Portfolyo çocuğun kişisel başarılarını, ilgi ve yeteneklerini, çaba ve ilerlemelerini çoklu ve çeşitli araçlar kullanarak oluşturduğumuz bir dokümantasyon.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ULUSLARARASI GENÇLİK ÖDÜLÜNÜN 10 TEMEL PRENSİBİ. Uluslararası Gençlik Ödülünün dayandığı 10 temel prensip vardır.
Advertisements

PORTFOLYO DEĞERLENDİRME
KİŞİNİN ZEKASI PARMAK İZİ KADAR EŞSİZDİR.
Kurum İçi Sosyal Medya & Blogy Uygulaması
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ÖĞRENME STİLLERİ.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE REHBERLİK HİZMETLERİ
 Thinkquest; öğretmenlerin kendi eğitim müfredatına, planına,thinkquest eğitim projesini ekleyip,gelişen ve değişen 21 yüzyıla ayak uydurmasında yetenek.
HALİL DEMİRSOY SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ NEDİR ?
(EDS462) OKUL DENEYİMİ – II
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
PORTFOLYO NEDİR? NASIL HAZIRLANIR? ELEKTRONİK PORTFOLYO NEDİR?
V.UNİTE DEĞERLENDİRME.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
PORTFOLYO Portfolyo nedir ?
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, üstün özellikleri olanları yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst.
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
PORTFOLYO KÜBRA SANCAK.
Sınav Rehberliği Konusunda
PORTFOLYO DEĞERLENDİRME
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
Portfolyo Nedir? Portfolyo Nasıl Hazırlanır? Elektronik Portfolyo Nedir? Fatma Taşkıran.
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
İçindekiler; Orantı Çeşitleri Ters Orantı Doğru Orantı Örnekler
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
Etkinlikler ve Örnek Formlar
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
TAHSİN TEMİZER SİLVAN R.A.M. MÜDÜRÜ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ UYGULAMALARI
SAMSUN DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR
BEP NEDİR?. Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı.
ÖĞRENCİ TAKİP SİSTEMİ BTS HAZIRLAYAN ABDURRAHMAN ÇİÇEK 75
SERTİFİKASYONA İLİŞKİN İKİNCİ DANIŞMAN GÖRÜŞMESİ EEE PRATİKTE KULLANIM FAALİYETLERİNİN EVALÜASYONU Eğitimde Etniklerarası Entegrasyon Projesi.
Mentör Öğretmenlik.
ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ Öğrencilerin, Fiziksel Ve Zihinsel Yeteneklerini Keşfettirir. ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1.
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
TANILAMA.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
KİŞİNİN ZEKASI PARMAK İZİ KADAR EŞSİZDİR.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER. Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması,
Spor hareketleri dönemi
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI (BEP)
Sunum transkripti:

Portfolyo çocuğun kişisel başarılarını, ilgi ve yeteneklerini, çaba ve ilerlemelerini çoklu ve çeşitli araçlar kullanarak oluşturduğumuz bir dokümantasyon aracıdır. Portfolyo çocuğun gelişim özelliklerini ve gösterdiği gelişimsel değişimleri, ne derecede ve nasıl öğrendiğini; nasıl düşündüğünü, sorguladığını, analiz ettiğini, ürettiğini yansıtan öğrenme ortamından toplanmış kanıtları ve öğretmenin çocuğun gelişim ve öğrenmesiyle ilgili yorumlarını içerir. Bir diğer deyişle, portfolyo çocuğun gelişim ve öğrenme sürecinin hem kendisi, hem öğretmenleri hem de ailesi için bütüncül bir bakış açısıyla sergilenmesini sağlar. Portfolyo içeriği; Çocuk profili İçindekiler Portfolyonun amacı/odağı, kapsadığı tarih aralığı Portfolyo kayıt formu Öğrenme ve gelişimi yansıtan ve çocuklar tarafından hazırlanmış ürünler (asıllları veya fotoğrafları) Etkileşimi/diyalogları yansıtan fotoğraf ve betimsel kayıtlar Öğrenme ortamından fotoğraflar Öğretmen tarafından doldurulmuş gelişim ve öğrenme değerlendirme formları Öğretmen tarafından derlenmiş ve çocuğun gelişim ve öğrenmesini yansıtan analiz Çocuğun kendi otoportresi Aile görüşleri Gelişim ve öğrenmenin genel değerlendirmesi Aileye ve çocuğun bir sonraki öğretmenine sunulacak öneriler

Portfolyo içeriğini sınıf içi etkinlikleri, çocukların gelişimsel ve öğrenme performanslarını yansıtacak şekilde hazırlarız. Çocuklarla paylaşım saatleridüzenleyerek onları da içeriğe yönelik karar verme sürecine dahil ederiz ve kendilerini başarılı hissettikleri çalışmalarını seçmelerini isteyerek öz-değerlendirme fırsatı sağlamış oluruz. Aynı zamanda çocuğun gelişim ve öğrenmesini destekleyecek yeni etkinlikler için rehber olacak nitelikte organize ederiz. Portfolyonun temel içeriği tüm gelişim ve öğrenme alanlarına yönelik sınıf içi uygulamaları yansıtacak ürünlerden oluşurken; bireyselleştirilmiş içerik çocuğun ilgi ve deneyimlerini yansıtan, çocuğa özgü ürünlerden oluşur. Portfolyoda yer alacak kalemler çocuğun yaşı ve gelişim seviyesi, müfredat içeriği, portfolyonun kimlerle paylaşılacağına göre değişiklik gösterebilir. Portfolyo ile; Çocukların kendi çalışmalarını değerlendirmeleri için fırsat sunarız. Çocukların bireysel olarak gelişim ve öğrenmelerini kayıt altına alırız. Ailelere çocuklarının başarıları ile ilgili somut ve geniş kanıtlar sunarız. Çocuğun genel olarak performansını değerlendirme fırsatı buluruz. Portfolyo aracılığı ile oluşturulan paylaşımlar sırasında; aile ve öğretmen çocuğun gelişimine dair soyut tartışmalar yürütmek yerine; çocuk ürünlerine dair somut örnekleri inceleyerek bunlar üzerinde tartışma fırsatı bulurlar. Ailelerin de katılacağı portfolyo paylaşım günleri ile çocukların etkinliklerini, deneyimlerini aileleriyle paylaşmalarına fırsat sağlamış oluruz. Dokümantasyon araçlarından bir diğeri de bültenlerdir.