Epimetheus’un Pandora’yı Kabul Edişi, 1834, tavan resmi, Sir John Soane’s Museum

Pandora, C.B. Ives, 1863, Boston

Pandora, D.G. Rossetti, 1869, Oxford

Pandora, J.W. Waterhouse, 1896 Eskiden insanoğulları bu dünyada Dertlerden, kaygılardan uzak yaşarlardı, Bilmezlerdi ölüm getiren hastalıkları Pandora açınca kutunun kapağını, Dağıttı insanlara acıları, dertleri. Bir tek umut kaldı dışarı çıkmadık Kapağı açılan dert kutusundan. Umut tam çıkacakken Pandora kapamıştı kapağı Böyle istemişti bulutlar devşiren Zeus. Hesiodos, İşler ve Günler

Pandora’nın Kutusu, Walter Crane, 1910

İnsanlığın Çağları

Altın Çağ, Pietro da Cortona, 17. yy., Palazzo Pitti, Floransa

Altın Çağ, Joachim Wtewael, 1605, New York

Altın Çağ, Yaşlı Lucas Cranach, 1530, Alte Pinakothek, Münih

Gümüş Çağ, Yaşlı Lucas Cranach, 1527 (solda, Weimar), 1530 (sağda, Londra)

Demir Çağı, Ovidius’un Dönüşümleri’nden gravür, 1562

Demir Çağı’ndan Sonra Gelen Tufan, Giulio Carpioni, 17. yy.

Tufan

Deukalion ve Pyrrha, Ovidius’un Dönüşümleri’nden gravür, 1562

Deukalion ve Pyrrha, Rubens, 1636, Prado, Madrid

Deukalion ve Pyrrha, G.M. Bottalla, 1635